|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
ik ben een groot liefhebber van het werk van de man, maar vooral van het latere werk.. "Eiland in de Verte" heeft geniale momenten Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Boudewijn de Groot is prachtig, De Vlinder, Jimmy, Testament, Als de rook om je hoofd is verdwenen, Meester Prikkebeen,... [Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 15-11-2005 16:58] Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Muziekaal gezien vind ik een paar van zijn nummers wel mooi, zeker "Het Land van Maas en Waal", maar zijn stemgeluid is niet aa mij besteed. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
dat vind ik dan meteen weer een minder nummer Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
ik ook Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
Kent iemand "Als Het Bericht Slecht Is, Dood Je De Boodschapper", dat nummer rockt Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
vette track is dat Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Boudewijn de Groot! Geniale artiest maar ik ken nog steeds te weinig van deze man (heb slecht een best of van hem thuis liggen). |
|
Ik moet dromen. In het echt is er geen Boudewijn De Groot topic op ZM. Fuck the world and fuck you |
|
quote: Ik moet dromen. In het echt is er geen mental op ZM spelfout weggehaald... |
|
Welles. Fuck the world and fuck you |
|
Boudewijn de Groot is een hippie. Fuck the world and fuck you |
|
Verveel je je? |
|
Ja, en heb geen bier en drugs meer. Fuck the world and fuck you |
|
quote: Drugs??? Hippie!!! (en nu kappen met het vervuilen van deze thread, schop maar wat grindcore topics omhoog) |
|
Drugs is voor hippies. En Boudewijn heerscht, dat lijkt me vrij duidelijk. |
|
helaas was het laatste album ook de laatste met de pennevruchten van Nijgh... Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Ja Unieke combinatie was dat, al heeft ie zelf ook prachtige teksten geschreven. Het hele album "Maalstroom" bijvoorbeeld. Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
Tja, .... Nijgh en de Groot hebben gezamelijk toch voor de nodige juweeltjes gezorgd. Prachtige muziek, fraaie zanglijnen en die teksten... Meester Prikkebeen, Eva, Vlinder, Leonardo (vooral live; goede meezinger). Paar jaar terug nog naar een concert geweest; echt geweldig. Nijgh leeft in ieder geval nog voort in Picknick: "...en daar heb je Lennart Nijgh van wie ik nog een tientje krijg..." Boudewijn de Groot is wel één van de weinige nederlandstalige artiesten waar ik met plezier naar luister. Wat zeg ik? De enige! (NB. de Pastorale van Ramses&List vind ik ook prachtig, maar ja, na jaren blijkt dus dat die ook geschreven is door Boudewijn de Groot en Lennart Nijgh) ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Daar zeg je me wat White Tree. Ik weet ook geen enkele andere Nederlandstalige artiest op te noemen die me ook maar boeit. Edit: typo's [Dit bericht is gewijzigd door slome op 16-11-2005 23:57] |
|
quote: Henk wijngaard! I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: Maar dat is toch anders. Die bak roest op achtien wielen is alleen leuk voor melige buien enzo. |
|
quote: Cornelis Vreeswijk Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: Nooit van gehoord, ik zal het eens opzoeken. Correctie: de naam komt me wel bekend voor, maar de muziek ken ik zo niet. Kun je de muziek een beetje beschrijven? [Dit bericht is gewijzigd door slome op 17-11-2005 9:37] |
|
Gelukkig bewijst hij dat ook zonder Nijgh zijn muziek bestaansrecht heeft, op zijn laatste plaat staat bijvoorbeeld 'Vondeling van Ameland' prachtig nummer en tekst geschreven door Freek de Jonge, en 'Op weg naar mijn Lief' komt uit zijn eigen kop.. En hoewel ze anders zijn dan Nijgh teksten, zijn ze erg goed en met dubbele bodems Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |