|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Wat betreft het argument van de saaie metalreleases kan ik je gelijk geven; ik had hiervoor ook al aangegeven dat ik waarschijnlijk van de winnaar geen CD zou kopen. Ik begrijp dus volkomen waar je vandaan komt Het probleem wat ik alleen zelf met het concept van de Metal Battle hebt is dat er bands d.m.v. een live-prestatie opnametijd kunnen winnen. Dat is natuurlijk ook erg lastig, mocht een band erg origineel zijn en een goede bak muziek neerzetten kan het maar zo gebeuren dat het live totaal niet overkomt, omdat niemand het nog niet kent. Neem bijvoorbeeld Tool, als je dat nooit gehoord en je gaat naar een concert van ze, met net zo'n matig geluid als zaterdag, reken maar dat je het niet leuk vindt. Of in ieder geval minder leuk dan de volgende black/thrash act die een lekker makkelijk te volgen bak herrie neerzet. Nou goed, wat veel eerlijker zou zijn is dan dat iedereen rustig op een stoeltje gaat zitten in de Atak, en dat dan van de verschillende bands een goed opgenomen CD'tje afgespeeld wordt, waarna er een intelligent debat gehouden kan worden over de muzikale merites van de deelnemers. Dan versla je alleen het principe van de MB, omdat het ervan uitgaat dat ze al een goed opgenomen CD 'tje hebben. Logischer zou dan zijn om ze een optreden aan te bieden, maar ja, dan kun je beter een wedstrijd d.m.v. een optreden houden Nou goed, met deze enigszins ( ) flauwe redenering probeer ik dus alleen aan te geven dat er altijd een vervelende spanning blijft tussen het doel van zo'n wedstrijd en de manier waarop die wedstrijd gewonnen kan worden. In het geval van afgelopen MB, met 4 bands die geen van allen op alle vlakken overtuigd hebben is het moeilijk om een duidelijk winnaar aan te wijzen. Goed, wat mij betreft is Portall de terechte winnaar, en dat is dan alleen op grond van het feit dat ze een heers optreden gegeven hebben en dat hun nummers naar mijn idee het beste in elkaar zaten. Warchitect vond ik te incoherent, en de zang was irritant. Irmin gaf een redelijke show, heb ik ze wel beter zien doen, maar ik vind hun nummers nog niet goed genoeg, compositorisch gezien. Het lijken meer aan elkaar geplakt riffs dan echt nummers, en ik vind er nog te veel voorspelbaar saai "true"-black geneuzel inzitten, vooral voor wat betreft het soms uiterst saaie drumwerk (wel strak ). Maar ja, hier blijven we denk ik anders over denken, ik zie Irmin het graag over 2 jaar nog eens proberen, als ze hun potentie waarmaken. Overigens blijft staan dat je absoluut niet weet hoe vet Portall op CD zou kunnen zijn, aangezien er in de krochten van de Atakse Akoestiek nog weleens wat blijft hangen. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Wat een takkelang verhaal En dan ben ik nog wat vergeten ook: gisteren tijdens repetitie wees chriz me erop dat het eigenlijk ook wel meevalt met de orginaliteit van Warchitect en Irmin. Hij maakt het erg valide punt dat ze alleen voor EHBO-standaarden orgineel zijn, en dat er buiten dat wereldje best veel bands zijn die al langer bezig zijn met de dingen die Irmin (black hybriden) en Warchitect (technisch core geneuzel) doen. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Mijn mening over Irmin is wat negatiever geworden sinds ik het er laatst met jou over had, en dat is een thumbs up waard? Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
duimpjes voor je steekhoudende argumentatie Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Ah, dat zijn de betere duimpjes. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Uiteraard deel ik de mening dat de winnaar net zo goed bepaald kan worden door met dobbelstenen te gooien.* Elke band die in de MB-Finale komt heeft de kwaliteiten en elke band kan op verschillende punten winnen. Maarja, als je het zo doet denk ik niet dat we 300 man 7,50 uit de zak kunnen kloppen. Gelukkig heerschte de presentator wel, maar dat uiteraard terzijde. *Zo gebeurt het ook, maar dat weten jullie niet. De band met de meeste zessen uit 10 dobbelstenen wint. |
|
quote: De presentator was wel lekker, ja Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Jep, en lekker. Gave kerel ook, trouwens. |
|
quote: Het houdt je wel bezig he . Je hebt (of misschien beter chriz heeft) inderdaad gelijk dat Irmin en Warchitect niet 100% origineel zijn, dat is wel duidelijk. Bij Irmin zou je bijvoorbeeld Absu ten tijde van "The third storm of cythraul" en misschien ook wel black/thrash bands als zemial en desaster aanhalen (die true black metal die jij eruit haalt hoor ik er gelukkig niet/nauwelijks in terug). Bij Warchitect zou je het inderdaad kunnen zoeken in het technische core en deathmetal geneuzel. Dan nog zijn er zover ik weet een stuk minder gelijkende bands en vind ik de overeenkomsten met bestaande bands die ik in de genres ken een stuk minder hoog dan bij de old school death/thrash van Portall of de heavy metal van influence. Op zich is het natuurlijk niet erg als er veel bands in een bepaalde stijl zijn, maar als een dergelijke band niks toevoegt aan de stijl, dan vind ik dat je toch wat kritischer mag zijn hoe strak men ook speelt en hoe leuk men het ook live brengt. Je hebt overigens enigszins gelijk dat het ietwat problematisch is dat men doormiddel van een live prestatie studiotijd wint. Echter neem ik aan dat een jury toch voldoende inzicht heeft (wat ik in dit geval sterk betwijfel) om ook rekening te houden met hoe een dergelijke band zich ook zonder live show staande zou weten te houden. Uiteindelijk blijven een aantal van de bovengenoemde zaken natuurlijk altijd onderhevig aan smaak en referentiekader. Zo vond ik bijvoorbeeld compositorisch gezien Portall het slechts, omdat er geen enkele spanning in de composities zat en er naar mijn mening ook wel iets meer afwisseling tussen de verschillende nummers had gemogen (aangezien men regelmatig gelijk weer in hetzelfde ritme en tempo doorging). Op elk moment kon ik voorspellen wat er ging komen en als men niet zo overtuigd op het podium had gestaan was het waarschijnlijk gewoon het ene oor in en het andere oor uit gegaan, zonder dat ik de bandnaam ook maar onthouden had. |
|
quote: Nou, die afweging heb ik dus gemaakt, en dat kwam anders uit dan ben jou. Het "true" black van Irmin zit vooral in de drum- en zangpartijen. quote: Nou, ik ken die mensen verder niet, maar de kans is erg groot dat je gelijk hebt. Al zou ik dan dezelfde slechte keuze gemaakt hebben quote: Ja, smaak en referentiekader, altijd lastig. Ik vond Irmin voorspelbaar, en op sommige momenten saai Maar je hebt gelijk, Portall is ook voorspelbaar, alleen op de een of andere manier werd het niet saai. Overigens denk ik dat dit soort muziek het nooit zo moet hebben van de spanning binnen de compositie, maar eerder de spanning / energie haalt uit een riff. Dus weinig of geen opbouw naar een riff, maar daar dan wel helemaal loos gaan. Blijft natuurlijk weer over wat je smaak en referentiekader is, hoe je erop reageert. Ik kan beide dingen wel waarderen. We moeten maar de CD van Portall afwachten en kijken wat we er dan van vinden. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Even ter verduidelijking onder true black metal versta ik ruisch en gruisch blek bands die ildjarn, darkthrone of burzum achtige herrie trachten te maken. Dit hoor ik eerlijk gezegd niet terug in Irmin, zeker niet in de drumpartijen die zijn naar mijn mening toch een stuk strakker, energieker en thrashy dan bij menig true black metal band. De vocalen zijn inderdaad black metal maar ja het is dan ook black/thrash. quote: Dat ben ik op zich wel met je eens maar ik vond de riffs niet zo denderend (op één gave groovende riff in één van de laatste nummers na) en vooral erg cliché dus dat maakte het gebrek aan compositorische vaardigheden in mijn ogen niet goed. Feit is wel dat ik door de stortvloed aan death metal bands die je per jaar dankzij o.a. de EHBO over je heen krijgt niet snel meer onder de indruk bent van een dergelijke band. |
|
quote: Ahhh, kijk, ik refereerde meer naar oude Emperor en Enslaved toen ik het over de "true" blackheid van het drumwerk had quote: Hehe, inderdaad. Ik ben dit jaar dan ook nog niet op veel EHBO activiteiten geweest. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Huitvraek!! RRRARRAAARRRARRGHH!! |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Concerten | Vorige pagina |