|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Zelf houd ik enorm van de Unisound van Dan Swano; dit is een vrij brakke studio, maar hij haalt er alles uit en voorziet bands altijd van een smeuiige sound. In Nederland is natuurlijk Wisseloord goed (is hier ooit een metal album opgenomen?)en Franky's recording studio levert altijd vette platen af! Beaufort studio met Swagerman daarentegen vind ik altijd een iel geluid hebben; afrader dus! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Tom Morris van Morrisound heeft goed werk gedaan op de laatste Death platen; hij is beter dan Scott Burns IMHO, hoewel zijn oude werk Obituary(!) lekker scherp is. Dan Johnson heeft Death - Leprosy een geweldig geluid meegegeven. The Abyss studio vindt ik een typische cd fabriek; aan de lopende band komen er cd's vandaan die precies hetzelfde klinken! (Behalve Hypocrisy dat net ff vetter dan de rest klinkt; rara hoe kan dat) The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Persoonlijk ben ik helemaal gek van het typische Skogsberg-geluid. Oude Entombed, Dismember...oftewel dat Zweedse death-metal geluid van begin jaren '90! http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
Grieghallen, met Erik 'Pytten' Hundvin (ouwe Enslaved, ouwe Emperor, ouwe Immortal, Helheim, enz. enz.) De blokhut van Ildjarn |
|
jaja de Grieghallen natuurlijk! wordt daar überhaupt nog wel wat opgenomen? ik ken geen andere studio waar het spul zo duister uit kwam! Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
Je vergeet de Necrohell studio's van ouwe Darkthrone |
|
quote:hoe kon ik het vergeten Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
quote: Ja. Ik kan me op het moment even geen titel herinneren. Een vrij nieuwe cd in ieder geval |
|
quote:maar nog steeds dat geluid? Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
quote: Op die cd wel. |
|
Ik weet het weer: Taake - Bjoergvin. Maar die is eigenlijk al in 2000/2001 opgenomen. |
|
In Grieghallen werd onlangs Mörk Grynings nieuwste opgenomen. Verder ook nog bands als Thorium die een vet geluid hebben. Unisound is een van mijn favoriete studios... Ik ben zelf bezig met studiowerk en kan inderdaad bevestigen dat apparatuur veel doet. Maar echt niet alles. Je moet er nog mee kunnen werken ook. Swanö had eigenlijk oud materiaal maar hij wist hoe hij ermee moest werken. Er zijn er daarentegen velen die veel beter apparatuur hebben maar er slechts een middelmatig geluid uit kunnen halen...ten beste... Akkerhaugen is ook een goede studio. Abyss daarentegen heeft een iets te overgekompresseerd geluid. |
|
de "nachtschatten" studio van Richard Lederer "protector van Summoning" |
|
Nog een kleine korrektie...even terzijde. Maar eigenlijk zijn mensen als Swanö of Tägtgren geluidstechniekers en niet echt producers. De geluidstechniekers zetten de mikrofoons op de juiste plaats en mixen. Het producen is eigenlijk het bepalen van de sound en veelal is het de band die daarvoor kiest. Ofwel de band en de geluidstechnieker die in dat geval toch wat producet. En in sommige gevallen een andere persoon (bv. iemand van de platenmatschappij). |
|
oh ik vergeet ook nog de "donkere duistere studio" van Markam waar al die geweldige bands als Vervamon en Procyon-X hun nummers opnemen -edit- waar de leden van deze bands natuurlijk hun eigen geluid bepalen [Dit bericht is gewijzigd door Markam op 07-08-2002 14:25] |
|
quote: Ik dacht dat de laatste Enslaved daar weer was opgenomen! En inderdaad: Abyss klinkt te overgecompresseerd, te digitaal,... Persoonlijk ga ik prat voor de Fredman studio, daar zijn m.i. een hoop klassiekers opgenomen met een subliem geluid. [Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 07-08-2002 19:45] Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
-Neil Kernon- Master van de techmetal. Mooie cleane producties met een ERG goeie klank definitie (Spiral Architect, Nevermore) -Andy Sneap- Master van de brutere techmetal (laatste Nevermore CD) -Jim Morris- Lekkere cleane en ruime producties. Beetje karakterloos naar mijn mening (Iced Earth, Death) -Scott Burns- Heel veel eigen karakter en mooie instrumentklank. Beetje te dof alleen. Dat werd later een stuk beter! (Atheist - Elements) -Colin Richardson- Vet brute sound. Lekker rauw en over-the-top (Carcass - Heartwork) Verder houd ik persoonlijk niet zo heel erg van die zweedse producties. Kan leuk zijn van tijd tot tijd maar niet geweldig. Cheers! Tymon |
|
quote: |
|
Mijn metal-producer-held blijft toch echt Arjen Lucassen. Into The Electric Castle van Ayreon is een van de allemooiste producties ooit gemaakt. Verder is mijn droom om ooit eens met Simon Phillips te werken. De laatste paar cd's van Toto klinken En wat dacht je van de nieuwe Planet X Ik ga touwens begin volgend jaar met Sahara Dust de Gate & Pathway Studios in Wolfsburg (Duitsland) in. Weten jullie misschien cd's die daar zijn opgenomen? Ben wel benieuwd... [Dit bericht is gewijzigd door Redelijk op 08-08-2002 12:36] |
|
Ik weet dat The Expedition van Kamelot daar in 2000 is opgenomen... Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
D I Y ring any bells sukkel |
|
HARROW .. |
|
Harrow vind ik over het algemeen kut... slechts enkele albums die daar zijn opgenomen vind ik wel ok klinken (Asphyx, Pentacle). In Nederland vind ik Franky's Recording Kitchen voor het extreme geweld de beste keuze. Voor de wat softere dingen is RS-29 (Oscar Holleman) wel ok al vind ik daar wel alles redelijk velig geproduceerd en qua prijs ligt die redelijk hoog. Voor de wat "rustigere" bands dus wel ideaal. Nog niet genoemd is de Stage One Studio in Duitsland met producer Andy Classen (ex-Holy Moses gitarist). Nieuwe albums van o.a. Rotting Christ, Dew Scented, Callenish Circle, Die Apokalyptischen Reiter zijn daar opgenomen. Klinkt erg vet. |
|
quote: Je vergeet de Excess-studio waar de laatste Sinister is opgenomen. Die klinkt m.i. ook wel lekker vet! When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Ground Zero - Zutphen voor een demo perfect Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |