|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: 500 cd's, geperst en wel kost je 720 euro, incl. een boekje (in zwart-wit, dat wel) en incl. verzending vanuit Duitsland. Hoef je ook niet te branden, eheh Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
Maar zoals ik al zei wilden wij kleuren en boekje, en de cd bedrukt hebben. Nogmaals zeg ik, het kan iets goedkoper, maar we wilden een mooi produkt voorschotelen aan de programmeurs. Ik ben dan nog niet echt ervaren misschien, maar ik denk wel dat het onderbewust toch meespeelt of je een mooi verzorgt cd-tje afleverd, of een kaal cd-tje met zwart wit cover. Maar dat denk ik, ik weet het ook niet zeker, het was onze keus en ik heb er geen spijt van. @ Wim Wij hopen ook ooit CD's bij te moeten bestellen, technisch gezien kan het, nu de vraag nog. Maar er is zoveel goed aanbod, het blijft lastig. Wij mikken gewoon op lekker veel live spelen, vinden we het leukst en denk dat we eigenlijk ook het best klinken dan. www.disconsolate.nl Next gig: 4 november Nijmegen. Check de site. ZM-Recensie: http://www.zwaremetalen.com/recensie/3000.html |
|
quote: Hehe, geinig. Zo denken wij er in ons geval ook over. Oud Vuil. |
|
Ja geen frustraties van mixen en editen. Het blijft moeilijk om het geluid uit de oefenruimte te krijgen op cd. Gelukkig hadden we wel een wereld producer die ons begreep, maar als je luisterd hoor je nog altijd kleine dingen die je anders wilt.... Als je jezelf kan horen en het publiek heeft lol is de live avond al weer geslaagd. Daarom is dat leuk. En de lol met andere bands voor en na een optreden is ook altijd goed. www.disconsolate.nl Next gig: 4 november Nijmegen. Check de site. ZM-Recensie: http://www.zwaremetalen.com/recensie/3000.html |
|
Maak anders een live-cd. Bazzio Attacks!!! |
|
quote: Hehehe, ja maar... Een cd maak je voor jezelf. Live speel je voor het publiek. Zo denk ik er over. Oud Vuil. |
|
Euh, het gaat er toch om dat ding zoveel mogelijk te verkopen. Bazzio Attacks!!! |
|
quote: Daar ben ik met het schrijven van nummers absoluut niet mee bezig. Anders zou ik wel trends gaan volgen en dat doe ik niet en heb ik nooit gedaan. Ik speel alleen de muziek, die ik zelf leuk vind om te spelen. edit. wij door ik vervangen, want het ik spreek alleen voor mezelf. [Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 20-08-2004 0:25] Oud Vuil. |
|
Die muziek is zekers prima. Maar wat ik bedoel te zeggen is, je wilt toch respons hebben van publiek, want anders kan je net zo goed in de oefenruimte blijven spelen. Bazzio Attacks!!! |
|
Zooi in eigen beheer uitbrengen is een irritante soort van spam, als men zat te wachten op die releases zou er wel een maatschappij op inspringen |
|
quote: Zekers. Maar dat is tot nog toe nooit een probleem geweest, we krijgen altijd goede reacties op onze optredens. Oud Vuil. |
|
quote: Hmmz, wel als ik zulke reclame per post of mail zou binnen krijgen. Maar het wordt je toch niet echt opgedrongen? Bazzio Attacks!!! |
|
quote: Nou ja, ik schrijf niet voor een blad ofzo, ik krijg geen gratis eigen beheer cd's toegezonden. Goed of slecht, muziek is muziek. Oud Vuil. |
|
quote: Daar kan ik mee goed in vinden, maar onze cd is dus gemaakt om optredens te krijgen, een echte demo dus. Moeilijk optredens krijgen als je geen muziek kan laten horen. En we hebben geen platenmaatschappij, dus lijkt me dit een goede oplossing. www.disconsolate.nl Next gig: 4 november Nijmegen. Check de site. ZM-Recensie: http://www.zwaremetalen.com/recensie/3000.html |
|
ravenrose: john is idd wel een okeeje vent om mee te werken dus die tijd in de studio zal zeker wel bevallen zijn, en wat ik ervan gehoord heb istie best goed gelukt toch.. is dat ding in plug te koop? tmdc: ik ben t idd wel een beetje met je eens, als een band denk dat de wereld op hun zit te wachten laat ze dan eerst een platenmaatschappij daarvan overtuigen In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote:Meestal wel ja, gelukkig zijn er ook uitzonderingen. Maar ik sta er soms ook versteld van welke bagger er via echte platenlabels uitgebracht wordt. Over spam gesproken.. www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
quote: Inderdaad ja. Kga geen bands noemen, maar soms heb je wel zoiets van, hey.. dat heeft meer met vriendjespolitiek en/of poen dan met muziek te maken. [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 20-08-2004 11:19] |
|
quote: Nee geloof het niet, John heeft er natuurlijk wel eentje, en volgens mij hebben we er een achter de bar achtergelaten, maar niks te koop. Binnenkort kan je ze bestellen via de site, mij een mailtje sturen werkt natuurlijk ook. Wij zijn in ieder geval zeer tevreden met het schijfje. John heeft zelfs aan het eind van de dag nog goede oren, als je zelf allang niets meer hoort. Daarbij is het een erg grappige kerel ook. Was zeer leuk daar in de plug. Ik geloof dat we er nog een keer gaan optreden voor de lol. En ik vind dat er inderdaad ook bij platenmaatschappijen veel SPAM geproduceerd word. Het is bijna belachelijk hoe ver je komt met namen, als je maar beetje een naam hebt heeft je volgende band al een contract zonder ook maar een nummer opgenomen te hebben. Soms is het dan ook wel goed, maar soms ook bagger. Grtz Rob www.disconsolate.nl Next gig: 4 november Nijmegen. Check de site. ZM-Recensie: http://www.zwaremetalen.com/recensie/3000.html |
|
Aangezien de meeste labels volledig de weg kwijt zijn qua tekenbeleid, wordt in eigen beheer CD's uitbrengen steeds interessanter. Maar dan moet je wel weten wat je doet en een duidelijk plan voor ogen hebben. Ook belangrijk: deugdelijke opnamen (!). Anders zit je zo met een wagonlading CD's die op zolder liggen te verstoffen. Door een label al je onkosten betaald krijgen is leuk, maar dat is voor weinigen weggelegd, om van degelijke promotie nog maar te zwijgen. Leuk ook dat je CD in Japan of Amerika ergens in een CD-bak ligt te verstoffen, maar wat heb je er aan als je er nooit speelt? Met Izegrim kiezen we er met opzet voor alles zelf te doen. Voor een groot label zijn we te weinig commercieel, en alles wat een derderangs labeltje kan, kunnen we zelf beter. Ik werk zelf voor een CD-perserij, en ik merk zelf ook dat steeds meer bandjes er voor kiezen niet meer mee te willen doen met de strapatsen van platenlabels. En terecht, want die hebben immers toch allang het oog verloren op kwaliteit en focussen zich alleen nog op kwantiteit. |
|
Right on. Maar als de cd's in de bakken in Japan of Amerika liggen te verstoffen, hebben wij er wel voor gezorgd dat ze er eerst voor betaald hebben. Vaak 25 a 50 kun je er verkopen aan zo'n bedrijfje als 'probeersel' voor ze, en als ze verkopen bestellen ze wel weer bij hoor. |
|
Ik doelde dan ook op de obscure platenlabeltjes met een zogenaamde geweldige distributie... maar in de praktijk heb je er geen flikker aan, want wat er verdiend wordt gaat eerst in eigen zak (ter dekking van onkosten). Pas als er een paar duizend verkocht zijn, krijg je MISSCHIEN iets terug. Ik vind dat wel jammer eigenlijk. De labels kunnen zo'n enorme hoeveelheid bagger uitbrengen bij de gratie van de luiheid/onbeholpenheid van de bands. Daarmee helpt men uiteindelijk het hele genre om zeep. Spelen voor 50 euro en een krat bier is in vergelijking daarmee dan nog niet eens zo erg (om Dekker maar even voor te blijven). Eigenlijk is kan het zo simpel zijn. Maak een goede full lenghth opnamen (Mini's moet je niet maken, tenzij je al wat 'groter' bent), laat er voor pakweg 1500 euro 1000 stuks van drukken en je bent bij 160 verkochte CD's al uit de kosten. De rest kun je zo in je zak steken (oefenruimte afbetalen e.d.) of investeren in goede (en gevarieerde) merchandise. Peanuts. |
|
Mee eens ja. Wij gaan meestal direct richting distributiemaatschappijen zonder kloterig labeltje er tussen. Dan zie je er nog niet super veel voor terug, maar gaat wel lekker snel soms (per cd tussen de 6 en 8 euro, inkoopprijs). Zelf verkopen voor 12 euro/st., en dan bij de nieuwe persing wordt er winst gemaakt per cd. (eerste 500 altijd verlies bij ons haha). En 1500 euro 1000 stuks?!? wow.. da's wel erg goedkoop. Maar dan heb je al een glasmaster I assume? En kleur/boekje/cdopdruk etc.? [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 20-08-2004 12:39] |
|
De beste manier om je CD's te verkopen is nog altijd live spelen. Veel bands zien een CD als doel, maar het zou eigenlijk een middel moeten zijn. Als je alleen iets uitbrengt om later aan je kleinkinderen te laten horen, brand er dan gewoon wat op CD en verveel de rest er dan niet mee. |
|
1410 euro om precies te zijn, voor een 4 pagina boekje (buiten fullcolor, binnen zwart/wit) en fullcolor bottomcard. Inclusief glassmaster en btw. Zelfs inclusief lithofilms (die zijn DUUR!!!). Er zijn wel goedkopere hoor, maar daarvan moet je altijd eerst nog maar zien wat je krijgt. Vooral de bijkomende kosten voor lithofilms kunnen erg onplezierig zijn. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |