|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Deze duitse band is rond 1997 opgestaan uit de metalcore scene. Maar Deadlock heeft sinds hun prille begin al veel meer geneigd naar melodieuse death metal. Discography: Deadlock 7" (1999) I`ll Wake You, When Spring Awakes MCD (2000) The Arrival full-length (2002) Deadlock / Six Reasons To Kill split (2003) Earth.Revolt full-length (2005) Zoals elke band heeft ook Deadlock de tijd nodig gehad om volwassen te worden. Na wat geexperimenteer met hun geluid hebben ze in 2002 al het sterke The Arrival uitgebracht. Maar dit jaar is Earth.Revolt uitgekomen en daarmee hebben ze de, voorlopige, kroon op hun werk gepresenteerd. Op Earth.Revolt brengt Deadlock een soort van melodieuse death metal ten gehoren die invloeden herbergt van de oude Dark tranquillity en In flames (ik krijg bij dit album meerdere malen hetzelfde gevoel als bij The Jester race), Hypocrisy en Dimmu borgir. Niet erg origineel denkt u? Misschien niet. MAAR! Deadlock heeft een troef achter de hand die maar weinig metalbands tegenwoordig meester zijn. Deze band weet namelijk hoe ze goede nummers moeten produceren. Geen overmatig gepiel op keyboards, geen overdreven technische breaks, een geweldig gevoel voor melodie en songstructuur en een sterke productie. Less is more zeg maar. Als extra troef hebben ze ook nog eens een zangeres die 2 nummers zingt en af en toe de achtergrond zang verzorgt. Deze vrouw komt ook nog eens ontzettend sterk uit de hoek met haar warme stemgeluid (dus geen schelle opera zangeres). Al met al is Earth.revolt een prachtig melodieus en sfeervol death metal album geworden dat ik iedere fan van melodieuse death metal kan aanraden. http://www.xdeadlockx.com I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
heb ook een cd van deadlock genaamd slaughterhouse terror hebben we het dan over de zelfde band. SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
quote: ok maar deze heeft veel bass samples enzo is net house [Dit bericht is gewijzigd door Smoochy op 07-09-2005 20:05] SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
Hmmm, nog een andere Deadlock dan. Maar zeker niet deze. Deze Deadlock doet erg denken aan het oudere werk van In flames en dergelijken. Dus geen electro elementen ofzo. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: ok dan SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
Luisteren biatch!!! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
ontzettend goede band, zeker ook een aanrader om live te gaan bekijken!! ~ I'm an instant star. Just add water and stir~ |
|
Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Dit is een van de weinige keren dat ik me niet kan vinden in jou mening NecRo. Je hebt gelijk als je zegt dat Deadlock niet origineel klinkt op dit album maar vind je het dan ook echt niet lekker klinken? I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Ik ook niet xnx, Ik heb trouwens nog een demo/ demo cd Veteran liggen van een Deadlock, maar nergens op het internet vind ik terug of het van deze heren is. Hongaars ? signature |
|
Jij ook niet, wat? Deze Deadlock komt uit Duitsland. En voor zover ik weet is dit de enige Deadlock die op dit moment ook echt releases uitbrengt. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
ik vind dat het niet lekker klinkt http://www.metal-observer.com/articles.php?lid=1&sid=6&id=4103 das de andere Deadlock signature |
|
Klinkt niet echt interessant. Ik houd het wel lekker bij de Duitse. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Maar vind je het nou eigenlijk niet gewoon een toffe band omdat het veganisten zijn? Zenial |
|
Waarom zou ik dat vinden? Ik ben er zelf geen. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: vegetariër zijnde spreekt sit mij ook niet echt aan. Of is XnegX een vega (zou wel logisch zijn) en ben ik weer eens niet mee in de ironie van Zenial the big no-it-all Klonkt dit niet een beetje Dimmu-alike? signature |
|
quote: Nouja, anders gezegd dan, omdat zij x'jes hebben en jij ook? Hypnos: Heerschicoontje trouwens! Mah spoon is tooo big! Zenial |
|
quote: why thank you da-ling ik vind het trouwens ook wel een ongepaste cover voor dergelijke muziek, ik zou eerder een nachtelijk, desolaat ogend dreigende horizon verwachten met naar occult-riekende figuren ipv een nogal banaal-ogend covertje uit de nouveau-riche winkel op de avenue Marie-Louise. [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 08-09-2005 20:20] signature |
|
quote: Ik zal je even helpen. De mensen van Deadlock zijn veganist en straight edge. Ik ben alleen straight edge. Dat zou volgens jou een goede reden zijn om de muziek van een band te waarderen? Wat een rare snuiter ben je toch. Ik zal toegeven dat ik hun teksten wel goed vind. Maar in de teksten zit practisch niks dat verwijst naar hun vegan/straight edge idealen. De teksten gaan over de mensheid die de planeet kapot maakt en de planeet die op haar beurt terug slaat. Dat lijken mij teksten die iedereen wel zouden kunnen aanspreken. Awakened by the sirens. Armed with the wrath of gods. We ride the storm. May our rage defend creation. Under cover of darkness you rape innocent life. Beneath the bleeding horizon. Your end's now justified. @Hypnos: D'r zitten wel raakvlakken met Dimmu in ja. Luister het anders eerst eens. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Ik vat je niet helemaal. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Ik heb eens geluisterd, vond het niet echt de moeite waard om te blijven luisteren. Ik was meer verkocht aan Equilibrium. Ook Duitsers trouwens. signature |
|
quote: mwja... laat Deadlock weg en je kunt het verkopen als post-modernisme gedienstig als behangselvulling in een yuppie-kantoor [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 08-09-2005 20:29] signature |
|
quote: En dan verander je hem weer! quote: Wees blij dat ze nog iets origineels hebben quote: quote: Da's wel een mooie manier om te zeggen dat het een rip-off is ja [Dit bericht is gewijzigd door Zenial op 08-09-2005 20:31] Zenial |
|
Ah, dus na 1 MP3 te hebben geluistert weet jij al dat er beter een "nachtelijk, desolaat ogend dreigende horizon verwachten met naar occult-riekende figuren" bij had gepast? Best knap. Maar de foto van het verlaten industrie terrein past juist wel goed bij het concept vind ik persoonlijk. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Mijn Broerlein heeft de cd (zie lijst!) Dawn Slaughtersun B Dawn of Decay New hell B Dawn of Relic Lovecraftian dark B Dead Infection Chapter of accidents B Dead Silent Slumber Entombed in the midnight hour B Dead Silent Slumber Entombed in the midnight hour (LP) B Deadlock Demo / Veteran B Deadlock Earth.revolt D Dearly Beheaded Temptation B Death The Sound Of Perseverance D Death Individual thought patterns B Death Symbolic B B ben ik Ik vond hem niet echt overkomen. Wel goed qua productie, maar niets wat bleef hangen of aardige hooks had. Ik herinner me nog een zangeresjemaar ik was ook in een geile bui geloof ik (tot daar en niet verder). Ja, ik verwachtte iets anders bij de cover en mijn verwachtingen... ten spijt... ontgoocheling... wanhoop... edit : verwachte was met tweetees [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 08-09-2005 20:36] signature |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |