IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Sleep Vorige pagina | Volgende pagina
Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 15-10-2004 13:49 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2004 19:45 schreef Jenje het volgende:
Mwoa, was wel geinig maar nou niet dat ik zeg .. wow ....


nee, maar je hebt het wel over Sleep, terwijl er veel betere bands rondlopen....zo slecht is die plaat overigens niet...

ik draai deze ongeveer eens in de 3 jaar, maar dan vind ik em wel leuk....


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-07-2006 16:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Mensen bekend met Om? rhytme sessie van Sleep ...


astathica
No dolby on snake detectors
Usericon van astathica
Posted 29-05-2007 22:40 by astathica Wijzig reactieProfiel van astathicaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/astathica

Om? nee, ik moet nog even op gaan zoeken. net als High on Fire overigens.

daarnaast moet ik melden dat iedereen die een beetje vette muziek een warm hart toedraagt op zijn minst "Jerusalem" en als het even kan gewoon "Dopesmoker" uit moeten gaan checken. ik heb verder weinig met het overige materiaal (ik heb het wel overigens), maar die cd is meer dan fucking briljant. de voornaamste reden dat stonerdoom ook stonerdoom heet. en ja, ik weet dat het een makkelijke aangever is voor stonergrappen, en ja, ik heb ze werkelijk allemaal al gehoord.

check het gewoon uit, stelletje aapmensen.


www.myspace.com/astathica - tsjonge jonge jonge jonge jonge... wat een leuk filmpje!


slome
Usericon van slome
Posted 29-05-2007 22:46 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2006 16:06 schreef Jenje het volgende:
Mensen bekend met Om? rhytme sessie van Sleep ...


Jups, heb Converence Of The Birds hier wel liggen. Een van mijn favoriete platen atm. Wel jammer dat de A kant zo verschrikkelijk intens (ja intens ja, terwijl het nummer nogal minimalistisch is) is dat Flight Of The Eagle er bij in het niet valt, al is dat nog steeds een fijne track.

Van Sleep heb ik alleen Dopesmoker. Een heersnummer! Het verdere werk moet ik nodig nog eens uitchecken.


astathica
No dolby on snake detectors
Usericon van astathica
Posted 30-05-2007 2:33 by astathica Wijzig reactieProfiel van astathicaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/astathica

hmm, Om, maar even checken dan.


www.myspace.com/astathica - tsjonge jonge jonge jonge jonge... wat een leuk filmpje!


rotor
Usericon van rotor
Posted 07-04-2011 10:48 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Van OM heb ik Pilgrimage maar ik moet zeggen dat ik er niet zo door geboeid ben...

Ik ben wel benieuwd hoe dit experiment gaat uitpakken.
http://www.nu.nl/binnenland/2486223/wil-binnen-vijf-jaar-3d-flitspaal.html


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 07-04-2011 10:50 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 7 april 2011 10:48 schreef rotor het volgende:
Van OM heb ik Pilgrimage maar ik moet zeggen dat ik er niet zo door geboeid ben...

Ik ben wel benieuwd hoe dit experiment gaat uitpakken.
http://www.nu.nl/binnenland/2486223/wil-binnen-vijf-jaar-3d-flitspaal.html


Pilgrimage is niet het beste album van ze, check Conference of the Birds (en dan met name de tweede track, Flight of the Eagle) of anders het debuutalbum, Variations on a Theme.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


galspuug
Usericon van galspuug
Posted 07-04-2011 12:04 by galspuug Wijzig reactieProfiel van galspuugQuote dit bericht

Of 'God is Good', ook een meesterplaat.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 07-04-2011 12:17 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2011 10:50 schreef Sonic Titan het volgende:
of anders het debuutalbum, Variations on a Theme.

Dit. God Is Good is een gave plaat, vooral dankzij de bijdragen van die Lichens gast, maar all in all toch beduidend minder 'Sleep'.


You have time. You are doing fine.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 07-04-2011 12:30 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

God Is Good is op een andere manier heel vet, al neigt het me soms iets teveel naar het oosterse mysticisme en mis ik een beetje de loodzware, mantra-achige bezwerende riffs van met name de eerste twee platen.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 07-04-2011 12:38 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ik heb op Annapurna Base Camp pijnlijk hard 'Annapurna' op mijn koptelefoon gedraaid. Waarschijnlijk de mooiste ervaring die ik ooit op muziek heb gehad.


You have time. You are doing fine.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 07-04-2011 12:39 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Ik las het ja, heb je weleens verteld als ik me niet vergis. Lijkt me inderdaad mooi, toch wat sfeervoller dan wanneer het als muziek fungeert bij een tochtje door de polder.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 07-04-2011 12:50 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht



Even opscheppen.


You have time. You are doing fine.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 07-04-2011 12:55 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Ziet er indrukwekkend uit!


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


rotor
Usericon van rotor
Posted 07-04-2011 12:59 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2011 12:39 schreef Sonic Titan het volgende:
Ik las het ja, heb je weleens verteld als ik me niet vergis. Lijkt me inderdaad mooi, toch wat sfeervoller dan wanneer het als muziek fungeert bij een tochtje door de polder.

Dat laatste hangt voor een heel groot deel van je eigen mindset af. Ik kan je verzeren dat ik tegenwoordig weinig landschappen zo spacy vind als dijken/polders/zee, vooral als het slecht weer is.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 07-04-2011 13:01 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Maar, Sleep, OM moet maar in een OM topic.
Ik blijf Dopesmoker maar draaien, tegenwoordig weer bijna dagelijks. Inmiddels al meerdere dagen van mijn leven naar dat nummer geluisterd en ik word het maar niet zat. :')


You have time. You are doing fine.


finsedrol
Usericon van finsedrol
Posted 08-04-2011 13:35 by finsedrol Wijzig reactieProfiel van finsedrolQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2011 12:59 schreef rotor het volgende:
Dat laatste hangt voor een heel groot deel van je eigen mindset af. Ik kan je verzeren dat ik tegenwoordig weinig landschappen zo spacy vind als dijken/polders/zee, vooral als het slecht weer is.


Volledig met je eens! Zee in combinatie met regen is het meest rustgevende beeld dat ik ken.



bokaj
Usericon van bokaj
Posted 06-09-2011 21:43 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Chris Hakius is helemaal uit de muziek? De drummer van Neurosis drumt nu bij Sleep, maar was dat de eerste reünieshows ook al zo?

http://www.roadburn.com/2011/09/sleep-to-headline-roadburn-festival-2012-om-confirmed-for-the-thursday-roadburn-date-2/


Brent_
Usericon van Brent_
Posted 06-09-2011 22:13 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

Nee de eerste shows waren nog wel met Chris volgens mij!

Mega veel zin in de show op Roadburn iig!


hazelnootpasta
Usericon van hazelnootpasta
Posted 07-09-2011 18:53 by hazelnootpasta Wijzig reactieProfiel van hazelnootpastaQuote dit bericht

Alleen de 2 optredens op ATP in Engeland in 2009 waren met Chris Hakius.

Toen ging het verhaal al dat Hakius helemaal uit de muziek zou stappen, heb dat later ook nog in een interview met Matt Pike gelezen. Die zei dat Hakius ergens een boerderij in the middle of nowhere gekocht had en geen zin meer had in het leven als muzikant: live spelen/touren/etc. Dat was ook de reden dat hij OM verliet.

Die ATP shows werden destijds ook aangekondigd als de enige reunie-shows ooit, maar later zijn Matt en Al toch van gedachten veranderd.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-09-2011 21:34 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Naar aanleiding van het Roadburn-topic heb ik Dopesmoker maar eens binnengehaald. Wauw, wat vet Ik versta er echt nog geen bal van, maar ik vind het wel fantastische muziek.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 07-09-2011 21:35]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 07-09-2011 22:34 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

DROP OUT OF LIFE WITH BONG IN HAND
FOLLOW THE SMOKE TOWARD THE RIFF FILLED LAND


You have time. You are doing fine.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 07-09-2011 22:37 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

+

Creedsmen roll out across the dying dawn
Sacred Israel Holy Mountain Zion
Sun beams down on to the Sandsea reigns
Caravan migrates through deep sandscape
Lungsmen unearth the creed of Hasheeshian
Procession of the Weed-Priests to cross the sands
Desert Legion Smoke-Covenant is complete
Herb bails retied on to backs of beasts
Arise arise arise - The Son of the God of Israel
Jordan River flows on evermore
Bathe in glow of sunlight’s beating rays
They feel so lost and burned through our days
Stoner caravan emerge from sandsea
Earthling inserts to chalice the green cutchie
Groundation soul finds trust upon smoking hose
Assembled creedsmen rises prayer-filled smoke
Raise up seer’s Holy Prophecy
Lets down on upon years of the sun now feeds
Seed of Eden fall on the ?? (dont know last word he says maybe 2 words)
Onward caravan prepare new bong

Weed-Priests ?? Smol-tent the right (not sure wut comes after priests but its only one word)
Judgement soon come to Mankind
Green Herbsmen serve rightful king
Hemp seed caravan carries

Solo Two
- Break -
The molten fire flowed up toward Zion
Flight of the Nazarene to seek the Cheribum
Rides out believer with the spliff aflame
Marijuanaut escapes earth to cultivate

Solo Three
Grow-Room is church temple of the new stoner breed
Chants Loud-Robed priest down on to the freedom seed
Burnt offering redeems – completes smoked deliverance
Caravans’ stoned deliverance
The caravan holds to Eastern Creed - Now smokes believer !
The Chronicle of the Sensimillian

Drop out of life with bong in hand
Follow the smoke toward the riff-filled land
Drop out of life with bong in hand
Follow-the-smoke-Jerusalem


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-09-2011 8:53 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Het blijven geniale lyrics. Overigens niets te klagen over de muziek ook. Sommigen zullen het langdradig noemen, maar daar heb ik geen last van.



Brent_
Usericon van Brent_
Posted 08-09-2011 8:59 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

Dopesmoker is tof maar doe mij maar Holy Mountain!


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen