IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Dark Fortress Volgende pagina
rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 14-07-2004 11:04 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Wie kent het duitse DARK FORTRESS??

Holy smack... dit is een echt gave black metal band. lekker aan de old school kant zeker hun oudere albums.

De nieuwe schijf: STABWOUNDS is ronduit geweldig! doet aan oud satyricon en emperor denken. heerlijke black met leuke tussendoortjes en goed keyboard gebruik. af en toe wat langzamere stukken die me aan oud KATATONIA werk doen denken. ERRUG VET!!!

eerste plaat uit 2001:

Tales from eternal dusk



tweede plaat uit 2003:

Profane Genocidal Creations



derde en nieuwste plaat 2004:

STABWOUNDS



(ja ja, artwork van mister TRAVIS SMITH!!!)

checkt het uit!!!!


I Find That I Am Not There...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 14-07-2004 11:06 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

o ja: enige verdere info!

http://www.thetruedarkfortress.com


I Find That I Am Not There...


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 14-07-2004 11:10 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Zojuist nummer van site gedownload, en klinkt inderdaad niet slecht.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 14-07-2004 12:04 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Dark Fortress is ook zo'n band waarvan ik een stel mp3's gedownload had ooit, en die wel aardig klonken. Maar melodische black draai ik zelden, dus ik heb verder geen cd's ervan gezocht. Tvangeste en Funeris Nocturnis (of iets in die zin) zaten toen ook in die 'batch' gedownloade mp3tjes van melodische black, misschien ook de moeite waard.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-07-2004 12:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

ze hadden alleen wel wat langer mogen na denken over hun naam ...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 14-07-2004 13:39 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2004 12:49 schreef Jenje het volgende:
ze hadden alleen wel wat langer mogen na denken over hun naam ...


Ja, idd. Het is niks dat ze muziek maken in de stijl van Dimmu Borgir, maar waarom moeten ze dan ook gelijk de bandnaam lenen?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 14-07-2004 14:36 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

dimmu? dat vind ik nou niet.

ach wat maakt de naam nou uit, als het maar lekker klinkt en dat doet ut zekers!


I Find That I Am Not There...


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 14-07-2004 14:45 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Net wat gedownload. Gaaf bandje! Dergelijke tips zijn steeds welkom!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 14-07-2004 15:33 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2004 14:36 schreef rvanderholst het volgende:
dimmu? dat vind ik nou niet.

ach wat maakt de naam nou uit, als het maar lekker klinkt en dat doet ut zekers!


By the way, de titel van de tweede cd (Profane Genocidal Creations) is ook wel erg op Dimmu geïnspireerd...

Maar idd, het belangrijkste is hoe het klinkt...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 26-07-2004 20:49 by Faust Wijzig reactieProfiel van FaustQuote dit bericht

Hun nieuwe album en nog wel in digi is super. Lekker om op wegtekwellen.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 20-08-2004 11:12 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Wow, kheb net PROFANE GENOCIDAL CREATIONS binnen gekregen!! Wat een heftige plaat!

SUPER!!!


I Find That I Am Not There...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 25-04-2005 16:25 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

wat een kicke band is dit toch....

zo atmospherisch als de pest!!!


I Find That I Am Not There...


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 02-05-2005 17:54 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Profane Genocidal Creations vond ik toch de minste, ik mis iets.
De CD zakt na de eerste 3 nummers in.

Dat probleem is trouwen verholpen op Stabwounds.
Like A Somnambulist In Daylight's Fire en A Midnight Poem zijn mijn favo nummers.
Sterke Katatonia cover op de Digipack trouwens.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 04-01-2006 15:40 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Seance schopt heel hard kont!!!
http://www.zwaremetalen.com/recensie/5377.html


spelfout weggehaald...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-01-2006 16:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Stabwounds is lekker


signature


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-01-2006 23:56 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2006 15:40 schreef varanus het volgende:
Seance schopt heel hard kont!!!
http://www.zwaremetalen.com/recensie/5377.html

Inderdaad ja.... bij elkaar gejat, maar erg lekker. Ik vind het wel extra grappig dat de beide bands die "het donkere kasteel" heten, dezelfde stijl muziek maken en ook nog dezelfde zanger lijken te hebben .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 14-01-2006 0:00 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

Heb het album gehoord ... en idd alleen "Catawomb" kan me boeien ... misschien dat ik het album iets vaker moet luisteren, maar dat nummer springt er voor mij echt uit ...



XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 09-02-2006 12:20 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Het zal wel aan mij liggen maar zoveel Dimmu borgir hoor ik er dus niet in. Ik hoor Mayhem, Manes en Morgul. Allemaal bands die enorm veel sfeer in hun muziek leggen. En dit Dark fortress doet dat precies zo. Goed, het is stukken minder rauw dan Manes maar deze duitsers gebruiken op dezelfde manier sfeerverhogende elemente. Het klinkt allemaal lekker spookachtig. Ik vind dit geweldig!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 09-02-2006 19:02 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Vanmiddag ook Seance geluisterd, erg goede schijf zeg . Vind het overigens niet erg op Dimmu Borgir lijken, afgezien dat de vocalen een beetje een mix van shagrath en attila lijken te zijn. Lekkere duistere sfeer met voldoende experimenten om een eigen geluid te laten horen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-02-2006 14:02 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

pff, ook maar eens geluisterd maar die sfeer zit er wat mij betreft niet in, ik vind het allemaal erg goedkoop klinken en de riffs zijn zeker niet je van het, maar dat is mijn smaak. Ik vind het totaal niet een donkere sfeer hebben.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-03-2006 18:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

jaarlijst materiaal

SEANCE


signature


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 08-03-2006 20:20 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2006 18:12 schreef Hypnos het volgende:
jaarlijst materiaal

SEANCE



spelfout weggehaald...


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 08-03-2006 20:26 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Jazeker heerschband! Vooral op de snellere stukken vind ik ze zwaar heerschen. Heerlijke strot heeft die zanger
(Stabwounds )


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Kleine-Kapoen
Dóo't heanig ân
Usericon van Kleine-Kapoen
Posted 12-03-2006 10:27 by Kleine-Kapoen Wijzig reactieProfiel van Kleine-KapoenQuote dit bericht

Zelf houd ik niet zo van Black, maar dit was wel een van de eerste black bands die ik leerde kennen, ken het onderhand nu een jaar of wat! VETTE KAK, vooral het nummer Omega Iconclasm ofzo vind ik vet!


Enskedese Kopknikkers Bende


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 12-03-2006 11:14 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Prima band, maar wel een beetje gehypt. Zo goed als men hier beweert zijn ze (nog) niet. Hun volgende kan misschien een knaller worden, dat wel. Voorlopig zit een plaats tussen de groten der aarde er voor hen (nog) niet in.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 12-03-2006 11:26 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

'Seance' wordt hoogstwaarschijnlijk de eerste black metalplaat in tijden die ik weer ga kopen.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen