|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Aangezien ik over deze band nog geen topic kon vinden, bij deze. Onlangs liet iemand mij kennismaken met de stevige gitaarriffs en melodieuze zangpartijen die onder de noemer heavy metal vallen. Deze band uit Vancouver omschrijft op hun website hun eigen muziek als: The shrieking vocal assault of Rob Halford, the epic guitars and storytelling of Iron Maiden, the pirate theme of Running Wild, and, most importantly, the lasting influence of the British New Wave of Heavy Metal. 3 Inches of Blood is a band that knows their Diamond Head from their Motorhead. De Rob Halford-achtige zang wordt bijgestaan door een 2e krijsende zang. De noemer "heavy metal" vind ik toch niet geheel terecht, maar mijn interesse is zeker gewekt. Hier gaat waarschijnlijk binnenkort een cd van aangeschaft worden. Aangezien ik nog maar 2 nummers goed heb geluisterd en er ook nogal eens negatieve reacties te lezen zijn, ben ik benieuwd naar wat jullie ervan vinden. http://www.3inchesofblood.com/ |
|
ERG leuke band! When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
gehoord op de sampler van terrorizer, wel grappig maar niet echt voor mij weggelegd... |
|
quote: Wat vind je er minder aan? |
|
De hoge zangstem gaat wel maar de hoge krijs erdoorheen vind ik fout, maar muzikaal is het wel leuk. |
|
quote: Tja mijn afwijking is dat ik In Flames leuk vind en daar heeft het imo wel wat van weg. Ik vind het dus juist wel leuk. |
|
quote: Dat mag, maar ik vind In Flames ook niet leuk... |
|
Muzikaal vind het best gaaf, zeer goed te doen. Maar die vocalisten... Gadverdamme, een verminkte Kind Diamondkloon en een hardcorezanger. Wat ontzettend kut. Ik begrijp niet dat deze band zo ontzettend de hemel ingeprezen wordt overal. |
|
quote: Dat de hemel in prijzen heb ik dan gemist. Ik lees overal veel commentaar op de zang. |
|
Ik vind juist wel ene aparte combinatie die zang. De muziek is zekers wel te pruimen. Me loves the Maiden rifss |
|
3 Inches of blood is geweldig! Eindelijk weer eens een band die heavy metal speelt met even veel kloten als Judas priest op Pain killer (of Jugulator). I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ik was donders blij dat ik hem door kon sturen!!!!!! wat een kutplaat |
|
Ja, heb ook dat nummer op hun site geluisterd. Tja, live zal dit wel leuk zijn. Is wel leuke degelijke uptempo achtergrond metal. Om te kopen zou me iets te ver gaan. De zang heeft wel iets, aan de ene kant vrij schreeuwerig maar toch iets van Painkiller weg inderdaad. De teksten vind ik alleen van dat slappe gaye-Manowar niveau. Dan haak ik toch weer af. |
|
Nu Advance and Vanguish (2004) aan het luisteren. Apart gebeuren, dit! Het is in ieder geval lekker, maar of ik het erg lang aan kan horen... edit: wat ik in ieder geval vet vindt is dat de hoge "zang" erg dicht tegen een scream aan ligt en er hier en daar ook in overloopt. Maar de hoge zang op zich... Ik weet niet. [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-10-2005 21:55] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Lekkere screeching vox hehe The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Het is zelfs erg leuk live. ze hebben vorige maand gespeeld. |
|
Geweldige band, en ja, ook geweldig gekrijs erdoor heen! Flink geheadbangt bij het concert in de 013 eind vorig jaar. How can I know so many never really knowing anyone? |
|
Tot nu toe alleen nog op dynamo gezien en maakten een zeer goede indruk. Cd's zijn ook te gek! Wil ik graag nog vaker live zien! " When the going gets weird, the weird turn pro!" |
|
quote: Nekpijn verzekerd!! How can I know so many never really knowing anyone? |
|
3 inches of blood is zalig vink! † Dark Priestess † |
|
Ik heb 't op m'n computer staan - luister het niet echt. Het is niet slecht - het is niet goed. I am the 1%. |
|
Ik vindt het ook vrij goed, jammer dat de nrs nogal op elkaar lijken, de cd lijkt echt vreselijk lang daardoor. Elk nr individueel is dan wel weer relax "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
YES! |
|
Ik vind het op zich ook een geweldige band, maar ik heb het maar een paar weekjes kunnen luisteren tot het moment dat die schreeuwzanger me zo zwaar ging irriteren dat ik het niet meer kon horen. Ga dan in ieder geval niet doorelkaar lopen schreeuwen en hou de zangpartijen apart, dan was het misschien nog te doen geweest. Maar wat mij betreft mogen ze die schreeuwerd, wiens stem me overigens aan Rick ta Life doet denken, de straat optrappen. Voor de rest vind ik het een heerlijk bandje, maar ik kan het gewoon niet meer aanhoren. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Hmmm, ik vind die schreeuw-zang juist net dat beetje rauwheid en agressie brengen die ik bij heel veel (zo niet alle) andere heavy metal bands mis. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |