|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Wat boeit dat? |
|
Hij wil gelijk hebben. |
|
12% |
|
Defineer metalhead. |
|
quote: Niet bon jovel..maar meer death trash ..het diepere metal..en nee ik hoef niet gelijk te hebben..ik ben gewoon geïntresseerd.. Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote:Mja is weer zo lekker vaag, wat is een metalhead? Wanneer mag je hem meerekenen en als percentage van wat? Nederlandse bevolking? Muziekliefhebbers? |
|
met·al·head (mĕt'l-hĕd') pronunciation n. Slang. A fan of heavy metal music: “metalheads being hoisted aloft and hurled across the arena floor” (Darrell Laurant). |
|
tel mij maar vast niet mee Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
quote:Dat je metalhead aan death thrash gelijkstelt laat wel zien dat je erg bevooroordeelt bent. Ik luister zelden tot nooit deaththrash .. maar reken mezelf toch wel tot de kleine groep liefhebbers van metal ... |
|
quote: Wat zou het percentage metalliefhebbers zijn in Nederland tegenover andere landen..[/quote] Per bevolking van een land bedoel ik dus Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote: Jenje..heeft iemand je wel eens verteld dat je een zeikerd ben?? voor de rest deug je redelijk Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote:Lekker boeiend ... voor een volwassen vent doe je gewoon nogal domme uitlatingen ... |
|
quote: een gok.. metalheads kom je vooral tegen op het platteland, hoe meer platteland, hoe meer metalheads. Polen scoort goed! edit: ik zie in a'dam iig nooit een metaalhoofd [Dit bericht is gewijzigd door Brujo op 22-10-2005 21:25] Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
Pff iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
Nevermind... Ik ken er nog een aantal..dit was gewoon een vraagje..ik vraag niet of iemand weet wanneer de wereld vergaat..alleen hoeveel mensen er in Nederland en andere landen metal als muzieksoort prefereert. Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote: [klier-stand]Metal moet gewoon snel zijn. [/klierstand] |
|
wel 's geprobeerd een cd te kopen in frankrijk? Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
quote: Vergeef me dat ik niet zulke intelligente topics als jij heb. Zal over mijn volgende topic wel wat jaartjes nadenken [Dit bericht is gewijzigd door Vikingblood op 22-10-2005 21:29] Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
Antwoord is tweezijdig: te weinig, zoddat er meer mensen ZM gaan bezoeken en er een grotere afzetmarkt komt voor labels zodat er meer bands getekend gaan worden waardoor er meer releases komen Anderzijds teveel, je ziet altijd als een metalstroming populair wordt dat er gruwlijk veel ongeïnspireerde zoutloze bagger verschijnt |
|
heel intilligent Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
laag. En in mijn ogen is een metalhead iemand die toch redelijke verstand van metal heeft, en dus niet een meeloperige alto/goffik figuur is die zowaar 3 bandjes kent die nog alledrie in de top40 zitten ook. ..Waardoor het percentage dus nóg lager komt te liggen. |
|
quote: intilligent? |
|
quote: Niet ieder metaalhoofd ziet eruit als een metaalhoofd. |
|
quote: Harde cijfers zijn er hoogstwaarschijnlijk niet omdat er volgens mij geen bevolkingsonderzoeken ten aanzien van dit soort muzieksmaak zijn. En als er al een onderzoek naar subculturen e.d. is, dan komt het vaak niet verder dan "alto's, kakkers en hiphoppers". Een 'educated guess' is wel dat het percentage metal-luisteraars (en gothic-luisteraars, en evt andere afwijkenden) in Nederland hoger is dan in de meeste andere landen. Het welvaartsniveau van Nederland is, vergeleken met de rest van de wereld, vrij hoog dus heeft 'de jeugd' meer tijd om bezig te zijn met randzaken als muziek, uiterlijk, smaak enzo. Dan zal er dus in NL ook meer tijd en plaats zijn om hierover uitgesproken meningen te ontwikkelen dan in andere landen. Om het maar in het extreme te trekken: ik denk dat het percentage metal-mensen in pak 'm beet Costa Rica lager is. Wat ik wel weer interessant vindt is dan om te zien welk percentage van zo een "underground" (of dat nu metal, hardcore of breakcore/IDM enzo is) ook daadwerkelijk actief is (met boeken/in bands spelen/schrijven etc.). Ik denk dat dàt percentage in NL dan weer lager is. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Heel leuk deze theorie. Maar hoe wil jij verklaren dat in de scandinavische landen er procentueel meer metalheads rondlopen? |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |