IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Percentage metalheads. Volgende pagina
Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 22-10-2005 21:16 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

Ik zat net dat programma Idols te kijken..en ja er is al een topic over.
Maar wat ik wel zou willen weten..Wat zou het percentage metalliefhebbers zijn in Nederland tegenover andere landen..Klein argue met de vrouw..die zegt dat in Polen er meer metalmaniacs zijn..das logisch ,want het land is groter..maar nu in percentages...
Het zal wel een lastige vraag om uit te zoeken zijn..misschien aan de hand van concertbezoek en plaatverkoop..anders zou ik het ook niet weten...

Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-10-2005 21:17 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Wat boeit dat?

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 22-10-2005 21:18 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Hij wil gelijk hebben.

Schaep
Usericon van Schaep
Posted 22-10-2005 21:18 by Schaep Profiel van Schaep

12%

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-10-2005 21:18 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Defineer metalhead.

Vikingblood
Usericon van Vikingblood
Posted 22-10-2005 21:20 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 22 oktober 2005 21:18 schreef Audiophile het volgende:
Defineer metalhead.

Niet bon jovel..maar meer death trash ..het diepere metal..en nee ik hoef niet gelijk te hebben..ik ben gewoon geïntresseerd..

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 22-10-2005 21:20 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 22 oktober 2005 21:18 schreef Oud Vuil het volgende:
Hij wil gelijk hebben.
Mja is weer zo lekker vaag, wat is een metalhead? Wanneer mag je hem meerekenen en als percentage van wat? Nederlandse bevolking? Muziekliefhebbers?

Schaep
Usericon van Schaep
Posted 22-10-2005 21:20 by Schaep Profiel van Schaep

met·al·head (mĕt'l-hĕd') pronunciation
n. Slang.

A fan of heavy metal music: “metalheads being hoisted aloft and hurled across the arena floor” (Darrell Laurant).

Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 22-10-2005 21:20 by Brujo Profiel van Brujo

tel mij maar vast niet mee

Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 22-10-2005 21:21 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 22 oktober 2005 21:20 schreef Vikingblöd het volgende:
Niet bon jovel..maar meer death trash ..het diepere metal..en nee ik hoef niet gelijk te hebben..ik ben gewoon geïntresseerd..
Dat je metalhead aan death thrash gelijkstelt laat wel zien dat je erg bevooroordeelt bent.

Ik luister zelden tot nooit deaththrash .. maar reken mezelf toch wel tot de kleine groep liefhebbers van metal ...

Vikingblood
Usericon van Vikingblood
Posted 22-10-2005 21:21 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 22 oktober 2005 21:20 schreef Jenje het volgende:
Mja is weer zo lekker vaag, wat is een metalhead? Wanneer mag je hem meerekenen en als percentage van wat? Nederlandse bevolking? Muziekliefhebbers?

Wat zou het percentage metalliefhebbers zijn in Nederland tegenover andere landen..[/quote]
Per bevolking van een land bedoel ik dus

Vikingblood
Usericon van Vikingblood
Posted 22-10-2005 21:22 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 22 oktober 2005 21:21 schreef Jenje het volgende:
Dat je metalhead aan death thrash gelijkstelt laat wel zien dat je erg bevooroordeelt bent.

Ik luister zelden tot nooit deaththrash .. maar reken mezelf toch wel tot de kleine groep liefhebbers van metal ...

Jenje..heeft iemand je wel eens verteld dat je een zeikerd ben?? voor de rest deug je redelijk

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 22-10-2005 21:23 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 22 oktober 2005 21:22 schreef Vikingblöd het volgende:
Jenje..heeft iemand je wel eens verteld dat je een zeikerd ben?? voor de rest deug je redelijk
Lekker boeiend ... voor een volwassen vent doe je gewoon nogal domme uitlatingen ...

Brujo
Usericon van Brujo
Posted 22-10-2005 21:24 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 22 oktober 2005 21:21 schreef Vikingblöd het volgende:
Wat zou het percentage metalliefhebbers zijn in Nederland tegenover andere landen..
Per bevolking van een land bedoel ik dus

een gok.. metalheads kom je vooral tegen op het platteland, hoe meer platteland, hoe meer metalheads. Polen scoort goed!

edit: ik zie in a'dam iig nooit een metaalhoofd

[Dit bericht is gewijzigd door Brujo op 22-10-2005 21:25]

Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke

Doomy
Usericon van Doomy
Posted 22-10-2005 21:26 by Doomy Profiel van Doomy

Pff

iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!

Vikingblood
Usericon van Vikingblood
Posted 22-10-2005 21:26 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

Nevermind...
Ik ken er nog een aantal..dit was gewoon een vraagje..ik vraag niet of iemand weet wanneer de wereld vergaat..alleen hoeveel mensen er in Nederland en andere landen metal als muzieksoort prefereert.

Violent God
Usericon van Violent God
Posted 22-10-2005 21:27 by Violent God Profiel van Violent Godhttp://www.myspace.com/violentgod

quote:
Op 22 oktober 2005 21:21 schreef Jenje het volgende:

[klier-stand]Metal moet gewoon snel zijn. [/klierstand]

Brujo
Usericon van Brujo
Posted 22-10-2005 21:28 by Brujo Profiel van Brujo

wel 's geprobeerd een cd te kopen in frankrijk?

Vikingblood
Usericon van Vikingblood
Posted 22-10-2005 21:28 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 22 oktober 2005 21:23 schreef Jenje het volgende:
Lekker boeiend ... voor een volwassen vent doe je gewoon nogal domme uitlatingen ...

Vergeef me dat ik niet zulke intelligente topics als jij heb.

Zal over mijn volgende topic wel wat jaartjes nadenken

[Dit bericht is gewijzigd door Vikingblood op 22-10-2005 21:29]

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 22-10-2005 21:29 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Antwoord is tweezijdig: te weinig, zoddat er meer mensen ZM gaan bezoeken en er een grotere afzetmarkt komt voor labels zodat er meer bands getekend gaan worden waardoor er meer releases komen

Anderzijds teveel, je ziet altijd als een metalstroming populair wordt dat er gruwlijk veel ongeïnspireerde zoutloze bagger verschijnt

Brujo
Usericon van Brujo
Posted 22-10-2005 21:29 by Brujo Profiel van Brujo

heel intilligent

Jansuh
Roken is gay.
Usericon van Jansuh
Posted 22-10-2005 22:15 by Jansuh Profiel van Jansuh

laag.

En in mijn ogen is een metalhead iemand die toch redelijke verstand van metal heeft, en dus niet een meeloperige alto/goffik figuur is die zowaar 3 bandjes kent die nog alledrie in de top40 zitten ook.

..Waardoor het percentage dus nóg lager komt te liggen.

soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 22-10-2005 22:39 by soepkoeltoer Profiel van soepkoeltoer

quote:
Op 22 oktober 2005 21:29 schreef Brujo het volgende:
heel intilligent

intilligent?

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 22-10-2005 22:42 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 22 oktober 2005 21:24 schreef Brujo het volgende:

edit: ik zie in a'dam iig nooit een metaalhoofd

Niet ieder metaalhoofd ziet eruit als een metaalhoofd.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-10-2005 1:12 by M. Profiel van M.

quote:
Op 22 oktober 2005 21:26 schreef Vikingblöd het volgende:
alleen hoeveel mensen er in Nederland en andere landen metal als muzieksoort prefereert.

Harde cijfers zijn er hoogstwaarschijnlijk niet omdat er volgens mij geen bevolkingsonderzoeken ten aanzien van dit soort muzieksmaak zijn. En als er al een onderzoek naar subculturen e.d. is, dan komt het vaak niet verder dan "alto's, kakkers en hiphoppers".

Een 'educated guess' is wel dat het percentage metal-luisteraars (en gothic-luisteraars, en evt andere afwijkenden) in Nederland hoger is dan in de meeste andere landen. Het welvaartsniveau van Nederland is, vergeleken met de rest van de wereld, vrij hoog dus heeft 'de jeugd' meer tijd om bezig te zijn met randzaken als muziek, uiterlijk, smaak enzo. Dan zal er dus in NL ook meer tijd en plaats zijn om hierover uitgesproken meningen te ontwikkelen dan in andere landen. Om het maar in het extreme te trekken: ik denk dat het percentage metal-mensen in pak 'm beet Costa Rica lager is.

Wat ik wel weer interessant vindt is dan om te zien welk percentage van zo een "underground" (of dat nu metal, hardcore of breakcore/IDM enzo is) ook daadwerkelijk actief is (met boeken/in bands spelen/schrijven etc.). Ik denk dat dàt percentage in NL dan weer lager is.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 23-10-2005 2:42 by arnibes Profiel van arnibes

quote:
Op 23 oktober 2005 1:12 schreef M. het volgende:
Harde cijfers zijn er hoogstwaarschijnlijk niet omdat er volgens mij geen bevolkingsonderzoeken ten aanzien van dit soort muzieksmaak zijn. En als er al een onderzoek naar subculturen e.d. is, dan komt het vaak niet verder dan "alto's, kakkers en hiphoppers".

Een 'educated guess' is wel dat het percentage metal-luisteraars (en gothic-luisteraars, en evt andere afwijkenden) in Nederland hoger is dan in de meeste andere landen. Het welvaartsniveau van Nederland is, vergeleken met de rest van de wereld, vrij hoog dus heeft 'de jeugd' meer tijd om bezig te zijn met randzaken als muziek, uiterlijk, smaak enzo. Dan zal er dus in NL ook meer tijd en plaats zijn om hierover uitgesproken meningen te ontwikkelen dan in andere landen. Om het maar in het extreme te trekken: ik denk dat het percentage metal-mensen in pak 'm beet Costa Rica lager is.

Wat ik wel weer interessant vindt is dan om te zien welk percentage van zo een "underground" (of dat nu metal, hardcore of breakcore/IDM enzo is) ook daadwerkelijk actief is (met boeken/in bands spelen/schrijven etc.). Ik denk dat dàt percentage in NL dan weer lager is.

Heel leuk deze theorie. Maar hoe wil jij verklaren dat in de scandinavische landen er procentueel meer metalheads rondlopen?

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com