|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Hm, ik merk het overigens voornamelijk bij Oost Europese bands uit die tijd. |
|
Nederland heeft er wel aardig wat; Defender, Sad Iron, Atilla, Vortex etc. "Jullie stemmen Pechtold!!" |
|
Die laatste plaat van Vortex was toch niet onder eigen beheer of wel? |
|
maar de mensen die nu bandjes maken denken dat die bandjes ooit nog eens verzamel items gaan worden maar nu kwamen ze erachter dat bijna geen hond meer een casettedeck heeft |
|
quote:Hmm, ken aardig wat bands die het doen omdat ze het ten eerste leuk vinden en ten tweede er gewoon het geld niet voor hebben om iets profesioneel te laten persen. |
|
leuk vinden oke maar ga er dan geen geld voor vragen alsof het iets heel bijzonders is |
|
Nee, "Hammer of the North" zit op het Duitse Hellion records. Leuk label, hebben leuke releases, alleen die prijzen hé. 15,50 voor een CDtje, vind ik wat veel. Wel lollig trouwens, op de laatste compilatie van de hmm staat "Do not pay more than 10 euro" en Hellion verkoopt 'em voor 15,50.\ The Mill (10") van Vortex zit trouwens op Stormbringer, een Zweeds label geloof ik. Best leuke 10", maar Hammer is stukken beter. Ook zijn Metal Bats en Open the Gate (beide private pressings van origine, en ook kut te vinden tegenwoordig) heruitgegeven op Stormhunter records uit Ned. (tof label, helaas RIP). Oja, als picture disk trouwens. "Jullie stemmen Pechtold!!" |
|
Meestal valt de prijs mee hoor, 2 tot 3 euro vind ik het geld niet voor een tape, en ook nog eens leuk om naar te luisteren (behalve als ze de productie natuurlijk zelf hebben lopen verneuken). |
|
Het is trouwens Steelhunter, maar ik zat nog even met Stormbringer in mijn hoofd. "Jullie stemmen Pechtold!!" |
|
quote:Hoe kan dat nou Ik zat al te denken wat je nou bedoelde met Vortex, maar ik snap hem hehe. Hammer of the North is inderdaad heel aardig! Jammer idd van die hmm productie, gewoon bij Hans P. bestellen dus hehehe. |
|
quote: 3 euro is verdomme nog meer dan een singel van een bekende artiest en van je vrienden 3 euro vragen vind ik nog wel het ergste |
|
quote:Meer dan een singel? Een EP'tje? No way...(we hebben het dan wel over een nieuw singletje he!) En ach, waarom niet van je vrienden vragen? Kunnen ze ook weer een pilsie voor me kopen. Heeft denk ik meer met liefde voor de muziek (in dit geval Heavy Metal) te maken. Zo ben ik van mening dat we zulk soort beginnende HM-bands moeten supporten in Nederland. (en oudere bands uiteraard ook, HM moet weer opstaan in Nederland!) [Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 19-08-2004 15:01] |
|
Nouja, Vortex heeft dus platen op Stormbringer én Steelhunter, als ik me nu niet vergis, hehe. Ik vind het wel leuk als een band alles zelf doet, waar ik wel tegen ben zijn bands die hun demo op een cdretje branden, een slecht geprint hoesje d'r bij pleuren en het verkopen voor meer dan 5 euro. Ja, 10 euro vind ik dan echt belachelijk. Laat ze dan lekker persen met een boekje, dan mag je zo'n bedrag wel vragen van mij. Maar liever nog heb ik demo's op tape, lekker nostalgie, haha. En daarna een 7" waar je kan horen dat de band wat vooruit gegaan is. Heerlijk toch? "Jullie stemmen Pechtold!!" |
|
quote:Klopt inderdaad . Ik zoek me overigens nog steeds ziek naar die shield-shaped-patch verdomme! quote:amen to that! |
|
Ik ken genoeg bands die demo tapes gratis weggeven, als promotie. Vind ik wel tof. Pas kreeg ik van een stel finnen nog een gratis cd'tje met mooi kleurhoesje enzo. Er zijn ook bands die daar 7 euro voor vragen ofzo, dat kan echt niet. Maar een paar euro ben ik best bereid om te betalen voor zoiets. Wat ik ook niet leuk vind zijn die prijzen van 7"es tegenwoordig. Je ziet steeds meer 7"es die verkocht worden voor 7,50 ofzo. Ik vind eerder 4, hooguit 5 euro een nette prijs. Net zoals die jongens van Chainsaw, die hun 7" voor 3,50 verkochten. "Jullie stemmen Pechtold!!" |
|
quote:Netjes! Overigens vind ik zowiezo vinyl duur worden tegenwoordig (op een paar releases na dan). Zag laatst nog Killer - Shockwave voor 25 euro in de bakken liggen, ziek. Nee, dan kocht ik hem liever voor 3 euro tweedehands |
|
quote: ik zag laats een of andere singel bij de frs voor 2,95 en het gaat om een demo opgenomen op een 4 sporenrecorder als het nou goed was oke maar dan blijft hij bandjes maken en 3 euro vragen |
|
Om even op het kosten verhaal terug te komen. Onze demo (disconsolate, recentie waar dit hele varhaal begon) gaat ook voor 7,50 straks verkocht worden. Ja dit vinden wij zelf ook duur voor maar 5 nummers, maar de kostprijs voor ons per cd is 6,90 ongeveer. Dit is zo hoog vanwege: * studiotijd (hebben geen eigen) * masteren/afmixen * persen cd's * drukken cover ed Ja het kan iets goedkoper, maar we wilden wel gewoon de teksten in het boekje hebben en op zijn minst kleur op de cover. Ook de CD is bedrukt, weliswaar simpel, maar toch. Stemra kost ook nog een paar duiten. Zo kan ik nog wel doorgaan. We hebben de foto's en ontwerp van de hoes al gratis voor elkaar gekregen door vrienden. Maar wij hebben niemand met studio, of enige bekende producer. Zo komt het dus dat we 7,50 euro voor zo'n schijfje vragen. Dit is dus alleen voor mensen die het echt leuk vinden nog te doen. Ik vind het dus ook duur, maar we verliezen al zat geld door zo'n 100 cd's ter promo weg te sturen en als we ook maar 1/10 terug zien mogen we in ons handen wrijven. Alles wat wij graag willen is optreden, niet eens zozeer een contract. Een programmeur is druk zat dus zal niet meer dan 5 nummers nodig hebben. Een verzorgde hoes en mooie productie slepen hopelijk wat optredens binnen, al valt het niet mee om als onbekende band buiten je regio een optreden te krijgen. Grtz Rob www.disconsolate.nl Next gig: 4 november Nijmegen. Check de site. ZM-Recensie: http://www.zwaremetalen.com/recensie/3000.html |
|
7,50... je kan ook je oplage toch iets verhogen.. dan wordt je kostprijs ook lager, nix a d hand In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
Hmmm, het lijkt me juist moelijk om dat punt te vinden waar de lijn van vraag en de lijn van aanbod elkaar kruisen bij welke prijs enzo. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
CD's laten persen kost in ieder geval geen flikker, dus daar kan het nooit aan liggen. Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
Het is zeker niet het grootste kostenplaatje, dat is de studio, maar het is wel duurder dan branden. En het was 500 of 1000 of zelfs nog meer. Wij zijn reeel en weten best dat we die niet zomaar verkopen, ook al kosten ze dan misschien 6 euro ipv 7,50. Ik denk niet dat jullie het heel anders doen als jullie alle cijfertjes zouden zien, geloof me. Grtz Rob www.disconsolate.nl Next gig: 4 november Nijmegen. Check de site. ZM-Recensie: http://www.zwaremetalen.com/recensie/3000.html |
|
Och, man. Hou op over cijfertjes... Oud Vuil. |
|
Frustraties? www.disconsolate.nl Next gig: 4 november Nijmegen. Check de site. ZM-Recensie: http://www.zwaremetalen.com/recensie/3000.html |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |