|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik ken het fenomeen wel, maar heb er zelf nog geen ervaring mee. |
|
Volgens mij was hier al een topic over. |
|
Heb het zelf al eens gehad met Sepultura - CHaos AD Kleine gaatjes in de binnenlaag, je kunt er dan dwars doorheen kijken ... |
|
quote: Zoekmachine vind niks helaas... spelfout weggehaald... |
|
quote: Idd,zo groot als speldeprikjes. spelfout weggehaald... |
|
quote: Cd deed het nog wel, stotterde alleen .. |
|
Las er pas een stukje over in de krant, ook over een muziekverzamelaar, die woest was, omdat toen de cd geintroduceerd werd deze als onverwoestbaar aangeprezen werd. En na 20-25 jaar werkten sommige exemplaren niet meer. |
|
Dacht eens gehoord te hebben dat zo'n verschijnsel te wijten was aan teveel de CD in je speler te hebben gehad, teveel toertjes laten draaien. Ook bij CD-R's heb je dat (niet het rot, wel iets met het geluid), enkel een hoop sneller dan bij gewone cd's. "Obras son amores y no buenas razones" |
|
Mijn c.d van Macabre(Gloom\Grim Reality) is ook aan het rotten godverdomme,...Ik heb eens gehoord dat c.d's van voor '92(of '94) dat kunnen krijgen omdat een of andere coatinglaag hebben die van een ander matriaal zijn gemaakt dan die erna. Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
[offtopic]ejo mail even een tied voor morgen[/offtopic] Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !? |
|
Ik heb ook c.d.r's die aan het rotten zijn, het ziet eruit als een soort van roest. @ Orion: oke [Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 22-08-2004 12:26] Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
quote: Na verloop van hoeveel tijd? |
|
quote: Het probleem schijnt idd in de coatinglaag te zitten. spelfout weggehaald... |
|
quote: Ik heb een van ongeveer een jaar oud die bepaalde tracks niet meer goed kan afspelen, maar dat is dan wel zo'n hele hele goedkope, en ik ga ook niet zo netjes met m'n c.d's om Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
quote: Ah ok. Uit een test die onlangs in een of ander pc blad stond dat cd-r's maximaal 7 jaar meegaan. Maar een cd-r die zo nu en dan verrot gaat is meestal geen ramp. Vooral niet als er muziek opstaat. |
|
van CDr's is het wel algemeen bekend dat ze na verloop van enkele jaren bijna onspeelbaar worden. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote:Heb ik ook gehoord. Maar is dat door het aantal maal dat je ze speelt, of gewoon door de tijd dat ze "bestaan"? En kan je dat met een beter CD-R merk vermijden? "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote: Ik dacht dat van die koekblik cd-r's meestal goedkope varianten zijn. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Het was toch zo dat er in feite maar 5 verschillende fabrikante zijn die onder verschillende meerdere merken hun c'-r"etjes aan de man brengen? gewoon alles backuppen op mp3 |
|
quote:Geen idee daarvan, maar het is wel zo dat de kwaliteit van goedkope CD-R's beduidend minder is. Overigens is backuppen op mp3 erg zwaar voor de harde schijf van de computer.. Ik brand geen cd's, maar als mijn pa al de zijne op mp3 zou zetten... Begin er maar eens aan met bijna 1000 CD's, ongeveer 300 gebrande "Obras son amores y no buenas razones" |
|
alles in mp3 verdelen over 50 dvdtjes hoppa! |
|
300 cd's zijn ongeveer 25 mp3'cds dus 25 x 800 = ongeveer 20 Gig. valt nog wel mee dus respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft... |
|
quote: 5 dvdtjes... |
|
quote: Betere merken hebben betere topcoating en die zullen beschadiging wel uitstellen. Maar echt na een fix aantal jaren zijn alle CDR's gewoon verrrot. En daar kan je met goed opbergen wel een aantal jaartjes bijtellen. Vooral zonlicht vermijden en dus in een hoes of map stoppen. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote:Kan je ook audio op DVD zetten? Anyway, het zijn m'n pa z'n albums, degene die ik ook interessant vind zijn gelukkig origineel aanwezig "Obras son amores y no buenas razones" |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |