IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Error (melodic death) - nieuwe demo! Volgende pagina
chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 23-06-2004 15:18 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

De nieuwe demo van mijn melodic (death) metal bandje ERROR is af, en te koop voor 6 euri! er staan 4 nr's op, bij elkaar zo'n 16 min.

Op onze website staan o.a wat samples, niet even goede kwaliteit als op de CD maar toch. voor de geinteresseerden: de demo is te bestellen via de site

nouja we horen het wel

chris

[Dit bericht is gewijzigd door chrishetmetaalhoofd op 23-06-2004 15:21]

www.error-band.tk - Melodic Death Metal

truevilness
Usericon van truevilness
Posted 26-06-2004 2:17 by truevilness Wijzig reactieProfiel van truevilnessQuote dit berichthttp://www.endymaeria.nl

jullie hebben je naam niet echt mee of wel?

Ik kan op basis van de samples niet echt een oordeel vormen omdat ze veel te kort zijn. Om een goed beeld te geven zul je toch minimaal samples van 2 minuten aaneengesloten muziek moeten aanbieden...

chrishetmetaalhoofd
pokt
Posted 26-06-2004 12:45 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

Ja, over die samples: we hebben nu een betere master, maar omdat ik thuis zelf niet het cdtje heb met de mp3s, maar alleen geripte nr's die ik niet kan editten kan nog geen nieuwe samples uploaden, wat ik wel ga doen. Ik zal er rekening mee houden

truevilness
Usericon van truevilness
Posted 27-06-2004 15:57 by truevilness Wijzig reactieProfiel van truevilnessQuote dit berichthttp://www.endymaeria.nl

ben benieuwd..

chrishetmetaalhoofd
pokt
Posted 01-07-2004 19:28 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

Oke, nieuwe langere samples staan nu op www.error-band.tk

Orion
Usericon van Orion
Posted 01-07-2004 19:35 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?

chrishetmetaalhoofd
pokt
Posted 01-07-2004 23:04 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

wakker worden!

Ja eh, we kunnen niet allemaal thrash spelen he

bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 03-07-2004 12:06 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

*bump*
luisteren honden!

yo yo wassup nigga bitches in da house

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 03-07-2004 13:44 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Weet je zeker dat het deathmetal is? De zang komt me iig over als blacky metal.

"This one is older than shit, heavier than time!"

Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 03-07-2004 13:52 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Ik heb het geluisterd, maar ik kan helaas niet zeggen dat ik enorm onder de indruk ben.
Aan de hand van samples is het altijd moeilijk om een goed oordeel te vellen, maar aan de volgende punten mag nog wel gewerkt worden:
-Zang, vooral de scream achtige zang klinkt niet bepaald lekker, erg geforceerd en niet krachtig.
-Originaliteit, voor zover ik uit de samples heb op kunnen maken, heb ik dit allemaal al 100 keer eerder gehoord, dus een beetje meer eigen gezicht zou geen kwaad kunnen.
-De produktie is ook niet helemaal je van het vind ik. Het gitaargeluid vind ik niet echt wat. Het klinkt niet echt lomp en de lead gitaar klinkt veel te ingeplugd, om het zo maar te zeggen. De accoustische gitaren klinken iets te iel en pieperig. In het nummer Asymptony zit op een gegeven moment een zoom, maar volgens mij is dat een gitaar die te ver naar achter is gemixed.
-Het mag hier en daar wel wat strakker

[Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 03-07-2004 13:54]

Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 03-07-2004 13:58 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Muzikaal steekt het best leuk in elkaar voor zover ik kan horen. Misschien wordt het ooit nog eens wat met jullie.

Alleen die bandnaam is wel een beetje gay

Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-07-2004 14:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Gasten zijn wel pas 16.....met het oog daarop vind ik dit helemaal niet zo slecht...nu nog die blacky vokills weg.....

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Invalid
Usericon van Invalid
Posted 03-07-2004 16:36 by Invalid Wijzig reactieProfiel van InvalidQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2004 15:18 schreef chrishetmetaalhoofd het volgende:
De nieuwe demo van mijn melodic (death) metal bandje ERROR is af...

Dit is in de verste verte geen death metal

chrishetmetaalhoofd
pokt
Posted 03-07-2004 17:36 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

Weet ik, dat zegt iedereen en vinden we zelf ook niet.. maar ik kan niet echt een betere benaming bedenken

trouwens ik ben 15 hoor, en 1 van de gitaristen ook

Invalid
Usericon van Invalid
Posted 03-07-2004 17:49 by Invalid Wijzig reactieProfiel van InvalidQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2004 17:36 schreef chrishetmetaalhoofd het volgende:
Weet ik, dat zegt iedereen en vinden we zelf ook niet.. maar ik kan niet echt een betere benaming bedenken

Mooi, heb je nog heel veel jaar om een goeie naam te bedenken

Shadow_buildeR
Behind The Mask
Usericon van Shadow_buildeR
Posted 03-07-2004 18:40 by Shadow_buildeR Wijzig reactieProfiel van Shadow_buildeRQuote dit bericht

Ja, zoals Terror.. maar die zal al wel bestaan.

Maar in iedergeval gaat het de goeie kant en zeker als jullie nog zo jong zijn.
De zang moet iig echt anders.

Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free

bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Posted 03-07-2004 22:46 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 3 juli 2004 18:40 schreef Shadow_buildeR het volgende:
Ja, zoals Terror.. maar die zal al wel bestaan.

Maar in iedergeval gaat het de goeie kant en zeker als jullie nog zo jong zijn.
De zang moet iig echt anders.
alle 3 of alleen de hogegrunt of de lagegrunt of de cleane zang?

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-07-2004 23:37 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2004 17:36 schreef chrishetmetaalhoofd het volgende:
(...)

Tering, ook al zijn jullie nog jong, spelen kunnen jullie zeker!

Zo slecht vind ik de vocals trouwens niet eens. De afwisseling tussen grunt, scream en clean heb ik altijd wel tof gevonden.

Ok, de cleane vocalen kunnen wat beter. En de grunt mag iets voller, iets bruter...

Maar potentie hebben jullie zeker!

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

chrishetmetaalhoofd
pokt
Posted 03-07-2004 23:42 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

bedankt

Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 03-07-2004 23:42 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2004 23:37 schreef altx het volgende:
Tering, ook al zijn jullie nog jong, spelen kunnen jullie zeker!

Zo slecht vind ik de vocals trouwens niet eens. De afwisseling tussen grunt, scream en clean heb ik altijd wel tof gevonden.

Ok, de cleane vocalen kunnen wat beter. En de grunt mag iets voller, iets bruter...

Maar potentie hebben jullie zeker!

Ik vind de grunt en de cleane vocals juist nog wel goed te pruimen ik vind vooral de screams niet best.

Ik wist overigens niet dat jullie met zulke jonge lui zijn. Wat dat betreft zal het dan nog wel goed komen als jullie nog wat meer een eigen gezicht weten te krijgen.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-07-2004 23:43 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2004 23:42 schreef Vlkodlak het volgende:
Ik vind de grunt en de cleane vocals juist nog wel goed te pruimen ik vind vooral de screams niet best.

(...)

Ok, de meningen verschillen weer eens...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Posted 03-07-2004 23:47 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 3 juli 2004 23:42 schreef Vlkodlak het volgende:

Ik wist overigens niet dat jullie met zulke jonge lui zijn. Wat dat betreft zal het dan nog wel goed komen als jullie nog wat meer een eigen gezicht weten te krijgen.
euhm waar lijken wij dan vooral op? misschien kunnen we dan ook eindelijk een betereomschrijving vinden

Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 04-07-2004 0:03 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2004 23:47 schreef bas_bin_laden het volgende:
euhm waar lijken wij dan vooral op? misschien kunnen we dan ook eindelijk een betereomschrijving vinden

Eerlijk gezegd vind ik melodische death metal best een goede omschrijving, want ik vind dat jullie zo in straatje oudere in flames, Insomnium en dergelijk zweeds gothenburg geneuzel passen. Alleen klinken jullie door de produktie en vocals wat minder death metal achtig.

Invalid
Usericon van Invalid
Posted 04-07-2004 0:13 by Invalid Wijzig reactieProfiel van InvalidQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2004 0:03 schreef Vlkodlak het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik melodische death metal best een goede omschrijving, want ik vind dat jullie zo in straatje oudere in flames, Insomnium en dergelijk zweeds gothenburg geneuzel passen. Alleen klinken jullie door de produktie en vocals wat minder death metal achtig.

Hallo, wat heeft een produktie in godsnaam met een muziekstroom te maken. Je kunt Priest ook niet ineens death metal laten "klinken". Dat is heel andere muziek.

Leuke untersign trouwens.

Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 04-07-2004 0:19 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2004 0:13 schreef Invalid het volgende:
Hallo, wat heeft een produktie in godsnaam met een muziekstroom te maken. Je kunt Priest ook niet ineens death metal laten "klinken". Dat is heel andere muziek.

Ik wil niet vervelend doen maar als jij een death metal plaat op zet verwacht jij toch een lompe zware produktie. Ik tenminste wel en als alles dan een beetje ielig klinkt. Klinkt het in mijn oren toch een stuk minder death achtig om het zo maar te zeggen, dus minder snel de associatie met death. Zeker als het gaat om een bandje wat al niet geheel 100% death metal is, maar goed dat is mijn beleving.

Ik zeg trouwens nergens dat je doormiddel van een produktie de muziek tot een ander genre maakt. Ik bedoel alleen dat je bij een bepaald genre ook bepaalde verwachtingen hebt van hoe het geluid (dus ook de produktie) is.

quote:
Leuke untersign trouwens.

Dank u. Zoals wijlen Claw/JFrost al eens zei: "Waar TMDC een jaar over doet, dat doen wij tijdens het strikken van onze veters"

[Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 04-07-2004 0:28]

Invalid
Usericon van Invalid
Posted 04-07-2004 0:31 by Invalid Wijzig reactieProfiel van InvalidQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2004 0:19 schreef Vlkodlak het volgende:
Ik wil niet vervelend doen maar als jij een death metal plaat op zet verwacht jij toch een lompe zware produktie. Ik tenminste wel en als alles dan een beetje ielig klinkt. Klinkt het in mijn oren toch een stuk minder death achtig om het zo maar te zeggen, dus minder snel de associatie met death. Zeker als het gaat om een bandje wat al niet geheel 100% death metal is, maar goed dat is mijn beleving.

Ik zeg trouwens nergens dat je doormiddel van een produktie de muziek tot een ander genre maakt. Ik bedoel alleen dat je bij een bepaald genre ook bepaalde verwachtingen hebt van hoe het geluid (dus ook de produktie) is.

Death metal is een stroming, een bepaalde manier hoe metal gebracht wordt, net als heavy metal en thrash, het is een bepaalde manier van spelen, qua riffs, drums en zang. Dan hoeft het nog niet eens zwaar te klinken. Er zijn zat bands die zwaar klinken maar zeker geen death metal zijn. Ook al gaat Venom superzwaar klinken het zal nooit death metal worden.

P.S. Ik zie de overeenkomst tussen kopofobie en TMDC niet echt, jij wel?

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com