IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Half jaar studeren in Finland Vorige pagina
Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 01-02-2005 17:34 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

Daar maak je al weer een groffe fout : Frans met een taal vergelijken... Ivo toch


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-02-2005 17:37 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2005 17:13 schreef Ivo het volgende:
Wat fins is weet ik eigenlijk niet, maar geloof best dat het een verrekt lastige taal is
http://en.wikipedia.org/wiki/Finno-Ugric_languages


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 01-02-2005 18:53 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Hmm, lijkt mij ook een schitterend land om eens te kijken. Veel succes en plezier daar!


spelfout weggehaald...


HellHound
Usericon van HellHound
Posted 01-02-2005 19:18 by HellHound Wijzig reactieProfiel van HellHoundQuote dit bericht

finland... hmmm... lijkt me leuk land, afgezien van itä-suomi (moest een werkstuk maken over dat gebied )


Insanity is Relative


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 01-02-2005 19:42 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Zweeds/Deens/Noors zijn idd echt geen moeilijke talen om te leren. Fins wel ja, maar ik vind het wel mooi klinken. Ik kan wat woordjes oppikken, maar ik heb het nooit leren spreken.

Åbo/Turku is volgens mij trouwens overwegend Zweedstalig (vandaar ook de dubbele naam).

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 01-02-2005 19:42]



Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 02-02-2005 0:17 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Klopt, åbo/Turku is "tweetalig". Dus ik zal dan ook nog wel een woordje zweeds leren

Hopelijk heb ik dan ook nog de tijd en het geld om het Tuska-festival of Nummirock bij te wonen. (Of Ruisrock in Turku)


Inter faeces et urinam nascimur


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 18-02-2005 21:34 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Volgend jaar ga ik een half jaar stage lopen in Noorwegen. Iemand die dit ook al eens heeft gedaan?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 19-02-2005 11:18 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2005 21:34 schreef Cadaveria het volgende:
Volgend jaar ga ik een half jaar stage lopen in Noorwegen. Iemand die dit ook al eens heeft gedaan?


Waar ga je heen? Ik ga vanaf augustus IJslands leren in Bergen.


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 19-02-2005 16:07 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2005 22:11 schreef Stoerbaard het volgende:
Hey mensen,

Volgend jaar (2006) ga ik van januari tot en met juni studeren in Finland, in åbo (bij Turku) wel te verstaan. Dus ik ga een half jaartje heerlijk naar Finland toe!
Eigenlijk ben ik al op zoek om daar wat contacten op te doen. Dus als iemand een fins metalforum ofzo weet

Verder ben ik erg benieuwd of mensen hier naar Finland zijn geweest, of dat men tips heeft wat ik echt moet zien/doen of wat dan ook.

(En ja, ik heb de fora die uit de zoekmachine zijn komen rollen al gelezen)


Lijkt me een geweldig land om te gaan studeren! Moet er ook een keer heen. Alvast veel plezier daar!


LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-02-2005 16:41 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Fins, een der weinige Europese, doch niet Indo-Europese talen. Succes!


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 19-02-2005 18:03 by Meester Wijzig reactieProfiel van MeesterQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2005 22:11 schreef Stoerbaard het volgende:
Hey mensen,

Volgend jaar (2006) ga ik van januari tot en met juni studeren in Finland, in åbo (bij Turku) wel te verstaan. Dus ik ga een half jaartje heerlijk naar Finland toe!
Eigenlijk ben ik al op zoek om daar wat contacten op te doen. Dus als iemand een fins metalforum ofzo weet

Verder ben ik erg benieuwd of mensen hier naar Finland zijn geweest, of dat men tips heeft wat ik echt moet zien/doen of wat dan ook.

(En ja, ik heb de fora die uit de zoekmachine zijn komen rollen al gelezen)
Een vriend van mij gaat een half jaar stagelopen in finland.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 20-02-2005 13:39 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2005 11:18 schreef Gangrad het volgende:
Waar ga je heen? Ik ga vanaf augustus IJslands leren in Bergen.
Ik hoop dat ik gewoon naar Oslo kan. Bergen trekt mij ook zeer, maar ik weet niet of de school daar contacten heeft. Van Oslo weet ik dat wel. Morgen heb ik een bijeenkomst op school dan moet ik fondsen enzo gaan aanschrijven.
Weet iemand een goede taalcursus Noors? (ook binnen het studenten budget?)


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 20-02-2005 13:51 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2005 13:39 schreef Cadaveria het volgende:
Ik hoop dat ik gewoon naar Oslo kan. Bergen trekt mij ook zeer, maar ik weet niet of de school daar contacten heeft. Van Oslo weet ik dat wel. Morgen heb ik een bijeenkomst op school dan moet ik fondsen enzo gaan aanschrijven.
Weet iemand een goede taalcursus Noors? (ook binnen het studenten budget?)
Om te wonen is Bergen een stuk aantrekkelijker dan Oslo(weet uiteraard niet hoe het zit met je studie/stage).


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 20-02-2005 14:18 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2005 13:51 schreef Hub de Gallier het volgende:
Om te wonen is Bergen een stuk aantrekkelijker dan Oslo(weet uiteraard niet hoe het zit met je studie/stage).
Hoezo is Bergen aantrekkelijker dan Oslo?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 20-02-2005 16:01 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Ik vertrek ook in januari naar het buitenland, maar ik heb nog geen idee waar ik heen wil eigenlijk


svartsyn
Usericon van svartsyn
Posted 20-02-2005 16:35 by svartsyn Wijzig reactieProfiel van svartsynQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2005 14:18 schreef Cadaveria het volgende:
Hoezo is Bergen aantrekkelijker dan Oslo?


Als ik me niet vergis ligt Bergen aan de kust en is de streek daar iets mooier.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 21-02-2005 9:58 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

De natuur en z'n omgeving is daar mooier. Meer ruwer en onherbergzamer. Verder is de mentaliteit van de Bergenaren heel anders dan die van de inwoners van Oslo. En Bergen is een stuk schoner dan Oslo, daar is het af en toe echt smerig. Ik vind de vervuiling daar nog erger dan in sommige grote Nederlandse steden.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 21-02-2005 10:15 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

Weet niet wat de herkomst is, maar Fins kent meer paralellen met bijvoorbeeld het Turks.

Wij gebruiken persoonsvormen, e.d. Maar in het Turks en Fins zijn die er niet, die worden gewoon verbasterd in het woord.

Bijvoorbeeld: lopen, ik loop, jij loopt, word bijvoorbeeld in het Fins en Turks (niet echt natuurlijk, het gaat maar om het voorbeeld): lopen, loperik, jiloperi.

Ook worden verschillende woorden samengevoegd tot nieuwe woorden. Voordeel van het Fins op het Turks is volgens mij, dat de Finnen alles uitspreken, zoals ze het schrijven en dat de Turken alles anders uitspreken, dan dat ze het opschrijven

Je komt dan in Turkije ook heel veel vakantie vierende Finnen tegen, die redelijk snel al wat Turks spreken.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 22-03-2005 16:55 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ha ik heb me vandaag ingeschreven voor Oslo. Er was helaas geen samenwerking met een universiteit of hoge school in Bergen. Wel 1 in Nesna. Maar die plaats ligt echt way up north.

Als het goed is ga ik naar de Olso university college. Ik heb er onwijs veel zin in.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 22-03-2005 18:03 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik ben in Turku geweest, en het ziet eruit zoals de rest van Finland eruit ziet: mooi maar saai.. De Finnen zijn daarentegen wel zeer interessant. Ik ben in ieder geval geen koele, afstandelijke Finnen tegengekomen. Ze zijn ook veel opener dan Noren bijvoorbeeld. Maar ja, da's subjectief gezwets natuurlijk.
De boot naar Stockholm nemen is inderdaad een goed idee!
(Maar ik zou toch eerder voor Oslo kiezen, zoals Cadaveria. )


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 22-03-2005 19:13 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Pfff, studeren, studeren.
Voor mij in juni lekker vakantie in Zweden


Even uit nieuwsgierigheid:

Wat gaat men daar in Scandinavië zoal "studeren" eigenlijk ?


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 22-03-2005 19:54 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

tsja ik heb er ooit (Zweden) een paar maanden middelbare school gedaan. Wel een leuke ervaring!



rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 23-03-2005 9:22 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

hmmm.... kvind olso nou niet zo bijzonder leuk... wel leuk stappen overigens... ooit eens met gasten van in the woods... flink mijn portomonee leeg geschud.... allejezus duur in oslo.

vakantietje in Zweden Gunman? waar?


I Find That I Am Not There...


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 23-03-2005 9:35 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2005 19:13 schreef Gunman het volgende:
Pfff, studeren, studeren.
Voor mij in juni lekker vakantie in Zweden


Even uit nieuwsgierigheid:

Wat gaat men daar in Scandinavië zoal "studeren" eigenlijk ?


Ben je bekend met het huidige studiesysteem?


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-03-2005 14:52 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik ga gewoon vanuit de pedagogiek opleiding die ik hier in Nederland volg. Maar ht is voor mij eigenlijk meer stage lopen voor 6 maanden dan studeren. Waarschijnlijk kom ik ergens terecht in de jeugdhulpverlening of in de gehandicaptenzorg.

Oslo is dan misschien niet een onwijs leuke stad, maar ik wilde graag naar scandinavie omdat daar het zorgsysteem nog even wat beter geregeld is dan in Nederland ik wil daar graag ervaring in opdoen. Verder vind ik het prettig om al in bestaande samenwerkingsverbanden tussen scholen ect terecht te komen omdat het anders zo ontzettend veer geregel is. Ik kan ook wel kiezen voor Zweden maar Noorwegen trekt mij toch wel meer. En bovendien kan Oslo bredere stagekeuzes aanbieden dan die andere stad in Noorwegen die ik al eerder in dit topic had genoemd.



Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen