|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Ben wel benieuwd, ja. Prey on Life is wel oké. Deed me ergens aan denken maar weet ff niet meer wat (Tool ofzo? ) Is alweer een tijdje terug dat ik de CD heb gedraaid. Helaas heb ik dat optreden paar maanden terug in Tivoli gemist. Hatsjikidee! |
|
tool? dat hoor ik er niet echt in terug... meer het bekende straatje isis/mastodon/converge, maar wel met een eigen gezicht |
|
'tis ook alweer even terug dat ik de CD gehoord heb Zal hem weer eens opdiepen binnenkort. Hatsjikidee! |
|
hij is vet!! en liverod was een uber aardige gst in Vera toffe dude!! "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
NP Klinkt best heel goed eigenlijk Volgens mij kom ik op Tool omdat de opbouw van de nummers en de wendingen in de nummers me aan Tool/ Opiate doen denken... Hatsjikidee! |
|
Kan niet wachten op nieuwe album... |
|
En hij is gelekt. Stuk rustiger dan Prey on life, en daarnaast ook wat minder compact en wat meer uitgesponnen. Er zijn wat meer aan Isis/Tool referende passages (met synths!) waardoor de nummers wat langer zijn uitgevallen. zijn de intense hardcorevocalen, nieuw is de af en toe opduikende cleane zang. Ondanks veel veranderingen blijft het Burst-gevoel op het album aanwezig. Dit is hoe dan ook een goed album, maar ik weet nog niet of het is wat ik gehoopt had. Dat zijn de observaties na 2 luisterbeurten. Omdat Burst gewoon erg intelligente muziek maakt, is het nog tameijk moeilijk om echt grip op de muziek te krijgen. Ook omdat de muzikale koers gewijzigd is. Meer draaien, meer draaien en nog meer draaien... |
|
NecRobert naar draad. |
|
Heb 'm nog niet gehoord helaas. Ben verschrikkelijk benieuwd aangezien ik al uit meerdere bronnen vernomen heb dat Prey on Life overtroffen wordt. En dat was al niet een alleronaardigst plaatje op z'n zachtst gezegd. Binnenkort ook op de planken te bewonderen in het Bolwerk te Sneek. Weer iets om naar uit te kijken Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Ah, daar was ie al. (ook thuis dus) |
|
Oh, en ze komen naar Het Bolwerk? Lijkt me iets om heen te gaan Robert... [editslet: tiebvaut] [Dit bericht is gewijzigd door innerlogicmarty op 24-09-2005 0:34] |
|
quote:Yip. Heb niet zoveel trek in weer een avond zuipen. Morgen maar weer Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Vette band. Ook live blaast dit als geen ander! EMETH - New album AETHYR out NOW EL BASTARDO METALFEST https://www.facebook.com/elbastardometalfest |
|
Toch vind ik ze ondanks dat geblaas ook best wel subtiel. Aparte akkoorden, beetje Rush-achtig sfeertje. En dat met een soort van hardcore-houding... of zo. |
|
Godver wat heerscht dat openingsnummer van Origo zeg! WHERE THE WAVE BROKE! Hoe kun je met 1 akkoord een wereldriff neerzetten. Geniaal Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Ze staan op 4 december in het voorprogramma van Opeth in Tivoli-Utrecht Hatsjikidee! |
|
Sja, ik weet het. Ik denk dat ik wel weer aanwezig ben ja Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Ik wil ze wel eens horen - heb 'Prey On Life' maar even in m'n downloadlijst gezet. |
|
Origo is ZO goed. Het duurt minimaal een keer of 5 voordat je echt ondervindt hoe goed die plaat nu eigenlijk is. Er zit zoveel intelligente riffs, structuren en sfeer in, dat moet ff zijn tijd krijgen om te waarderen. Zeker een van de origineelste platen van het jaar, met maar heel weinig dingen te vergelijken. |
|
Origineel gaat me te ver, hoor duidelijke neurosis en zelfs muse invloeden, maar wat is Origo ontiegelijk goed.... None of us are saints - Albert Fish |
|
Echt origineel is natuurlijk niks meer, maar ik ben het er wel mee eens dat Burst een behoorlijk eigen sound heeft weten te creëren. De Neurosis invloeden zijn idd overduidelijk aanwezig (ook qua manier van zingen soms) maar qua structuur en sfeer is Burst toch welk een totaal andere band. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: (lees het nu pas...) Je zegt het goed: "invloeden". Ze hebben een reeks van bands waardoor ze beïnvloed zijn, maar die gasten hebben zo'n eigen stijl dat het nergens als een kopie klinkt. Nergens kun je echt zeggen; dat is Neurosis, anders wil ik wel eens exact horen waar dat dan mag zijn. (en eigenlijk de enige Neurosis-vergelijking die ik kan ontdekken is de zang, die zeker lijkt op die van Scott Kelly.) EDIT: Cool interview trouwens! [Dit bericht is gewijzigd door Cainam Ladicius op 31-12-2005 19:40] |
|
En de tourdata voor februari: Feb 24, 2006 Haarlem, NE Patronaat Feb 25, 2006 Rotterdam, NE Waterfront Feb 26, 2006 Tilburg, NE 013 Ben er in ieder geval in R'dam, maar hopelijk nog bij een van de andere optredens. |
|
quote: Ben der ook bij in Waterfront, bij Opeth waren ze zeer goed en in een kleine zaal zal het er niet slechter op worden! |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |