|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Åbo = Turku |
|
quote: geinig, kan je al aardig Fins? [Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 31-01-2005 22:26] |
|
Ben 1 x kort in Turku geweest, wel leuk/gezellig in de zomer. Ben bang dat het er in de winter best troosteloos kan zijn... Tip is wel om een keer naar Åland te gaan. Finland = 1000 meren, Åland = 1000 eilanden, ik vind het er erg mooi. En je moet zeker ff de trein nemen naar Helsinki, leuke stad. |
|
Mijn zus heeft in Lapeenranta (spelling?) gestudeerd. Erg mooi dorpje ergens in het zuid-oosten tussen alle meren. Ik ben daar heen geweest, naar Helsinki, en bij haar. Echt fantastisch mooi daar, vooral toen de eerste sneeuw kwam. |
|
Ik las Friesland What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team] |
|
quote: ik in eerste instantie ook moet ik bekennen |
|
Ook een groot avontuur! |
|
quote: En buitenland What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team] |
|
quote:En nog groter tijdverschil! |
|
Veel plezier Als het goed is zit ik rond die tijd in Noorwegen voor mijn stage.. ik moet ook maar eens wat nuttige contacten leggen.. succes iig! karma is a bitch |
|
quote: Nee, helemaal niets eigenlijk Niet dat het zoveel uitmaakt, want de studie is gewoon in het engels.. En zoveel zal ik waarschijnlijk ook niet studeren Inter faeces et urinam nascimur |
|
quote: Inderdaad, erg leuke stad Helsinki, ik ben er zelf ook geweest. Erg mooie meisjes ook daar! Dus contacten zul je vanzelf wel leggen Fins is trouwens echt een ongelooflijk moeilijke taal dus echt snel zul je het niet leren op een paar basiswoordjes na. Ik ben ook nog in een pretpark geweest daar Sarkanjemmii ofzoiets heette dat, ik weet niet hoe je het schrijft, maar zo spreek je het uit. Ook erg geinig, vooral als je de namen van de achtbanen ziet Püossïmülökäärïkö (geen echt woord, alleen maar een voorbeeld om je ongeveer te laten zien hoe zo'n naam eruit ziet, teveel letters en teveel umlauts!) |
|
hehe klopt! op het station stond er zoiets als 'van...naar' en dat was daar 'plads....lääjäämalälio' echt chaos haha |
|
Mwa, De Finse uitspraak staat heel erg dicht bij de schrijfwijze. Je moet gewoon zeggen wat er staat Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
ja dat klopt, maar Finnen plakken meestal een paar woorden aan elkaar en maken daar een nieuw woord van. Dus dat zal wel behoorlijk moeilijk zijn om te leren. |
|
rare jongens die finnen, neem de boot naar stockholm zou ik zeggen. de hele nacht feesten, dagje stockholm en weer een hele nacht feesten. dwz. tax free booze Helsinki vond ik nou niet echt bijzonder... Finse meisjes zijn nou ook de schoonsten niet... Ze praten zo ongelofelijk raar.... en ze hebben allemaal een flinke ram voor hun bek gehad met de koekepan... uitzonderingen daar gelaten.... Maaruh, check de MARIMEKKO. die zit echt overal.... (leuke kado's voor je moeder...) I Find That I Am Not There... |
|
quote: Dat is niet hoe ik het heb meegemaakt Ik logeerde bij mijn oom, en alleen zijn buurmeisjes waren al bloedmooi Misschien ben je in het verkeerde seizoen gegaan! |
|
quote: ! Wat wil je met zulke bedragen daar in Finland |
|
Volgens mij hebben ze daar flink de accijnzen verlaagd vorig jaar. Ach. Mooie landen daar in Scandinavie. Maar de mensen vind ik niet zo. Weinig emotie, altijd koel. Ik prefereer de wat Zuidelijkere volkeren. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: 42% lager volgens het Journaal. Als antwoord op de ferry's naar Estland waar drank geen drol kost. |
|
quote: Hehe. Ik zag van het weekend een literfles vodka voor 6PLN (1.5 euro) staan. Ik durfde het niet aan en kocht het variant van 50PLN (12.50 euro). (ik wil nog niet blind worden) KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Niet zeuren, eat Groenlands! Namminersornerullutik Oqartussat, Aatsitassanut Ikummatissanullu Pisortaqarfik Allaffimmi pisortassarsiorpoq aatsitassanut allaffimmut Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
dat is 1 van de redenen waarom half autochtoon nederland nog niet in scandinavië zit.... de taal, haha |
|
quote: De andere reden is omdat het daar zo verrekte koud is. What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team] |
|
Zweeds of Noors in zo moeilijk niet eigenlijk, zijn gewoon Germaanse talen.. dus moet het makkelijker zijn dat bijv. Frans Wat fins is weet ik eigenlijk niet, maar geloof best dat het een verrekt lastige taal is |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Algemeen | Volgende pagina |