|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Maar hey, we doen ons best. Aaargh, Nurse Ratched DeLuxe 2005. [Dit bericht is gewijzigd door Aaargh op 23-05-2005 23:22] “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
de meeste patienten weten volgens mij niet hoe een psych werkt, bovendien vind ik ze veelste soft. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ik ken er anders genoeg. Bovendien kun je je ook afvragen wat er van die mensen die er slecht vanaf gekomen zijn, terecht gekomen zou zijn als ze geen behandeling hadden gehad. Dat is vaak ook geen optie... no text supplied |
|
quote: ROFL! Maar even serieus, ik heb ook al de nodige aanbevelingen voor een psychiatrische behandeling gehad in mijn leven. Maar ik denk er niet aan om de een of andere gast mij even te laten analiseren, ik heb me altijd goed zelf kunnen analiseren en meestal ook kunnen helpen in tijden van nood. Psychiaters maken je alleen maar gestoorder. Als je je door een psychiater laat behandelen is het einde zoek. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
je leidt meestal toch je eigen gesprekken? of is dat het verschil tussen psychologen en psychiaters? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Nou, daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Ik heb er zelf bijzonder veel aan gehad en vele anderen ook... wat dat betreft leven we niet meer in de jaren '60, toen de psychiatrie nog echt ronduit kut was. Je moet er alleen niet te lang in blijven hangen en duidelijk aangeven wat je wel en niet wilt. no text supplied |
|
quote: Jij misschien wel dan, ik dus niet. Psychiaters laten mensen die problemen hebben veels te diep gaan en ze laten nadenken over dingen die gewoon niet relevant/oplosbaar zijn. Mijn ervaringen met mensen uit mijn omgeving zijn dat psychiaters je vaak gestoorder laten voorkomen als je zelf dacht, dit is gewoon niet goed. Probeer jezelf op de been te helpen of klop bij vrienden aan, maar stap alsjeblieft niet naar een psychiater. Je jeugd is afgelopen, die ervaringen met je ex zijn verleden tijd, dat sterfgeval is geschiedenis, je moet daar niet naar teruggrijpen, je moet nu met je problemen kampen, je kunt geen oplossingen vinden in het verleden, je moet gewoon proberen om vooruit te kijken. Ik vind psychiatrie fundamenteel fout. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
bovendien moet je niet met een zeikverhaaltje komen maar ervoor gaan, niet elke week hetzelfde verhaal. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Heiden: het is dan ook heel belangrijk om je doelen goed in ogenschouw te houden gedurende je gehele behandeling. Daarvoor gaan en de rest afwijzen. Helaas zijn psychiaters nogal koppig ( hun weg is immers de enige die naar Rome leidt ), maar als je goed bij jezelf blijft en duidelijk aangeeft waar je voor komt, dan kun je er heel veel uithalen. Kun je dat niet, dan zit je inderdaad al gauw in een jungle. no text supplied |
|
quote:moet je contact met slechtheid opnemen, die kan je wel het een en ander vertellen wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
De enigste psychiatrie die helpt is vergeten en vergeven. Of in mijn geval totale buitensluiting en blokkering van bepaalde ervaringen gepaard met excessief drank/drugsgebruik op zoek naar waar het plezier ende geluk wat ik ooit mocht proeven zich verschanst heeft. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina |