IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Marillion Volgende pagina
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 06-06-2005 10:23 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

*zoekt*

wtf? Geen Marillion topic? Een van de grootste namen uit de progrock geschiedenis?

Oke ik heb weinig recht van spreken want ik heb alleen hun laatste cd en een boel mp3's van 'vroegah'. En ik ga maar niet aan het verzamelen slaan want ze hebben nogal wat uitgebracht. Ik werd pas vorige week getroffen door het Marillion virus, door het nummer Neverland (laatste nummer van Marbles). En ik denk wel dat er meer gaat volgen. Iig is er nu wel een marillion topic (of iemand moet een spelvaut hebben gemaakt of ietsdergelijks).


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 06-06-2005 10:35 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Hebben ze meer nummers gemaakt naast 'Kayleigh' dan?



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 06-06-2005 10:36 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Jawel, maar die waren nog slechter...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 06-06-2005 10:43 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 6 juni 2005 10:36 schreef Staalman het volgende:
Jawel, maar die waren nog slechter...


ah, dat verklaart waarom ik ze niet ken...
Maareh, waarom wordt hier dan een topic over aangemaakt?



spectre
Usericon van spectre
Posted 06-06-2005 10:52 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ha, Kayleight is het hitje ja, maar ik vind dat ze betere nummers hebben gemaakt bv het 17 minuten klokkende Grendel. Gave band.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-06-2005 11:02 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Marillion is een geweldige band, dit voor zowel de oude stijl als de nieuwe stijl. OOk al een paar keer live gezien en hebben nog nooit teleurgesteld. Hard is het idd niet maar who cares. daarvoor hebben we slayer.


Ed
Usericon van Ed
Posted 06-06-2005 11:51 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2005 10:36 schreef Staalman het volgende:
Jawel, maar die waren nog slechter...


ppfff, slechter? kayleigh was juist slecht en toen die singel uitkwam waren ook veel fans verbaast dat het een hit werd want het is juist een van de slechtere nummers van hun.

Qua compositie ben ik nog nooit een band tegengekomen die beter is als hun. Als je nog een album moet luisteren dan moet je vooral het oudere werk luisteren (vind ik dan). Clutching at straws is lekker duister en is de laatste met zanger fish. En als je een goed overzicht wil hebben kan je altijd the thieving magpie kopen (ehm downloaden), een live album waar ze alles een stuk energieker spelen.


Broezur
Usericon van Broezur
Posted 06-06-2005 12:25 by Broezur Wijzig reactieProfiel van BroezurQuote dit bericht

Kutband


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-06-2005 12:46 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

De albums met Fish zijn erg goed; het album Misplaced childhood is een klassieker.

Symfopoprock op z'n best...

De rest schijnt op bon jovi te lijken dus daar passen we dan maar voor...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 06-06-2005 13:53 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

toch effe checken op bospop


wait for me dragon, we'll meet in the sky


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-06-2005 14:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2005 12:46 schreef Mutilator het volgende:

De rest schijnt op bon jovi te lijken dus daar passen we dan maar voor...


Hte is idd meer popmuziekachtig maar toch zeker niet verkeerd. BJ zou wel willen dat hij zulke sterke nummers kon pennen.


Ed
Usericon van Ed
Posted 06-06-2005 14:49 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2005 12:46 schreef Mutilator het volgende:
De albums met Fish zijn erg goed; het album Misplaced childhood is een klassieker.

Symfopoprock op z'n best...

De rest schijnt op bon jovi te lijken dus daar passen we dan maar voor...


nou ik weet niet welke bon jovi dat dan zou moeten zijn (ben geen fan van de man) maar vooral de rest van de fish tijd klinkt net zoals Misplaced childhood..

volgens mij bestaan er een hoop misverstanden omtrend Marillion...


Sater
Usericon van Sater
Posted 06-06-2005 19:37 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Hier liggen The Singles Collection: goed!
En de redelijke Brave en Kayleigh (album)

Edit: En iets met een joker....

hmmm maar dat zijn er meerdere geloof ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Sater op 06-06-2005 19:37]


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-06-2005 19:42 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 6 juni 2005 14:49 schreef Ed het volgende:
nou ik weet niet welke bon jovi dat dan zou moeten zijn (ben geen fan van de man) maar vooral de rest van de fish tijd klinkt net zoals Misplaced childhood..

volgens mij bestaan er een hoop misverstanden omtrend Marillion...


Dat vind ik niet, maar de bon jovi referentie slaat op het post-Fish werk...

quote:
Op 6 juni 2005 19:37 schreef Sater het volgende:
...

Edit: En iets met een joker....

...


Script for a jesters tear?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Ed
Usericon van Ed
Posted 06-06-2005 21:30 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2005 19:42 schreef Mutilator het volgende:
Dat vind ik niet, maar de bon jovi referentie slaat op het post-Fish werk...

Script for a jesters tear?


het post fish werk is idd een flink stuk minder, alleen brave en de laatste vind ik nog wat maar dan nog steeds een stuk minder. En de joker hebben ze op elke hoes staan ten tijde van fish


Sater
Usericon van Sater
Posted 07-06-2005 6:47 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ja, toch wel die Script for a Jesters Tear.

En Kettle of Fish van Fish ook.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Broezur
Usericon van Broezur
Posted 07-06-2005 12:49 by Broezur Wijzig reactieProfiel van BroezurQuote dit bericht

Maar het blijft een kutband.


En het zal ook nooit wat worden.


Ed
Usericon van Ed
Posted 07-06-2005 19:37 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2005 12:49 schreef Broezur het volgende:
Maar het blijft een kutband.


En het zal ook nooit wat worden.


je kan zeggen dat je er niet van houd, maar de muziek zelf heeft veel kwaliteit.


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 07-06-2005 22:07 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Marillion is gigantisch!

De nieuwe CD heerst de pannen van het dak maar ook ander werk van ze is zeer aan te raden. Vooral ouder werk, Misplaced Childhood en Script for a Jester's Tear vind ik erg strak!

Goed dat ik er door dit topic weer aan herrinnerd wordt, was Marillion bijna vergeten. Zometeen weer Marbles opzetten


zo kan ie wel weer


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 07-06-2005 22:09 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2005 10:35 schreef Kramy het volgende:
Hebben ze meer nummers gemaakt naast 'Kayleigh' dan?


Gatverdeghuaa


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 07-06-2005 22:10 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 7 juni 2005 22:07 schreef Babylon het volgende:
Marillion is gigantisch!

De nieuwe CD heerst de pannen van het dak maar ook ander werk van ze is zeer aan te raden. Vooral ouder werk, Misplaced Childhood en Script for a Jester's Tear vind ik erg strak!

Goed dat ik er door dit topic weer aan herrinnerd wordt, was Marillion bijna vergeten. Zometeen weer Marbles opzetten




Easter!!!!



Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 07-06-2005 22:12 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2005 22:09 schreef Brujo het volgende:
Gatverdeghuaa


Kayleigh is dan ook niet het meest representative nummer voor Marillion. Een soort The Wall van Pink Floyd..

Ik zou zeggen, luister hier eens naar en oordeel opnieuw:
http://www.progarchives.com/mp3/Marillion%20-%20Script%20for%20a%20Jester's%20Tear%20-%2001.%20Script%20for%20a%20Jester's%20Tear.mp3



[Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 07-06-2005 22:12]


zo kan ie wel weer


Shadow_buildeR
Behind The Mask
Usericon van Shadow_buildeR
Posted 08-06-2005 23:55 by Shadow_buildeR Wijzig reactieProfiel van Shadow_buildeRQuote dit bericht

Ik vind het een topband, zowel tijdens en post Fish. Easter is inderdaad een prachtig nummer, net zoals Seasons End.
Ook kan ik het laatste album 'Marbles' erg waarderen.


Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free


FJ
Usericon van FJ
Posted 20-06-2005 0:57 by FJ Wijzig reactieProfiel van FJQuote dit bericht

En Arena, wat vinden we daarvan? Net Peppers Ghost gekocht, wat een wereldplaat.

Overigens vond ik Marillion met Fish net even beter...


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 20-06-2005 16:07 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

De laatste Arena is inderaad een goede plaat, maar ik vind 'm nergens fantastisch worden. Die 'andere' band met een marillion bandlid daarentegen is super. Ik heb het hier over KINO. Pictures is gewoon een megagoede cd. nergens technisch hoogstaand en heel catchy maar absurd goed.


Ed
Usericon van Ed
Posted 27-06-2005 20:52 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

Nog iemand meer Fish gezien op parkpop? Was echt geweldig, hij speelde de helf van Misplaced childhood (van begin tot heart of lothian, niet te geloven!), fugazi, incommunicado en als toegift nog marketsquare heroes! Echt in tijden niet zo'n goeie setlist gehoord bij een concert!


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen