IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Percentage metalheads. Vorige pagina | Volgende pagina
Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 23-10-2005 2:51 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

Ga dood.

Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 23-10-2005 3:48 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Profiel van Y Draig Gochhttp://www.last.fm/user/Joris_/

Gay.

We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.

slome
Usericon van slome
Posted 23-10-2005 5:13 by slome Profiel van slome

quote:
Op 22 oktober 2005 21:26 schreef Vikingblöd het volgende:
Nevermind...
Ik ken er nog een aantal..dit was gewoon een vraagje..ik vraag niet of iemand weet wanneer de wereld vergaat..alleen hoeveel mensen er in Nederland en andere landen metal als muzieksoort prefereert.

Ik denk dat de vraag wanneer de wereld vergaat makkelijker te beantwoorden is dan de vraag hoeveel % van de bevolking in Nederland een metalhead is...

Dat eerste is al eens ruwweg berekend.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-10-2005 9:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 oktober 2005 1:12 schreef M. het volgende:
Wat ik wel weer interessant vindt is dan om te zien welk percentage van zo een "underground" (of dat nu metal, hardcore of breakcore/IDM enzo is) ook daadwerkelijk actief is (met boeken/in bands spelen/schrijven etc.). Ik denk dat dàt percentage in NL dan weer lager is.
Nha nee, dat denk ik niet, er zijn belachelijk veel bandjes die blijven in het beginstadium van oefenen en een keer spelen op de open avond van een lokale kroeg. Die bands zorgen voor het ontwikkelen van talent bij enkele mensen die je later in "serieuzere" bands terug zult zien. Maar van die beginnende bands hoor je maar erg weinig behalve als je er mensen van kent ...

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 23-10-2005 12:05 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

metalheads boeien mij niet.

it's all about bitches en money...

Suck my piss

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 23-10-2005 12:50 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 23 oktober 2005 1:12 schreef M. het volgende:
Een 'educated guess' is wel dat het percentage metal-luisteraars (en gothic-luisteraars, en evt andere afwijkenden) in Nederland hoger is dan in de meeste andere landen. Het welvaartsniveau van Nederland is, vergeleken met de rest van de wereld, vrij hoog dus heeft 'de jeugd' meer tijd om bezig te zijn met randzaken als muziek, uiterlijk, smaak enzo. Dan zal er dus in NL ook meer tijd en plaats zijn om hierover uitgesproken meningen te ontwikkelen dan in andere landen. Om het maar in het extreme te trekken: ik denk dat het percentage metal-mensen in pak 'm beet Costa Rica lager is.

In landen als Brazilië en Maleisië, om een paar voorbeelden te noemen, is metal een behoorlijk massale subcultuur.
En om welvaart te koppelen aan "meer tijd om met muziek bezig te zijn" vind ik ook niet echt juist, we hebben echt niet meer tijd als andere volkeren en de tijd die we hebben verkwisten we massal aan televisie en dat soort "welvarende" ongein. Welvaart is naar mijn mening ook synoniem met afstomping en conformisme, dingen die tegen de "spirit" van metal en andere non-popmuziek indruisen, daar waar andere delen van de wereld bewoond worden door mensen die veel strijdlustiger zijn als wij.
Ik denk dat in de welvarende landen echt niet meer metalheads wonen als in armere landen. Hier hebben we de studios en de infrastructuur die een muziekindustrie mogelijk maken. En de bands hebben in principe geld genoeg om muziek te kunnen uitbrengen.
Mijn gevoel zegt me dat de minder ontwikkelde landen barsten van de "alternatieve" muziekstromingen en hun aanhangers, alleen beschikken ze niet over de middelen om de muziek uit het oefenhok te krijgen.

Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 23-10-2005 13:08 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 23 oktober 2005 12:50 schreef Heiden het volgende:
Mijn gevoel zegt me dat de minder ontwikkelde landen barsten van de "alternatieve" muziekstromingen en hun aanhangers, alleen beschikken ze niet over de middelen om de muziek uit het oefenhok te krijgen.

ik moest hier aan denken. Ik was er niet bij zullen we maar zeggen, maar toch;

http://www.viceland.com/issues/v11n1/htdocs/no.php

Suck my piss

High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 23-10-2005 13:26 by High Voltage Profiel van High Voltagehttp://Dat heb ik niet, en nu?

quote:
Op 22 oktober 2005 22:42 schreef Oud Vuil het volgende:
Niet ieder metaalhoofd ziet eruit als een metaalhoofd.
Klopt, want ik waggel dagelijks door die mooie stad

heavy metal is the law

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-10-2005 13:35 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 23 oktober 2005 9:07 schreef Jenje het volgende:
...er zijn belachelijk veel bandjes die blijven in het beginstadium van oefenen en een keer spelen op de open avond van een lokale kroeg. ...
Waar ken ik dat toch van?

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-10-2005 14:52 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 oktober 2005 13:35 schreef ZelThoR het volgende:
Waar ken ik dat toch van?

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 23-10-2005 19:09 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 23 oktober 2005 2:42 schreef arnibes het volgende:
Heel leuk deze theorie. Maar hoe wil jij verklaren dat in de scandinavische landen er procentueel meer metalheads rondlopen?

Bedoel je dit als een tegenvoorbeeld voor zijn theorie? In Scandinavië is het welvaartniveau volgens mij hoger dan in Nederland.

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-10-2005 22:50 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 oktober 2005 2:42 schreef arnibes het volgende:
Heel leuk deze theorie. Maar hoe wil jij verklaren dat in de scandinavische landen er procentueel meer metalheads rondlopen?

De stelling "omdat het welvaasrtpeil daar hoger ligt dan hier" past in de door M. geponeerde theorie.

Edit: wh00ps, post van El Chulo over het hoofd gezien!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 23-10-2005 22:51]

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 23-10-2005 22:54 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

En er is daar nóg slechter weer.

[Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 23-10-2005 22:54]

Ruud
Usericon van Ruud
Posted 23-10-2005 23:21 by Ruud Profiel van Ruud

Vrije tijd, inderdaad (of noem het leisure time), maar ook VRIJ te besteden, die tijd. 'Wij' bevinden ons in een omstandigheid die ons doen en later geen restricties oplegt. (Deze) vrijheid valt slechts te accepteren, omdat er niks concreets is om er tegen te zijn. In deze hoedanigheid kent al het handelen dus min of meer een eigenlijke grond - metal spelen, in eerste instantie omdat het kan. In Indonesië, bijvoorbeeld, is metal een onderneming an sich, omdat de consequenties daar uit voortkomend niet vrijblijvend zijn. Het is geen optionele vrijetijdsbesteding aldaar, denk ik. Als dan iets van symboliek duidt op anti-authority, dan zal dit een primaire ingeving betreffen, en niet een willekeurig gegeven gestalte aan een... hobby. Niet dat Indonesische metal en het ermee bezig zijn, niet leuk kan zijn, maar een uitgangspunt lijkt het me niet. Het omgekeerde is 'hier' vaak het geval; het is leuk om te spelen, en soms zit er een bepaalde drive achter. Maar ja, wat wil je ook in een land waarbij iedere columnist stampvoetend reageert op kritiek van het koningshuis op imitaties van Kopspijkers, en een op het podium masturberende Hans Teeuwen 'vast wel íets bedoeld'. Het contrast ontbreekt -wat is vrijheid?- en dit zal een ideologisch gemotiveerde underground niet in de hand spelen, temeer er een ons-kent-ons sfeertje heerst, omwille van de gezelligheid.

Verder is de Nederlandse metalhead metalhead, op grond van een persoonlijke queste. Je ziet het o.a. vaak op fora, dat bepaalde lieden eventjes heel vrijblijvend mededelen dat ze death metal luisteren. Dit, als het even kan buiten een metal-context (het scholieren.com-forum bv.). Ook op straat gebeurt dit, getuige uitgebreide metalmerchandise. Het zich van de massa onderscheiden komt voort uit een persoonlijk perspectief; het individu voelt zich 'bedreigd' door de maatschappij, omdat de vrijheid zich als een schreeuwende abstractie manifesteert. De vrijheid van de maatschappij is zo nadrukkelijk aanwezig, dat een individu niet kan verkroppen dat het niet die maatschappij zelf is waarvan 's mens lot afhankelijk is. De rancune jegens top 40-muziek of zelfs nu metal duidt bv. op dit inzicht; er doet zich geen enkele situatie voor waarin men tegen zijn wil naar die muziek moet luisteren, maar toch is hij 'ertegen'. De vrijheid die hij geniet, om alleen te luisteren naar muziek die híj goed vindt lijkt irrelevant; het is immers vanzelfsprekend. Deze, vaak onbewuste, onwil creëert isolatie, en om hier uit te raken gaat men middels metal de confrontatie aan. Het is een inner-politiek spelletje, in tegenstelling tot verstandverhoudingen zoals die zich bv. in Indonesië voordoen.

In een bericht hierboven werd over afstomping gesproken - dat ook. Creativiteit vergt vaak een bepaalde achtergrond, een aanzet tot. Daar moet in onze omstandigheden naar gezocht worden. Maar cabaret is inmiddels leuk-leuk, en films zijn louter ter ontspanning. De nieuwe lichting televisie makers speelt hier op in door navenante leegte te presenteren. Big Brother, Temptation Island, en noem het allemaal maar op, voldoen aan de doelloze wil. Of sterker nog, ze zijn aan elke wil voorbij.
But then again... die vrijheid hebben we nu eenmaal.

Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 24-10-2005 0:18 by Meltdown Profiel van Meltdown

Ok.

Jullie zijn allemaal negers!

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 24-10-2005 9:57 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 23 oktober 2005 23:21 schreef Ruud het volgende:
De vrijheid van de maatschappij is zo nadrukkelijk aanwezig, dat een individu niet kan verkroppen dat het niet die maatschappij zelf is waarvan 's mens lot afhankelijk is. De rancune jegens top 40-muziek of zelfs nu metal duidt bv. op dit inzicht; er doet zich geen enkele situatie voor waarin men tegen zijn wil naar die muziek moet luisteren, maar toch is hij 'ertegen'.

Hmm ja leuke spreekbeurt hoor, boel overbodige dure woorden ook, maarre wat nu als men geen hekel heeft aan een bepaalde muzieksoort? Ben je dan ineens niet metal meer?

En wat heeft je blabla trouwens te maken met het percentage metalheads?

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 24-10-2005 9:58]

Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 24-10-2005 9:59 by Rensykdom Profiel van Rensykdomhttp://rensyk.hyves.nl/

Dan ben je gewoon nep en untrui

Hmz een trui zou best lekker zijn eigenlijk met de kou enzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Rensykdom op 24-10-2005 10:00]

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 24-10-2005 10:08 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 23 oktober 2005 23:21 schreef Ruud het volgende:
In deze hoedanigheid kent al het handelen dus min of meer een eigenlijke grond

Ah wel gaaf dat sinds M niet meer zo de drang heeft zich te bewijzen we iemand hebben die zijn taak van intellectuele masturbatie kan overnemen

Zenial

Ruud
Usericon van Ruud
Posted 24-10-2005 13:36 by Ruud Profiel van Ruud

quote:
Op 24 oktober 2005 9:57 schreef MindlessMayo het volgende:
Hmm ja leuke spreekbeurt hoor, boel overbodige dure woorden ook, maarre wat nu als men geen hekel heeft aan een bepaalde muzieksoort? Ben je dan ineens niet metal meer?

En wat heeft je blabla trouwens te maken met het percentage metalheads?

Ik ga redeneer vanuit van een uiterste, nl. het excessieve 'metal-zijn'. Hiermee probeer ik aan te geven dat metal een soort van mantel kan zijn, die je heel gemakkelijk ter bescherming van je persoontje om kan doen. Natuurlijk heeft niet iedere metalhead een hekel aan een bepaalde muzieksoort, maar het komt wel voor. En om bij het voorbeeld te blijven, ik denk dat het in Indonesië e.d. veel meer draait om WERKBARE muziek. M.a.w: slechte muziek is irrelevant, omdat het geen deel uit maakt van een moedwillig gecreëerd contrast.

Ruud
Usericon van Ruud
Posted 24-10-2005 13:38 by Ruud Profiel van Ruud

quote:
Op 24 oktober 2005 10:08 schreef Zenial het volgende:
Ah wel gaaf dat sinds M niet meer zo de drang heeft zich te bewijzen we iemand hebben die zijn taak van intellectuele masturbatie kan overnemen

Je moet weten, mijn reacties komen voort uit een onvermogen om bijdehand te zijn.

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 24-10-2005 19:49 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 24 oktober 2005 13:36 schreef Ruud het volgende:
Ik ga redeneer vanuit van een uiterste, nl. het excessieve 'metal-zijn'. Hiermee probeer ik aan te geven dat metal een soort van mantel kan zijn, die je heel gemakkelijk ter bescherming van je persoontje om kan doen. Natuurlijk heeft niet iedere metalhead een hekel aan een bepaalde muzieksoort, maar het komt wel voor. En om bij het voorbeeld te blijven, ik denk dat het in Indonesië e.d. veel meer draait om WERKBARE muziek. M.a.w: slechte muziek is irrelevant, omdat het geen deel uit maakt van een moedwillig gecreëerd contrast.

Als je bij alles 'wat voor kan komen' gaat redeneren.. kun je met je bovenstaande mantelverhaal wel alles maskeren. Daarbij heb je nog steeds niet uitgelegt wat je verhaaltje te maken heeft met het percentage metalheads.

Pdd?

Ruud
Usericon van Ruud
Posted 24-10-2005 21:13 by Ruud Profiel van Ruud

quote:
Op 24 oktober 2005 19:49 schreef MindlessMayo het volgende:
Als je bij alles 'wat voor kan komen' gaat redeneren.. kun je met je bovenstaande mantelverhaal wel alles maskeren. Daarbij heb je nog steeds niet uitgelegt wat je verhaaltje te maken heeft met het percentage metalheads.

Pdd?

Het kan voor komen, en het komt dan ook voor. Termen als 'stofzuiger black metal' of 'true black metal' duiden op gereserveerde rancune, getuige de weinig constructieve aard in het gebruik ervan. Zie de context waarin zij gebruikt worden.
De link met het vraagstuk zit 'm in de relatief makkelijke overweging om met metal bezig te zijn 'alhier' in vergelijking met 'daar'. Het lijkt mij dus dat er 'hier' (Nederland/het Westen) meer metalheads zijn dan in landen met een strak regime, omwille van zojuiste genoemde.

Wat is Pdd?

Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 24-10-2005 21:18 by Brujo Profiel van Brujo

quote:

Wat is Pdd?

Een milde vorm van autisme.

Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 24-10-2005 21:22 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 24 oktober 2005 21:13 schreef Ruud het volgende:
Het kan voor komen, en het komt dan ook voor. Termen als 'stofzuiger black metal' of 'true black metal' duiden op gereserveerde rancune, getuige de weinig constructieve aard in het gebruik ervan. Zie de context waarin zij gebruikt worden.
De link met het vraagstuk zit 'm in de relatief makkelijke overweging om met metal bezig te zijn 'alhier' in vergelijking met 'daar'. Het lijkt mij dus dat er 'hier' (Nederland/het Westen) meer metalheads zijn dan in landen met een strak regime, omwille van zojuiste genoemde.

Je typt leuke verhaaltjes, gebruikt leuke woorden en gezellige zinsopbouw maar je hebt wel een rare kronkel in de kop.

Asperger dan?

stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 24-10-2005 23:52 by stoomfiets Profiel van stoomfiets

3.14%

Nu dan, slotje?

I am the 1%.

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com