IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Burst Volgende pagina
Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 06-09-2005 20:57 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

ook deze band nog geen topic?

bij deze dan....Prey On Life uit 2003 staat hoog in mijn lijstje beste 'metal' platen.

23 oktober komt het nieuwe werk 'Origo' uit......en ik kan niet wachten!

wie meer?

Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 06-09-2005 21:01 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

Ben wel benieuwd, ja. Prey on Life is wel oké. Deed me ergens aan denken maar weet ff niet meer wat (Tool ofzo? ) Is alweer een tijdje terug dat ik de CD heb gedraaid.

Helaas heb ik dat optreden paar maanden terug in Tivoli gemist.

Hatsjikidee!

Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 06-09-2005 21:18 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

tool? dat hoor ik er niet echt in terug... meer het bekende straatje isis/mastodon/converge, maar wel met een eigen gezicht

Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 06-09-2005 21:19 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

'tis ook alweer even terug dat ik de CD gehoord heb Zal hem weer eens opdiepen binnenkort.

Hatsjikidee!

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 06-09-2005 21:29 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

hij is vet!! en liverod was een uber aardige gst in Vera toffe dude!!

"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."

Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 06-09-2005 21:52 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

NP
Klinkt best heel goed eigenlijk
Volgens mij kom ik op Tool omdat de opbouw van de nummers en de wendingen in de nummers me aan Tool/ Opiate doen denken...

Hatsjikidee!

Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 07-09-2005 0:20 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Kan niet wachten op nieuwe album...

Cainam Ladicius
Posted 22-09-2005 2:07 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

En hij is gelekt.

Stuk rustiger dan Prey on life, en daarnaast ook wat minder compact en wat meer uitgesponnen. Er zijn wat meer aan Isis/Tool referende passages (met synths!) waardoor de nummers wat langer zijn uitgevallen. zijn de intense hardcorevocalen, nieuw is de af en toe opduikende cleane zang. Ondanks veel veranderingen blijft het Burst-gevoel op het album aanwezig. Dit is hoe dan ook een goed album, maar ik weet nog niet of het is wat ik gehoopt had.

Dat zijn de observaties na 2 luisterbeurten. Omdat Burst gewoon erg intelligente muziek maakt, is het nog tameijk moeilijk om echt grip op de muziek te krijgen. Ook omdat de muzikale koers gewijzigd is. Meer draaien, meer draaien en nog meer draaien...

innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 24-09-2005 0:13 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

NecRobert naar draad.

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 24-09-2005 0:30 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Heb 'm nog niet gehoord helaas. Ben verschrikkelijk benieuwd aangezien ik al uit meerdere bronnen vernomen heb dat Prey on Life overtroffen wordt. En dat was al niet een alleronaardigst plaatje op z'n zachtst gezegd.

Binnenkort ook op de planken te bewonderen in het Bolwerk te Sneek. Weer iets om naar uit te kijken

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Posted 24-09-2005 0:33 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Ah, daar was ie al.

(ook thuis dus)

innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Posted 24-09-2005 0:34 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Oh, en ze komen naar Het Bolwerk? Lijkt me iets om heen te gaan Robert...

[editslet: tiebvaut]

[Dit bericht is gewijzigd door innerlogicmarty op 24-09-2005 0:34]

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 24-09-2005 0:35 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2005 0:33 schreef innerlogicmarty het volgende:
Ah, daar was ie al.

(ook thuis dus)
Yip. Heb niet zoveel trek in weer een avond zuipen. Morgen maar weer

razorgrind
EMETH - AETHYR OUT NOW!
Usericon van razorgrind
Posted 24-09-2005 0:41 by razorgrind Wijzig reactieProfiel van razorgrindQuote dit berichthttp://www.emeth.be www.facebook.com/elbastardometalfest

Vette band. Ook live blaast dit als geen ander!

EMETH - New album AETHYR out NOW EL BASTARDO METALFEST https://www.facebook.com/elbastardometalfest

innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Posted 24-09-2005 0:44 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Toch vind ik ze ondanks dat geblaas ook best wel subtiel. Aparte akkoorden, beetje Rush-achtig sfeertje. En dat met een soort van hardcore-houding... of zo.

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 07-10-2005 20:30 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Godver wat heerscht dat openingsnummer van Origo zeg! WHERE THE WAVE BROKE! Hoe kun je met 1 akkoord een wereldriff neerzetten. Geniaal

Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 07-10-2005 20:33 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

Ze staan op 4 december in het voorprogramma van Opeth in Tivoli-Utrecht

Hatsjikidee!

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 07-10-2005 20:37 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Sja, ik weet het. Ik denk dat ik wel weer aanwezig ben ja

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 07-10-2005 22:13 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Ik wil ze wel eens horen - heb 'Prey On Life' maar even in m'n downloadlijst gezet.

Cainam Ladicius
Posted 08-10-2005 16:22 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Origo is ZO goed. Het duurt minimaal een keer of 5 voordat je echt ondervindt hoe goed die plaat nu eigenlijk is. Er zit zoveel intelligente riffs, structuren en sfeer in, dat moet ff zijn tijd krijgen om te waarderen. Zeker een van de origineelste platen van het jaar, met maar heel weinig dingen te vergelijken.

Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 08-10-2005 18:56 by Arson Wijzig reactieProfiel van ArsonQuote dit bericht

Origineel gaat me te ver, hoor duidelijke neurosis en zelfs muse invloeden, maar wat is Origo ontiegelijk goed....

None of us are saints - Albert Fish

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 08-10-2005 19:46 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Echt origineel is natuurlijk niks meer, maar ik ben het er wel mee eens dat Burst een behoorlijk eigen sound heeft weten te creëren. De Neurosis invloeden zijn idd overduidelijk aanwezig (ook qua manier van zingen soms) maar qua structuur en sfeer is Burst toch welk een totaal andere band.

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 31-12-2005 18:30 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Cainam Ladicius
Posted 31-12-2005 19:39 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2005 18:56 schreef Arson het volgende:
Origineel gaat me te ver, hoor duidelijke neurosis en zelfs muse invloeden, maar wat is Origo ontiegelijk goed....

(lees het nu pas...)

Je zegt het goed: "invloeden". Ze hebben een reeks van bands waardoor ze beïnvloed zijn, maar die gasten hebben zo'n eigen stijl dat het nergens als een kopie klinkt. Nergens kun je echt zeggen; dat is Neurosis, anders wil ik wel eens exact horen waar dat dan mag zijn. (en eigenlijk de enige Neurosis-vergelijking die ik kan ontdekken is de zang, die zeker lijkt op die van Scott Kelly.)

EDIT: Cool interview trouwens!

[Dit bericht is gewijzigd door Cainam Ladicius op 31-12-2005 19:40]

CTTS
Usericon van CTTS
Posted 02-01-2006 15:49 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

En de tourdata voor februari:

Feb 24, 2006 Haarlem, NE Patronaat
Feb 25, 2006 Rotterdam, NE Waterfront
Feb 26, 2006 Tilburg, NE 013

Ben er in ieder geval in R'dam, maar hopelijk nog bij een van de andere optredens.

Ed
Usericon van Ed
Posted 03-01-2006 21:49 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2006 15:49 schreef CTTS het volgende:
En de tourdata voor februari:

Feb 24, 2006 Haarlem, NE Patronaat
Feb 25, 2006 Rotterdam, NE Waterfront
Feb 26, 2006 Tilburg, NE 013

Ben er in ieder geval in R'dam, maar hopelijk nog bij een van de andere optredens.

Ben der ook bij in Waterfront, bij Opeth waren ze zeer goed en in een kleine zaal zal het er niet slechter op worden!

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com