IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : 63 % Nee Vorige pagina | Volgende pagina
Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 01-06-2005 22:08 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 1 juni 2005 22:07 schreef Stefan het volgende:
Hee, waren mijn ouders op het nieuws???


Hoop het niet voor je.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 01-06-2005 22:08 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik denk dat er meer mongolen in het nee-kamp zitten aangezien er over het algemeen een negatief gevoel heerst richting de politiek in nl.
En daarbij denk je bij een ja-stem (=verandering) normaalgesproken meer na dan bij een nee-stem.

Maar uiteraard zijn er weer genoeg uitzonderingen.

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 01-06-2005 22:09]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 01-06-2005 22:09 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:06 schreef Chelman het volgende:
Tsja...je geeft het zelf al aan: 'ze stemmen al 30 jaar PvdA'. Dan is het logisch dat ze niet nadenken en niet veel hersencellen bezitten.


Een beetje meer respect graag, maar als je los wil barsten over wat de PvdA fout heeft gedaan kan ik ook nog wel wat uit de kast trekken over de VVD of het CDA...


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-06-2005 22:09 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Verandering? Progressief? Bah!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-06-2005 22:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 21:54 schreef Valorian het volgende:
Dat 63% van de mensen nee zegt is een ding, maar dat het grootste deel van de nee-stemmers dit simpelweg doet uit een soort frustratie tegen alles wat met 'eu' begint is een beetje jammer...


Komt misschien omdat voor de normale man de laatste jaren het gervoel krijgt enorm genaaid te worden door de EU, dan krijg je dit soort stemmingen en dat is verdomde goed, aangezien het de stem van het volk is, en de regering het volk dient te vertegenwoordigen en niet zichzelf.

quote:
Ik heb Ja gestemd trouwens, ondanks dat ik het niet eens ben met een hoop van wat er gebeurt in Europa en ondanks dat ik het kabinet graag een hak zou zetten...

Je stemt voor iets waarbij je een flink aantal dingen afkeurt? Dat slaat ook nergens op .. klinkt dan als populair tegen de menigte stemmen ...


Nix
Usericon van Nix
Posted 01-06-2005 22:09 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:08 schreef kwelgeest het volgende:
Zeker maar nu komt het wel mooi uit.





I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Phygor
Huiver ende beef
Usericon van Phygor
Posted 01-06-2005 22:10 by Phygor Wijzig reactieProfiel van PhygorQuote dit bericht

Ja man, die ja-stemmers zijn triest. En ja, die nee-stemmers zijn ook maar zielig.
KAN ER NU GODVERDOMME iemand een paar inhoudelijke punten noemen waardoor zij 'ja' of 'nee' hebben gestemd? Want dit geraaskal raakt kant noch wal.


Penumbra hoards ye, God of revulsion


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-06-2005 22:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:09 schreef Stefan het volgende:
Een beetje meer respect graag, maar als je los wil barsten over wat de PvdA fout heeft gedaan kan ik ook nog wel wat uit de kast trekken over de VVD of het CDA...


Ach...de PvdA heeft ons met een geldverslindende verzorgingstaat en een leger aan handjeomhooghouders opgezadeld. Daar kan de VVD niet tegenop helaas.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 01-06-2005 22:10 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:07 schreef Nix het volgende:
Wat is het toch eigenlijk sneu dat de ontwetende bevolking moet beslissen over zoiets.





Reken je ook jezelf mee in die onwetende massa, of gewoon ieder ander?


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-06-2005 22:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:08 schreef NecRobert het volgende:
En daarbij denk je bij een ja-stem (=verandering) normaalgesproken meer na dan bij een nee-stem.

Dus jij zegt nu dat Ja-stemmers beter nadenken dan nee-stemmers?

Oftewel: jij probeert nu jouw verlies om te zetten in een gevoel: maar de winnaars zijn dom. ofwel: je kunt niet tegen je verlies, want dat zijn uitspraken die van een niveautje Prive, Story zijn


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-06-2005 22:11 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:10 schreef Stefan het volgende:
Reken je ook jezelf mee in die onwetende massa, of gewoon ieder ander?
Nix kennende kan ze zichzelf maar beter mee rekenen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-06-2005 22:12 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:09 schreef Jenje het volgende:
Komt misschien omdat voor de normale man de laatste jaren het gervoel krijgt enorm genaaid te worden door de EU, dan krijg je dit soort stemmingen en dat is verdomde goed, aangezien het de stem van het volk is, en de regering het volk dient te vertegenwoordigen en niet zichzelf.



Dat komt omdat de normale man de positieve dingen in Nederland die een gevolg van de EU zijn (meer handel en bedrijvigheid --> wergelgenheid --> bestedingen etc.) niet in staat is te plaatsen als een gevolg van de EU.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-06-2005 22:12 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Als ik normaal zulke fascistische taal uit sla als nu in dit topic gebeurd word ik gebanned.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-06-2005 22:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:12 schreef kwelgeest het volgende:
Als ik normaal zulke fascistische taal uit sla als nu in dit topic gebeurd word ik gebanned.


Jij bent dan ook een Jood en die worden gediscrimineerd!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-06-2005 22:13 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:12 schreef Chelman het volgende:
Dat komt omdat de normale man de positieve dingen in Nederland die een gevolg van de EU zijn (meer handel en bedrijvigheid --> wergelgenheid --> bestedingen etc.) niet in staat is te plaatsen als een gevolg van de EU.
Het economisch proces en de vrijhandel kunnen makkelijk verder gaan zonder die grondwet.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 01-06-2005 22:13]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-06-2005 22:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:12 schreef Chelman het volgende:
Dat komt omdat de normale man de positieve dingen in Nederland die een gevolg van de EU zijn (meer handel en bedrijvigheid --> wergelgenheid --> bestedingen etc.) niet in staat is te plaatsen als een gevolg van de EU.
Dat is dan een falen van de regering imho, aangezien ze wel in staat zijn om de nadelen ervan te benadrukken.

Overigens is Nederland momenteel één van de landen met de hardst stijgende werkeloosheidheid, dus zoveel voordeel is op dat pun ook niet gekomen ....


NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 01-06-2005 22:13 by NecroNoud Wijzig reactieProfiel van NecroNoudQuote dit berichthttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

Op zich is die eu grondwet geen slecht idee, er zitten zeker goede punten in. Ik snap goed dat één Europa beter kan "concureren"en samenwerken dan een verdeeld.
Maar ik weinig vertrouwen in de eu politici die dit moeten uitvoeren. Het komt gewoon niet geloofwaardig over, omdat het uiteindelijk in Europa toch allemaal vriendjespolitiek is.
Ook het plan om één minister van buitenlandse zaken voor heel Europa is te belachelijk voor woorden. Hoe wil je ooit 25 landen gelijkgezind krijgen?
Ook heb ik weinig vertrouwen in de politici in Nederland die onze eigen identiteit moeten "verdedigen" in dit grote Europa. Ik bedoel die Balkenende hoeft maar een beetje onder druk gezet te worden door een grotere president (van een groter land) en hij zwicht al. Dat hij beweerde in zijn hemd te staan als wij massaal tegen zouden stemmen bewijst al dat het een zacht ei is. "Maar ik kan toch geen nee zeggen tegen die grote mannen?" Als wij Nederlanders nee stemmen moet hij dat maar aan de rest van Europa uitleggen. Zo simpel is het.

[Dit bericht is gewijzigd door NecroNoud op 01-06-2005 22:14]


don't mistake lack of talent for genius


Nix
Usericon van Nix
Posted 01-06-2005 22:14 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:11 schreef kwelgeest het volgende:
Nix kennende kan ze zichzelf maar beter mee rekenen.



Alleen al jij jezelf ook meerekend.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-06-2005 22:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:13 schreef Jenje het volgende:
Dat is dan een falen van de regering imho, aangezien ze wel in staat zijn om de nadelen ervan te benadrukken.

Overigens is Nederland momenteel één van de landen met de hardst stijgende werkeloosheidheid, dus zoveel voordeel is op dat pun ook niet gekomen ....


Korte termijn stijging van de werkeloosheid is een normaal proces in een conjuncturele cyclus. Ik heb het over de lange termijn gevolgen die al reeds 30 jaar bezig zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-06-2005 22:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Omdat in dat andere topic toch niet gepost wordt.
---------------

Het gepeupel heeft gesproken.

Wat nu natuurlijk interessant is, zijn de gevolgen. Die zullen voor de burger niet direct voelbaar zijn denk ik. Ja we zullen nog steeds de Franse boeren onevenredig veel moeten spekken, ja we zullen nog steeds geld verspillen aan een niet geharmoniseerde leger en ja een betere fiscale harmonisatie is een nog even ver verwijderde toekomstoom droom als tot vandaag.

De politiek zal het wel merken. Het grappige is dat NEE blaters bang waren voor de (politieke)positie van Nederland in Europa. Nu is de echte politiek niet een spel van regeltjes maar een systeem van netwerken, lobbyen en persoonlijke contacten en persoonlijk aanzien. Daar was Nederland altjid goed in, aangezien ze veel meer macht in Europa had dan ze eigenlijk zou moeten hebben op basis van haar kleine omvang. Nu zal, eigenlijk geheel tegen de verwachting van de NEE blaters, Nederland een flink gedeelte van dat aanzien in moeten leveren. Dit zal niet eeuwig duren maar juist op korte termijn wanneer men invloed zou kunnen uitoefenen op het ratificatieproces (die toch doorgaat), zal de macht minder zijn.

Economisch gezien gaat er niemand op korte termijn iets van merken. Al hoop ik persoonlijk stiekem op een recessie aangezien het dan voor mij makkelijker wordt om goedkope arbeidskrachten te importeren en 'banen te pikken'. Hehe. Economische gevolgen zal deze uitslag niet hebben. Het is alleen een toonbeeld van gedachtenloosheid van een groot gedeelte van de bevolking. Frappant trouwens dat in veel gemeenten in het Gooi en rondom Utrecht waar meer dan gemiddeld welvarende mensen wonen, men voor heeft gestemd. Tsja...die kapitalisten zijn op de plek waar ze zijn omdat ze zich niet door emotie maar door ratio leiden.

PS: Balkie heeft wel een mooi kiertje (eigenlijk twee) opengelaten voor de aandachtige luisteraar: "WIJ als regering zullen de uitslag respecteren. Dit is een referendum dat door de TWEEDE KAMER uitgeroepen is om hun van raad te voorzien. Daarom gaan ZIJ er morgen over debatteren." Hehe...ik voorzie een lange slapeloze nacht voor de lobbyisten. Ook heeft hij gezegd dat 'het ratificatie proces' door moet gaan in andere landen...wij gaan dan verder kijken. Oftewel hij creeert nu al een mogelijkheid om later over eentijdje eventueel 'gedwongen' door de rest van Europa alsnog mee te doen.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 01-06-2005 22:16 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik heb de plussen en minnen niet goed genoeg op een rijtje kunnen zetten voor een goed oordeel. Ik heb dus NIET gestemd. Zoals het hoort imo.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik neig naar JA omdat deze grondwet volgens mij niet meer behelst dan een verbeterde samenwerkingssstructuur in Europa, waarbij "Europesere zaken" als milieu en grote criminaliteit beter kan worden aangepakt door een overzichtelijkere machtsverdeling.

Maar er zullen ook zeker wel nadelen aan zitten, maar zoals ik al zei heb ik me niet goed genoeg verdiept.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 01-06-2005 22:16 by NecroNoud Wijzig reactieProfiel van NecroNoudQuote dit berichthttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

quote:
Op 1 juni 2005 22:13 schreef kwelgeest het volgende:
Het economisch proces en de vrijhandel kunnen makkelijk verder gaan zonder die grondwet.


Precies. Een punt wat zwaar overdreven werd. Alsof we ineens geboycot zouden worden...
Met als toppunt die drol van een Donner die waarschuwt voor een nieuwe oorlog.


don't mistake lack of talent for genius


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-06-2005 22:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:14 schreef Chelman het volgende:
Korte termijn stijging van de werkeloosheid is een normaal proces in een conjuncturele cyclus. Ik heb het over de lange termijn gevolgen die al reeds 30 jaar bezig zijn.

Volgens mij is de recessie toch al weer een jaar of twee gaande en echte verbetering is nog niet in zicht voor Nederland, dat ontkennen is jezelf voor de gek houden. Dan heeft NL gewoon een regering nodig die zich hard maakt voor ons eigen land, en niet een regering die bakken met geld naar andere landen mikt op het moment dat we dat geld zelf beter kunnen gebruiken ...


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 01-06-2005 22:19 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:10 schreef Chelman het volgende:
Ach...de PvdA heeft ons met een geldverslindende verzorgingstaat en een leger aan handjeomhooghouders opgezadeld. Daar kan de VVD niet tegenop helaas.


Die hebben dus al die jaren daar niks tegen gedaan, zou ik zeggen. Maar achteraf wel gaan klagen en zondebokje spelen met de PvdA. 8 jaar Paars was ook 8 jaar de VVD in het kabinet.

Maar er vraagt iemand om argumenten, terecht want ander wordt het wel een zooitje hier...

Belangrijkste artikel uit de grondwet voor mij om tegen te stemmen:

‘De lidstaten voeren hun economisch beleid om bij te dragen tot de verwezenlijking van de doelstellingen van de Unie, als omschreven in artikel I-3 i, en in het kader van de in artikel III-179 i, lid 2, bedoelde globale richtsnoeren. De lidstaten en de Unie handelen in overeenstemming met het beginsel van een open markteconomie met vrije mededinging, waarbij een doelmatige allocatie van middelen wordt bevorderd, en met inachtneming van de in artikel III-177 i neergelegde beginselen.’

En ik ben niet tegen een open markteconomie, maar wel tegen eentje die op alle fronten doorwerkt.


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-06-2005 22:21 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2005 22:16 schreef Jenje het volgende:
Volgens mij is de recessie toch al weer een jaar of twee gaande en echte verbetering is nog niet in zicht voor Nederland, dat ontkennen is jezelf voor de gek houden. Dan heeft NL gewoon een regering nodig die zich hard maakt voor ons eigen land, en niet een regering die bakken met geld naar andere landen mikt op het moment dat we dat geld zelf beter kunnen gebruiken ...


Recessies heb je altijd. Die zal je ook blijven houden. De economie kan niet permanent goed draaien. Het gaat erom: hoe zou de welvaart in Europa nu zijn als er 50 jaar geleden geen EEG gevormd werd? Ik denk dat we allemaal het antwoord wel weten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen