|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik weet wel dat als ik live speel, dat die strobo dan NIET op het drumstel gericht moet worden, anders raak ik helemaal van de wijs. En idd, ik heb ook wel eens gehoord dat epileptici een aanval kunnen krijgen van veelvuldig strobo gebruik. Maar volgens mij worden die dingen helemaal niet zoveel meer gebruikt. Iig niet meer langdurig. |
|
De mate waarin je last hebt van een stroboscoop verschilt volgens mij gewoon erg van persoon tot persoon. Ik had op de middelbare school (toen waren die dingen ook nog een stuk populairder) iemand die er vrij snel koppijn van kreeg. Als je last hebt van epilepsie kan ik me ergere consequenties bedenken. Ik het algemeen zou ik die dingen gewoon met mate gebruiken, en vooral niet te lang achter elkaar (paar seconden), dan gaat er volgens mij niet zo snel iets mis. Als je zo'n ding maar lang genoeg laat ratelen krijgt iedereen er wel last van volgens mij. For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday. |
|
Het antwoord is iig JA. Althans.. mensen kunnen dus epilepsie ervan krijgen. Richtlijnen lijkt me vrij sterk hoor. Misschien bij de Bond voor Epilepsie ofzo ? [Dit bericht is gewijzigd door MetalgirlOphelia op 12-10-2004 14:45] Kankerlul |
|
quote: Dat kan, Ik heb het zelf 1 keer gezien. De man werd inderdaad bij het licht van de stroboscoop niet goed en kreeg last van een aanval. |
|
Hoe zou een stroboscoop er eigenlijk uitzien op een ossiloscoop. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote: Wee'knie. Koop een woordenboek. |
|
zijkerd. Bazzio Attacks!!! |
|
quote: Moet ik nu happen? Ah toe? |
|
quote: Gewoon, een blokvorm. |
|
quote:Dat soort dingen staan niet in een woordenboek. Kennelijk heb je er thuis geeneen anders zou je wel weten dat het er niet in stond. Dat is maar goed ook want ik moet er niet aan denken hoe irritant het zal zijn als je alle moeilijke woorden op ging zoeken. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote: Wordt toch wel een beetje lastig als de persoon in kwestie op in plaats van voor het podium staat! Er zijn ook muzikanten die hier last van hebben. Ik weet in ieder geval van 1 muzikant die pertinent niet wil hebben dat die dingen aangezet worden als hij op het podium staat. Vorig jaar op ProgPower ging er inderdaad iemand tegen de vlakt agv het gebruik van de stroboscoop, zag diezelfde persoon dit jaar lopen met een zonnebril. Kennelijk helpt dat ook. |
|
Wat MIKEE in zijn eerste post zei. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Heeft een broer van me. Die kan geen enkele shooter spelen. Balen voor hem. Oud Vuil. |
|
Lang spelen van Halo (lang = minim. 2 uur achter elkaar) of zo werkt bij mij ook hoofdpijnprducerend, maar ik denkdat dat bij wel meer mensen is... "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
Stroboscopen kunnen idd epileptische aanvallen veroorzaken, hoeft niet eens lang te duren.. soms zijn 5 minuten al voldoende. Persoonlijk vind ik felle lichten en geknipper behoorlijk vervelend en afleidend tijdens een optreden. |
|
quote:5 minuten stroboscoop is toch wel erg veel. Bij housefeesten zie je dat misschien wel maar bij concerten niet. Goed zelfs de glinstering van water kan al tot een toeval leiden. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote: Sterker nog.. de overgang van koud naar warm kan al voor toevallen zorgen. Zelfs een overgang van badkamer naar gang.. |
|
quote:Ik heb het een keer meegemaakt dat iemand die naast me zat in de klas plotseling een toeval kreeg, terwijl er niets gebeurde. Het was voor hem ook de eerste keer. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote: Kan zo gebeuren ja, maken de hersenen als het ware kortsluiting. Van sommige mensen heb je het niet eens zo zeer door dat ze een toeval krijgen. Bij een absance bijvoorbeeld. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Algemeen | Vorige pagina |