IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : De aardbeving in Pakistan, India etc... Doneren??? Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-10-2005 22:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik haal wel een keertje extra shoarma ..


slome
Usericon van slome
Posted 26-10-2005 22:53 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2005 22:41 schreef Misanthrope het volgende:
Dan is daarnaast de vraag; Krijgen wij die hulp van een land als Pakistan, wanneer wij het nodig hebben?


Ik denk dat ze in grote getale deze kant op komen als zich hier een ramp heeft voltrokken.













Al is het maar om alle moskeeen weer op te bouwen of een bommetje na te gooien


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-10-2005 23:00 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Die typische botheid van Jenje...Maar onder dat laagje van botheid zit gewoon een betrokken jongeman die, in zijn onzelfzuchtigheid, zijn gezicht helemaal vol met knoflooksaus smeert om zijn hulpbehoevende medemens een hartinfarct onder de riem te steken.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 26-10-2005 23:02 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl



Toch aardig van 'em, ja.



zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 26-10-2005 23:04 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Shoarma is toch Nederlands?


Maar ik vind het erg hoor wat er allemaal gebeurt, maar ik voel me er helemaal niet mee betrokken. Het is zo ver weg, en er is zoveel ellende.
Ik geef liever wat voor dieren.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-10-2005 23:06 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Eigenlijk zouden we met het hele forum een Shoarma-eet-aktie moeten houden om ons medeleven met de slachtoffers en nabestaanden van de aardbeving in Pakistan te tonen.

Ik geef net zoals Zillah ook veel liever mijn geld voor dieren. Massale sterfte onder mensen kan ik alleen maar toejuichen. Als ze nou eens begonnen met het openen van rekeningnummers voor die Orkanen, Aardbevingen, Vulkanen of Vloedgolven, dan zou ik wel een paar euro overmaken.

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 26-10-2005 23:13]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 26-10-2005 23:09 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Zillah geeft wat voor dieren en de rest van het forum eeet deze vervolgens op. Hm.



zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 26-10-2005 23:13 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 26 oktober 2005 23:09 schreef Oud Vuil het volgende:
Zillah geeft wat voor dieren en de rest van het forum eeet deze vervolgens op. Hm.

Ik eet ook vlees. Maar laat ik daar niet over beginnen, is een ander verhaal


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 26-10-2005 23:14 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 26 oktober 2005 23:06 schreef Heiden het volgende:
Eigenlijk zouden we met het hele forum een Shoarma-eet-aktie moeten houden om ons medeleven met de slachtoffers en nabestaanden van de aardbeving in Pakistan te tonen.

Ik geef net zoals Zillah ook veel liever mijn geld voor dieren. Massale sterfte onder mensen kan ik alleen maar toejuichen. Als ze nou eens begonnen met het openen van rekeningnummers voor die Orkanen, Aardbevingen, Vulkanen of Vloedgolven, dan zou ik wel een paar euro overmaken.


Idd Maar dan niet in Nederland
Ik wil wel blijven leven


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-10-2005 23:17 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

koop een bunker en een boot


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-10-2005 23:22 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Hier in Nederland zullen we niet snel last van dit soort natuurverschijnselen hebben. Ben ik trouwens de enigste die ziet dat de natuur altijd toeslaat in de meest kansloze gebieden op onze planeet? Alsof de natuur een nekschot uitdeelt om bepaalde gebieden uit hun lijden te verlossen. Prachtig! Ik heb sowieso altijd al geloofd dat de natuur een intelligente entiteit is.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 26-10-2005 23:28 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2005 23:22 schreef Heiden het volgende:
Hier in Nederland zullen we niet snel last van dit soort natuurverschijnselen hebben. Ben ik trouwens de enigste die ziet dat de natuur altijd toeslaat in de meest kansloze gebieden op onze planeet? Alsof de natuur een nekschot uitdeelt om bepaalde gebieden uit hun lijden te verlossen. Prachtig! Ik heb sowieso altijd al geloofd dat de natuur een intelligente entiteit is.


?¿ Ik zie niet direct een overeenkomst eigenlijk. Het is gewoon zo dat die gebieden ofwel op een breuklijn liggen (dichtbij) dan wel in warme gebieden waar tornado's voor kunnen komen, ofwel. Er is altijd een verklaring voor die natuurverschijnselen en het is niet een intelligente entiteit


"This one is older than shit, heavier than time!"


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 26-10-2005 23:29 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2005 23:22 schreef Heiden het volgende:
Hier in Nederland zullen we niet snel last van dit soort natuurverschijnselen hebben. Ben ik trouwens de enigste die ziet dat de natuur altijd toeslaat in de meest kansloze gebieden op onze planeet? Alsof de natuur een nekschot uitdeelt om bepaalde gebieden uit hun lijden te verlossen. Prachtig! Ik heb sowieso altijd al geloofd dat de natuur een intelligente entiteit is.


Ben je zeker een christen die gelooft in een "Intelligent Design" achter de natuur. De natuur als intelligent entiteit; vrij kansloze visie, dat dan weer wel.



Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 26-10-2005 23:32 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2005 23:29 schreef Cainam Ladicius het volgende:

Ben je zeker een christen die gelooft in een "Intelligent Design" achter de natuur. De natuur als intelligent entiteit; vrij kansloze visie, dat dan weer wel.



Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 26-10-2005 23:32 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2005 20:41 schreef Hexegot het volgende:
De echte reden is een wellicht heel asociale: ik wil me simpelweg niet met al die zaken bemoeien, maar gewoon lekker m'n ding doen. Punt.


Dat is dan je goed recht natuurlijk.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-10-2005 23:34 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ heiden

mwa we hebben ons in europa misschien verder kunnen ontwikkelen omdat we in een zeer gematigt klimaat leven met geen of weinig vulkanische activiteit.

maar als er van een soort teveel zijn dan hebben de invloeden die voor vermindering van de soort zijn meer impact.

voor de rest is het survival of the fittest, de zwakkeren hebben een grotere kans om te sterven. (niet dat ik onze cultuur als superieur beschouw)

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 26-10-2005 23:35]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-10-2005 23:35 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik vind het geen kansloze visie en vergelijk me alsjeblieft niet met christenen. Het christendom is een religie die de natuur als ondergeschikt ziet, zelfs als verwerpelijk.

(reactie op cainam bladiebla)

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 26-10-2005 23:36]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 26-10-2005 23:39 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2005 23:35 schreef Heiden het volgende:
Ik vind het geen kansloze visie en vergelijk me alsjeblieft niet met christenen. Het christendom is een religie die de natuur als ondergeschikt ziet, zelfs als verwerpelijk.


Nou, wat is je evidentie voor die visie dan?
En daarnaast: christenen hebben zich wel ontwikkeld in de laatste decenia hoor. Zien natuur en de evolutie wel als een belangrijk middel om een betere soort te worden (bijvoorbeeld), maar zien god gewoon als groter ontwerper. Dus die vertrouwen de scheppingstheorie ook niet meer.

quote:
voor de rest is het survival of the fittest, de zwakkeren hebben een grotere kans om te sterven. (niet dat ik onze cultuur als superieur beschouw)


Maar als wij die mensen helpen om te overleven, zijn ze niet meer zwak volgens de evolutietheorie, dus dat heeft in die zin niets met survival of the fittest te maken. Zo simpel is het; Wie blijft overleven is 'fit'.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-10-2005 23:42 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

klopt, maar we kunnen lang niet alles redden, omdat we niet als ons geld geven. bovendien geven we meer aan landen waar we goede banden mee hebben dus meer sociale vaardigheden dus meer fit.

maar als mens onttrekken we onszelf niet aan de evolutie theorie, we hebben alleen socialer en kunnen we soortgenoten helpen, dat komt in mindere mate ook veel voor in de natuur.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 26-10-2005 23:44]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-10-2005 23:44 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2005 23:34 schreef ElitE het volgende:
@ heiden

mwa we hebben ons in europa misschien verder kunnen ontwikkelen omdat we in een zeer gematigt klimaat leven met geen of weinig vulkanische activiteit.

maar als er van een soort teveel zijn dan hebben de invloeden die voor vermindering van de soort zijn meer impact.

voor de rest is het survival of the fittest, de zwakkeren hebben een grotere kans om te sterven. (niet dat ik onze cultuur als superieur beschouw)


Ik beschouw "onze" cultuur zelfs als inferieur. Eigenlijk zijn we nog erger als Amerikaanse negers, wij komen uit een cultuur die, na veel aandringen, op een gegeven moment haar eigen achtergrond heeft verloochend en de cultuur die werd opgedrongen (het Christendom) op zeer aggresieve wijze heeft uitgedragen, pure cultuurverloochening. Wat dat betreft zijn we allemaal een soort NSBers, om maar eens een vergelijking te maken die bij veel mensen tot de verbeelding spreekt.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-10-2005 23:48 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2005 23:39 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Nou, wat is je evidentie voor die visie dan?
En daarnaast: christenen hebben zich wel ontwikkeld in de laatste decenia hoor. Zien natuur en de evolutie wel als een belangrijk middel om een betere soort te worden (bijvoorbeeld), maar zien god gewoon als groter ontwerper. Dus die vertrouwen de scheppingstheorie ook niet meer.



Maar als wij die mensen helpen om te overleven, zijn ze niet meer zwak volgens de evolutietheorie, dus dat heeft in die zin niets met survival of the fittest te maken. Zo simpel is het; Wie blijft overleven is 'fit'.



Mijn bewijs voor die visie is dat de Christelijk/Joodse mens een planeet die 4 miljard oud is binnen 150 jaar nagenoeg naar de kloten heeft geholpen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-10-2005 23:51 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 26 oktober 2005 23:44 schreef Heiden het volgende:
Ik beschouw "onze" cultuur zelfs als inferieur. Eigenlijk zijn we nog erger als Amerikaanse negers, wij komen uit een cultuur die, na veel aandringen, op een gegeven moment haar eigen achtergrond heeft verloochend en de cultuur die werd opgedrongen (het Christendom) op zeer aggresieve wijze heeft uitgedragen, pure cultuurverloochening. Wat dat betreft zijn we allemaal een soort NSBers, om maar eens een vergelijking te maken die bij veel mensen tot de verbeelding spreekt.


alle culturen zijn tijdelijk. en hebben dus een oudere cultuur 'verloochend'. Maakt onze cultuur niet inferieur. op het moment vind ik dat we het aardig doen maar china haalt ons in, en zij zullen ook weer vallen. waarschijnlijk blijft daarna een of ander bosjes volk over omdat zij beter in evenwicht waren met de natuur.

doet em denken aan einstein zijn uitspraak.

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 26-10-2005 23:54 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

@ElitE
Nu beschrijf je meer wat wij doen en ja, wij geven liever geld aan landen waar we een band niet hebben, maar dit heeft op zichzelf niets mee Survival of the Fittest te maken. SOTF zegt gewoon dat diegene die het beste past in onze wereld blijft overleven, dus ook al vinden we andere landen belangrijker, als we daarnaast ook genoeg geven aan pakistan om te blijven overleven, zijn die ook passend genoeg.

@Heiden
Wat is een inferieure cultuur? Welke criteria zijn ervoor dan?

Over welke overname van het christendom heb je? en is het erg om je tegen je cultuur af te zetten? Ik loop niet op klompen en doe niet aan landbouw; verloochen ik mijn cultuur nu?

quote:
Mijn bewijs voor die visie is dat de Christelijk/Joodse mens een planeet die 4 miljard oud is binnen 150 jaar nagenoeg naar de kloten heeft geholpen


Dat is een beschrijving die ten eerste niet klopt en ten tweede is dat geen enkele ondersteuning van je visie.



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 27-10-2005 0:05 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Welke visie? Vertel me dan eens wat voor een visie ik heb, je schijnt het allemaal zo goed te weten.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-10-2005 0:06 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 26 oktober 2005 23:54 schreef Cainam Ladicius het volgende:
@ElitE
Nu beschrijf je meer wat wij doen en ja, wij geven liever geld aan landen waar we een band niet hebben, maar dit heeft op zichzelf niets mee Survival of the Fittest te maken. SOTF zegt gewoon dat diegene die het beste past in onze wereld blijft overleven, dus ook al vinden we andere landen belangrijker, als we daarnaast ook genoeg geven aan pakistan om te blijven overleven, zijn die ook passend genoeg.



dat probeer ik ook nergens te ontkennen, het is wel iets wat veel mensen niet begrijpen bij evolutie theorie, de sterkste betekend de overlevende, niet het mongooltje of de gothic


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen