|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Zaterdag 12 november 2005, 19:30 uur. eXtraOrdinary [prog] Metal Festival Muziekcentrum Schaaf. Breedstraat 48, Leeuwarden. Een gezamelijke produktie van Stichting Het Podium & Noordkabaal Deuren open: 19:30 uur. Kaarten 10 euro / 9 euro vvk (exl. service kosten). Reserveren via www.muziekcentrumschaaf.nl vvk: Leeuwarden v/d Akker, Poort, VVV, Muziekcentrum Schaaf. Dokkum Music Corner. Drachten Smash Records. Harlingen Hompy. Sneek VVV. Groningen Plato Andromeda (swe) - melodic prog metal Sun caged - prog / power metal Libramentum - prog / symfo metal Day six - prog / symfo metal Mother of Sin - powermetal Dimaeon - progressive death metal Isle of man - freakmetal Zaterdag 12 november staat muziekcentrum Schaaf (Leeuwarden) in het teken van progressieve en symfonische metal. Op uitnodiging van Stichting Het Podium en Noordkabaal staan deze avond maar liefst zeven verschillende metalbands op de planken, waaronder de succesvolle Zweedse formatie Andromeda. Het Zweedse kwintet is opgericht in 1999 en heeft met hun laatste album Chimera opnieuw laten zien dat zij tot de grootmeesters van het genre behoren. Ook betreden Sun Caged, Mother of Sin, Isle of Man, Libramentum, Dimaeon en Day Six de 2 verschillende podia. De deuren gaan open om 19.30 uur en de voorverkoop is in volle gang bij de bekende voorverkoopadressen. Headliner Andromeda trok in 1999 na het uitbrengen van hun debuutalbum Extension of the wish, welke barst van intense melodische progressieve metal, al snel de aandacht van de media over de gehele wereld. Om hun album te promoten maakten zij een tour door Zweden en zorgden voor een overweldigende show tijdens het progpower festival in Baarlo. De komst van bassist Fabian Gustavsson in 2003 zorgt voor de uiteindelijke bezetting; David Fremberg zang, Johan Reinholdz op gitaar, Martin Hedin op de keyboard en Thomas Lejon op Drums. De in 1999 opgerichte formatie Sun Caged maakt vele bezettingswisselingen mee voor zij in 2004 over een vaste bezetting beschikken. Sun Caged bestaat uit: Marcel Coenen op de gitaar, Roel van Helden op drums, bassist Rob van der Loo, zanger Paul Adrian Villarreal en Rene Kroon op de keyboard. De band bevat elementen in hun muziek die te vergelijken zijn met bands als Ayreon, Meshuggah, Iron Maiden en Faith No More en mag zich oprecht de progmeester van Neerlandsche bodem noemen! Ook Friesland wordt goed vertegenwoordigd op dit festival. Op eigen bodem speelt powermetal formatie Mother of Sin. De combinatie van een hoge technische vaardigheid enerzijds en de goed in het gehoor liggende zanglijnen en melodieën anderzijds doen denken aan een mix van Symphony X en Stratovarius, alleen ietwat agressiever en complexer. Onlangs bracht de band “Apathy” uit welke internationaal zeer goed ontvangen is. Isle of man is een band waar techniek, brutaliteit, freaky riffs, goede songstructuren en een beetje humor centraal staan. De vijfmans formatie bestaat sinds 2002 en beïnvloed door de meer extremere death metal, noise, math- en hardcore. Denk o.a. aan Dillinger Escape Plan en Cephalic Carnage. Het debuut album “Breathe Plastic” is begin dit jaar uitgebracht door Garden of Exile en zal het daarop te beluisteren nummer ‘She was a’ verschijnen als soundtrack van de Nederlandse horror-splatter film Horizonica. Het Friese Libramentum wordt in 2000 opgericht en speelt progressieve melodische/symfonische metal. Het typisch geluid van de band brengt een mix beïnvloedt door bands als Dreamtheater, Symphony X en Opeth met een vleugje ‘Tool’. Na het uitbrengen van diverse promo’s en EP’s komt Libramentum begin 2006 met een volledig album. Day Six is hard bezig één van de bekendste symfonische metalbands van Nederland te gaan worden. De band speelt progressieve metal met uitstapjes naar muziekstijlen zoals symfo, funk en zelfs jazz. In 2004 werd Day Six winnaar van zowel de Metal Battle als de Metal Bash. De groep wordt vergeleken met bands als Rush, Pink Floyd en Deep Purple, maar ook met nieuwere bands als Opeth en Dream Theater. In 2005 werd de CD Eternal Dignity door het Amerikaanse label Progman Records in de Verenigde Staten uitgebracht. Opener Dimaeon uit Leeuwarden speelt progressieve death- en doommetal, waarbij raakvlakken met Opeth en Tool te horen zijn. De nummers zijn, zoals bij progmetal niet anders is, lang maar vervelen niet door de vele breaks, tempowisselingen, variatie en muzikaal vakmanschap. Tekst: Yvonne Slofstra [Dit bericht is gewijzigd door Noordkabaal op 20-10-2005 8:58] choose metal! www.noordkabaal.nl |
|
We're there! |
|
Zekers aanwezig. Mother of Sin weer effe aanmoedigen Edit; en een biertje met FRNK drinken natuurlijk [Dit bericht is gewijzigd door varanus op 19-09-2005 17:48] spelfout weggehaald... |
|
en niet met mij ?? We liggen dan toch in een hotel |
|
Ik ga echt BUITEN de Randstad wonen later - weer iets leuks wat voor mij niet fatsoenlijk te bereizen is. |
|
quote: Ja, natuurlijk ook met jou. Dat hotel wacht maar effe dan hehe... spelfout weggehaald... |
|
aiiiii |
|
Kijk! Gaat gezellig worden, wij blijven ook pitten |
|
persbericht toegevoegd choose metal! www.noordkabaal.nl |
|
quote: Ikke hopelijk ook!! [*hoopt op financiële meevaller* ] "As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!" |
|
ga d'r ook heen, blijf nie pitten. alles een beetje nuchter zien is ook een keer niet erg. |
|
quote:Ja gezellig! *hoopt mee * @ André : |
|
ZIN IN! Isle of Man op een progmetal fest: GEWELDIG! |
|
hell yeah |
|
quote: Thnx!! Weet iemand eigenlijk meer over dat Libramentum?? Is dat een overblijfsel van Equilibrium ofzo?? "As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!" |
|
Libramentum is voor heen idd Equilibrium. Ivm die duitste band (same name, same herrie) is er besloten de naam te veranderen. www.libramentum.nl, ze zijn bezig met de site dus check'm. ga dat in de gaten houden girls 'n boys. [Dit bericht is gewijzigd door Noordkabaal op 24-10-2005 13:13] choose metal! www.noordkabaal.nl |
|
had toch wel gedacht dat jij dat zou weten, pammetje [Dit bericht is gewijzigd door Noordkabaal op 21-10-2005 13:01] choose metal! www.noordkabaal.nl |
|
quote: *help* wie ben jij?? *nieuwsgierig* Nee ben niet meer zo op de hoogte van Equil.. eh Libramentum! Maar wel gaaf dat ze spelen "As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!" |
|
haha, vraag sieg mar heh choose metal! www.noordkabaal.nl |
|
quote: ehh.. dat gaat een beetje moeilijk aangezien Sygi en ik geen contact meer hebben maarre, ben je een van de bandleden?? Dan gok ik op Roman [omdat die ook de site bijhield en verder zat de rest geloof ik niet zoveel op internet...? Sja ik moet toch iets gokken als je het niet wilt vertellen ] Maarre on topic: zin in dit festivalletje!!! "As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!" |
|
goed gok Hmm, ik hoor sieg idd ook niet meer zo vaak hardop fantaseren over jou. Tsja, te druk met zijn lover/werk etc zeker. well, xpreek je volgende maand dan choose metal! www.noordkabaal.nl |
|
quote: valt alweer mee. Nou eh, hey Roman! quote: leuke verwoording quote: ehmm.... no comment? Is niet echt iets om zo over internet te gaan bespreken waarom Syg en ik geen contact meer hebben. quote: Zekers!! Om dan toch weer braaf on topic te gaan: ik heb er echt heel veel zin in!! Ben benieuwd naar wat Libramentum er tegenwoordig uitpoept, heb zin Mother of Sin weer eens te zien, ben ook heel benieuwd naar Sun Caged [laaaaang geleden dat ik die voor het laatst gezien heb!] en de rest wordt denk ik ook wel erg gaaf. En ik heb besloten dat het gezellig gaat worden, ook nog. "As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!" |
|
So did I! nog een kleine 2 weken voor deze unieke show (uniek voor Friesland zwz!) choose metal! www.noordkabaal.nl |
|
eumeunige schop! |
|
quote: Ja! Nieuwe Mother of Sin stukkies al gehoord? http://www.motherofsin.tk > Music |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Concerten | Volgende pagina |