|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: PM FB signature |
|
en hij is weg - signature |
|
Er is een samenwerking met Sun Kil Moon aangekondigd. Benieuwd. |
|
|
|
one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
signature |
|
Het is lekker |
|
dankje signature |
|
Ja, jij ook, Hyp. |
|
I know signature |
|
Mooie samenwerkingsplaat! De eerste drie nummers zijn gewoon Jesu met Mark Kozelek op zang, dat is echt gaaf. Daarna krijg je wat meer Sun Kil Moon-terrein met een mooie ode aan Chris Squire van Yes (Fragile), daarna vindt er echt een samensmelting plaats. Kozelek schrijft weer in de "dagboekstijl" en leest zelfs een aantal fanbrieven voor, daar legt Justin K. Broadrick prachtige dromerige instrumentals over heen. Dat moet je liggen, ik hou daar wel van. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 17-01-2016 19:26] |
|
Ik ook wel "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
Dit blijft echt een geniale track. Ik denk dat er geen betere combinatie van metal en shoegaze mogelijk is dan deze. Loodzwaar en vederlicht tegelijkertijd. Ik heb trouwens ook laatst de picture disk versie van het debuutalbum beluisterd. Een veel nettere productie met meer ruimte voor details en melodieën. Dat bevalt me ook wel. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 13-04-2018 19:54] |
|
Dit blijft één van m'n favoriete nummers. Wil hem ook wel eens live zien met Jesu. Die samenwerking met Sun Kill Moon is ook erg sterk. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Jesu remixt Oathbreaker. Serene sfeer. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Nieuwe track: Valt tegen. |
|
quote: Nee man, supermooi nummer! JK |
|
ik zit ergens tussenin, sfeervol maar weinig 'song' te bespeuren |
|
Meh. Beetje (oude) Sigur Rós sfeer. |
|
Nieuwe track: Dit zit weer meer in het straatje van Silver en Conqueror. De plaat (Terminus) komt op 13 november uit. |
|
Prachtig nummer The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Terminus |
|
quote: Wat een prachtplaat! Je hoort echt elementen van alle eerdere platen terug komen met een fantastische balans. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 14-11-2020 11:48] |
|
Erg leuke anderhalf uur durende mix van Justin met allerlei inspiraties voor Jesu in het algemeen en het Terminus-album, met tekstuele toelichting. Bepaalde tracks liggen heel erg voor de hand (zoals Red House Painters en Codeine, en dat shoegazebands en M83 inspiraties zijn verrast me ook niet), maar er staat bijvoorbeeld ook Oasis in. Ik was verrast toen ik Us and Them van Pink Floyd als inspiratie zag, maar toen ik zijn omschrijving las van "Jesu is vaak Pink Floyd op halve snelheid en omlaag gestemd" is het eigenlijk volstrekt logisch. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 10-12-2020 19:36] |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |