IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Naar metal luisteren als muzikant zijnde. Vorige pagina | Volgende pagina
Stefan
Usericon van Stefan
Posted 25-08-2005 13:49 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2005 13:03 schreef Audiophile het volgende:
Een beetje nadenken bij headbangen kan geen kwaad, ik vind dat juist gaaf, zoals bij sommige stukjes Textures, The Dillinger Escpae Plan, Meshuggah.

Heel gaaf wat ze kunnen, maar er op bangen... Ja, 3 seconden en dan zitten ze alweer in een ander ritme... Dat vind ik nou juist zo jammer aan dat soort bands, ga dan jazz maken ofzo.

Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 25-08-2005 13:50 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hehe, het is dat ik zelf gitaar speel, anders zou ik allang niet meer naar metal luisteren of er hoe dan ook mee bezig zijn.

En naar metal luisteren als muzikant zijnde, ik weet niet anders. Ik speelde al gitaar en langzamerhand ben ik door de gitaar de metal ingedoken.

Af en toe is het best vervelend, ik kan me nooit écht laten gaan als ik naar een band kijk, omdat ik de hele tijd zit te loeren wat de gitarist aan het spelen is. Behalve als ik dronken ben.

zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 25-08-2005 13:53 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 25 augustus 2005 13:50 schreef Oud Vuil het volgende:
Hehe, het is dat ik zelf gitaar speel, anders zou ik allang niet meer naar metal luisteren of er hoe dan ook mee bezig zijn.

En naar metal luisteren als muzikant zijnde, ik weet niet anders. Ik speelde al gitaar en langzamerhand ben ik door de gitaar de metal ingedoken.

Af en toe is het best vervelend, ik kan me nooit écht laten gaan als ik naar een band kijk, omdat ik de hele tijd zit te loeren wat de gitarist aan het spelen is. Behalve als ik dronken ben.

Je zou dan niet meer naar metal luisteren? Hoe dat zo?
Vind je het niet mooi meer?

On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.

Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 25-08-2005 13:54 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Als toetsenist heb ik daar weinig last van, gezien de meeste toetsenisten geen keytars gebruiken en ik dus toch niet zie wat ze doen, alleen maar hoor. Helaas dat veel toetspartijen in metal erg oncreatief zijn en alleen dienen als opvulling met wat akkoordjes. Een band die dat beter doet, in mijn beleving, is bijvoorbeeld Symphony X en Sonata Arctica. Bij bands als Nightwish, Epica en After Forever kunnen de toetsen mij ook niet bekoren.

[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 25-08-2005 14:00 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 25 augustus 2005 13:53 schreef zillah-morte het volgende:
Je zou dan niet meer naar metal luisteren? Hoe dat zo?
Vind je het niet mooi meer?

Ik luister eigenlijk alleen naar metal vanwege de gitaren, die zijn nogal aanwezig in deze muzieksoort. Maar de muziek op zich doet me niet zo heel veel meer, vooral deathmetal heb ik wel gehad.

Al blijven de oude bands wel hoog in m'n lijst staan. Maar die platen luister ik weer niet zo heel vaak, want die kan ik wel dromen. Misschien ben ik gewoon metalmoe, hehe.

zillah-morte
Posted 25-08-2005 14:03 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 25 augustus 2005 14:00 schreef Oud Vuil het volgende:
Ik luister eigenlijk alleen naar metal vanwege de gitaren, die zijn nogal aanwezig in deze muzieksoort. Maar de muziek op zich doet me niet zo heel veel meer, vooral deathmetal heb ik wel gehad.

Al blijven de oude bands wel hoog in m'n lijst staan. Maar die platen luister ik weer niet zo heel vaak, want die kan ik wel dromen. Misschien ben ik gewoon metalmoe, hehe.

ok ik snap je. (niet echt maar goed )
Maar wat luisteren je dan wel graag? En ook op muzikaal gebied...

On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 25-08-2005 14:04 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 25 augustus 2005 14:03 schreef zillah-morte het volgende:
ok ik snap je. (niet echt maar goed )
Maar wat luisteren je dan wel graag? En ook op muzikaal gebied...

Eigenlijk luister ik qua metal alleen nog black. En dan moet je denken aan Beherit, Darkthrone etc.

Maar het meest luister ik naar niet-metal bands. Spinvis, Oasis, Hendrix.

Liedjesmuziek, zeg maar.

AndreV
pffffffffff
Usericon van AndreV
Posted 25-08-2005 14:20 by AndreV Wijzig reactieProfiel van AndreVQuote dit bericht

Ik speel zelf ook gitaar maar luister wel naar het geheel als ik de muziek intersant vind.met muziek die ik niet intersant vind ga ik meestal naar de individuele muzikant kijken/luisteren.
Kan alleen niet meer naar die saaie ring ring bandjes luiteren zoals coldplay ,the sheer e.c. depri muziek.
daar gebeurt vrij weinig in daar in tegen is metal een stuk gevarieerder blijft ineresant.

Spletvlek
Usericon van Spletvlek
Posted 25-08-2005 14:38 by Spletvlek Wijzig reactieProfiel van SpletvlekQuote dit berichthttp://https://soundcloud.com/timodejong-1

Ja, ik heb eigenlijk sinds ik grunt ook dat ik, als ik een toffe grunt hoor, of juist iets wat ik zelf niet kan, dat ik het dan gelijk al stukken boeiender vind, en ik reken ook vaak zat een heel album af op de vocalen, slecht ik weet het, maar het boeit me niks

Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 25-08-2005 15:13 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Ik luister nu zo 14 jaar metal en ben het nog lang niet beu, maar komt denk ik ook omdat ik me niet vastpin op 1 genre.

ik luister alto, punk, NYhardcore, death, stoner, rock&roll, grind, industriel, progressive, drum and bass, soms ook wel techno.

SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.

zillah-morte
Posted 25-08-2005 15:19 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 25 augustus 2005 15:13 schreef Smoochy het volgende:
Ik luister nu zo 14 jaar metal en ben het nog lang niet beu, maar komt denk ik ook omdat ik me niet vastpin op 1 genre.

ik luister alto, punk, NYhardcore, death, stoner, rock&roll, grind, industriel, progressive, drum and bass, soms ook wel techno.

Sinds wanneer ben jij muzikant?
Jij bent offtopic

Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 25-08-2005 16:00 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2005 15:19 schreef zillah-morte het volgende:
Sinds wanneer ben jij muzikant?
Jij bent offtopic

hey ik speel digerdoo hoor...

SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-08-2005 16:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

"beroeps"deformatie mijner zijde; ik kan bijna niet meer naar een band luisteren zonder meteen te denken hoe ik ze in een review zou beoordelen ... door mij pogingen tot grunten ben ik wel extra gespitst op zangers.

Disciple
Usericon van Disciple
Posted 25-08-2005 16:49 by Disciple Wijzig reactieProfiel van DiscipleQuote dit bericht

Ik speel geen instrument, lekker makkelijk. Maar ik kan niet genoeg krijgen van metal/hardcore.

psychopathologist
nou breekt mijn klompvoet
Usericon van psychopathologist
Posted 25-08-2005 20:04 by psychopathologist Wijzig reactieProfiel van psychopathologistQuote dit berichthttp://www.cerebraltumor.com

Het is als gitarist zijnde ook een leuke hobby om live de apparatuur te checken, en er achter te komen dat je hetzelfde hebt, of dat je misschien hetzelfde wil hebben omdat het zo goed klinkt.

Dit geldt natuurlijk ook voor andere soort muzikanten, maar ik spreek voor mezelf.

grind on . . . . . . . cerebral tumor

Disciple
Usericon van Disciple
Posted 25-08-2005 20:27 by Disciple Wijzig reactieProfiel van DiscipleQuote dit bericht

Het valt me trouwens wel op dat muzikanten zich wel eerder kunnen vermaken bij een concert. Als een band als Opeth bijv. een rustig nummer speelt dan zou ik allang daar zo staan van 'nou waar blijven die snoeiharde gitaren?' terwijl muzikanten juist genieten van de speeltechniek.

slome
Usericon van slome
Posted 25-08-2005 20:41 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2005 20:27 schreef Disciple het volgende:
Het valt me trouwens wel op dat muzikanten zich wel eerder kunnen vermaken bij een concert. Als een band als Opeth bijv. een rustig nummer speelt dan zou ik allang daar zo staan van 'nou waar blijven die snoeiharde gitaren?' terwijl muzikanten juist genieten van de speeltechniek.

Zou zoiets muzikant-eigen wezen? Ik denk het niet. Ik speel geen enkel instrument maar geniet bij sommige bands soms meer van de rustigere stukken dan van het beukwerk (dit hangt natuurlijk ook van mijn stemming af). Bijvoorbeeld: Bij een DEP concert mis ik bijvoorbeeld de minder harde nummers die op Miss Machine staan, die zouden als een mooi breekpunt in het concert kunnen dienen waardoor het geheel weer interessanter wordt.

mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 26-08-2005 2:17 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

Ik speel inmiddels 22 jaar gitaar op een redelijk professioneel niveau.

Wat ik zelf merk is dat ik vooral ook andere muziek ben gaan waarderen juist doordat ik muzikant ben. Ik luister echt naar bijna alle soorten muziek, maarhet moet dan wel goed in elkaar zitten (daar let ik toch wel op) als er iets onstrak gespeeld is of er zitten valse noten in dan is het voor mij niet weggelegd.

Ook ik hou van simpele muziek, al zullen sommige mensen dat raar vinden

Dizzy Mizz Lizzy is zo'n voorbeeld, een band die ik super gaaf vind door de eenvoud. Zelfde met Radiohead (ja sorry, ook dat vind ik geweldig).

Binnen de metal luister ik naar alles wat nog enigszins melodie heeft. Ik hou van melodische metal, gewoon snoeihard gebrul doet me niks, maar dat is ook persoonlijke smaak. Een band als Meshuggah (vooral oudere cd's) kan ik dan wel heel goed waarderen maar dat komt dan meer door het muzikale vakmanschap wat je dan toch als muzikant eerder opvalt. Dat heb ik ook met Death Metal bands, die kan ik waarderen als e.e.a. gewoon goed en strak gespeeld is. Bands als Nile of Dying Fetus vind ik daarom wel goed te pruimen bijvoorbeeld.

Het is niet zo dat ik omdat ik in een bepaalde stijl speel ook daadwerkelijk veel naar die stijl luister, in tegendeel. Ik luister over het algemeen heel weinig progmetal bijvoorbeeld terwijl we dat soort muziek wel spelen met Sun Caged.

ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 26-08-2005 12:25 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

psies!!

Dianno
Black Metal Ist Krieg
Usericon van Dianno
Posted 26-08-2005 15:52 by Dianno Wijzig reactieProfiel van DiannoQuote dit bericht

Ik speel nu zo'n 4 jaar gitaar.Ik merkte al snel dat ik bands met moeilijke gitaarpartijen steeds meer begon te waarderen. Zelf speel ik graag Burzum en Mayhem na omdat die minder moeilijk zijn en toch geweldig klinken. Ik ben sinds kort er ook bij gaan bassen.
Ik let nu wel veel meer op de instrumenten apart maar dit maakt het beluisteren niet storend of vervelend.

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 26-08-2005 16:01 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Mja, en ook ik heb een voorkeur voor wat minder toegankelijke muziek - wat niet wil zeggen dat ik alleen maar daarnaar luister, want zolang muziek gemaakt wordt door echt goede muzikanten valt er altijd wel wat te genieten. Je zult mij echter nooit van z'n leven zoiets als een punk-CD zien luisteren; onder andere omdat ik daar gewoon een pesthekel aan heb, maar ook omdat de 'echt goede' muzikanten die ik bedoel in dat wereldje gewoon niet te vinden zijn.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-08-2005 17:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wel beetje arrogant om te veronderstellen dat er in punk geen goede muzikanten zitten en dat er in "minder toegankelijke" muziek die wel zitten.

Die term vind ik er sowieso al één waarmee je aangeeft dat je nu puur uit voorkeur en vooroordeel praat.

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 26-08-2005 17:11 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Het valt me op dat veel mensen die van muziek hun "beroep" maken de muziek ineens dood gaan redeneren. Waardoor ze weinig plezier meer beleven aan het luisteren van muziek. Veel metal muzikanten luisteren ook niet zo vreselijk veel meer naar metal. Opzich best jammer. Dat is wel de reden dat ik mezelf altijd als fan wil blijven zien en er verder geen beroep (reviewer, interviewer, muzikant, etc.) van wil maken.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

grimbert
Hmmmmm booze....
Usericon van grimbert
Posted 26-08-2005 17:42 by grimbert Wijzig reactieProfiel van grimbertQuote dit berichthttp://www.elexorien.com

Ik speel nu zo'n 12-13 jaar keyboard, ik weet niet echt of ik hierdoor anders tegen muziek aankijk gezien mijn leeftijd toen ik begon met muziek.
Zelf let ik niet veel op wat er gespeeld word, maar de manier waarop het gespeeld word. hiermee bedoel ik, hoe het gevoel in de muziek wordt gebracht, iets wat ik zelf erg belangrijk vind.
Mijn muzieksmaak beperkt zich ook niet alleen tot metal, ik luister bijna alle muziekstijlen.

De heerschappij, dat ben jij!

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 27-08-2005 1:19 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Ik heb dat soms wel, bij drumwerk (wat ik vroeger zelf deed) en bij mooibaspartijen-->vooral door die bas kan ik live soms bands waarderen die me normaal niet liggen en waarvan ik thuis niet snel wat zou opzetten, vooral allerhande -core dingen brengen soms leuke baspartijen, alsook van die vettige bleus-jammers (zoals een maat van me) hoor ik live wel graag bezig.

Maar ik kan bij dingen die ik echt kan smaken wel voldoende opgaan in het geheel, misschien half-onbewust wat meetikkend ofzo, meer niet.

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com