|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Wie kan me hier meer over vertellen ? |
|
Was dat niet één van de eerste grindcore-achtige bands? Ik heb niet veel van ze gehoord, maar klonk als snelle punk met een vette grunt. Best wel vet. Erg goed, zelfs. Maar ik heb dus geen CD van ze. |
|
Als ik me niet vergis,speelt Robin Graves van Cradle nu bij ENT... Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
Een saai geschiedenislesje van zombie..... E.N.T is ooit begonnen als een typische punk/crustband. Samen met Sore Throat, The Accused, Heresy, Napalm Death en Carcass waren ze zo'n beetje de aanvoerders van de grindcore explosie uit Engeland. Naarmate de tijd vorderde slopen er steeds meer deathmetal invloeden in hun muziek. Verder zijn er nog meerdere side projecten van de E.N.T leden (Raw Noise, Disgust, Failed Humanity) en hebben ze ooit een remix opgenomen van het bekende nummer '3 AM eternal' van de KLF. Hiermee hadden ze nog een rel geschopt bij een of andere Engelse muziekaward show door een automatisch geweer gevuld met lege kogels leeg te schieten op het publiek. Deze actie resulteerde in een algemene verbanning voor zowel E.N.T als de KLF (die solidair waren met die punks). Nog wakker? |
|
Wow dat van dat geweer HEERST. Hahahaha kut muziek-award shows... volgende keer echte kogels! |
|
quote: Klopt op zich aardig, maar The Accused is toch echt Amerikaans (uit Seattle) en niet echt als grindcore in te delen. Dat van de KLF is een supernummer, heb de 7" ervan. Voor interessant luistervoer van ENT raad ik de volgende platen aan. A holocaust in your head (met foto van speedsnuibende zanhger) Phonophobia Peel sessions Verde is de allerlaatste ENT niet echt meer te vergelijken met het ouder werk. Het was punk/crust en is nu meer death/grind. |
|
Ze spelen binnenkort in de Patronaat / Haarlem met Cadaver Inc.! Ignorance is bliss |
|
ik heb being and nothing van E.N.T. Da's een van de laatste albums. Het is wel hard enzo maar niet echt met een originele sound. (dat album wat ik heb dan, de rest ken ik niet goed.) |
|
Der Pim: Je hebt helemaal gelijk! Sorry, ik denk dat ik een andere band bedoelde....maar welke? |
|
De CD die ik van Extreme Noise Terror heb (ja, heb ik van Negative geleend!) is 'Being and Nothing'.. beetje Grind en vooral veel Death-metal. Best cool |
|
Volgens mij speelt Gian Pyres van cradle in E.N.T K*t Gian! Met zn hot chille shit ! Ik, Wil Schuurman |
|
Hoe heet de CD waar de nummers 'Murder' en 'Bullshit Propaganda' staan ?? |
|
quote: ehm, Intense Degree? Concrete Sox? Ripcord? Chaos UK? |
|
quote: A holocaust in your head. Murder staat ook op de eerste release "Earslaughter" een split LP met Chaos UK. En ik denk dat jij de CD Retrobution bedoelt waarop re-recorded versions van oude nummers staan. |
|
doom is in deze topic niet niet genoemd. dat was ook een engelse band die volgens mij gelijk met E.N.T opkwam en ongeveer in dezelfde stijl speeld. erg goede band! |
|
Vòòr al die bands kwam nog Discharge, thrash/punk/semi-crust of hoe je het ook noemen wil. Supersimpele extreem linkse ragmuziek. |
|
Ik heb een crustcore verzamelaar en daar staat discharge ook op... ik denk dat ik die nog maar eens uit het stof ga halen ps. die verzamelaar heet "In crust we trust" en is van het Lost&Found label uit Duitsland |
|
wat de hell is crustcore??? Please give blood. Vampires are an endangered species! |
|
Soort kruising tussen harde ouwe punk en grindcore, of zoiets. Ik weet er ook niet het fijne van. Het is in ieder geval super extreem maar is toch heel wat anders dan death metal. |
|
Ik omschrijf crustcore altijd als een mix van extreme hardcore en grindcore. De meeste bands slaan meer door naar grind dan hardcore overigens. |
|
Crustcore omschrijf ik altijd als 'Loeiharde, pijlsnelle en rommelige punk'. Beter dan dit kan ik het niet omschrijven, ben ik bang. |
|
Ik heb dat CDtje nog eens geluisterd erg goeie bands zijn: - Concrete Sox - Heresy - Disfear - Uncurbed |
|
Crustcore heeft ook veel te maken met een bepaalde politieke overtuiging. Veel Crusties zijn actief in de milieubeweging. Met name in Engeland deden ze veel tegen de aanleg van autowegen door bosrijke gebieden enzo. Dit met name door tunnels te graven waar ze in gingen zitten enzo. De naam crusty komt door het onverzorgde uiterlijk van deze groepering. Bands uit deze scene zijn ze dus crustcore gaan noemen. Een hele interessante band vind ik persoonlijk het al ter ziele gegane Belgische Hiatus. |
|
quote: Ik neem aan dat je niet de echte 7" ervan hebt, maar gewoon dat nummer! Ik als KLF-fanaat heb beide versies (studio en live) op bootleg staan. En met het gesamenlijke optreden live op primetime op de Brit Awards, heeft The KLF afscheid genomen van de muziek industrie, al zijn ze later weer (telkens eenmalig) in andere creaties teruggekeerd. Van die 7" zijn er alleen een zooi aan de leden van ENT gegeven, als betaling. Er schijnen nog maar een aantal in omloop te zijn. En ik heb er veel geld voor over om de orginele 7" in mijn bezit te krijgen! Bring The People Together |
|
Nou ik heb hem dus echt op 7" in een simpel zwart hoesje met een stikker erop. Destijds gekocht bij Boudisque. Het kan natuurlijk een bootleguitgave zijn, maar dat interesseert mij niet. Nee, ik verkoop hem niet. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |