|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Tot mijn grote schrik kwam ik erachter dat deze geweldige symfonische rockband nog geen algemeen eigen topic heeft. En dat terwijl deze mannen al tientallen jaren aan de top zitten. Ik heb gisteren het live-album Reflected Light binnengekregen, werkelijk fantastisch! En zeker een goed begin voor mensen die Rush nog niet kennen. Maar ook albums als 2112, Counterparts en Moving Pictures zijn natuurlijk briljant. Zijn er hier nog meer Rush-fans? Rush website: http://www.rush.com no text supplied |
|
Ik luister Rush nog niet echt lang, ik heb de cd´s Presto en Hemisphere´s. Beide erg goede cd´s hoewel ik Presto de betere van de twee vind. Van de rest van hun werk ken ik nauwelijks wat, welke cd´s van hun zijn nog meer erg goed? Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
je kan goed beginnen met "exit stage left"' en "all the world's a stage" dat zou oudere live cd's en vind ik de beste. maar ik ben dan ook niet zo'n fan van die nieuwere cd's van hun, zoals "vapour trails", die ene met dat sneeuw en stenen (ff naam vergeten ) en roll the bones (al is die best ok, vind ik nog) I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
quote: Ben ik met je eens. Daarentegen vind ik Counterparts wel fantastisch en die is nog van na Roll The Bones. no text supplied |
|
hmmm die zou ik dan nog ff moeten checken, komt zo snel niks bij me op //edit: jah dr staan idd wel paar leuke nummers ... ff dingen recht zetten: TEST FOR ECHO (sneeuw en stene) en VAPOR TRAILS in plaats van eerder verkeerd gespelde naam [Dit bericht is gewijzigd door DaVinz op 04-07-2004 15:47] I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
wat krijgen we nou?? FEEDBACK Release: June 2004 Summertime Blues Heart Full of Soul The Seeker For What It’s Worth Shapes of Things Mr. Soul Crossroads Seven and Seven Is nieuwe cd ... I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
wat een ontzettend lelijke hoes no text supplied |
|
roll the bones!!! ben niet gek ik ben een vliegtuig! |
|
quote: Dit is toch die cover-cd van ze? Maar verder vindt ik Rush fantastisch, al gaat het oudere werk (meer prog) bij mij voor op het nieuwere... 2112 is mijn persoonlijke favorite!!! Enne, nu maar wachten tot 1 okt. Ik heb arena kaarten. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
ik heb ook arena kaarten ik weet nie of het een cover cd is... weet je dan ook wie ze gecoverd hebben enzo? //edit: je hebt gelijk, hier wat info van www.billboard.com quote: [Dit bericht is gewijzigd door DaVinz op 05-07-2004 15:52] I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
Rush, muzikaal zijn ze uitstekend ! De zang vind ik echter matig, maar dat is een kwestie van smaak. Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free |
|
Ik denk dat Neil Peart een van de meest creatieve drummers is die er op de planeet rondlopen, 2112 en Hemipsheres zijn wat mij betreft de smaakvolste albums Android Soul - Female Fronted METAL www.androidsoul.nl |
|
Naar aanleiding van dit topic 2112 geluisterd wat me erg goed beviel Zal iig de andere aangerade cd's in dit topic beluisteren. Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear) |
|
goed plan ! aan te raden: caress of steel I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
Zo, nu ben ik er ook aan. Leer de band net ontdekken, en dit is inderdaad erg gave muziek. |
|
2112, need I say more. Gewoonweg legendarisch. Een voorbeeld en inspiratie van en voor vele bands. Cheers PAIN |
|
quote: Alles wat ze in de jaren zeventig hebben gemaakt, met als hoogtepunten Hemispheres en 2112. Vanaf Moving Pictures ging het snel bergafwaarts. Bareuh... |
|
Zo, nieuwste album van Rush is ook uitgekomen, Snakes and Arrows. Geniale plaat die zich zeker kan meten met hun legendarische jaren '70 werk. Staan een aantal juweeltjes op zoals Far Cry, Armor and Sword, Workin' Them Angels en instrumentale pareltjes als The Main Monkey Business en Malignant Narcissism. Wil ook een lans breken voor Power Windows uit '85, super synthesizer popmuziek van Rush met schitterende melodieën, een album die je een aantal keer moet beluisteren om hem op juiste waarde te schatten en op dat moment is het album echt verslavend. |
|
Power Windows --> Mystic Rhythms "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Beste nummer van het album ja, maar het zijn allemaal toppers, waaronder door jou genoemde nummer, Big Money, Manhattan Project en Marathon de uitschieters zijn. |
|
Heb een paar weken terug Chronicles aangeschaft via marktplaats |
|
netjes... ben trouwens niet zo kapot van hun nieuwe cd... maarja misschien is het wennen I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
quote: Ik kan me er eigenlijk niet toe zetten om die nieuwe te kopen. Heb even geen Rush-feel, en op dat soort momenten moet ik ook niet iets van de artiest in kwestie kopen... pakt aktijd verkeerd uit. Ga ook niet naar de optredens in de Ahoy, ben de vorige keer geweest en dat was zo monsterlijk gruwelijk waanzinnig goed, dat een nieuwe show dat voor mijn gevoel niet kan toppen. Tja, ben soms bijna autistisch "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
LOL naar concerten ga ik ook niet meer.. heb ze nu 1 keer gezien .. wel voldoende opzich... ben toch ook meer fan van het echte oude werk/geluid. De nieuwe cd vind ik veel op Vapour Trails lijken, beetje niets zeggende lekker in het gehoor liggende rock ... groot contrast met vroeger.. I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
Ehmzz.. Vapor Trails dus? Dan laat ik 'm denk ik maar helemaal achterwege. Slecht kun je Rush op V.T onmogelijk noemen, maar idd ik ga ook meer voor het oudere werk. [Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 19-06-2007 11:33] "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |