IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Jan Sloot en zijn revolutionaire uitvinding. Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-09-2004 17:05 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

doh, irritant... ik wil gewoon de 13 pagina's in 1 bestand... handige compressiemethode dit zo


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 13-09-2004 17:09 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

quote:
Op 13 september 2004 17:05 schreef ZelThoR het volgende:
doh, irritant... ik wil gewoon de 13 pagina's in 1 bestand... handige compressiemethode dit zo


haha, ja mooi heh! hij heeft het niet gelijk bij het verwerken van zun eigen tekst toegepast!


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-09-2004 17:13 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2004 17:09 schreef ryn het volgende:
haha, ja mooi heh! hij heeft het niet gelijk bij het verwerken van zun eigen tekst toegepast!
ik vind het een raar octrooi kan me ook niet voorstellen dat dit toen revolutionair was, althans, dit is altijd (ongeveer) m'n voorstelling geweest van hoe zip/arj etc. werkt... (kan dus ook aan mij liggen )


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-09-2004 17:14 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

misschien ben je gewoon heel sim


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-09-2004 17:14 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2004 17:14 schreef ghoulliette het volgende:
misschien ben je gewoon heel sim

don't say scary things like that


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 13-09-2004 17:24 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

quote:
Op 13 september 2004 17:13 schreef ZelThoR het volgende:
ik vind het een raar octrooi kan me ook niet voorstellen dat dit toen revolutionair was, althans, dit is altijd (ongeveer) m'n voorstelling geweest van hoe zip/arj etc. werkt... (kan dus ook aan mij liggen )


mjah, niet helemaal! je hebt nu een huge databank (referentiegeheugen). want nu hoef je dus alleen maar de plaats en de gecodeerde vorm(nummer)van bv. een pixel op te slaan.

maargoed ik ben er ook niet helmaal in thuis.

[Dit bericht is gewijzigd door ryn op 13-09-2004 17:24]


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-09-2004 17:26 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2004 17:24 schreef ryn het volgende:
mjah, niet helemaal! je hebt nu een huge databank (referentiegeheugen). want nu hoef je dus alleen maar de plaats en de gecodeerde vorm(nummer)van bv. een pixel op te slaan.

maargoed ik ben er ook niet helmaal in thuis.

over octrooi Sloot:

he, bedoel je nou dat er één mega databank wordt gemaakt waarmee alles gecodeerd/decodeerd wordt?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-09-2004 17:29 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik moet zeggen dat ik de afloop nogal dubieus vind. Verder lijkt het me wel zeer utopische technologie, wat het erg jammer maakt dat het verloren is gegaan.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 13-09-2004 17:35 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

quote:
Op 13 september 2004 17:26 schreef ZelThoR het volgende:
over octrooi Sloot:

he, bedoel je nou dat er één mega databank wordt gemaakt waarmee alles gecodeerd/decodeerd wordt?


volgens mij is dat het idee! bv voor een boek!
als je alle mogelijke letters en daarvan de combinaties die een woord vormen in een databank hebt zitten en dat danweer (volg)nummers geeft. dan hoeft het opgelagen data bestand alleen maar die nummers te bevatten. dit is heel beknopt, want volgens mij wordt het allemaal in blokken verdeeld die weer volgnummers hebben!

bv een jas! ik heb een jas een code nummer gegeven! in blok 1, denk ik dan.
decodeerorgaan weet niet wat voor een jas! met zakken of zonder, blauw of rood! maar kent er gewoon een jas aan toe! volgende blok kijkt naar de zak (als daar een nummer voor is) zo ja, dan is er een zak. alleen nog niet bekend wat voor een zak! en zo verder

jeetje... volgens mij zoiets!


[Dit bericht is gewijzigd door ryn op 13-09-2004 17:36]


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-09-2004 17:39 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2004 17:35 schreef ryn het volgende:
volgens mij is dat het idee! bv voor een boek!
als je alle mogelijke letters en daarvan de combinaties die een woord vormen in een databank hebt zitten en dat danweer (volg)nummers geeft. dan hoeft het opgelagen data bestand alleen maar die nummers te bevatten. dit is heel beknopt, want volgens mij wordt het allemaal in blokken verdeeld die weer volgnummers hebben!

bv een jas! ik heb een jas een code nummer gegeven! in blok 1, denk ik dan.
decodeerorgaan weet niet wat voor een jas! met zakken of zonder, blauw of rood! maar kent er gewoon een jas aan toe! volgende blok kijkt naar de zak (als daar een nummer voor is) zo ja, dan is er een zak. alleen nog niet bekend wat voor een zak! en zo verder

jeetje... volgens mij zoiets!




Dan had ik het verkeerd gelezen, alles wat jij zei had ik wel begrepen. Maar ik dacht dat de database meeging met het gecomprimeerde bestand Dat is toch wel zoals de huidige compressie technieken werken?

Hoe dan ook, volgens mij zou dat van Sloot niet goed werken. Ik denk dat er niet genoeg "vaste blokken" zijn om alle data efficiënt te comprimere. Dus dat het wel kan, en dat het bestand heel klein wordt, maar dat dan het referentiegeheugen zo groot is, dat je er alsnog niets mee opschiet. Maar goed, ook ik ben geen expert op dit gebied

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 13-09-2004 17:40]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Wicked Mystic
Cold Turkey
Usericon van Wicked Mystic
Posted 13-09-2004 17:41 by Wicked Mystic Wijzig reactieProfiel van Wicked MysticQuote dit berichthttp://www.metallive.nl

quote:
Op 13 september 2004 17:24 schreef ryn het volgende:
mjah, niet helemaal! je hebt nu een huge databank (referentiegeheugen). want nu hoef je dus alleen maar de plaats en de gecodeerde vorm(nummer)van bv. een pixel op te slaan.

maargoed ik ben er ook niet helmaal in thuis.


volgens mij is dat een bescrhijving van de simpelste vorm van datacompressie, het indelen van gegevens in tabellen

En veder heeft hij het over het opslaan van beeld in blokken van 16x16. Een collega van mij merkte op dat MPEG het ook zo doet. link.

Verder bestaat het document voor het grootste gedeelte uit een hele algemene beschrijving van hoe data-compressie op zich werkt. En (op zich zegt het niets) gebruikt hij termen die niet echt 'passen' bij iemand die bekend is met computers

[Dit bericht is gewijzigd door Wicked Mystic op 13-09-2004 17:41]



ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 13-09-2004 17:44 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

quote:
Op 13 september 2004 17:39 schreef ZelThoR het volgende:


Dan had ik het verkeerd gelezen, alles wat jij zei had ik wel begrepen. Maar ik dacht dat de database meeging met het gecomprimeerde bestand Dat is toch wel zoals de huidige compressie technieken werken?

Hoe dan ook, volgens mij zou dat van Sloot niet goed werken. Ik denk dat er niet genoeg "vaste blokken" zijn om alle data efficiënt te comprimere. Dus dat het wel kan, en dat het bestand heel klein wordt, maar dat dan het referentiegeheugen zo groot is, dat je er alsnog niets mee opschiet. Maar goed, ook ik ben geen expert op dit gebied


naah, dat referentiegeheugen hoeft helemaal niet groot te zijn! want die bevatten niet de plaats/volgorde van bv. die letters.
maar bevat enkel de informatie wat zoon gecomprimeerd "blokje zou kunnen zijn"
een bepaalde letter komt namelijk in een boek heel vaak voor!


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-09-2004 18:03 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2004 17:44 schreef ryn het volgende:
naah, dat referentiegeheugen hoeft helemaal niet groot te zijn! want die bevatten niet de plaats/volgorde van bv. die letters.
maar bevat enkel de informatie wat zoon gecomprimeerd "blokje zou kunnen zijn"
een bepaalde letter komt namelijk in een boek heel vaak voor!

ok, doorgegaan op het voorbeeld van de letters, (hij heeft het toch over blokken data?)

Volgens mij begin ik het te zien. Hmm ja... Een letter is 1 byte in principe. Het referentie geheugen is dus 26 bytes + 26 bytes (hoofdletters) + het coordinatensysteem, wat bijna niets extra hoeft te zijn. Een positie kan dus met 6 bits worden aangegeven (2^6=64>52), wat een winst is van 2/8 deel per letter.

Het is dus eigenlijk meer een systeem wat data omschakelt naar een codering waarbij minder mogelijke variabelen zijn en dus minder bits nodig om iest te beschrijven.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 13-09-2004 18:08 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

quote:
Op 13 september 2004 18:03 schreef ZelThoR het volgende:
ok, doorgegaan op het voorbeeld van de letters, (hij heeft het toch over blokken data?)

Volgens mij begin ik het te zien. Hmm ja... Een letter is 1 byte in principe. Het referentie geheugen is dus 26 bytes + 26 bytes (hoofdletters) + het coordinatensysteem, wat bijna niets extra hoeft te zijn. Een positie kan dus met 6 bits worden aangegeven (2^6=64>52), wat een winst is van 2/8 deel per letter.

Het is dus eigenlijk meer een systeem wat data omschakelt naar een codering waarbij minder mogelijke variabelen zijn en dus minder bits nodig om iest te beschrijven.


ja precies! meer kun je ook inderdaad niet uit dat octrooi halen! althans, tot zover houdt mijn kennis op!

[Dit bericht is gewijzigd door ryn op 13-09-2004 18:08]


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-09-2004 18:12 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2004 18:08 schreef ryn het volgende:
ja precies! meer kun je ook inderdaad niet uit dat octrooi halen! althans, tot zover houdt mijn kennis op!

dat kan

Alleen zit ik dan nog met dat referentiegeheugen. Ik kan me echt niet voorstellen dat er dan 1tje van wordt gemaakt, zoals jij zei (toch?). Omdat het ene type bestand veel meer variabelen heeft dan de andere zou dat vaak ineffeciente compressie op moeten leveren. Of je moet een ref.geheugen maken met meerdere "tabellen", dus 1 voor "alfabet only", 1 voor (alfabet, numeriek only" en dat wordt dan alsnog groot.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 13-09-2004 18:23 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

quote:
Op 13 september 2004 18:12 schreef ZelThoR het volgende:
dat kan

Alleen zit ik dan nog met dat referentiegeheugen. Ik kan me echt niet voorstellen dat er dan 1tje van wordt gemaakt, zoals jij zei (toch?). Omdat het ene type bestand veel meer variabelen heeft dan de andere zou dat vaak ineffeciente compressie op moeten leveren. Of je moet een ref.geheugen maken met meerdere "tabellen", dus 1 voor "alfabet only", 1 voor (alfabet, numeriek only" en dat wordt dan alsnog groot.


mjah, daar heb je een punt! maar dan nog is de grote nog wel te overzien lijkt me zo, als het alleen maar "waarden" bevat!


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-09-2004 18:28 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2004 18:23 schreef ryn het volgende:
mjah, daar heb je een punt! maar dan nog is de grote nog wel te overzien lijkt me zo, als het alleen maar "waarden" bevat!

tsja, zit wat in...
het kan misschien ook wel ja, maar het is niets in de orde van 12 films op 64 kb, dus hoe ze daar in hemelsnaam aangekomen zijn... (hoax binnen een hoax? )
en daarbij, 1/4 compressie is ook niet erg veel. de meeste compressie haal je denk ik toch daar series data te gaan coderen (dus van woorden naar regels etc.), of bij een plaatje lijnen van x pixels met dezelfde kleur.

AAHHAAHHADHG frustrerend om niet te weten wat die Sloot nou precies wilde en in hoeverre dat eigenlijk nu al gedaan wordt


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 13-09-2004 18:30 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

quote:
Op 13 september 2004 18:28 schreef ZelThoR het volgende:
tsja, zit wat in...
het kan misschien ook wel ja, maar het is niets in de orde van 12 films op 64 kb, dus hoe ze daar in hemelsnaam aangekomen zijn... (hoax binnen een hoax? )
en daarbij, 1/4 compressie is ook niet erg veel. de meeste compressie haal je denk ik toch daar series data te gaan coderen (dus van woorden naar regels etc.), of bij een plaatje lijnen van x pixels met dezelfde kleur.

AAHHAAHHADHG frustrerend om niet te weten wat die Sloot nou precies wilde en in hoeverre dat eigenlijk nu al gedaan wordt


leuk heh!


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-09-2004 18:34 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

hij heeft er niet voor niets 20 jaar aan gewerkt!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 13-09-2004 18:42 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2004 18:34 schreef spectre het volgende:
hij heeft er niet voor niets 20 jaar aan gewerkt!


Ik kan daar ook 20 jaar aan werken.
Maar denk niet dat ik er dan achter kom.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-09-2004 19:13 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2004 16:53 schreef Spirit In Black het volgende:
dit is exact hetzelfde verhaal als die vent die 6 jaar geleden een revolutionaire techniek had verzonnen waarbij een film van dvd kwaliteit op een disk ter grootte en dikte van een bankpasje paste. Philips was geinteresseerd en zou het op de markt willen brengen. Op de dag dat de man zijn techniek zou openbaren aan Philips viel hij dood neer.......de mensen zijn nog steeds op zoek naar hoe de man dit nu voor elkaar zou kunnen boksen....zie de gelijkenis....was Pieper toen ook niet toevallig aan dit bedrijf verbonden?

broodje aap


Dat is dezelfde persoon, volgens het verhaal heeft hij zijn uitvinding al in 1996 voltooid.

Zo "raar" vind ik het verhaal trouwens niet.

Het is niet zo dat middels de conmpressie ALLE data versleuteld vastgelegd wordt, maar er wordt een unieke sleutel berekend voor de data m.b.v. 5 algoritmen. 16 van deze unieke sleutels nemen 1KB ruimte in beslag.

De inhoudelijke data voor deze algoritmen (waarmee dus o.a. het beeld en geluid opgebouwd kunnen worden) is vastgelegd in wederom 5 datafiles, totale grootte 256MB.

Enigszins vergelijkbaar met de manier hoe de dataopslag op een harddisk opgebouwd is, de structuur van de bestanden staat in de FAT (File Allocation Table) met daarin verwijzingen naar de daadwerkelijke data op de schijf.

De unieke key voor een film zou dan dus in de "FAT" staan, door de algoritmen op de key los te laten kan de data dan teruggerekend worden en kan de data samengesteld worden uit de 5 databestanden.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 13-09-2004 19:17 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

het mag van mij hoor!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-09-2004 19:34 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

wat mag van jou?


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 13-09-2004 21:07 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Wat een gedoe, die code is allang de downloaden:

http:/www.wackthecrackteam.net/sourcecodes/sloot.php


Bazzio Attacks!!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-09-2004 21:10 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2004 21:07 schreef bazzio het volgende:
Wat een gedoe, die code is allang de downloaden:

http:/www.wackthecrackteam.net/sourcecodes/sloot.php

hehehe


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen