IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Jesu Vorige pagina | Volgende pagina
Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 05-03-2007 22:10 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Bwa, niet echt IMO. De Sunrise/Sundown tracks liggen dichter, Conqeruor heeft vooral meer gemeen met de shoegazer-achtige momenten op die plaat en de atmosfeer van die plaat, als je wilt vergelijken.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 10-06-2007 21:46 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Conqueror is mijn eerste kennismaking met Jesu, en met succes. Hoewel het gitaar- en drumwerk behoorlijk zwaar klinkt, roept het toch een hele andere sfeer op dan de muziek in zijn geheel. En lekker veel MBV invloeden. Ik ben verkocht en ga op zoek naar ander werk


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-06-2007 0:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

sun down sun rise is echt immens zwaar

zalig!


signature


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 04-12-2007 22:36 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Toen Jesu begon was het kwartje nog niet gevallen. Afgedaan als 'vast interessant, maar te saai voor mij'. Inmiddels denk ik daar wel anders over, wat een gave muziek zeg Heerlijk die gelaagdheid en al die klanken waar je een diepe duik in kunt nemen.

15 dec. in Den Haag en later nog een keer op Roadburn, gaat dat zien!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 04-12-2007 23:20 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ben het met je eens M. één van de bands van 'oh die luister ik nog wel een keer.' Maar wat geniaal. Heerlijk om in de stoel te zitten en je mee op reis te laten nemen. Ik word niet snel ergens rustig van, maar van Jesu wel Ik ben erg benieuwd naar hun optreden de 15e.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-12-2007 12:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

iemand die laatste mini in het bezit?


signature


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-12-2007 21:58 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2007 12:21 schreef Hypnos het volgende:
iemand die laatste mini in het bezit?


Nope. Maar ken de band nog niet zo lang en heb mijn handen al vol aan de rest

@M: 15 december wordt inderdaad gaaf! Jesu en Sunn op het hoofdpodium...

Zelf vind ik Jesu overigens een stuk aangenamer luisterbaar dan de Sunn (misschien moet ik ze maar helemaal niet vergelijken, maar ben nou eenmaal een leek in het genre en veel meer vergelijkingsmateriaal heb ik simpelweg niet), maar kan me voorstellen dat Sunn live nog wel wat meer overdonderd straks. De verwachtingen zijn groot!


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 11-12-2007 23:08 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Jesu en Sunn zitten tegenwoordig ver van mekaar, de Drone-elementen in Jesu zijn bijna nihil geworden. En echt Drone zoals Sunn het is is Jesu nooit geweest.

Die "Pale Sketches CD" van Jesu wordt waarschijnlijk de meest overkeken plaat van het jaar (alleen te koop op deze tour en in de Avalanche Inc. Webwinkel), fucking geniaal en een zware aanrader!

[Dit bericht is gewijzigd door Iscariah op 11-12-2007 23:09]


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 12-12-2007 15:24 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Ik heb zelf Heartache en de S/T en moet zeggen dat het eerste werk me wel het meest aanspreekt, de belachelijke vette bass in Man/Women etc. De nieuwere dingen vind ik mooi maar ze houden mijn aandacht iets minder lang vast helaas, heb ze ooit gezien in hun begin tijd met ISIS en Logh en ben benieuwd naar hun show op Roadburn!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-12-2008 20:10 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 11 december 2007 23:08 schreef Iscariah het volgende:
Die "Pale Sketches CD" van Jesu wordt waarschijnlijk de meest overkeken plaat van het jaar (alleen te koop op deze tour en in de Avalanche Inc. Webwinkel), fucking geniaal en een zware aanrader!

+1

Ik kan ernaast zitten, maar het doet me potdorie denken aan Boards of Canada (!).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-12-2008 9:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

fukk, ik wist hier niet van!!


signature


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 10-12-2008 9:56 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2008 9:22 schreef Hypnos het volgende:
fukk, ik wist hier niet van!!
+1 maar 't wordt dan ook niet makkelijk gemaakt.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-12-2010 19:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



zalig


signature


finsedrol
Usericon van finsedrol
Posted 16-12-2010 22:21 by finsedrol Wijzig reactieProfiel van finsedrolQuote dit bericht

Zeker!

Beter komt Jesu eens in Nederland (of Belgie)



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-05-2011 22:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht




wat mooooi alweer


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-12-2012 21:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



fok wat is Jesu great

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 03-12-2012 21:05]


signature


Northward
Usericon van Northward
Posted 03-12-2012 22:36 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Vind serieus alle Jesu releases goed.
Maar vooral de s/t en Silver blijven intens.



Northward
Usericon van Northward
Posted 03-12-2012 22:37 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Die split met Envy trouwens behoort ook tot mijn favoriete releases, damn. Het Envy deel is ook zwaar goed.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-02-2013 23:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

best ook even Council Estate Electronics – Longmeadow checken


Council Estate Electronics are Justin Broadrick’s & Diarmuid Dalton’s vintage analog only synth & fx improvs.


signature


Northward
Usericon van Northward
Posted 29-07-2013 21:55 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

"Every Day I Get Closer to the Light From Which I Came will be released on September 23 on vinyl, CD and digital."

http://www.factmag.com/2013/07/22/justin-broadrick-announces-new-jesu-album-every-day-i-get-closer-to-the-light-from-which-i-came/


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 29-07-2013 22:02 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

14 september @ Tivoli, Utrecht
15 september @ De Kreun, Kortrijk
16 september @ Incubate, Tilburg

Kortrijk.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 02-10-2013 0:09 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Tivoli was bijzonder.
013 was goed.
Nieuwe album is zalig.

Ja. Fijn.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-10-2013 11:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

nieuwe is idd zalig


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2014 21:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik heb een Jesu LP dubbel
Sundown/Sunrise. van Aurora-B Records. Iemand ruilen?


signature


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 23-09-2014 22:14 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2014 21:21 schreef Hypnos het volgende:
ik heb een Jesu LP dubbel
Sundown/Sunrise. van Aurora-B Records. Iemand ruilen?


Ik wil die wel!


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen