IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Mr. Bungle Vorige pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-08-2021 10:54 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ja ik vond de demo vroeger wel gaaf, want aparte, rare thrash enzo. En ja de heropname klinkt natuurlijk beter, maar maak liever een geinspireerde nieuwe plaat met de intensiteit van Disco Volante


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-08-2021 11:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ik denk dat de heropname (+opname van die drie eerder geschreven nummers) de kans op echt nieuw Bungle-werk behoorlijk verhoogd heeft. In de tijd na het uiteenvallen van Bungle waren er toch aardig negatieve berichten over de kans van ooit weer samenwerken, met wat referenties naar (niet heel duidelijk uitgelegd) oud zeer en de onwil om weer iets nieuws te maken zonder goede motivatie/inspiratie (en terecht). Pre de aankondiging van de reünie met Lombardo/Ian zag ik het (nog) echt niet gebeuren dat ze nog iets nieuws zouden maken.

Dan was dit een mooie instap om in ieder geval weer nader tot elkaar te komen in een wat makkelijkere modus. Voor de drie die meedoen nu, dan

edit: bij echt nieuw werk a la Disco Volante ga je denk ik toch ook wel de drie andere leden van destijds missen. Met de intensiteit van DV iets nieuws en experimenteels maken vertrouw ik de huidige 5 echter zeker wel toe.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 10-08-2021 11:46]


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-08-2021 14:23 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik vond dan Trey wel enorm veel interessante dingen maken met SC3. Mike ook wel, maar was een beetje PAtton verzadigd op een gegeven moment weet niet zo goed waarom.

Anyway. we zullen zien


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-08-2021 14:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2021 14:23 schreef Fusion het volgende:
Ik vond dan Trey wel enorm veel interessante dingen maken met SC3. Mike ook wel, maar was een beetje PAtton verzadigd op een gegeven moment weet niet zo goed waarom.

Anyway. we zullen zien

Zeker, denk dat je met Spruance-Dunn-Patton de experimentele/avant-garde hoek goed te pakken hebt, maar een deel van de gekkigheid van DV kwam ook van andere mensen vandaan. Met name de drummer (Heifetz) en saxofonist/keyboardist (McKinnon) dan van belang, geloof dat de andere saxofonist (Lengyel) niet zoveel bijdroeg.

Lombardo kan ook wel meer dan alleen thrash drummen, en kan ook wel wat experimentelers, maar wel van een andere orde dan Heifetz denk ik zo. Kun je McKinnon misschien nog beter missen, die gekkigheid vult Spruance wel in.


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-08-2021 14:53 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik heb geen idee wie van de heren welke elementen en partijen aandroeg tijdens t componeren eerlijk gezegd. Het is natuurlijk ook een stukje nostalgie. Het is geen jaren 90 meer. Vooral de eerste 2e albums zijn onderdeel van mijn jeugd. Dat 'gevoel' is voor veel bands niet te meer op later tijdstip evenaren. De verwachting over op te roepen emoties zijn onrealistisch.

MAar idd het is al wat dat ze toch weer bij elkaar zijn, dat werd altijd heel lang gevraagd door de fans maar tegengehouden door vooral PAtton vs Spruance. Wie weet komt er een nieuw echt album en wie weet is het weer een mooi iets


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-08-2021 14:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2021 14:53 schreef Fusion het volgende:
Ik heb geen idee wie van de heren welke elementen en partijen aandroeg tijdens t componeren eerlijk gezegd. Het is natuurlijk ook een stukje nostalgie. Het is geen jaren 90 meer. Vooral de eerste 2e albums zijn onderdeel van mijn jeugd. Dat 'gevoel' is voor veel bands niet te meer op later tijdstip evenaren. De verwachting over op te roepen emoties zijn onrealistisch.

MAar idd het is al wat dat ze toch weer bij elkaar zijn, dat werd altijd heel lang gevraagd door de fans maar tegengehouden door vooral PAtton vs Spruance. Wie weet komt er een nieuw echt album en wie weet is het weer een mooi iets

Ook een goede, sowieso niet realistisch om te verwachten dat ze zo'n gevoel gaan evenaren. Maar de potentie om iets geweldigs te maken wat anders is dan toen is er zeker. Ik hoop nog even door!


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-08-2021 17:03 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Stiekem doe ik met je mee


When your people matter, menstrual health matters


Niles_
Usericon van Niles_
Posted 11-08-2021 9:56 by Niles_ Wijzig reactieProfiel van Niles_Quote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2021 14:59 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ook een goede, sowieso niet realistisch om te verwachten dat ze zo'n gevoel gaan evenaren. Maar de potentie om iets geweldigs te maken wat anders is dan toen is er zeker. Ik hoop nog even door!


De info rond de recente NFT-verkoop van een Disco Volante-sessie, wijst erop dat het onwaarschijnlijk is dat ze nog eens tot zo'n unieke plaat zullen komen. Tenzij ze weer alle tijd van de wereld ervoor nemen - maar er speelde meer mee natuurlijk, zoals het moment in de tijd en de (mindere) ervaring die ze destijds hadden.

“During the Disco Volante writing sessions in a place we called The Shotwell Bomb Factory, San Francisco, we were blessed with an isolated and independent place to record and rehearse,” explains bassist Trevor Dunn in a press release. “Endless days and nights were spent in there experimenting, improvising, and piecing together what would be our ‘sophomore attempt’ among other gems. Often there was an ADAT machine ready to go for any spontaneous outbursts (think ‘Nothing’ from the end of Disco Volante), but we tested out various setups at our disposal.”

Hele artikel: https://consequence.net/2021/07/mr-bungle-disco-volante-nft-series/

Trey gaf in meerdere interviews al eens aan dat California ook een dramatisch monsterproject was om op te nemen - wat ook niet gek is als je die plaat hoort.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-08-2021 10:09 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

LEuk interview!


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-08-2021 19:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2021 9:56 schreef Niles_ het volgende:
De info rond de recente NFT-verkoop van een Disco Volante-sessie, wijst erop dat het onwaarschijnlijk is dat ze nog eens tot zo'n unieke plaat zullen komen. Tenzij ze weer alle tijd van de wereld ervoor nemen - maar er speelde meer mee natuurlijk, zoals het moment in de tijd en de (mindere) ervaring die ze destijds hadden.

“During the Disco Volante writing sessions in a place we called The Shotwell Bomb Factory, San Francisco, we were blessed with an isolated and independent place to record and rehearse,” explains bassist Trevor Dunn in a press release. “Endless days and nights were spent in there experimenting, improvising, and piecing together what would be our ‘sophomore attempt’ among other gems. Often there was an ADAT machine ready to go for any spontaneous outbursts (think ‘Nothing’ from the end of Disco Volante), but we tested out various setups at our disposal.”

Hele artikel: https://consequence.net/2021/07/mr-bungle-disco-volante-nft-series/

Trey gaf in meerdere interviews al eens aan dat California ook een dramatisch monsterproject was om op te nemen - wat ook niet gek is als je die plaat hoort.

Had ik gelezen, ja, leuk

Ik denk dat ze niet eens aan een nieuwe plaat beginnen als ze bij voorbaat weten dat het geen monsterproject wordt / ze niet zoveel vrijheid hebben als destijds. Dus, naar mijn mening beïnvloedt dat vooral de kans op überhaupt iets nieuws. Kans op een Disco Volante zit inderdaad in dat ze nu gewoon andere (meer ervaren) mensen zijn, én dus dat ze mogelijk niet meer de 6 (a 5) mensen van destijds bij elkaar hebben.

http://www.faithnomorefollowers.com/2019/07/trey-spruance-california-20th.html

Hier ook een leuk interview, dan over California, en in de zijlijn ook ander werk.

[knip eerste deel van de vraag]...Disco Volante. Can you remember how those early songs differed from what ended up on the album?

To answer the last part of your question, those early versions of songs were just shoddily recorded home attempts to show the other band members what we were trying to do. Sometimes those early versions have something magical that you can’t replicate in the studio. When that happened with Mr. Bungle, sometimes we’d just put the demo version on the album (as happened with most of “The Bends” on Disco Volante).


De vraag "You went from an album that features very few 'catchy melodies' to an album which has some incredible and infectious melodies. Was that all Patton or did the writer of each song contribute the melody also?" geeft ook wat leuk inzicht in hoe ze schrijven, én dat Patton dus niet degene is die ervoor zorgt dat dingen 'catchy' zijn, dat doen ze allemaal. Was voor mij in ieder geval een eye opener.


I wish I was a butterfly


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 15-12-2022 0:45 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen