IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Macabre Volgende pagina
overturnedskewer
Abhorrent christendom, inside burning
Usericon van overturnedskewer
Posted 21-11-2001 19:18 by overturnedskewer Profiel van overturnedskewerQuote dit bericht

Ik neem aan dat de meesten van jullie deze band wel kennen. Ik wou effe jullie meningen over macabre weten en wat jullie van de eigen stijl "murder metal" vinden. Ik vind macabre super vet, een van de vetste bands die ik ken. Vooral hun laatste cd "Dahmer" vind ik geweldig. Ik vind dat deze band respect verdient omdat:

1. Het zijn erg goede muziekanten.
2. Ze spelen ranzig goed live
3. Leuk thema (seriemoordenaars, ieder nummer)
4. Ze zijn al tien jaar samen
5. Ze spelen een eigen stijl
6. 6-snarige basgitaar
7. 7-snarige gitaar
8. Ze misbruiken kinderliedjes

dus MACABRE

http://www.mindmelt.com/macabre/brighter%20attacking%20with%20tools.JPG

Edit L.M.: plaatje veranderd in link ivm met grootte.



[Dit bericht is gemodereerd door Greycloak op 09-08-2010 23:07]


Black Metal ist krieg :-)


overturnedskewer
Abhorrent christendom, inside burning
Usericon van overturnedskewer
Posted 21-11-2001 19:22 by overturnedskewer Wijzig reactieProfiel van overturnedskewerQuote dit bericht

OOOOWWWW, sorry dit moet niet bij onzin. Kan iemand dit effe veranderen, dit is mijn eerste topic, sorry.


Black Metal ist krieg :-)


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-11-2001 19:23 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

nog niet live gesien maar die musiek is inderdaad best

leuke ervaring toen 'vampire of dußeldorf' voor het eerst werd gedraaid in me kroeg: was net een nummer van slipkont afgelopen dus hele dansvloer vol met kleine 15 jarige kotertjes, toen ze dat nummer dus draaiden. iedereen dacht dat het zo'n happy slipknot achtig nummer was dus zaten helemaal raar te doen. op het moment dat het intro was afgelopen stormden wij met een man of 10 de vloer op en begonnen bruut te bangen en te pitten tussen die lui, je had ze moeten zien


Je moeder.


Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 21-11-2001 19:23 by Volthor Kahn Wijzig reactieProfiel van Volthor KahnQuote dit bericht

in de Baroeg/ Rotterdam heb ik ze wel eens gezien
half jaar geleden ofzo

inderdaad errug goeie muzikanten, ziekelijk snel, ook live

tussen elk nummer wat ze spelen is die gast eerst 5 minuten aan het lullen over het volgende nummer
op zich best irritant dan, maar waarschijnlijk moeten ze dan uitrusten van het vorige nummer


Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 21-11-2001 19:28 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Macabre is inderdaad te gek. Ik heb ze helaas nog maar één keer live zien optreden, maar het optreden was ontzettend goed.
Het feit dat ze alleen maar over seriemoordenaars zingen vind ik ook leuk.
Door de combinatie van de zware stem met het hoge stemmetje vond ik de muziek na de eerste keer luisteren al goed.

http://www.adrenalin.dynamite.com.au/macabre/index.htm

[Dit bericht is gewijzigd door Vampire_girl op 21-11-2001 19:44]


the only pleasure is pain


overturnedskewer
Abhorrent christendom, inside burning
Usericon van overturnedskewer
Posted 21-11-2001 19:28 by overturnedskewer Wijzig reactieProfiel van overturnedskewerQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2001 19:23 schreef karnivoor het volgende:
nog niet live gesien maar die musiek is inderdaad best

leuke ervaring toen 'vampire of dußeldorf' voor het eerst werd gedraaid in me kroeg: was net een nummer van slipkont afgelopen dus hele dansvloer vol met kleine 15 jarige kotertjes, toen ze dat nummer dus draaiden. iedereen dacht dat het zo'n happy slipknot achtig nummer was dus zaten helemaal raar te doen. op het moment dat het intro was afgelopen stormden wij met een man of 10 de vloer op en begonnen bruut te bangen en te pitten tussen die lui, je had ze moeten zien


Dat is het betere werk, en vampire of Dussuldorf is een van de vetste nummers. Als je meer kindermelodietjes wil raad ik je de cd Dahmer aan.


Black Metal ist krieg :-)


Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 21-11-2001 20:36 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2001 19:22 schreef overturnedskewer het volgende:
OOOOWWWW, sorry dit moet niet bij onzin. Kan iemand dit effe veranderen, dit is mijn eerste topic, sorry.


Je 'eerste' topic is verplaatst.

En ja, Macabre is een steengoeie band.
Ik heb ze helaas nog nooit live mogen aanschouwen. (wel bijna}


Heads I win, tails you lose


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-11-2001 20:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

macabre regeert zo hard al het maar kan! echt een van de beste bands ooit! wat misschien nog aan de lijst moet worden toegevoegd zijn:

de verhalen van de zanger/gitarist tussen de nummers live

de koppen dat die gast trekt tijdens het optreden.

ik heb ze zo een vier keer live gezien op een jaar tijd en de band verveelt gewoon nooit! ik hoop dat ze snel een cd met nieuw materiaal uitbrengen!

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 21-11-2001 20:52]


Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 21-11-2001 20:50 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2001 20:47 schreef attila_de_hun het volgende:

ik hoop dat ze snel een cd met nieuw materiaal uitbrengen!


Als het goed is komen ze volgend jaar weer met een ceedee.


Heads I win, tails you lose


G.
Usericon van G.
Posted 21-11-2001 21:42 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

Absoluut en leuk bandje. Ik ken helaas hun cd's nog niet allemaal, maar heb ze meerdere keren live mogen aanschouwen. Heel erg lachen die gasten


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 21-11-2001 22:33 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Dahmer is erg vet. Die lui wil ik ooit nog wel eens live gaan zien, dat staat vast.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-11-2001 0:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hm, ik vind ze erg flauw, en dat zeg ik echt niet om anders te zijn. Ik kan er gewoon niet zo om lachen, te vaak gedaan dat soort humor.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 22-11-2001 0:22 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Ik heb ze op graspop op de achtergrond gehoord, maar kan er weinig zinnigs over zeggen want ik lag ff plat op het veld bij te komen van een overmaat alcohol


Bazzio Attacks!!!


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 22-11-2001 0:25 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 22 november 2001 0:19 schreef Dwaallicht het volgende:
Hm, ik vind ze erg flauw, en dat zeg ik echt niet om anders te zijn. Ik kan er gewoon niet zo om lachen, te vaak gedaan dat soort humor.


wa vin je van de muziek dan?


Suck my piss


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-11-2001 0:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ongeveer net zo flauw als de humor, als is 'Dahmer' wel te tolereren.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 22-11-2001 3:10 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

De muziek is niet flauw!!!
Ze komen qua humor in de buurt van de almachtige Zappa!!!!!

Macabre is uniek en origineel!!!!!!!!!!!!!!!

Het predikaat CULT is hier zeker van toepassing!!!!!!!!!



Aardig detail: de nieuwe cd Murder metal schijnt er snel aan te komen!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 22-11-2001 3:13]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 22-11-2001 9:36 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

macabre
heerscht!!!
1 x live gezien, was echt supervet!
die kop van die vent .
Muziek is ook zwaar OK.
Ook die verhaaltjes tussendoor zijn cool. Is wel een leuke afwisseling.
Heeft iemand dat shirt gezien met die evil ronald mcdonald erop met Macabre geschreven met die Mcdonalds "M"? die is echt cool!
MACABRE

[edit] is hij niet de evil broer van weird al yankovich? [/edit]




[Dit bericht is gewijzigd door rajackar op 22-11-2001 9:56]


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Ares
Usericon van Ares
Posted 22-11-2001 9:55 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

Macabre heerscht echt bigtime!
Ik vindt echt dat ze een livecd moeten opnemen.
1) Ze zijn live onwijs goed
2) Met het aankondigen van het volgend nummer krijg je vette info over de seriemoordenaar in kwestie
3) Live is gewoon VET


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 22-11-2001 10:29 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Heb ze 2x live in de Baroeg gezien, en tis me nog noit gelukt een concert te zien van ze zonder te lachen
(maar kunnen spelen )


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Der_Pim
Hertog Jan
Usericon van Der_Pim
Posted 22-11-2001 12:20 by Der_Pim Wijzig reactieProfiel van Der_PimQuote dit berichthttp://www.officiumtriste.com

Macabre is UNIEK.
Er is geen andere band die zo goed een totaal eigen stijl heeft weten te ontwikkelen. Ze gebruiken zowel punk/ hardcore als metalinvloeden en tekstueel weten ze met de nodige humor "true crime" topics te behandelen. De teksten gaan trouwens niet alleen over seriemoordenaars maar ook over massamoordenaars (daar zit een verschil tussen ja!)
Ik heb ze trouwens in 1994 al eens in Nederland gezien (Paard Den Haag) en ze gaan al langer dan 10 jaar mee (opgericht in 1984 meen ik me te herinneren) en dat nog steeds in dezelfde bezetting.
KOPEN die CD's, nu! Befehl ist Befehl!


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 22-11-2001 18:14 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

macabre is echt wel lache, het zijn gewoon vet grappige EN vet goeie muziekanten en die muziek van hun, ach ja ik zie het gewoon zo: Je bent in een spastische humoristische bui en je wil metal luisteren, uitkomst- Macabre.
Op waldrock dit jaar waren ze ook behoorlijk goed alleen jammer dat ze om 14:00 uur 's middags speelden.


HagratH
Usericon van HagratH
Posted 22-11-2001 20:59 by HagratH Wijzig reactieProfiel van HagratHQuote dit berichthttp://hagrath.cu2.nl

quote:
Op 22 november 2001 9:36 schreef rajackar het volgende:
......
Heeft iemand dat shirt gezien met die evil ronald mcdonald erop met Macabre geschreven met die Mcdonalds "M"? die is echt cool!
MACABRE




Heheheh dat shirt heb ik


*Edit* ik heb de URL effe gefixt *edit*

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 22-11-2001 21:13]


Please give blood. Vampires are an endangered species!


overturnedskewer
Abhorrent christendom, inside burning
Usericon van overturnedskewer
Posted 22-11-2001 23:57 by overturnedskewer Wijzig reactieProfiel van overturnedskewerQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2001 0:28 schreef Dwaallicht het volgende:
Ongeveer net zo flauw als de humor, als is 'Dahmer' wel te tolereren.


Heb je ooit naar de cd's Behind the walls of sleep, sinister slaughter, gloom, nightstalker geluisterd is allemaal serieuzer als Dahmer, dus hoezo flauw???
Macabre heerscht en dat weet jou onderbewustzijn net zo goeg als ik alleen moet jij weer zonodig dwarsliggen .

MACABRE



Black Metal ist krieg :-)


overturnedskewer
Abhorrent christendom, inside burning
Usericon van overturnedskewer
Posted 22-11-2001 23:59 by overturnedskewer Wijzig reactieProfiel van overturnedskewerQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2001 18:14 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
macabre is echt wel lache, het zijn gewoon vet grappige EN vet goeie muziekanten en die muziek van hun, ach ja ik zie het gewoon zo: Je bent in een spastische humoristische bui en je wil metal luisteren, uitkomst- Macabre.
Op waldrock dit jaar waren ze ook behoorlijk goed alleen jammer dat ze om 14:00 uur 's middags speelden.


Jah, dat was jammer, maar toch het beste op Waldrock 2001, I was there.....


Black Metal ist krieg :-)


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-11-2001 1:53 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2001 23:57 schreef overturnedskewer het volgende:
Heb je ooit naar de cd's Behind the walls of sleep, sinister slaughter, gloom, nightstalker geluisterd is allemaal serieuzer als Dahmer, dus hoezo flauw???
Macabre heerscht en dat weet jou onderbewustzijn net zo goeg als ik alleen moet jij weer zonodig dwarsliggen .


Heheheh ja ik ben wel een dwarsligger he . Heb het er vanavond nog met Rajackar in de kroeg over gehad (hey Rajackar, nog lekker opgestaan kerel? ) maar ik kan er toch echt niet warm of koud van worden. ACH JA


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 23-11-2001 10:09 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

kheb macabre dit jaar op graspop gezien...wat een idioten zeg


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen