IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Limp Bizkit Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-08-2021 8:40 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Mike wordt van alles wat ook maar minimaal als muziek klinkt affengeil. Daarom kun je ook zo weinig met zijn muzikale bevindingen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Sater
Usericon van Sater
Posted 10-08-2021 9:04 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Dankzij Mike's enthousiasme heb ik veel muziek meer kansen gegeven dan ik zonder zijn aanprijzingen had gedaan en zo een hoop toffe dingen ontdekt. Ook nu weer. Limp Bizkit heb ik altijd links laten liggen, maar dat nummer dat hij postte, trekt me dan toch een (piepklein) beetje uit de Snaack-hoek.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-08-2021 9:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2021 22:23 schreef F.Jacobse het volgende:
Nou ja, die eerste was /is melodische death metal, maar zo goed vond ik hem toen ook weer niet, anders had ik hem wel gekocht. De eerste dark tranquillity is ook uit die tijd en veel en veel beter, imo.


Dacht even dat dit over Limp Bikzit ging


I wish I was a butterfly


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-08-2021 9:47 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2021 22:29 schreef HierIsMike het volgende:
Ik zeg het gewoon: Limp Bizkit is een goede band.


Commercieel gezien is daar niets op af te dingen. De band is een succesvolle hitmachine.

Alleen doen hits mij over het algemeen niet zoveel. Ik luister naar metal, niet naar pop.

Ik moet bekennen: het generatieverschil is een ding. Toen Limp Bizkit groot werd was ik zo ongeveer tegen de 20 jaar oud en nu-metal (waar wij LB voor het gemak ook toe rekenden) was in onze kringen geen echte metal. Dat was toch echt onmeunig gay en voor kinderen.

Jeff Walker, Dave Vincent, Terrance Hobbs, James Hetfield, Kerry King dat waren mijn helden. Niet zo'n semi-bijdehante whigger met een dom petje op. De haat is nooit weggegaan.

Een paar van die "nu" bands uit die tijd ben ik op latere leeftijd in mindere mate wel gaan waarderen (zoals Korn en System of a Down) maar de rest, nou nee, optiefen en gauw ook.

quote:
Het is vooral de stem van Fred Durst die een enorme stoorzender kan zijn


Understatement.

quote:
en ik heb het idee dat daardoor vooral de veronderstelling is ontstaan dat Limp Bizkit een kutband is.


Nee hoor. Ik vind de muziek gewoon kut. Met de uitvoering is niets mis.

quote:

Wes Borland, Sam Rivers en John Otto zijn allemaal topmuzikanten en instrumentaal is alles gewoon dik in orde.


Ook door goede muzikanten loeistrak uitgevoerde goed gecomponeerde muziek kan nog pijn aan mijn oren doen. Zoals in dit geval.

quote:
De albums zijn absoluut niet consistent, maar ik heb laatst de Greatest Hits-plaat weer gedraaid en dat is knaller na knaller.


Generatiekloof. Ik kan het niet verdragen.

Ik zet maar snel de laatste EP van Maan weer aan hier.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 10-08-2021 9:50]


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 10-08-2021 10:29 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Ik ben het helemaal eens met Sater; ook ik heb een aantal fantastische bands leren kennen door het enthousiasme van Mike.

Ook zijn er een aantal Nu Metal grelateerde bands die ik wel kan waarderen voor een paar nummertjes achter elkaar (ook niet veel langer dan 15-20 minuten achter elkaar).

Maar Limp Bizkit heb ik altijd afgrijselijk gevonden, op die The Who cover na, die vind ik wel vet gedaan.


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-08-2021 10:34 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2021 10:29 schreef Lampje het volgende:
Ik ben het helemaal eens met Sater; ook ik heb een aantal fantastische bands leren kennen door het enthousiasme van Mike.


+ veel.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-08-2021 10:46 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Tjah, je pikt er bij 'iedereen' wel eens een bandje uit dat je misschien de moeite waard lijkt en dat dan later ook zo blijkt. Heeft niks met de specifieke user te maken.

Desondanks blijft LB gewoon een zaadband net zoals oa Korn, System of a Down, Slipkots en Red Hod Chili Peppers.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-08-2021 11:01 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2021 10:29 schreef Lampje het volgende:
Ik ben het helemaal eens met Sater; ook ik heb een aantal fantastische bands leren kennen door het enthousiasme van Mike.



Dat sowieso. Voordeel van Mike is dat hij over het algemeen ook duidelijk aangeeft waaròm hij iets goed vindt. En dat hij vrijwel alle muziekstijlen kan waarderen, ook die waar ik persoonlijk niets mee aan kan vangen (zoals de strapatsen van de heer Durst&co) maakt niet dat zijn mening dan per definitie zinloos is.



Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 10-08-2021 11:02 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2021 10:46 schreef Natural Disaster het volgende:
Desondanks blijft LB gewoon een zaadband net zoals oa Korn, System of a Down, Slipkots en Red Hod Chili Peppers.


Met je Eagles coverband.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 10-08-2021 11:35 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 10 augustus 2021 10:29 schreef Lampje het volgende:

Maar Limp Bizkit heb ik altijd afgrijselijk gevonden, op die The Who cover na, die vind ik wel vet gedaan.


Ik vind het wel erg jammer dat ze het "harde" gedeelte van het nummer overgeslagen hebben.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 10-08-2021 12:11 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2021 11:35 schreef F.Jacobse het volgende:
Ik vind het wel erg jammer dat ze het "harde" gedeelte van het nummer overgeslagen hebben.





Ik denk dat ze daar goed aan gedaan hebben. Anders hadden ze dat stuk waarschijnlijk 'verlimpt'.


lampje


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 10-08-2021 12:58 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Dat is waarschijnlijk wel waar, ja.

En laten we wel wezen, de gemiddelde LB liefhebber kent dat nummer verder niet.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 10-08-2021 16:52 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 10 augustus 2021 9:47 schreef Snaack het volgende:
Ik moet bekennen: het generatieverschil is een ding. Toen Limp Bizkit groot werd was ik zo ongeveer tegen de 20 jaar oud en nu-metal (waar wij LB voor het gemak ook toe rekenden) was in onze kringen geen echte metal. Dat was toch echt onmeunig gay en voor kinderen.



Dat lijkt me zeker een factor. Voor mij is nu-metal echt een springplank naar andere metal geweest en ik merk dat het grootste gedeelte daarvan ook blijvers zijn gebleken voor mij. Behalve Coal Chamber. De tering, dat viel door de mand toen ik dat laatst draaide.

Ik had het bovenstaande dus met de opkomst van Bring me the Horizon. Dat was de grote entry level-semimetalband van de volgende generatie. Ook een hele tijd van gezegd dat het kut is zonder het echt een kans te geven. Toen hoorde ik Sempiternal en dat vond ik een fantastische plaat.

Het hoogtepunt van de nu-metalstroming is voor mij Mudvayne's L.D. 50. Dat is een plaat die in de nu-metalhoek wordt geduwd, maar qua sound ook overeenkomsten met Tool en Deftones heeft.

quote:
Op 10 augustus 2021 8:40 schreef Natural Disaster het volgende:
Mike wordt van alles wat ook maar minimaal als muziek klinkt affengeil. Daarom kun je ook zo weinig met zijn muzikale bevindingen.




Dat lijkt maar zo. Ik spendeer geen tijd om zuur te doen over platen waar ik niks mee kan. Die zijn er namelijk genoeg. Daar zie ik gewoon compleet het nut niet van in. Waarom zou ik constant zuur doen over muziek als ik ook bakken met prachtplaten hoor? Ik ben hier om platen aan te raden die ik de moeite waard vind. Als ik hier dan de laatste berichten lees, heeft dat ook echt waarde en dat is heel fijn.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 10-08-2021 16:57]



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-08-2021 17:22 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 10 augustus 2021 16:52 schreef HierIsMike het volgende:

Dat lijkt maar zo. Ik spendeer geen tijd om zuur te doen over platen waar ik niks mee kan. Die zijn er namelijk genoeg. Daar zie ik gewoon compleet het nut niet van in. Waarom zou ik constant zuur doen over muziek als ik ook bakken met prachtplaten hoor? Ik ben hier om platen aan te raden die ik de moeite waard vind. Als ik hier dan de laatste berichten lees, heeft dat ook echt waarde en dat is heel fijn.


Ik heb ook nooit gezegd dat je je enthousiasme niet mag delen. Vooral doen.

Wat ik wel zeg is dat ik er weinig mee kan juist omdat het altijd positief is ongeacht het soort band/muziek waar je je over uitlaat.

Als hier iemand iets post over een voor mij onbekend bandje wat me wel interessant lijkt neem ik wel de moeite om het te luisteren. En dat maakt me dan echt niet uit wie het post.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 10-08-2021 17:45 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2021 8:40 schreef Natural Disaster het volgende:
Mike wordt van alles wat ook maar minimaal als muziek klinkt affengeil. Daarom kun je ook zo weinig met zijn muzikale bevindingen.



:') Laten we snel de laatste positieve persoon op ZM onderuithalen.

quote:
Op 9 augustus 2021 22:29 schreef HierIsMike het volgende:
Ik zeg het gewoon: Limp Bizkit is een goede band. Het is vooral de stem van Fred Durst die een enorme stoorzender kan zijn en ik heb het idee dat daardoor vooral de veronderstelling is ontstaan dat Limp Bizkit een kutband is. Wes Borland, Sam Rivers en John Otto zijn allemaal topmuzikanten en instrumentaal is alles gewoon dik in orde. De albums zijn absoluut niet consistent, maar ik heb laatst de Greatest Hits-plaat weer gedraaid en dat is knaller na knaller.

Over het instrumentale kunnen kan ik niet oordelen, maar Limp Bizkit is inderdaad gewoon goed. Er spreekt heel veel sentiment, maar ze maken regelrechte anthems die in hun stompzinnigheid zonder al te veel moeite blijven hangen. Ze hebben heel veel slechte dingen gemaakt, maar de goede dingen zijn wel helemaal raak.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-08-2021 17:53 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 10 augustus 2021 17:45 schreef BenKnuckles het volgende:
:') Laten we snel de laatste positieve persoon op ZM onderuithalen.







Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 10-08-2021 18:36 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 10 augustus 2021 17:22 schreef Natural Disaster het volgende:
Wat ik wel zeg is dat ik er weinig mee kan juist omdat het altijd positief is ongeacht het soort band/muziek waar je je over uitlaat.


Volgens mij zijn we al bij een eerder topic op dit punt gekomen. Qua muzieksmaak ben ik inderdaad heel breed georiënteerd en kan ik veel naar mijn gading vinden: metal en niet-metal. Als ik meer over power metal en symfonische metal zou schrijven wordt het een ander verhaal. Dat is maar een heel klein aantal bands waar ik iets mee kan.

Maar ik snap wat je bedoelt. Het is soms moeilijk om een peil op te trekken. Bij sommigen weet je: "OK, dit zijn de stijlen (bijvoorbeeld deathmetal en grindcore) die ze echt gaaf vinden", waardoor je wat sneller kan weten of het ook interessant voor jou is. Als iemand (maar een greep) grindcore, shoegaze, folk én hip-hop aanraadt, wordt dat wel wat pittiger.

quote:
Als hier iemand iets post over een voor mij onbekend bandje wat me wel interessant lijkt neem ik wel de moeite om het te luisteren. En dat maakt me dan echt niet uit wie het post.


Helemaal goed! Dat vind ik ook het leukste aan dit forum: er blijven veel tips binnen stromen en daar haal je echt best wat interessante zaken uit.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 10-08-2021 18:39]



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-08-2021 18:56 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 10 augustus 2021 18:36 schreef HierIsMike het volgende:Qua muzieksmaak ben ik inderdaad heel breed georiënteerd en kan ik veel naar mijn gading vinden: metal en niet-metal
Daar mag je dan wel wat meer van delen van mij persoonlijk. Vaak is het toch wel onder de brede noemers "pop" en "rock" met punk, metal, grind, prog, indie etc etc als substromingen) of soms wat elektronisch of rap, een selecti van laten we het Westerse muziek noemen. Dit forum heeft meer andere genres nodig in de desbetreffende gedeelten. Voor mij zijn metalheads vaak echt gepassioneerd in hun muziek en er is zo veel moois te ontdekken.

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 10-08-2021 18:57]


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-08-2021 19:16 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Het is heel simpel. Als iedereen maar positief schrijft in een topic over een band hebben die oordelen totaal geen toegevoegde waarde voor iemand die de band nog niet kent. Je wordt dan immers 'voor de gek gehouden' door eenzijdige beoordeling van anderen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-08-2021 19:23 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Oneens. Het gaat mijns inziens vooral om de level of detail. Hoe meer iemand de moeite neemt om de muziek te omschrijven, referenties te geven etc, ongeacht of ie t goed of slechts vindt, hoe meer je er aan hebt. En dat doet Mike best vaak volgens mij. Ik heb een flink andere smaak dan hem, maar ik kan best wat met zijn beschrijvingen.


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-08-2021 19:30 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ik heb het niet specifiek over Mike. Het was een opmerking in het algemeen.

Je weet zelf ook wel dat er hier maar weinig zijn die hun bevindingen zo uitgebreid delen als Mike. Is dat een compliment voor Mike? Ja, dat is een compliment voor Mike.

Maar desondanks...



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 10-08-2021 19:34]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 10-08-2021 19:36 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 10 augustus 2021 19:23 schreef Fusion het volgende:
Oneens. Het gaat mijns inziens vooral om de level of detail. Hoe meer iemand de moeite neemt om de muziek te omschrijven, referenties te geven etc, ongeacht of ie t goed of slechts vindt, hoe meer je er aan hebt. En dat doet Mike best vaak volgens mij. Ik heb een flink andere smaak dan hem, maar ik kan best wat met zijn beschrijvingen.


Hier zit het vooral in, ja.

quote:
Op 10 augustus 2021 18:56 schreef Fusion het volgende:
Daar mag je dan wel wat meer van delen van mij persoonlijk. Vaak is het toch wel onder de brede noemers "pop" en "rock" met punk, metal, grind, prog, indie etc etc als substromingen) of soms wat elektronisch of rap, een selecti van laten we het Westerse muziek noemen. Dit forum heeft meer andere genres nodig in de desbetreffende gedeelten. Voor mij zijn metalheads vaak echt gepassioneerd in hun muziek en er is zo veel moois te ontdekken.


Het is inderdaad grotendeels Westerse muziek die ik beluister. Zelfs de artiesten uit niet-Westerse landen hebben duidelijke invloeden van Westerse muziek: ik denk bijvoorbeeld aan een Fela Kuti. Ik heb het gevoel dat jij meer kennis hebt van niet-Westerse muziek, waar ik ook af en toe wat zaken uitpik. Dat is voor mij grotendeels nog niet verkend terrein.

Het folktopic bijvoorbeeld is stil sinds maart, daar zal ik wel eens ergens in de komende dagen wat tips plaatsen.

quote:
Op 10 augustus 2021 19:30 schreef Natural Disaster het volgende:

Maar desondanks...




Tijd voor een Flop 2021-topic.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 10-08-2021 19:41]



Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 10-08-2021 22:01 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Veel van de dingen die Mike post zijn niet mijn ding. Maar ik apprecieer het wel dat hij altijd schrijft vanuit een positieve invalshoek.

Wat ik zelf beluister van muziek schrijf ik reviews van op Facebook. Ik ga eigenlijk op dezelfde manier als Mike te werk en schrijf bijna enkel reviews over albums die ik goed vind. Er worden al genoeg platen afgebroken op het internet.

Dus Mike, blijf zeker reviews schrijven op de positieve manier zoals je nu doet


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-08-2021 7:27 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Amen


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-08-2021 10:09 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 10 augustus 2021 10:46 schreef Natural Disaster het volgende:
Desondanks blijft LB gewoon een zaadband net zoals oa Korn, System of a Down, Slipkots en Red Hod Chili Peppers.


quote:
Op 11 augustus 2021 7:27 schreef Fusion het volgende:
Amen




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen