|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Gevoelsmatig ben ik het helemaal met je eens. Technisch gesproken ook. Dualistisch genoeg -hoe moeilijk voor te stellen ook- hebben die mensen blijkbaar net zoveel plezier in die meuk als wij in metal. Zij beschouwen metal als net zoiets negatiefs zoals wij hun bagger beschouwen. tsja.... Echte muziek is tijdloos en overleeft wel. Trends sterven vanzelf uit. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 22-11-2001 4:01] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Op welke manier had je dat gedacht te doen? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
wel ik weet het in feite niet, ik denk dat de beste manier is om te sencibiliseren, die lui eens goed aan te spreken en hun eens kennis leren maken met muziek en die verdoemde skatertjes eens bijbrengen wat respect is zoals ik draag een wicca pentagram, dus punt naar boven en de skatertjes denken direct dat je satanist bent en wanneer je eens op metal of the Sisters of Mercy danst zoals het moet staan ze je gewoonweg aan te gapen alsof je een rare bent, maar zij springen op the Sisters en dat begrijp ik gewoonweg niet. Beli uw dienaar Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Afgezien van wie er gelijk heeft: Ik ben van mening dat er een einde moet komen aan die innerlijke verdeeldheid in de metalscene (bijv. blackmetal is een trend, powermetal is gay, techno metal is voor nerds-gelul etc. etc.)en dat men dat vroegere community gevoel weer ophaalt. Individualisme en negatieve concurrentiestrijd gaat de boel nekken. En door kopieerdrift slaat de zooi helemaal dood (dat zag je in de gabberhouse stroming-kan dus ook een goed resultaat opleveren- en begin je nu te zien in de blackmetal stroming) Door de komst van innovatieve bands is deathmetal weer opgebloeid. Een muziekstroming moet zich enigszins blijven ontwikkelen of in ieder geval zichzelf aanscherpen. Dit lijkt mij een beter streven dan anderen proberen te 'bekeren'. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 22-11-2001 4:50] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik vind het bijzonder triest dat een zender als MTV vandaag voor 95% stront uitzendt...hebben die R&B-,rap-en andere baggergenres alles daar opgekocht of zo??Vroeger had je tenminste Headbanger's Ball,dat was nog eens iets om naar uit te kijken... Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
Uit je beginpost spreekt een gezonde liefde voor muziek, maar ik ben bang dat dit soort dingen toch neerkomt op 'flogging a dead horse'. Het is al tientallen jaren kut in de mainstream en het gaat er niet beter op worden ook. Zolang iemand zijn mond kan opendoen en er een lepel met vreten ingedouwd krijgt, zal 99% van de mensen daarmee tevreden zijn. Dus MTV zal nog wel een tijdlang bestaan. Dat je aan jan en alleman uit gaat leggen wat je pentagram betekent is denk ik ook verspilde energie. Al die mensen... het zijn al verloren zielen. Het is gewoon parels voor de zwijnen gooien. Ik vind trouwens ook dat in dat soort spirituele zaken men er zelf achter moet komen. Maar ja, als je ze dat gaat vertellen dan ben je de boel wéér aan het uitleggen. Ik zou de volgende keer gewoon zeggen 'dat draag ik omdat ik satansaanbidder ben' (wel gezicht in de plooi houden als je dit zegt). Elke publiciteit is goede publiciteit; stoor je niet aan MTV en kijk er niet naar. De enige manier waarop je er iets aan kan doen is zelf een zo goed mogelijk 'muziekfan' te zijn, dus praten over goede muziek, ernaar luisteren, het verspreiden onder gelijkgestemde geesten enz. Breng het niet naar buiten, voor je het weet wordt de underground door de massa geadopteerd en hebben we er weer een image-gedreven trend bij. |
|
"Dat je aan jan en alleman uit gaat leggen wat je pentagram betekent is denk ik ook verspilde energie. " mjah dat vind ik ook een beetje een vaag iets... Ik zie toch niet echt HELEMAAL in wat dat met muziek te maken heeft nl. Omdat ik toevallig naar metal (o.a.) luister hoef ik nog niet met pentagrammen rond te lopen, laat staan dat ik andere mensen ermee lastig ga vallen. En tsja.. het hele muziek-gebeuren blijft toch een beetje kudde-gedrag.. van de "feestgangertjes" die naar die hak-trance "feesten" gaan elke week vindt schat ik toch wel 50% de muziek niet leuk. En bij metal heb je ook van die vage lui die je af en toe tegenkomt, die van gekheid niet meer weten hoeveel pentagrammen en omgekeerde kruisen ze nu weer mee moeten nemen en hoe vaak ze het vanavond weer over necrofilie en sex op het kerkhof moeten hebben... Das ook gewoon meeloopgedrag en das geen cent beter dan het gemiddelde voortgezet-onderwijs-r&b-sletje. Iedereen wordt beinvloed en daar doe je niks aan. kut vage post weer, snap ik het zelf nog wel. |
|
De starter van de thread noemde zijn pentagram en dat hij het aan die skaters ging uitleggen, vandaar dat ik het noemde. |
|
ah ok. nahja ik ben leip.. oh en het is nog vroeg enzo. bla. hoeredag! Maargoed, mn pentagram-opmerking bljf ik bij, alleen is ie niet persoonlijk tegen iemand gericht etc.. en nu ga ik maar even instorten... |
|
sowieso het uitleggen van wat ik tof aan metal vind is vaak al verspilde energie, van die huppelkutjes, die dan vragen dan: *huppelkutje* : Wat vind jij van DJ Chester ?(ofzow) */me* : Sja vind het wel aan te horen, maar hou meer dit soort muziek, wijst op t-shirt wat ik aan heb, Kreator Chosen Few.(had nikesmax aan dus krijgen ze spontaan verkeerd beeld van je) *huppelkutje* : Oh DJ Chosen Few ? */me* : Ehm nee, das metal, Kreator is een Duitse metal band, en Chosen Few is een nummer van ze (denkt bijzichzelf waarom ga ik hier op in) *huppelkutje* :Oh (diepe ongeloof) hou jij van hardrock ? */me* : *zucht*, jaha, maar tis geen hardock, hardrock is uit de jaren 70, wat jij bedoelt heet metal. *huppelkutje* : Nou ik hou van heel veel soorten muziek (blijkt ze alle soorten van trance tot gabber te bedoelen) maar hardrock (metal dus) kan ik echt niet aanhoren, *me/* : Probeert uit te leggen wat dat er verschil tussen (al) die soorten metal zit. *huppelkutje* : *kijkt je wazig aan op zo mannier waardoor je door krijgt dat ze waarschijnlijk niet eens geluisterd hebt* --------knip--------------------------------- maargoed om het kort te houden, dus van die standaard dingen die je elke keer weer opnieuw (zou kunnen) uitleggen. Meeste mensen hebben ook ernorme vooroordelen over metal, dat we allemaal satanisten zijn enzo, wordt je zo dood moe van, ik ga ook wel naar trance feestjes en zelfs techno en electro kan ik wel waarderen, en trek ik bijna altijd bm-shirts aan als naar dat soort feestjes ga. (trouwens nog nooit iemand tegengekomen op die feestjes die zei van tof, ik hou ook van Enthroned ofzow *grin*) [Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 22-11-2001 10:54] Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
Gvrdmme,, zou niet eens meer de moeite moeten doen om hierop te reageren.. maar toch.. Hier een paar gedachtengolfjes die ik even snel in elkaar gedraait heb: 1: De hitlijsten zijn al heel lang naar de klote, dit is niet een opeense ontwikkeling geweest maar iets waar jaren overheen gegaan is om uiteindelijk zo brak te zijn als nu.. Het is dus ook niet iets wat in enkele jaren op is te lossen.. Ik denk zelf dat het nooit opgelost zal worden, de gemiddelde mens heeft gewoon te weinig belangstelling voor muziek om er diep op in te gaan en bands te gaan waarderen, het enige waar zij door beinvloed worden zijn die idiote hitlijsten zelf! Wat betreft toekomstperspectief denk ik dat het een beetje zal schommelen tussen trends.. zo had je begin jaren 90 nog al die dance-shit in de top40, en is het nu meer R&B en britney-alike-shit.. 2: Als al die hit-freaks straks ouder worden zullen ze misschien bepaalde muziek leren waarderen en afstappen van de top-40muziek, maar aangezien iedereen eigen smaak heeft zal dit niet leiden (en heeft dit nog niet geleid) tot betere muziek in de top-40. 3: Ik heb er niet zo'n problemen meer mee dat het zo'n kutmuziek is, want de muziek die ik luister is toch te extreem om in top40 te belanden (extreem: politiek niet correct genoeg, te hard, te chaotisch, te slecht van productie) dus of er nou complete bagger en bij elkaar gekochte boysbands in de t-40 staan of dat er rockbandjes staan dat boeit me niet.. 4: Leer er mee leven dat 99% van de muziek op televisie kut is, wat betreft radio kun je nog afstemmen op een wat alternatievere zender, maar dan nog zul je geen echte metal horen (of sporadisch), met uitzondering van enkele amateuristische (doch goede) lokale radioprogramma's die gericht zijn op metal. 5: Positief aspect van de huidige situatie: Zolang er geen metal in de top-40 komt wordt deze stroming in ieder geval wel minder beinvloed van de commercie, , zou dit wel gebeuren, dan zouden veel meer bands (eventueel onder druk van grote labels, zoals) de scherpe kanten eraf halen (hun teksten, artwork, imago, etc, politiek correcter maken), en dat is juist een van de redenen waarom metal zo gaaf is, omdat het BUITEN de normen en waarden van de maatschappij staat! 6: Vreemd genoeg trouwens lijkt de metal-stroming voor het grote publiek helemaal niet (meer) te bestaan! Er is zo weinig publiciteit en mediaaandacht aan dit genre dat veel mainstreamers zich er niet eens iets bij kunnen voorstellen.. Ze zien je als 'hardrocker', en denken dan dat je (naar Bon Jovi en eventueel Korn ofzo luisterd... weird.. but true.. -= Valorian666 =- END [Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 22-11-2001 14:10] |
|
[quote]Op 22 november 2001 10:52 schreef FireFox het volgende: sowieso het uitleggen van wat ik tof aan metal vind is vaak al verspilde energie, van die huppelkutjes, die dan vragen dan: *huppelkutje* : Wat vind jij van DJ Chester ?(ofzow) */me* : Sja vind het wel aan te horen, maar hou meer dit soort muziek, wijst op t-shirt wat ik aan heb, Kreator Chosen Few.(had nikesmax aan dus krijgen ze spontaan verkeerd beeld van je) *huppelkutje* : Oh DJ Chosen Few ? */me* : Ehm nee, das metal, Kreator is een Duitse metal band, en Chosen Few is een nummer van ze (denkt bijzichzelf waarom ga ik hier op in) *huppelkutje* :Oh (diepe ongeloof) hou jij van hardrock ? */me* : *zucht*, jaha, maar tis geen hardock, hardrock is uit de jaren 70, wat jij bedoelt heet metal. *huppelkutje* : Nou ik hou van heel veel soorten muziek (blijkt ze alle soorten van trance tot gabber te bedoelen) maar hardrock (metal dus) kan ik echt niet aanhoren, *me/* : Probeert uit te leggen wat dat er verschil tussen (al) die soorten metal zit. *huppelkutje* : *kijkt je wazig aan op zo mannier waardoor je door krijgt dat ze waarschijnlijk niet eens geluisterd hebt* Hahahahahahahaha!! Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic |
|
Dat jij de energie daarvoor nog hebt joh. Ik ben daar echt al lang geleden mee opgehouden. Ik vind het jammer voor ze maar het is een eiegen schuld. |
|
heb ik ook vaak de energie niet voor hoor , maarja soms ,*hm hoe zeg je dat* is't gewoon zo lullig om niet erop in te gaan en je mond te houden, dus ja dan ga ik weer hoor [Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 22-11-2001 14:38] Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
Ontopic reacties: Black Metal een trend???, Zel Unanimated fan eerste CD (in the forest of the dreaming dead) dateerd uit 1991, das toch een verdacht lang lopende trend. Destiny's Child, is een heel verkeerd voorbeeld van slechte main stream muziek, ik werk voor m'n hobby heel veel met muziek en ik hou welliswaar niet van het genre maar DC. zit technisch dus echt rete strak in elkaar, desondanks blijven de teksten idd twijfel achtig, maar alle respect voor hun producer. Mijn eigen mening: Wat het genre ook is doet er eigenlijk niet toe er zijn maar 2 soorten muziek goeie ende slechte, zelf varieert m'n smaak enorm van Bach en Tjaiskovski via Johny Lee Hooker, Duke Ellington naar guns 'n roses tot Immortal. Unanimated , In Flames etc. Allen puur computer muziek Techno, Trance etc. vind ik echt bagger. (wat men ook mag zeggen een PC is GEEN MUZIEK INSTRUMENT). |
|
quote: Da's natuurlijk bullshit, ten eerste komen die mooie synthesizers van veel bandjes uit een peeceetje. Verder kan een PC een manier om geluid te produceren. Je doet er iets mee en er komt geluid uit. Klaar. Muziek. Nu zijn er meestal ook nog een vet mengpaneel en allerhande sequencers en samplers nodig, maar muziek kan je niet beoordelen op uit welk instrument het komt, maar alleen op de muziek zelf. Black metal uit een computertje zal natuurlijk niet gaan werken, maar er is genoeg intelligente elektronische muziek die compleet anders in elkaar steekt dan techno en die zeer luisterbaar is (ik noem een Biosphere of Null). Ik begrijp het gezeik op techno best omdat het image compleet verpest is sinds begin jaren '90 maar elektronische muziek kan echt heel tof zijn, heeft niks met beats of refreintjes of raps te maken maar puur met geluidslandschappen, ambience, wisselende texturen of asynchrone ritmes. |
|
Sommige industrialmetal bands hebben juist zo'n gaaf ontzettend kil en mechanisch geluid door een drumcomputer.. Een geluid wat nauwelijks te krijgen is met een echte drummer.. (Zo heeft HELLHAMMER ooit nog even bij Mysticum gedrumt, maar Malmberg vond dat de band hiermee te levend en menselijk begon te klinken |
|
Total Death und Coldvoid über alles! Ja, ik hou ook wel van een koude, kille mechanische sound... tenminste, als de muziek erbij past. Ouwe Darkthrone of ouwe Mayhem bv. is dan weer erg dierlijk, daarbij kan je een drumcomputer niet gebruiken. Ken je Godflesh? (vooral ouwe Godflesh is belangrijk). Da's de band van Justin Broadrick (die nog op Napalm Death's 'Scum' heeft meegespeeld), maken langzaaaame industrial, soort kruising tussen Black Sabbath en Skinny Puppy of zo. Vooral 'Streetcleaner' is erg, ERG goed, zeer goede verbeelding van de kilte in de mens. Ik laat hem je wel een keer horen. |
|
quote: ff offtopic: gabberhouse is niet dood, ben zelf tijdje geleden nog naar een klein feessie geweest, het is weer terug underground gekropen en drijgt nu weer boven te komen (ben zelf vanaf die kant de metal weer binnen gekomen via de hardste kant van hardcore: terror, dat overigens nooit uit de underground is geweest en waar niemand van die meelopers ooit van gehoord had ) [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 22-11-2001 22:04] Je moeder. |
|
Ja gaaf! ik ken namelijk alleen een album, weet niet meer welke, geloof godflesh-godflesh ofzo, die jij me ooit op cdr hebt gegeven, heb nooit zoveel geluisterd, vond die nou ook niet echt geweldig.. Kwam laatst ook weer die MANES cdr tegen die ik van je gehad heb, ... heb ik maar een woord voor RAUW! |
|
De enige metal die je nog in de hitlijsten ziet staan is nu metal, en dat is allemaal dezelfde shit. Maar als je nou bijvoorbeeld een single van Immortal in de top 40 ziet staan krijg je ook weer gezeik, want dan gaan al die huppelkutten daar naar luisteren en is het niet meer underground, en binnen de kortste tijd is dat ook commercieel en verneukt. Dus laat metal maar lekker underground blijven. Sommige mensen zijn nou eenmaal zo dom..... Laat die maar mooi naar d 12 luisteren. It's better to be hated for who you are than loved for who you're not |
|
quote: Heeft MTV eigenlijk nog een metal programma? MTV Finland lijkt me trouwens gaaf...daar scoren bands als Amorphis, Children of Bodom en Nightwish gewoon hits enzo... The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
geen gefuck met afroman die is cool, afroman |
|
quote: OOPS, WT. FF serieus: ik hoor de laaste maand of 2 steeds meer gitaren weer op radio. De golf deinst weer de rock/metal-kant op. Strax is't weer weg. Fuck "mainstream". |
|
Top40 shit bestaat uit losse nummers.. Singles, hits, eendagsvliegen, noem het zoals je wilt.. Echte kwaliteitsmuzikanten weten een ALBUM uit te brengen waar 10 jaar nadat het uitgebracht is met evenveel genoegen en voeldoening beluisterd kan worden als ten tijde van zijn release.. En dat is iets wat misschien 2% van de lieden die de top40 (en dus ook de radio en TV) vervuilen met hun gezever kan navertellen... |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |