IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : YOB (US, stoner/doom) Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-11-2004 21:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Fuck wat heerscht YOB - The Illusion of Motion!

Spacy, stoner/sludgy, epische doom uit de VS.

Erg eigenzinnig, erg apart, maar enorm sfeervol!!!

WWW.YOBDOOM.COM

op www.stonerrock.com staan in de mp3 jukebox een drietal oudere nummers

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 18-08-2014 9:54]


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 30-11-2004 21:56 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Oeh, jammer van dat stonerrock.... (als ik ergens de bloedpoep van krijg, is 't dat zogenaamde genre) maar toch maar ff luisteren.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-11-2004 22:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

IS slechts een invloed die er in zit hoor, ben zelf ook gene fan van stonerrock


venom rules
..
Usericon van venom rules
Posted 30-11-2004 23:04 by venom rules Wijzig reactieProfiel van venom rulesQuote dit berichthttp://..

All The Childeren Forgotten klinkt best lekker.
Meer ken ik er niet van...


..


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-12-2004 23:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

*bump* voor Chelman


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-12-2004 10:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

De MP3s klinken lekker. Lekker slepend en groovy. De vocals ben ik echter nog niet helemaal van overtuigd.


Toepasselijke naam overigens. Yob = lompe boer. hahaha


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-12-2004 11:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm ik dacht dat het gewoon van the book of yob af zou komen ...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-12-2004 11:43 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2004 11:41 schreef Jenje het volgende:
Hmm ik dacht dat het gewoon van the book of yob af zou komen ...


Dat is de 'book of job'


...alhoewel ik niet ontken dan dat Job wellicht ook een Yob was.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-12-2004 11:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2004 11:43 schreef Chelman het volgende:
Dat is de 'book of job'


...alhoewel ik niet ontken dan dat Job wellicht ook een Yob was.


hmm heb Job in engels vaak als Yob geschreven gezien, maar eerlijk gezegd zal het me reet roesten .. maar die lompe boer vertaling komt uit het Pools?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-12-2004 11:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2004 11:45 schreef Jenje het volgende:
hmm heb Job in engels vaak als Yob geschreven gezien, maar eerlijk gezegd zal het me reet roesten .. maar die lompe boer vertaling komt uit het Pools?


Yob is een UK-Engels slangwoord voor lompe boer.

yob - n. Chiefly British Slang - A rowdy, aggressive, or violent young man.
[Alteration of boy(spelled backward).]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-12-2004 11:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Aha ook ...

Maar die zang is idd wat wennen, op The Illusion of Motion staat ie beter in de mix dan op die mp3's, en klinkt ie wat diverser en beter.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 07-04-2005 19:28 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Fuck! Wat een geweldige cd is dit toch.
Hoe vaker ik hem luister hoe meer ik er gewoon kippenvel van krijg.
Yob lijkt op dit album wel de perfecte mix te maken tussen old school, Trouble achtige doom en het wat modernere funeral doom.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-04-2005 21:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Braaf!

Ik wacht nog steeds op antwoorden vant interview met deze band


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 28-08-2005 16:06 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Wooohooo, de nieuwe cd, genaamd The Unreal Never Lived, zit er aan te komen!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-08-2005 16:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Oeh gaaf
Das snel trouwens ...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 28-08-2005 16:58 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik las op Shadows of disgust dat het nieuwe album inderdaad in dezelfde lijn zit als het vorige album maar dat hij meer diepgang heeft. En dat er wat Neurosis achtige invloeden in zijn geslopen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-08-2005 19:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm als ze hun eigen geluid maar houden, Neurosis klonen genoeg


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 28-08-2005 19:49 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik heb 1 nummer gehoord en dat klinkt gewoon als Yob. Gewoon goed dus.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 28-09-2005 19:58 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 28 augustus 2005 16:58 schreef XnegativeX het volgende:
Ik las op Shadows of disgust dat het nieuwe album inderdaad in dezelfde lijn zit als het vorige album maar dat hij meer diepgang heeft. En dat er wat Neurosis achtige invloeden in zijn geslopen.


Ik heb het album ondertussen al een paar dagen in huis en dit statement klopt aardig. Er zit alleen wat meer afwisseling in (niet dat het vorige album saai was trouwens...)
In het eerste nummer hoor je direkt een hele hoop psychedelica, invloeden uit Candlemass en Trouble achtige doom en een vette "stoner-groove". Het tweede nummer is weer een ultra trage doom epos die me echt kippenvel bezorgt. Het derde nummer heeft wel wat weg van Cathedral op hun Endtyme, ultra trage doom maar altijd met die old school groove en zo heeft elk nummer z'n eigen gezicht.

Yob blijft een van de vetste doom bands die ik ken. Vooral door hun totaal eigen gezicht. Hun vermogen om oude en nieuwe doom stijlen tot 1 geheel te smeden. En dit nieuwe album is daar weer een prachtig voorbeeld van.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-09-2005 20:19 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Yep, de neie heerscht de pannen van het dak af ...


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 28-09-2005 20:22 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Maart weer eens gaan luisteren dan.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-09-2005 20:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Is nu al uit hoor


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 28-09-2005 20:24 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Oeps, typfoutje. Die r mag je wegdenken.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-09-2005 20:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Oh staat ook nog intie met de heren op onze fp


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 28-09-2005 20:28 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Ik had het al even vluchtig doorgelezen ja.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-09-2005 21:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

mmmmbwaaaaaaa wat is Grasping Air een fenomenaal nummer ...

Zwaaaaaar trippend nummer!!!!


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen