IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Half jaar studeren in Finland Volgende pagina
Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 31-01-2005 22:11 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Hey mensen,

Volgend jaar (2006) ga ik van januari tot en met juni studeren in Finland, in åbo (bij Turku) wel te verstaan. Dus ik ga een half jaartje heerlijk naar Finland toe!
Eigenlijk ben ik al op zoek om daar wat contacten op te doen. Dus als iemand een fins metalforum ofzo weet

Verder ben ik erg benieuwd of mensen hier naar Finland zijn geweest, of dat men tips heeft wat ik echt moet zien/doen of wat dan ook.

(En ja, ik heb de fora die uit de zoekmachine zijn komen rollen al gelezen)


Inter faeces et urinam nascimur


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 31-01-2005 22:20 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Åbo = Turku



aerodis
Usericon van aerodis
Posted 31-01-2005 22:26 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2005 22:11 schreef Stoerbaard het volgende:
Hey mensen,

Volgend jaar (2006) ga ik van januari tot en met juni studeren in Finland, in åbo (bij Turku) wel te verstaan. Dus ik ga een half jaartje heerlijk naar Finland toe!
Eigenlijk ben ik al op zoek om daar wat contacten op te doen. Dus als iemand een fins metalforum ofzo weet

Verder ben ik erg benieuwd of mensen hier naar Finland zijn geweest, of dat men tips heeft wat ik echt moet zien/doen of wat dan ook.

(En ja, ik heb de fora die uit de zoekmachine zijn komen rollen al gelezen)


geinig, kan je al aardig Fins?

[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 31-01-2005 22:26]


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 31-01-2005 22:30 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Ben 1 x kort in Turku geweest, wel leuk/gezellig in de zomer. Ben bang dat het er in de winter best troosteloos kan zijn... Tip is wel om een keer naar Åland te gaan. Finland = 1000 meren, Åland = 1000 eilanden, ik vind het er erg mooi. En je moet zeker ff de trein nemen naar Helsinki, leuke stad.



ouwe
Usericon van ouwe
Posted 31-01-2005 22:38 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

Mijn zus heeft in Lapeenranta (spelling?) gestudeerd. Erg mooi dorpje ergens in het zuid-oosten tussen alle meren. Ik ben daar heen geweest, naar Helsinki, en bij haar. Echt fantastisch mooi daar, vooral toen de eerste sneeuw kwam.


Rutan
Deine Mutti
Usericon van Rutan
Posted 31-01-2005 22:49 by Rutan Wijzig reactieProfiel van RutanQuote dit berichthttp://www.derat.nl


Ik las Friesland


What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team]


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 31-01-2005 22:55 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

quote:
Op 31 januari 2005 22:49 schreef Rutan het volgende:

Ik las Friesland



ik in eerste instantie ook moet ik bekennen


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-01-2005 22:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ook een groot avontuur!


Rutan
Deine Mutti
Usericon van Rutan
Posted 31-01-2005 22:56 by Rutan Wijzig reactieProfiel van RutanQuote dit berichthttp://www.derat.nl

quote:
Op 31 januari 2005 22:56 schreef Jenje het volgende:
Ook een groot avontuur!

En buitenland


What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-01-2005 22:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2005 22:56 schreef Rutan het volgende:
En buitenland
En nog groter tijdverschil!


Aria
Usericon van Aria
Posted 31-01-2005 22:59 by Aria Wijzig reactieProfiel van AriaQuote dit bericht

Veel plezier Als het goed is zit ik rond die tijd in Noorwegen voor mijn stage.. ik moet ook maar eens wat nuttige contacten leggen.. succes iig!


karma is a bitch


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 31-01-2005 23:02 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2005 22:26 schreef aerodis het volgende:
geinig, kan je al aardig Fins?


Nee, helemaal niets eigenlijk
Niet dat het zoveel uitmaakt, want de studie is gewoon in het engels.. En zoveel zal ik waarschijnlijk ook niet studeren


Inter faeces et urinam nascimur


valfar
Usericon van valfar
Posted 31-01-2005 23:09 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 31 januari 2005 22:30 schreef elessar het volgende:
Ben 1 x kort in Turku geweest, wel leuk/gezellig in de zomer. Ben bang dat het er in de winter best troosteloos kan zijn... Tip is wel om een keer naar Åland te gaan. Finland = 1000 meren, Åland = 1000 eilanden, ik vind het er erg mooi. En je moet zeker ff de trein nemen naar Helsinki, leuke stad.


Inderdaad, erg leuke stad Helsinki, ik ben er zelf ook geweest. Erg mooie meisjes ook daar! Dus contacten zul je vanzelf wel leggen Fins is trouwens echt een ongelooflijk moeilijke taal dus echt snel zul je het niet leren op een paar basiswoordjes na. Ik ben ook nog in een pretpark geweest daar Sarkanjemmii ofzoiets heette dat, ik weet niet hoe je het schrijft, maar zo spreek je het uit. Ook erg geinig, vooral als je de namen van de achtbanen ziet
Püossïmülökäärïkö (geen echt woord, alleen maar een voorbeeld om je ongeveer te laten zien hoe zo'n naam eruit ziet, teveel letters en teveel umlauts!)



ouwe
Usericon van ouwe
Posted 31-01-2005 23:25 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

hehe klopt!

op het station stond er zoiets als 'van...naar' en dat was daar 'plads....lääjäämalälio' echt chaos haha


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 01-02-2005 9:37 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Mwa, De Finse uitspraak staat heel erg dicht bij de schrijfwijze. Je moet gewoon zeggen wat er staat


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


valfar
Usericon van valfar
Posted 01-02-2005 9:42 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

ja dat klopt, maar Finnen plakken meestal een paar woorden aan elkaar en maken daar een nieuw woord van. Dus dat zal wel behoorlijk moeilijk zijn om te leren.



rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 01-02-2005 9:44 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

rare jongens die finnen, neem de boot naar stockholm zou ik zeggen. de hele nacht feesten, dagje stockholm en weer een hele nacht feesten. dwz. tax free booze

Helsinki vond ik nou niet echt bijzonder... Finse meisjes zijn nou ook de schoonsten niet... Ze praten zo ongelofelijk raar.... en ze hebben allemaal een flinke ram voor hun bek gehad met de koekepan... uitzonderingen daar gelaten....

Maaruh, check de MARIMEKKO. die zit echt overal.... (leuke kado's voor je moeder...)


I Find That I Am Not There...


valfar
Usericon van valfar
Posted 01-02-2005 9:48 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 1 februari 2005 9:44 schreef rvanderholst het volgende:
... Finse meisjes zijn nou ook de schoonsten niet...


Dat is niet hoe ik het heb meegemaakt Ik logeerde bij mijn oom, en alleen zijn buurmeisjes waren al bloedmooi Misschien ben je in het verkeerde seizoen gegaan!



ouwe
Usericon van ouwe
Posted 01-02-2005 9:58 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2005 9:44 schreef rvanderholst het volgende:
rare jongens die finnen, neem de boot naar stockholm zou ik zeggen. de hele nacht feesten, dagje stockholm en weer een hele nacht feesten. dwz. tax free booze


! Wat wil je met zulke bedragen daar in Finland


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-02-2005 10:03 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Volgens mij hebben ze daar flink de accijnzen verlaagd vorig jaar.


Ach. Mooie landen daar in Scandinavie. Maar de mensen vind ik niet zo. Weinig emotie, altijd koel. Ik prefereer de wat Zuidelijkere volkeren.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 01-02-2005 10:08 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2005 10:03 schreef Chelman het volgende:
Volgens mij hebben ze daar flink de accijnzen verlaagd vorig jaar.


42% lager volgens het Journaal. Als antwoord op de ferry's naar Estland waar drank geen drol kost.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-02-2005 10:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2005 10:08 schreef Mikeee het volgende:
42% lager volgens het Journaal. Als antwoord op de ferry's naar Estland waar drank geen drol kost.


Hehe.

Ik zag van het weekend een literfles vodka voor 6PLN (1.5 euro) staan. Ik durfde het niet aan en kocht het variant van 50PLN (12.50 euro). (ik wil nog niet blind worden)


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 01-02-2005 10:15 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2005 9:42 schreef valfar het volgende:
ja dat klopt, maar Finnen plakken meestal een paar woorden aan elkaar en maken daar een nieuw woord van. Dus dat zal wel behoorlijk moeilijk zijn om te leren.


Niet zeuren, eat Groenlands!

Namminersornerullutik Oqartussat, Aatsitassanut Ikummatissanullu Pisortaqarfik Allaffimmi pisortassarsiorpoq aatsitassanut allaffimmut


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 01-02-2005 10:33 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

dat is 1 van de redenen waarom half autochtoon nederland nog niet in scandinavië zit.... de taal, haha


Rutan
Deine Mutti
Usericon van Rutan
Posted 01-02-2005 10:35 by Rutan Wijzig reactieProfiel van RutanQuote dit berichthttp://www.derat.nl

quote:
Op 1 februari 2005 10:33 schreef ouwe het volgende:
dat is 1 van de redenen waarom half autochtoon nederland nog niet in scandinavië zit.... de taal, haha

De andere reden is omdat het daar zo verrekte koud is.


What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team]


Ivo
Usericon van Ivo
Posted 01-02-2005 17:13 by Ivo Wijzig reactieProfiel van IvoQuote dit bericht

Zweeds of Noors in zo moeilijk niet eigenlijk, zijn gewoon Germaanse talen.. dus moet het makkelijker zijn dat bijv. Frans

Wat fins is weet ik eigenlijk niet, maar geloof best dat het een verrekt lastige taal is


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen