|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
hela, ik ben er ook. Influence (pre-party) gaat een stel oude klassiekers spelen. "Jullie stemmen Pechtold!!" |
|
acid zzz |
|
mja ik zal er ook wel zijn |
|
Ik vind het een prima line-up, ook erg gevarieerd; een nwobhm band, een us metal band, een Nederlandse band, een typische Teutoonse metal band en een wat agressievere speed-metal band uit het Noorden. Er worden toch 5 landen vertegenwoordigd, hehe. "Jullie stemmen Pechtold!!" |
|
goeie line-up. aanwezig, maar mischien moet ik de pre party missen. kom dan net terug van Spanje die dag. http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/959/1 :::::::: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1122748 |
|
Spanje! Vergeet geen show van Angeles del inferno of Obus mee te prikken, haha. "Jullie stemmen Pechtold!!" |
|
quote:Jep, daarentegen zal Acid wel aanwezig zijn, die gast is ook goed voor een feestje Like Some Snow-white Marble Eyes |
|
quote: Attacker is leuk maar bij lange na geen thrash LOL! nee ASSASSIN ofzo...HOLY MOSES weet ik veel... TANKARD heeft ook gespeeld dus waarom niet LOL! 1 van de 5 zou toch moeten kunnen! |
|
Tjah ik denk dat het met het feit te maken heeft dat de Heavy metal maniacs om Heavy Metal draait. Thrash komt (bijna) niet voor op de cd's en festivals. "Jullie stemmen Pechtold!!" |
|
Helaas...... Toch niet helemaal waar!80's metal is 80's metal, teveel hokjesgeest is naar mijn mening een beetje jammer. Old school metal moet niet ook nog eens onder elkaar gaan lopen zeiken over wat wel en niet kan, de scene is al zo klein! Zeg ook niet dat het de Thrash Metal Maniacs moeten worden maar een klein beetje aandacht mag wel... Voor mij zijn het de old school metal maniacs iig! [Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 16-08-2004 19:17] |
|
ben ik het mee eens ja. maarja er zijn ook genoeg lui waaronder stefan zelf die niks aan thrash vinden.. dus om thrash te gaan programmeren etc. http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/959/1 :::::::: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1122748 |
|
Oh Stefan vind het heus wel leuk, hij heeft zelfs een Destruction patch op zijn jasje, hij houdt alleen meer van Heavy Metal, ik heb dat precies omgekeerd met thrash...we moeten elkaar daarin respecteren. Ik kan erg genieten van een optreden van bijv. Jaguar, Raven (dat zou vet zijn op het maniacs feest!) of de Tygers zeker weten...maar variety is the spice of life zelfs in de old school hoek! |
|
Tjah, dat begrijp ik wel, en ik houd zelf ook van thrash, maar ik denk dat de opzet van de heavy metal maniacs is om de heavy metal in Nederland weer wat in de lift te krijgen. Heavy Metal in Nederland heeft de laatste 10 jaar een dieptepunt bereikt, en daarom proberen ze via het 'samen sterk' principe het weer terug te halen. Natuurlijk, er zijn leden die thrash leuk vinden, of black of weet ik veel, maar de HMM is er volgens mij om de heavy metal weer van de grond te krijgen. En ik denk dat Thrash sowieso het niet slecht heeft in deze tijd, kijk de laatste 2 jaar alleen al wat er aan thrash concerten in Nederland voorbij gekomen is! Qua Heavy Metal is het bedroevend. Als er dan eens een heavy metal concert is dan zijn er misschien 10 mensen, tenzij het een grote band als Saxon is ofzo. De underground is gewoon dood, en ik kan ook geen één Nederlandse (actieve) heavy metal band noemen die echt succes geboekt heeft. Ja, Vortex is nog altijd bezig, maar is natuurlijk ook geen reus buiten Ned. en Duitsland. Gelukkig timmeren bands als Conquestador en bijv. Methusalem leuk aan de weg. Alhoewel ik moet toegeven dat de thrash in Ned. qua bands ook bedroevend is (en ook was!). "Jullie stemmen Pechtold!!" |
|
Ik ben het op zich wel met Hans (enforcer) eens, verandering van spijs doet eten... Wanneer er bijvoorbeeld op een volgende hmm festival een thrashbandje zal staan, zal dit ook het thrashpubliek aanspreken. En dit publiek steunt door hun komst ook de nederlands hm scene weer... They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal! |
|
Voor mij is het allemaal old school metal....ik maak niet zo'n onderscheid. Ik bedoel hoe kan iets meer metal zijn dan bijv. Nasty Savage, tjah het is geen thrash...het is geen pure heavy metal, het is ook geen speed metal....het is gewoon fucking old school metal! Ik zit al lang bij de Maniacs, en ik draag het een erg warm hart toe, ik hou ook erg van "heavy" metal maar zoals ik zeg ik denk nooit dat het de opzet is geweest om in zo'n niche markt te opereren! Ik bedoel SODOM is voor mij meer "true" metal dan hammerfall ooit zal worden. Hardrock is ook iets waar ik de maniacs duidelijk mee verbonden zie, oudere bands uit de 70's dat is ook old school! Ik denk niet dat we lullig moeten gaan doen als old school fans onder elkaar, daar zijn we met te weinig voor! Maar ik denk wel dat er paal en perk gesteld moet worden....geen death, black en alternatieve moderne metal. Niet dat je er niet naar mag luisteren maar ik denk niet dat daar binnen de maniacs aandacht aan besteed moet worden. Persoonlijk luister ik best wel eens naar een band als PanterA of Death, of Obituary maar dat is geen maniacs topic dacht ik zo! IUk zie een hele sterke verbondenheid tussen oude Heavy, speed en thrash metal, er zijn veel verschillende soorten zelfs binnen die genres, denk aan NWoBHM, US Metal, Duitse Speed metal etc etc tja zo kun je nog wel effe doorgaan. de term "Heavy Metal Maniac" komt van Exciter, dat lijkt me een proto speed/thrash band zelfs met punk inslag, maar toch zo "true" als het maar kan! Helaas is heavy metal inderdaad zo dood als een pier getuige concerten van Jaguar waar 30 mensen op af komen, triest is het! maar ook TANKARD heb ik voor 75 man zien spelen in de Baroeg! bij zulke legendarische namen wordt ik daar een beetje triest van. Daarom zijn festivals als Dokk'em zo leuk, echte cultbands als Highway Chile, Tygers Of Pan Tang en Hirax, ik vind dat een ideale mixtuur, van alles wat! [Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 16-08-2004 22:15] |
|
quote:Had ik dus net het hele stuk lopen quoten en voorzien van commentaar, krijg ik m'n oude nickname terug en is m'n hele lap tekst gewist hehe. Even in het kort: Ben het 110% met je eens, zoals je kunt zien heeft het meeste jaren '80 spul toch allerlei invloeden van elkaar overgenomen, en zoals je zelf al zei is Exciter daar een geweldig (!) voorbeeld van. En ik denk dat er enige uitzonderingen kunnen worden gemaakt op bands van tegenwoordig (Bullit bijvoorbeeld), uitzonderingen die de regel bevestigen. Al met al toch een erg gave line-up dit jaar, niets over te klagen (hoewel ik Hirax wel had willen zien ) |
|
Yeah, conquestador komt! Gaaf! [Dit bericht is gewijzigd door VodeVilicious op 18-08-2004 13:46] Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
quote:Jij komt ook |
|
quote: Ne het waanzinnige optreden op Dokk'em zou ik ze graag ook nog eens zien wat was dat kikke zeg! |
|
shoot, had ook willen gaan, maar doe al lampjes in de canix die dag wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote: Cool mag je ons ook belichten |
|
quote::D:D zal mn best doen voor deze keer wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote:Niet Shrediie's kop teveel in het licht he .. je wilt bezoekers binnen houdenm |
|
Anders billenkoek hoor! (mmm, das voor jou geen straf...ehm...anders geen billenkoek hoor!) |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |