IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Verlaging van cd prijzen (door BMG) Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-07-2004 8:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

BMG VERLAAGT CD PRIJZEN

Platenmaatschappij BMG gaat vanaf augustus de cd prijzen verlagen. Er zullen cd’s op de markt komen die niet meer kosten dan 9,99 euro en eruit zien als een gekopieerde cd. Bovendien heeft de cd geen cover. Alle informatie staat op het schijfje zelf gedrukt. Een ‘gewone’ cd moet 12,99 euro gaan kosten en een luxe-uitvoering 17,99 euro. BMG verwacht dat cd-verkoop zo met 25% zal gaan stijgen.

Ik ben benieuwd of het aanslaat. op zich is het idee om verschillende varianten van eenzelfde cd uit te brengen wel aardig. Ik dnek overigens dat de meesten toch de luxe-variant aanschaffen en hoogsten zo een 9.99 euro-versie om eens iets te proberen.

en met de "gewone" cd, bedoelen ze daar de cd's mee zoals die nu in de winkel liggen? want als die 12,99 gaan kosten is het idd een redelijke prijsdaling.

maar goed, eindelijk eens een maatschappij die het snapt dat cd's veel te duur zijn.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 06-07-2004 8:57 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2004 8:25 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik ben benieuwd of het aanslaat. op zich is het idee om verschillende varianten van eenzelfde cd uit te brengen wel aardig. Ik dnek overigens dat de meesten toch de luxe-variant aanschaffen en hoogsten zo een 9.99 euro-versie om eens iets te proberen.

Welnee, natuurlijk slaat dit niet aan.

"Hey, ik kan METOLMETOLMETOL van HEERSCHNESS INC. downloaden voor niets. Een CD-R kost mij twee duppies en dan kan ik hem ook in de auto draaien.
Maar, wat hoor ik nu? Hij ligt, óók zonder tekstboekje en cover, voor een tientje in de platenzaak! Wat gaaf! Dat ga ik eens uitproberen. Klasse van die jongens van BMG."

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Schaep
Usericon van Schaep
Posted 06-07-2004 9:01 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

De meeste cd's die ik koop kosten sowieso al een euro of 13 en als ik een gekopieerde cd wil zorg ik daar zelf inderdaad wel voor.

attila_de_hun
Posted 06-07-2004 9:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2004 8:57 schreef M. het volgende:
Welnee, natuurlijk slaat dit niet aan.

"Hey, ik kan METOLMETOLMETOL van HEERSCHNESS INC. downloaden voor niets. Een CD-R kost mij twee duppies en dan kan ik hem ook in de auto draaien.
Maar, wat hoor ik nu? Hij ligt, óók zonder tekstboekje en cover, voor een tientje in de platenzaak! Wat gaaf! Dat ga ik eens uitproberen. Klasse van die jongens van BMG."

maar wat moeten ze dan wel doen? cd's voor niks weggeven? en 12.99 voor een "normale" cd is toch acceptabel?
Ik heb veel liever een origineel dan mp3 of een kopie (als ik de cd echt goed vind)en als ik dan 12.99 moet lappen vind ik dat best redelijk.

JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 06-07-2004 9:13 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2004 9:10 schreef attila_de_hun het volgende:
maar wat moeten ze dan wel doen? cd's voor niks weggeven? en 12.99 voor een "normale" cd is toch acceptabel?
Ik heb veel liever een origineel dan mp3 of een kopie (als ik de cd echt goed vind)en als ik dan 12.99 moet lappen vind ik dat best redelijk.

Hier kan ik me ook wel in vinden.

Op je knie en pijp voor genade!

Schaep
Usericon van Schaep
Posted 06-07-2004 9:15 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

De prijs voor de normale cd vind ik ook wel redelijk, maar het idee van een goedkope cd die eruitziet als een gekopieerde cd vind ik slecht, daarmee haal je juist weg wat het de normale cd de moeite waard maakt gekocht te worden in plaats van gekopieerd.

SQT
Usericon van SQT
Posted 06-07-2004 9:17 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 6 juli 2004 9:13 schreef JuronymouS het volgende:
Hier kan ik me ook wel in vinden.

Hierin wel ja, maar inderdaad, wat M. ook al zegt: het is nogal ridicuul om een coverloze kopie voor tien euro te gaan kopen. Ik denk dat ze dat zelf toch ook wel snappen?

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 06-07-2004 9:18 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 6 juli 2004 8:25 schreef attila_de_hun het volgende:
Een ‘gewone’ cd moet 12,99 euro gaan kosten en een luxe-uitvoering 17,99 euro.

Ik vraag me serieus af wat gewoon en luxe is... maar ik vertrouw het voor geen meter. Volgens mij betekent luxe dan weer zoiets als "met boekje EN hoesje!! " en 'gewoon' een promootje ofzo. Wat zou dat 'luxe' anders inhouden? Een dubbelcd met de 'making of..' erbij?

Zenial

Schaep
Usericon van Schaep
Posted 06-07-2004 9:19 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2004 9:18 schreef Zenial het volgende:
Ik vraag me serieus af wat gewoon en luxe is... maar ik vertrouw het voor geen meter. Volgens mij betekent luxe dan weer zoiets als "met boekje EN hoesje!! " en 'gewoon' een promootje ofzo. Wat zou dat 'luxe' anders inhouden? Een dubbelcd met de 'making of..' erbij?

Zit wat in...

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 06-07-2004 9:38 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Het voorstel van BMG komt natuurlijk heel nobel over, maar de realiteit is dat ze de consument nog steeds echt buitengewoon "uitkleden" met deze prijzen.

Als de gewone editie nou EURO 9,99 zou kosten en de luxe editie EURO 12,99 komen ze pas in de realistische buurt met hun prijzen.

Een full-colour 12 pagina gedrukte CD kost los om te drukken ongeveer rond de Euro 4,- p.st bij een persoplage van 1000 stuks. Dus moet je nagaan hoe miniem die prijs is als je het over oplages hebt van ver over 250.000 stuks. Dus het idee om een "kale" cd op de markt te brengen voor EURO 9,99 is echt bespottelijk. Zo kunnen ze onder het vaandel van "kijk ons eens consument-gericht bezig zijn" nog steeds hun zakken vullen! Werkelijk wat zijn het toch een stelletje klootviolen daar..

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 06-07-2004 9:52 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

voordeel van de kale cd is dat ie niet zoals copietjes op een gegeven moment slechter wordt. je hebt dus wel een cd die veel langer mee gaat dan je eigen copietjes.

de cd voor 12,99 zou de normale cd zoals wij ze in de winkel kopen worden. dat vinnik een aangename prijs voor een nieuwe cd

de duurdere versies zouden idd met extra shit/bonus nummers worden. (althans dat melde het nieuws mij van de week)

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 06-07-2004 9:57 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Op 6 juli 2004 9:52 schreef Markam het volgende:
voordeel van de kale cd is dat ie niet zoals copietjes op een gegeven moment slechter wordt. je hebt dus wel een cd die veel langer mee gaat dan je eigen copietjes.

- Ja, maar wel voor het astronomische bedrag van EURO 9,99

de cd voor 12,99 zou de normale cd zoals wij ze in de winkel kopen worden. dat vinnik een aangename prijs voor een nieuwe cd

- Gezien de drukkosten voor BGM, zou EURO 9,99 voor de normale editie aangenaam zijn

de duurdere versies zouden idd met extra shit/bonus nummers worden. (althans dat melde het nieuws mij van de week)

- Dat is inderdaad het minst wat zee kunnen doen, maar dan voor EURO 12,99

Maar ach, als op deze manier een "prijzen-oorlog" in de muziekindustrie zou plaatsvinden... Moet je nagaan wat er zou gebeuren als alle cd's voor EURO 9,99 zouden worden aangeboden... H.A.M.S.T.E.R.E.N

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-07-2004 10:06 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2004 9:38 schreef Staalman het volgende:
Het voorstel van BMG komt natuurlijk heel nobel over, maar de realiteit is dat ze de consument nog steeds echt buitengewoon "uitkleden" met deze prijzen.

Als de gewone editie nou EURO 9,99 zou kosten en de luxe editie EURO 12,99 komen ze pas in de realistische buurt met hun prijzen.

Een full-colour 12 pagina gedrukte CD kost los om te drukken ongeveer rond de Euro 4,- p.st bij een persoplage van 1000 stuks. Dus moet je nagaan hoe miniem die prijs is als je het over oplages hebt van ver over 250.000 stuks. Dus het idee om een "kale" cd op de markt te brengen voor EURO 9,99 is echt bespottelijk. Zo kunnen ze onder het vaandel van "kijk ons eens consument-gericht bezig zijn" nog steeds hun zakken vullen! Werkelijk wat zijn het toch een stelletje klootviolen daar..

Je gaat aan een belangrijk aspect voorbij: in geval van informatie producten (muziek, boeken, film, software etc.) zijn de fysieke productie kosten niet van doorslaggevend belang.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

attila_de_hun
Posted 06-07-2004 10:07 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2004 9:18 schreef Zenial het volgende:

Ik denk zo een cd zoals er vandaag de dag veel uitkomen; met een extra dvd-tje of een bonus cd. zolang ze die cd's maar tegelijkertijd uitbrengen zodat de klant kan kiezen.

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 06-07-2004 10:09 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

M.a.w. de studiokosten, reclamekosten e.d moeten nog doorberekend worden in de totale prijs? Tja als je dat bedoeldt ben ik inderdaad aan een puntje voorbij gegaan...

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-07-2004 10:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2004 10:09 schreef Staalman het volgende:
M.a.w. de studiokosten, reclamekosten e.d moeten nog doorberekend worden in de totale prijs? Tja als je dat bedoeldt ben ik inderdaad aan een puntje voorbij gegaan...

Nee.

In geval van informatie producten is de op een medium vastgelegde informatie het kern van de product en niet de fysieke drager. M.a.w. de prijs is een weergave van de waarde van de vastgelegde data en NIET van de kosten die gemaakt zijn om die data vast te leggen.

Dit geldt voor alle softwareprodukten.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 06-07-2004 12:16 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2004 10:13 schreef Chelman het volgende:
Nee.

In geval van informatie producten is de op een medium vastgelegde informatie het kern van de product en niet de fysieke drager. M.a.w. de prijs is een weergave van de waarde van de vastgelegde data en NIET van de kosten die gemaakt zijn om die data vast te leggen.

Dit geldt voor alle softwareprodukten.

die vlieger gaat bij muziek dus niet geheel op, het is juist het bureaucratische proces tussen hoe een cd tot stand komt en vervolgens verkocht wordt....dat een cd of muziek dvd zo duur maakt.

Films op DVD worden nog iedere dag goedkoper, waarom?

[Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 06-07-2004 12:17]

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-07-2004 12:31 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 juli 2004 12:16 schreef Spirit In Black het volgende:
die vlieger gaat bij muziek dus niet geheel op, het is juist het bureaucratische proces tussen hoe een cd tot stand komt en vervolgens verkocht wordt....dat een cd of muziek dvd zo duur maakt.

hmm ik geloof niet dat er veer bureaucratie aan verbonden is, bij software,informatie en muziek betaal je voor het "idee" en daar zijn veel bedrijven erg ruim in...

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 06-07-2004 12:47 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

okay, bureaucratie is een slecht gekozen term; er blijft nogal veel aan de strijkstok hangen, dekt de lading beter.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-07-2004 12:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

vertaling: de baas heeft een nieuwe ferrari nodig

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 06-07-2004 12:59 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Ik koop wel eens nieuwe CD's voor €9.90, mét boekje en de hele zwik, en nog fraai bedrukt ook. Pure geldklopperij dit

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 06-07-2004 13:48 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 6 juli 2004 12:16 schreef Spirit In Black het volgende:

omdat films een veel lagere herhalingswaarde hebben

en wat is dit toch voor gezeik allemaal? ok, die laagste klasse is idd geen goed idee, maar er word tenminste wel een stap in de goede richting gezet, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-07-2004 14:56 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 juli 2004 12:56 schreef Jenje het volgende:
vertaling: de baas heeft een nieuwe ferrari nodig
zou je aan de prijs van de cd dan kunnen zien welk model hij wil?

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 06-07-2004 15:52 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik snap dat gezeik op cd-prijzen ook niet echt. Zijn er hier nou echt mensen die hun cd'tjes bij de free record shop halen? Als je je metalcds mailordert betaal je zowiezo zelden meer dan 12/13 euro per cd. En ik betaal via eBay bijna nooit meer dan 10 euro/cd. Als je vidnt dat cds te duur zijn kan je gewoon niet goed zoeken!!!

Zenial

attila_de_hun
Posted 06-07-2004 16:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2004 15:52 schreef Zenial het volgende:
Ik snap dat gezeik op cd-prijzen ook niet echt. Zijn er hier nou echt mensen die hun cd'tjes bij de free record shop halen? Als je je metalcds mailordert betaal je zowiezo zelden meer dan 12/13 euro per cd. En ik betaal via eBay bijna nooit meer dan 10 euro/cd. Als je vidnt dat cds te duur zijn kan je gewoon niet goed zoeken!!!

maar het is toch 100.000 keer zo leuk om een cd winkel te bezoeken en alle bakken af te lopen en met je "vangst" gelijk naar huis gaan?
Ik koop ook steeds meer via het net, dit door de prijzen. maar als de prijzen weer enigszins gelijk worden getrokken ( dus in de winkel omlaag) ga ik weer veel meer aanschaffen in de winkel (en ja, zelfs free-records shop heeft soms alleraardigste dingen staan tegen een schappelijke prijs).

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 06-07-2004 17:18 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ik heb me allang neergelegd bij de hoge cd prijzen.Ik koop lang niet zoveel meer als vroeger,maar laat me niet door prijzen tegenhouden.Vind ik een cd goed,dan wil ik em hebben(origineel!!)en ik laat me dan niet tegenhouden door de prijs.

edit;en net als atilla de hun vind ook ik het geweldig om in de platenzaak door de bakken te worstelen.

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 06-07-2004 17:19]

spelfout weggehaald...

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com