|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Als ik mij het goed herinner dan zijn de gitaar partijen van het Iron Maiden album Somewhere in time hier opgenomen. |
|
Wisseloord is fucking overpriced imho.. Harrow is écht te brak voor woorden. Voor metalproducties in NL: ga naar Excess of Splitsecondsound of naar getalenteerde "slaapkamer"-engineers zoals JB |
|
Ik zou hieraan willen toevoegen Split Second Sound van Jochem Jacobs (Textures). Vind zijn produkties echt van internationaal niveau Ga zelf komende week opnemen in de Graveland studio ( http://www.gravelandstudio.com ). Benieuwd edit: had de vermelding van split second van Snaack over het hoofd gezien.. [Dit bericht is gewijzigd door Daops op 07-09-2007 11:41] www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
quote:Inderdaad! Excess levert ook prima werk |
|
-studio van Kemper in'n Achterhoek Vette producties vandaan horen komen. |
|
quote: Harrow? Persoonlijk vind ik de mastering van Harrow goed, het mixproces te voorzichtig. Wat betreft drumopname valt het inderdaad tegen, Harry Wijering heeft toen ook onze drums met q-base verprutst. Maar onlangs hebben ze weer een nieuwe DDA mengtafel gekocht. Maar uiteindelijk gaat het om de persoon die er meewerkt. Wat betreft de gitaaropnames ben ik tevreden, 4 tracks over elkaar heen is standaard. Voor goede analoge drumopnames heb ik ervaring met Beaufort Studio, Bovenkarspel, o.a. The Gathering-Always opgenomen. |
|
quote: ben je daar toen bij betrokken geweest? In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
Ik gaf een voorbeeld aan van wat er o.a. is opgenomen. We hebben zelf in januari 1997 bij Han Zwagerman, Beaufort studio een demo opgenomen. Han is zelf drummer, en weet het verband tussen de toms, floor, snare, bass en bekkens perfekt uit te balanceren. Een populair voorbeeld is de Always c.d. Harrow komt hier echter in te kort. |
|
quote: +1, is ons album ook opgenomen.. Gast weet precies wat ie doet en weet een moddervette sound neer te zetten! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Het gaat om wie mixt en wie weet hoe de muziek moet klinken.. ik bedoel, dit is Line 6 gearbox met een drumcomputer: http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=404561&songID=5744351 Absurd gewoon. Ik denk je als band gewoon moet zorgen dat je tracking voor elkaar is en dan naar de mixer moet gaan die weet hoe jij moet klinken. Tenminste als nederlands beginnende band? Voor brute hardcore mischien een Kurt Ballou. Indie achtige meuk, steve albini. Metalcore/metal: Andy Sneap, colin richardson, CJwall (nieuwe mixer uit florida), Robert Winniefan (nederlandse knaap, vlakbij groningen) en heel mischien mij haha. [Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 08-09-2007 12:33] "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote: Vet! Dit is ook wel een leuke reminder voor mixers/masterers denk ik: http://www.dumpert.nl/mediabase/25746/62a81626/the_loudness_war.html Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote:Helemaal mee eens. Die track klinkt inderdaad super. Sommigen hebben nou eenmaal die feel, met wat voor apparatuur ze ook werken. Zelfde als met instrumenten. Kwam erachter dat John Mitchell (o.a. gitarist Arena, Frost en producer van Enter Shikari) een gitaar van 300 euro gebruikt. Vind z'n sound (voor die stijl) echt super. Maar puur voor dit topic: was Arjen Lucassen vergeten, zijn produkties blijven ook super www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
quote: Mee eens, al vind ik op de laatste Ayreon de productie een beetje overdone, het is allemaal iets té plat.. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Ja, snap wat je bedoelt. Ik vind Into The Electric Castle stiekem nog steeds z'n meesterwerk, zowel productioneel als muzikaal. www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
Metal in Wisseloord ? Judas Priest - Painkiller. Als dat geen metal is...... Over nederlandse producers/geluidstechniekers : Ik vind zelf dat Pascal Altena/ ground zero, en JB van der Wal het errug goed doen. Daarnaast heb ik een hoop goede producties gehoord, maar ook wel eens wat mindere, van Hans Pieters (excess) en Berthus Westerhuis (Franky's Recording Kitchen). Die gast van Helterbelter lijkt soms niet te weten waar hij mee bezig is. Colin Richardson is denk ik toch wel mijn favoriet van de huidige producers. Flemming Rasmussen vind ik ook erg tof, maar die is er volgens mij mee gestopt. Als laatste, Dan Swanö, sinds hij met digitaal spul werkt vind ik het toch wel een stukje minder geworden, maar wat hij vroeger maakte vind ik wel erg top ! Analog rules !!!! lampje |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina |