|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
'Zoals ook velen weten waren deze 'heidenen' ongelovig in het religieuze máár, zij waren geen atheist. Zij hadden wel hun goden zoals: Wodan, Donar, Ziu, Freya, Frigg en Balder.' Juist ja... En wat wil je nu van ons horen? Ik vind de Germanen gay, ik vind ze hip, of wat? [Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 20-11-2005 15:40] Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Ik bedoel daarmee, dat de Germanen dachten dat die 'goden' onder hen waren. En wat ik van jullie wil horen is wat jullie van deze oude stammen vinden, of jullie je er voor intereseren. SN:Ulver - Wolf & Man |
|
nah. germanen zijn gay. net als het tikken zonder hoofdletters. Fuck the world and fuck you |
|
quote: Wat lul je? Natuurlijk waren ze religieus en niet atheïstisch. Heidenen werden pas heidenen wanneer christendom een officieel geloof werd. |
|
quote: Ik denk dat blut und heimat aan mijn reet kunnen roesten. [Dit bericht is gewijzigd door windkracht10 op 20-11-2005 16:20] mvg wk10 |
|
quote:Vertel er dan eens wat over. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
uit een ander mythologie topic: quote: Je moeder. |
|
quote:Eigenlijk wilde ik weten of Woede er wat over wist, of dat hij zo'n stoer NSBM mannetje is dat stoer loopt te lullen over de Germaanse mythologie en dat hij het helemaal hip vindt. Maar dankje voor het verneuken van mijn opzet. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
mwa, weet je gelijk waar hij alles vanaf gaat halen opzet is gay Je moeder. |
|
quote:Ik ben dan ook gay. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
juist! germaanse meuk zuigt, welkom in 2005 [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 20-11-2005 16:43] Je moeder. |
|
Interessante Topictitel, dat wel...... Nu nog een echte inhoud.... Ik ben geen expert, dus ik hoop dat iemand anders hier iets serieus uiteen kan zetten over dit onderwerp en allicht paralellen met andere (oude) religies (ja, religies; zij noemden het toen echt geen mythologie) kan trekken. (mijn excuses voor het slightly off-topic gezever, aangezien ook ik weinig toevoeg) ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Het lijkt veel op de Griekse mythologie... Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
achja, lijkt allemaal wel wat op elkaar of het is gejat van elkaar Je moeder. |
|
En het zijn allemaal verbasterde volksverhalen waar misschien niet eens een echte religie achter zit |
|
misschien dat oud vuil het nog wel weet uit zijn jeugd! Je moeder. |
|
Jaja, kom kinders, allemaal rond de rolstoel van Opa Wim voor zijn verhalen van vroeger! |
|
quote: They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal! |
|
Bepaalde concepten zijn, los van de religieuze betekenis, gewoon cultuurtechnisch interessant. Zo denk ik bijvoorbeeld aan Ragnarok; bij andere culturen is de eindstrijd per definitie definitief... De Germanen waren wat praktischer in dit soort zaken; uit de as van de eindstrijd ontstond weer iets nieuws of zou iets nieuws ontstaan. Maar verder meen ik ook dat iedereen maar zelf wat moet doen met wat hij of zij er van vindt. Ik zie zat antropologische invloeden (denk bijvoorbeeld aan Sinterklaas als een figuur met eigenschappen die gelieerd zijn aan Odin), maar die zie ik meer als interessant en niet als stoer of essentieel. Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
Bij gebrek aan Opa Wim .... Koetjesreep anyone? |
|
Waardeloze plaatsvervanging voor chocola. Overigens vind ik de Germaanse mythologie opzich wel interessant, maar (zoals heel veel dingen) bij lange na niet interessant genoeg om me erin te gaan verdiepen. Als het op mijn pad komt kan het me boeien, maar verder niet. |
|
Ik vind de Noorse mythologie wel leuk. Het leest in ieder geval lekker weg Hatsjikidee! |
|
das toch gewoon gejat van de germaanse stammen ofzo? Je moeder. |
|
quote: edit: omdat je het zo lief vroeg ( )volgens mijn boek zit het zo: Van oorsprong is het kennelijk Indo Europeaans en de precieze mythes zijn gevormd in Germaans-Europa rond 1000 BC. Er zijn wel wat oudere aanwijzingen gevonden in Scandinavië van voor 1000 BC (rockcarving etc die in een bepaalde richting wijzen). Pas vanaf Tacitus' "Germania" (ergens rond 100 AD) is er een geschreven geschiedenis over de Germaanse mythologie. Dus niets is zeker [Dit bericht is gewijzigd door Unholy Mary op 20-11-2005 18:30] Hatsjikidee! |
|
ik kan me wat herinneren ervan maar gezien ik het niet zeker weet zeg ik maar niks hehe Je moeder. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Volgende pagina |