|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Daar maak je al weer een groffe fout : Frans met een taal vergelijken... Ivo toch |
|
Hmm, lijkt mij ook een schitterend land om eens te kijken. Veel succes en plezier daar! spelfout weggehaald... |
|
finland... hmmm... lijkt me leuk land, afgezien van itä-suomi (moest een werkstuk maken over dat gebied ) Insanity is Relative |
|
Zweeds/Deens/Noors zijn idd echt geen moeilijke talen om te leren. Fins wel ja, maar ik vind het wel mooi klinken. Ik kan wat woordjes oppikken, maar ik heb het nooit leren spreken. Åbo/Turku is volgens mij trouwens overwegend Zweedstalig (vandaar ook de dubbele naam). [Dit bericht is gewijzigd door elessar op 01-02-2005 19:42] |
|
Klopt, åbo/Turku is "tweetalig". Dus ik zal dan ook nog wel een woordje zweeds leren Hopelijk heb ik dan ook nog de tijd en het geld om het Tuska-festival of Nummirock bij te wonen. (Of Ruisrock in Turku) Inter faeces et urinam nascimur |
|
Volgend jaar ga ik een half jaar stage lopen in Noorwegen. Iemand die dit ook al eens heeft gedaan? Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Waar ga je heen? Ik ga vanaf augustus IJslands leren in Bergen. Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
quote: Lijkt me een geweldig land om te gaan studeren! Moet er ook een keer heen. Alvast veel plezier daar! |
|
Fins, een der weinige Europese, doch niet Indo-Europese talen. Succes! |
|
quote:Een vriend van mij gaat een half jaar stagelopen in finland. |
|
quote:Ik hoop dat ik gewoon naar Oslo kan. Bergen trekt mij ook zeer, maar ik weet niet of de school daar contacten heeft. Van Oslo weet ik dat wel. Morgen heb ik een bijeenkomst op school dan moet ik fondsen enzo gaan aanschrijven. Weet iemand een goede taalcursus Noors? (ook binnen het studenten budget?) Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote:Om te wonen is Bergen een stuk aantrekkelijker dan Oslo(weet uiteraard niet hoe het zit met je studie/stage). Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote:Hoezo is Bergen aantrekkelijker dan Oslo? Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Ik vertrek ook in januari naar het buitenland, maar ik heb nog geen idee waar ik heen wil eigenlijk |
|
quote: Als ik me niet vergis ligt Bergen aan de kust en is de streek daar iets mooier. |
|
De natuur en z'n omgeving is daar mooier. Meer ruwer en onherbergzamer. Verder is de mentaliteit van de Bergenaren heel anders dan die van de inwoners van Oslo. En Bergen is een stuk schoner dan Oslo, daar is het af en toe echt smerig. Ik vind de vervuiling daar nog erger dan in sommige grote Nederlandse steden. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Weet niet wat de herkomst is, maar Fins kent meer paralellen met bijvoorbeeld het Turks. Wij gebruiken persoonsvormen, e.d. Maar in het Turks en Fins zijn die er niet, die worden gewoon verbasterd in het woord. Bijvoorbeeld: lopen, ik loop, jij loopt, word bijvoorbeeld in het Fins en Turks (niet echt natuurlijk, het gaat maar om het voorbeeld): lopen, loperik, jiloperi. Ook worden verschillende woorden samengevoegd tot nieuwe woorden. Voordeel van het Fins op het Turks is volgens mij, dat de Finnen alles uitspreken, zoals ze het schrijven en dat de Turken alles anders uitspreken, dan dat ze het opschrijven Je komt dan in Turkije ook heel veel vakantie vierende Finnen tegen, die redelijk snel al wat Turks spreken. |
|
Ha ik heb me vandaag ingeschreven voor Oslo. Er was helaas geen samenwerking met een universiteit of hoge school in Bergen. Wel 1 in Nesna. Maar die plaats ligt echt way up north. Als het goed is ga ik naar de Olso university college. Ik heb er onwijs veel zin in. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Ik ben in Turku geweest, en het ziet eruit zoals de rest van Finland eruit ziet: mooi maar saai.. De Finnen zijn daarentegen wel zeer interessant. Ik ben in ieder geval geen koele, afstandelijke Finnen tegengekomen. Ze zijn ook veel opener dan Noren bijvoorbeeld. Maar ja, da's subjectief gezwets natuurlijk. De boot naar Stockholm nemen is inderdaad een goed idee! (Maar ik zou toch eerder voor Oslo kiezen, zoals Cadaveria. ) Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Pfff, studeren, studeren. Voor mij in juni lekker vakantie in Zweden Even uit nieuwsgierigheid: Wat gaat men daar in Scandinavië zoal "studeren" eigenlijk ? I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
tsja ik heb er ooit (Zweden) een paar maanden middelbare school gedaan. Wel een leuke ervaring! |
|
hmmm.... kvind olso nou niet zo bijzonder leuk... wel leuk stappen overigens... ooit eens met gasten van in the woods... flink mijn portomonee leeg geschud.... allejezus duur in oslo. vakantietje in Zweden Gunman? waar? I Find That I Am Not There... |
|
quote: Ben je bekend met het huidige studiesysteem? |
|
Ik ga gewoon vanuit de pedagogiek opleiding die ik hier in Nederland volg. Maar ht is voor mij eigenlijk meer stage lopen voor 6 maanden dan studeren. Waarschijnlijk kom ik ergens terecht in de jeugdhulpverlening of in de gehandicaptenzorg. Oslo is dan misschien niet een onwijs leuke stad, maar ik wilde graag naar scandinavie omdat daar het zorgsysteem nog even wat beter geregeld is dan in Nederland ik wil daar graag ervaring in opdoen. Verder vind ik het prettig om al in bestaande samenwerkingsverbanden tussen scholen ect terecht te komen omdat het anders zo ontzettend veer geregel is. Ik kan ook wel kiezen voor Zweden maar Noorwegen trekt mij toch wel meer. En bovendien kan Oslo bredere stagekeuzes aanbieden dan die andere stad in Noorwegen die ik al eerder in dit topic had genoemd. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Algemeen | Vorige pagina |