|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Geen idee, maar het wordt vast gezellig! I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
En de prijs blijft toch zo hoog Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
stel je maart de prijs nu 4 euro minder, komer er misschien 30 man meer en moet je 140 man 4 euro terug geven. is niet echt logisch plus prijs package gaat ook niet omlaag. Ik dnek dat de prijzen van optredens een discussie punt zal blijven en alleen nog maar erger gaat worden. Aangezien 'grotere'bands minder cd's verkopen gaan ze meer vragen voor optredens. packages worden steeds duurder niet aleen bij de grote bands maar ook al in de middel klasse. als zalen ze willen boeken moet de entree hoog worden om uit de kosten te komen, je kunt het als zaal niet veroorloven steeds maar verlies te draaien om toch maar de grotere bands neer te willen zetten. en niet allee zalen krijgen bergen subsidie om dit te kunnen bekostigen. al met al, de metal fan is de dupe. niks aan te doen. |
|
tsja.. obituary vraagt 8000 pleuro carcasstrid |
|
Veelal zijn het de promoters van zulke tours die de prijs van de package maken en niet de bands zelf. En als nou eenmaal geen zaal meer zulke packages gaat boeken omdat de prijzen te hoog worden dan zullen die promoters hun prijzen op een gegeven moment zelf wel weer laten zakken. Zolang er zalen gek genoeg zijn om idiote prijzen te betalen zullen de prijzen ook hoog blijven...promoters weten dan dat die prijzen toch wel betaald zullen worden. Nu moeten zalen inderdaad de entreeprijzen hoog maken om maar proberen quite te spelen wat in de realiteit de bezoekers afschrikt omdat die juist degenen zijn die het geld niet meer hebben voor al die dure concerten. Gevolg is nog minder bezochte concerten en dus minder bands die naar hier komen. Tenslotte, het zijn niet de bands die er het rijkst mee worden maar de promotie/boekingskantoren die zulke tours opzetten. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: wiet is duur Suck my piss |
|
quote: hehe... @HdG: idd ja.. what a waste carcasstrid |
|
de promoters - bookings kantoren krijgen gemiddeld 10% tot 15% van de totaal prijs. dat is namelijk hun gage. meestal word ook nog eens extra boven op de package prijs gerekend. dus de promoters verdienen altijd geld dat is waar. maar als een package 3000 euro kost dan krijg je een extra rekening van 15% van het bedrag er boven op voor de promoter. de 3000 euro is dus voor de agency die de tour opzet. meeste bands verdienen inderdaad niks. bands zoals obituary wel. als wij ze niet boeken staan ze in andere zalen die wel bergen subsidie krijgen en zo dus entree laag kunnen houden en dit soort optredens neer kunnen zetten. |
|
Conclusie: dit zou in een zaal moeten staan met bergen subsidie. |
|
quote: onzin |
|
Tering, 24 euro vind ik echt niet normaal. |
|
Voor zo'n prijs verwacht ik The Rolling Stones op z'n minst als support. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
quote:Als ik dit zo lees dan vraag ik me af waarom ze dan worden geboekt als je toch al weet dat je de entree prijs hoog moet houden om uit de kosten te kunnen komen want tegelijkertijd is dan bekend dat er velen thuis zullen blijven vanwege diezelfde hoge prijs met als resultaat evengoed een negatief saldo voor de zaal. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: En in de bosuil is weed (helaas) verboden. Maar goed ik heb gisteren kaartjes gehaald en ik schrok toch ook wel van de prijs. Ik dacht dat het iets van 20 euro zou zijn. Maar het werd 27,35 (incl. die belachelijk hoge servicekosten). Dit is dus echt de laatste keer dat ik dat voor een optreden uitgeef. Het is Obituary, en die band daar ben ik gewoon al velen jaren gek van, maar het gaat me toch wel wat ver. [Dit bericht is gewijzigd door NecroNoud op 05-01-2006 20:05] don't mistake lack of talent for genius |
|
Fokking 60 piek! En ja ik reken nog steeds om naar gouwe ouwe florijnen, ik kan er niks aan doen. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Ja tering. Het zou onderhand in de arena kunnen zijn. don't mistake lack of talent for genius |
|
quote:Dat was vroeger dus totaal geen probleem. Van mij hadden ze de bosuil mogen laten zoals 'ie was. Vroegah. |
|
Ik weet niet wat iedereen nou loopt te zeuren over hoge kosten. Dat doen jullie bij maiden en slayer toch ook niet. Als het, het geld niet waar vindt dan ga je lekker niet en anders moet je gewoon niet zo zeuren. Alles is duur tegenwoordig dus de concertkaartjes zullen er ook echt niet goedkoper op worden. geen knoop aan vast te touwen |
|
quote:Jij bent dus iemand die het totaal niet heeft begrepen. Er is altijd een groot verschil geweest tussen mainstream metal zoals Iron Maiden, Slayer e.d. en de underground zoals Obituary, Grave, Bolt Thrower, Dismember e.d. Waarom kunnen bands als Bolt Thrower, Grave en Dismember dan wel voor een schappelijke prijs bezocht worden?! Voorbeeld: Bolt Thrower te Nijmegen 9 euro, Dismember voor gemiddeld diezelfde prijs, Grave afgelopen jaar ook voor die prijs Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: dat Bolt Thrower plus de vette supports voor die prijs is heeft ook te maken met het feit dat de band niet via een bookings agency werkt en alles zelf doet. Ze willen zelf de entreeprijs zo laag mogelijk houden zodat het overal een volle bak wordt. Die gedachte kan ik alleen maar toejuichen. |
|
Of je wint gewoon een kaartje bij Lom! Maar zo niet, dan was ik ook gegaan. Obituary, man! Tuurlijk, er zijn inmiddels wel duizend extremere bands, maar deze mannen bliezen mij als zestienjarig tienersletje wel zo verschrikkelijk hard omver... Jeugdcement unlimited! “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
quote:Dan heb je nog al die andere bands die het, ondanks dat ze via een bookings agency spelen, toch een goeie prijs hebben. Je hebt gelijk dat de opzet zoals Bolt Thrower die heeft alleen maar toe te juichen is Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Hoe druk was het gisteren nou eigenlijk? En hoe waren Obituary en Samael? Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Misschien moet je een boek 'Marketing voor Dummies' kopen. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |