|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Voor mij is vrijdag avond al weekend |
|
Staking pas vanaf 3 uur? A FIELD TOO FAR Fields of Rock pre-party met The Dillinger Escape Plan! De Goudvishal presenteert in samenwerking met Willemeen, Relapse en Reflections Records een Fields of Rock pre-party! Op 17 juni zullen The Dillinger Escape Plan (Relapse) en Malkovich (Reflections) een show doen in Willemeen. Als er iets hip en hot is in de wereld der hardere muziek, is het math metal wel. De roergangers van dit genre vermengen metal, grindcore en jazz en maken daar een stukje muziek van dat qua structuur niet onderdoet voor de hersenspinsels van Pythagoras. En beuken dat het doet! Zo slaan de mannen van The Dillinger Escape Plan elkaar geregeld aan gort tijdens hun shows. Dat hebben we al een aantal keer kunnen bewonderen, want de Amerikanen braken vorig jaar op Lowlands de tent af en sloten eerder dit jaar de Arnhem Hardcore Meeting af. Ook kwam Dillinger’s tweede full length-plaat, Miss Machine, vorig jaar uit, om door menig popjournalist onthaald te worden als metal’s hoop in bange dagen. En de heren zelf? Die geven daar geen moer om en gaan gewoon door met waar ze goed in zijn: onze trommelvliezen terroriseren met hun chaotische, ongecontroleerde epileptie-metal. Niet voor tere zieltjes dus. Het voorprogramma van de pre-party wordt verzorgd door Malkovich. Deze Nederlandse hardcorehelden speelden ook op de Hardcore Meeting in maart en hoewel ze er betrekkelijk braaf uitzien voor een band in dit genre, zullen ze de Willemeen laten schokken op zijn grondvesten met hun krachtige, groovy geluid. De uit het as van Dimension Seven en Run Piggy Run gerezen Arnhemse vorst King Locust maakt de bill compleet. King Locust spreekt als een koning het volk toe met harde gitaren die een muur opbouwen, opzwepende drums, gesproken woord en emotionele soms wat gemeen grommende zang. King Locust gaat ervoor. Hij weet wat hij wil. Watjes kunnen thuis blijven. De metalfan van nu mag aansluiten in het gevolg. Lokatie: Willemeen, Willemsplein 1, Arnhem www.willemeen.nl Reserveer hier direct via de Goudvishal! |
|
quote: 3 uur 's nachts ja |
|
ieuw gatsie |
|
geen Treinen wel Dillinger!!! *Hup* |
|
*jaloersheid* *denkt maar aan Graspop* |
|
Trut. geen treinen, geen Dillinger "Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff" |
|
quote: +1 |
|
haha, de merchman van TDEP stond vanochtend vertwijfeld op Schiphol te wachten op een trein die niet kwam... We don't take it, we just fake it... |
|
quote: +2 Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: Kwam jij die nou afleveren? Hoe vet was de show?!! Hoe blij ben ik dan niemand onder de omgeduwde geluidstoren is gekomen, hoe vet, hoe vet. |
|
quote:Omgeduwd? Tering..meen je nie.. dus dat ging wel weer lekker los daar? Nog schade dan? |
|
alles deed het nog, maar de mensen van de apparatuur flipten even. Als DEP een toegift had willen doen hadden ze iig pech. Na afloop van het "duw" nummer ging alles uit en de gewonen muziek aan "geen toegift" aldus de geluidsvrouw' Maar ze hebben de normale set gewoon gespeelt, uurtje. |
|
quote:Jeetje.. beetje erg lomp hehe. 'k Heb een keer een microfoonstandaard echt vlak over mn hoofd gehad van de oude zanger. Stelletje gekk'n. Maar wel een teringvette liveband iig |
|
quote: Ik was al benieuwd of alles het nog deed, gelukkig dus wel |
|
FoR had wat meer pech |
|
Men wist mij te vertellen dat DEP apenballen zoog vandaag.. ik heb 't zelf niet meegekregen. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Was anders behoorlijk gaaf. Dat kosten tijdens het eerste nummer, en het vervolgens met een handoek bij elkaar rapen en in het publiek gooien was niet zo heel smakelijk.... maar hij had er toch een reden voor: Na het zien van papa Roach was hij erg misselijk geworden. Al wist hij eerst niet zeker of het nu de zanger van 18visions was of niet, maar het was misselijk makende slechte muziek (vandaar het gekots waar hij een fles chocomel voor had leeggedronken van tevoren) Sappig Detail, De zanger van papa Roach stond op het podium tijdens dit alles en zijn gezicht was niet zo blij zeg maar. Wilde na het optreden verhaal gaan halen bij de zanger van DEP maar die wimpelde hem af hahah maar muzikaal was het rete strak gewoon. |
|
Ongetwijfeld een van de bruutste concerten die ik ooit heb gezien. Daar komt geen band overheen! Muzikaal loeistrak, presentatie fucking overdonderend. |
|
maar om de helft van de zang partijen te missen, niet geheel bij stem te zijn, een dure microfoon van de toren gooien, een flight case tegen de monitor boxen gooien, alles onderkotsen en een microfoon standaard het publiek in te gooien (die daarna tegen het hoofd van een kereltje kwam die bloedend de tent uit liep...) |
|
quote: Inderdaad... volkomen kut. Hoe geweldig ik de platen van DEP ook vind, dit optreden was beneden elk pijl. Ja het was ontzettend strak, maar dat is voor muzikanten als die van DEP een koud kunstje. Die zanger die ze tegenwoordig hebben is één van de arrogantste en walgelijkste personen die ik ooit op een buhne heb zien staan. Sinds wanneer is dit "shock-rock"? Tot tig keer toe het podium onderkotsen door twee vingers in je keelgat te stoppen is lachen voor het publiek, maar eigenlijk totaal triest en zeker niet stoer of bruut. De kotspartijen vervolgens "verklaren" met de opmerking "Ever since I've seen papa roach perform, I've been throwing up. Your band sucks!!", zou grappig kunnen zijn als het van een humoristische frontman zou komen, niet van zo'n arrozak als dit. Ow en die stunt met die microfoonstandaard flikte de dappere meneer ookal vorig jaar op graspop, dus het lijkt me gewoon een standaard shock-truukje. Dat daarbij gewonden vallen schijnt de "aardige" mensen van DEP niet te boeien. Jammer allemaal, want DEP heeft dit soort onzin praktijken écht niet nodig aangezien de platen ijzersterk zijn. Volgende week bij graspop eens kijken of ze weer van dit soort kutgein uit gaan halen. |
|
Ik denk dat de mic stand idd standaard is (deden ze bij ons ook). Ik vroeg nog of hij de dingen die hij deed enigzins gecontroleerd deed of op goedgeluk. Antwoord was dat het hem gewoon geen reet kan schelen.... Gewoon niet in de buurt van het podium gaan staan dus |
|
ah, dat kunstje doen ze dus overal? |
|
jep, iemand wist me te vertellen dat ze in Spanje (geloof ik) ooit eens een podium in de fik gezet hebben. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |