IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Rush Volgende pagina
lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 04-07-2004 12:21 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Tot mijn grote schrik kwam ik erachter dat deze geweldige symfonische rockband nog geen algemeen eigen topic heeft. En dat terwijl deze mannen al tientallen jaren aan de top zitten. Ik heb gisteren het live-album Reflected Light binnengekregen, werkelijk fantastisch! En zeker een goed begin voor mensen die Rush nog niet kennen. Maar ook albums als 2112, Counterparts en Moving Pictures zijn natuurlijk briljant.

Zijn er hier nog meer Rush-fans?

Rush website:
http://www.rush.com


no text supplied


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 04-07-2004 12:24 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

jazeker ! hele grote fan !! ... straks eerste keer live zien, ben benieuwd


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 04-07-2004 14:09 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Ik luister Rush nog niet echt lang, ik heb de cd´s Presto en Hemisphere´s. Beide erg goede cd´s hoewel ik Presto de betere van de twee vind. Van de rest van hun werk ken ik nauwelijks wat, welke cd´s van hun zijn nog meer erg goed?


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 04-07-2004 15:10 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

je kan goed beginnen met "exit stage left"' en "all the world's a stage" dat zou oudere live cd's en vind ik de beste. maar ik ben dan ook niet zo'n fan van die nieuwere cd's van hun, zoals "vapour trails", die ene met dat sneeuw en stenen (ff naam vergeten ) en roll the bones (al is die best ok, vind ik nog)


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 04-07-2004 15:36 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 4 juli 2004 15:10 schreef DaVinz het volgende:
...maar ik ben dan ook niet zo'n fan van die nieuwere cd's van hun, zoals "vapour trails", die ene met dat sneeuw en stenen (ff naam vergeten ) en roll the bones (al is die best ok, vind ik nog)


Ben ik met je eens. Daarentegen vind ik Counterparts wel fantastisch en die is nog van na Roll The Bones.


no text supplied


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 04-07-2004 15:40 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

hmmm die zou ik dan nog ff moeten checken, komt zo snel niks bij me op

//edit: jah dr staan idd wel paar leuke nummers ...

ff dingen recht zetten:
TEST FOR ECHO (sneeuw en stene)
en VAPOR TRAILS in plaats van eerder verkeerd gespelde naam



[Dit bericht is gewijzigd door DaVinz op 04-07-2004 15:47]


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 04-07-2004 15:44 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

wat krijgen we nou??

FEEDBACK
Release: June 2004

Summertime Blues
Heart Full of Soul
The Seeker
For What It’s Worth
Shapes of Things
Mr. Soul
Crossroads
Seven and Seven Is


nieuwe cd ...


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 04-07-2004 17:47 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

wat een ontzettend lelijke hoes


no text supplied


demonic_debby
eat shit and die
Usericon van demonic_debby
Posted 05-07-2004 10:47 by demonic_debby Wijzig reactieProfiel van demonic_debbyQuote dit berichthttp://www.megadeth.com

roll the bones!!!


ben niet gek ik ben een vliegtuig!


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 05-07-2004 10:53 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2004 15:44 schreef DaVinz het volgende:
wat krijgen we nou??

FEEDBACK
Release: June 2004



nieuwe cd ...


Dit is toch die cover-cd van ze?

Maar verder vindt ik Rush fantastisch, al gaat het oudere werk (meer prog) bij mij voor op het nieuwere...

2112 is mijn persoonlijke favorite!!!

Enne, nu maar wachten tot 1 okt. Ik heb arena kaarten.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 05-07-2004 14:58 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

ik heb ook arena kaarten

ik weet nie of het een cover cd is... weet je dan ook wie ze gecoverd hebben enzo?

//edit: je hebt gelijk, hier wat info van www.billboard.com
quote:
Canadian rock trio Rush's next release will feature covers of classics popularized by the Who, Cream, Buffalo Springfield and the Yardbirds, Billboard.com has learned. Due June 29 via Atlantic, the eight-track "Feedback" marks the first time the group has ever recorded material by other artists.

The album kicks off with a new take on Blue Cheer's cover of Eddie Cochran's "Summertime Blues." The track list is rounded out by the Yardbirds' "Heart Full of Soul" and "Shapes of Things," the Who's "The Seeker," Buffalo Springfield's "For What It's Worth" and "Mr. Soul," Love's "Seven and Seven Is" and Robert Johnson's "Crossroads," famously covered by Cream.

"[Bassist] Geddy [Lee], [guitarist] Alex [Lifeson] and I were channeling back to 1966 and 1967, when we were 13- and 14-year-old beginners," drummer Neil Peart writes in the album's liner notes. "We thought it would be a fitting symbol to commemorate our 30 years together if we returned to our roots and paid tribute to those we had learned from and were inspired by. We thought we might record some of the songs we used to listen to, the ones we painstakingly learned the chords, notes and drum parts for, and even played in our earliest bands."

As previously reported, Rush's 30th anniversary tour begins May 26 in Nashville and will wrap its North American portion with an Aug. 22 show in the group's Toronto home town. A European swing kicks off Sept. 8 in London.

"Feedback" is Rush's first studio release since 2002's "Vapor Trails," which debuted at No. 6 on The Billboard 200 and has sold 320,000 copies in the United States, according to Nielsen SoundScan. Lee recently told Billboard the group may begin work on a new album next year.



[Dit bericht is gewijzigd door DaVinz op 05-07-2004 15:52]


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Shadow_buildeR
Behind The Mask
Usericon van Shadow_buildeR
Posted 05-07-2004 16:50 by Shadow_buildeR Wijzig reactieProfiel van Shadow_buildeRQuote dit bericht

Rush, muzikaal zijn ze uitstekend !
De zang vind ik echter matig, maar dat is een kwestie van smaak.


Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free


Mooz666
TAFKALS
Usericon van Mooz666
Posted 05-07-2004 20:35 by Mooz666 Wijzig reactieProfiel van Mooz666Quote dit berichthttp://www.androidsoul.nl

Ik denk dat Neil Peart een van de meest creatieve drummers is die er op de planeet rondlopen, 2112 en Hemipsheres zijn wat mij betreft de smaakvolste albums


Android Soul - Female Fronted METAL www.androidsoul.nl


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 07-07-2004 0:28 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

Naar aanleiding van dit topic 2112 geluisterd wat me erg goed beviel Zal iig de andere aangerade cd's in dit topic beluisteren.


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 07-07-2004 11:02 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

goed plan !

aan te raden: caress of steel


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 14-09-2006 21:26 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Zo, nu ben ik er ook aan. Leer de band net ontdekken, en dit is inderdaad erg gave muziek.


PAIN...
Usericon van PAIN...
Posted 16-09-2006 0:21 by PAIN... Wijzig reactieProfiel van PAIN...Quote dit bericht

2112, need I say more.

Gewoonweg legendarisch. Een voorbeeld en inspiratie van en voor vele bands.

Cheers
PAIN


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 16-09-2006 1:09 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2006 0:21 schreef PAIN... het volgende:
2112, need I say more.

Gewoonweg legendarisch. Een voorbeeld en inspiratie van en voor vele bands.

Cheers
PAIN


Alles wat ze in de jaren zeventig hebben gemaakt, met als hoogtepunten Hemispheres en 2112. Vanaf Moving Pictures ging het snel bergafwaarts.


Bareuh...


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 18-06-2007 19:21 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Zo, nieuwste album van Rush is ook uitgekomen, Snakes and Arrows. Geniale plaat die zich zeker kan meten met hun legendarische jaren '70 werk.

Staan een aantal juweeltjes op zoals Far Cry, Armor and Sword, Workin' Them Angels en instrumentale pareltjes als The Main Monkey Business en Malignant Narcissism.

Wil ook een lans breken voor Power Windows uit '85, super synthesizer popmuziek van Rush met schitterende melodieën, een album die je een aantal keer moet beluisteren om hem op juiste waarde te schatten en op dat moment is het album echt verslavend.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 18-06-2007 19:31 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Power Windows --> Mystic Rhythms


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 18-06-2007 20:11 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Beste nummer van het album ja, maar het zijn allemaal toppers, waaronder door jou genoemde nummer, Big Money, Manhattan Project en Marathon de uitschieters zijn.


creature of the nigh
Usericon van creature of the nigh
Posted 18-06-2007 21:45 by creature of the nigh Wijzig reactieProfiel van creature of the nighQuote dit bericht

Heb een paar weken terug Chronicles aangeschaft via marktplaats


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 19-06-2007 10:56 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

netjes...

ben trouwens niet zo kapot van hun nieuwe cd... maarja misschien is het wennen


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 19-06-2007 11:22 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2007 10:56 schreef DaVinz het volgende:
netjes...

ben trouwens niet zo kapot van hun nieuwe cd... maarja misschien is het wennen


Ik kan me er eigenlijk niet toe zetten om die nieuwe te kopen. Heb even geen Rush-feel, en op dat soort momenten moet ik ook niet iets van de artiest in kwestie kopen... pakt aktijd verkeerd uit.

Ga ook niet naar de optredens in de Ahoy, ben de vorige keer geweest en dat was zo monsterlijk gruwelijk waanzinnig goed, dat een nieuwe show dat voor mijn gevoel niet kan toppen.

Tja, ben soms bijna autistisch


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 19-06-2007 11:25 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

LOL

naar concerten ga ik ook niet meer.. heb ze nu 1 keer gezien .. wel voldoende opzich... ben toch ook meer fan van het echte oude werk/geluid.

De nieuwe cd vind ik veel op Vapour Trails lijken, beetje niets zeggende lekker in het gehoor liggende rock ... groot contrast met vroeger..


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 19-06-2007 11:32 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ehmzz.. Vapor Trails dus? Dan laat ik 'm denk ik maar helemaal achterwege. Slecht kun je Rush op V.T onmogelijk noemen, maar idd ik ga ook meer voor het oudere werk.

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 19-06-2007 11:33]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen