IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Trance Volgende pagina
Diabolis
[::Sacrilegious Mind::]
Usericon van Diabolis
Posted 29-12-2001 18:40 by Diabolis Wijzig reactieProfiel van DiabolisQuote dit berichthttp://www27.brinkster.com/diabolis

Geachte allen,

In de laatste muziekles bij mij op school was het de opdracht te beargumenteren waarom je voor welke muziek koos en/of waarom voor die ander juist niet....ik kon lekker tekeer gaan over trance dus.....Al snel raakte ik in discussie met een klasgenoot...Mijn main argument was dat deze onintelligente herhaling van geluiden een belediging is voor de wereld van muziek..Zijn argumenten:
-Ah man, jongen.....ga headbangen!
-Nietes
-Dat van jou ja (daarmee bedoelt hij dus mijn muziek, metal)

Met een iets slimmere knul ging ik verder hierop in, en het kwam zelfs tot een weddenschap. In mijn enthousiasme had ik gezegd dat ik een goed trance nummer kon schrijven. Zoals jullie weten is daar geen kunst aan als je een beetje muziekaal bent. Nu heb ik 7 jaar pianoles, speel gitaar Digeridoo en Djembé, en ik heb een PC.
Meer dan genoeg om een trancenummer te schrijven dacht ik zo; alleen die PC is noodzakelijk. Dus ik achter mijn computertje...met een urrtje had ik een nummer klaar...en het had in de helft van de tijd gekunt want ik ben niet zo goed in mijn proggie voor muziek. Nu nog kijken of het goed was. Na menig "mens" hiernaar geluisterd te laten hebben, wordt mijn midifile veelvuldig op brandceedeetjes gezet, en als een hit op verjaardagen in mijn omgeving kapot gedraaid...Bewijs of niet?

Hiermee wil ik niet zeggen dat mensen niet naar trance moeten/mogen luisteren; hierin is iedereen natuurlijk helemaal vrij, maar ik wilde alleen laten zien, dat het geen artiesten zijn, die je op TV ziet plaatjes ronddraaien......

Dit neemt alleen niet mijn haat voor trance weg....hehe

TRANCE


Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 29-12-2001 18:44 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

tis inderdaad eenvoudig te maken maar sommige nummers (lees: underground) zijn best met vceel gevoel gemaakt, zoals ook darkwave enzo in elkaar zit.

ikzelf houd ook wel van het stevigere werk zoals hardcore (gabber jah ) en terror mits er gevoel inzit dus niet van die nintendomuziek zoals op de radio


Je moeder.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-12-2001 18:58 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

agja, het is idd een simpele herhaling van beats met zo nu en dan wat zielige vooral geforceerde melodien die niet echt samengaan.
Veel vrienden van mij luisteren die herrie, ik stoor me eraan. Maar ik heb een soort blok gecreeerd! gelukkig maar!


"This one is older than shit, heavier than time!"


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 29-12-2001 19:05 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Wat was de weddenschap?
Ben je nu rijk


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 29-12-2001 19:20 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

de meeste van mn vrienden zijn gek op dance trance en al die andere zooi
irritante pokkeherrie is et


My madness, my sadness


Diabolis
[::Sacrilegious Mind::]
Usericon van Diabolis
Posted 29-12-2001 22:40 by Diabolis Wijzig reactieProfiel van DiabolisQuote dit berichthttp://www27.brinkster.com/diabolis

Volgens velen zou ik nu rijk kunnen worden, maar dat zou me teveel moeite en tijd kosten.......dat is trance niet waard, aangezien ik dan aan tgrance mee zou werken...


Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples...


Aragorn
Ach Welnee
Usericon van Aragorn
Posted 29-12-2001 23:16 by Aragorn Wijzig reactieProfiel van AragornQuote dit berichthttp://members.chello.nl/j.devries39/PortfolioSite/ApoProject.htm

ach joh, als je er veel centen voor krijg zou ik het ook wel maken


I love the smell of painted miniatures in the morning


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 30-12-2001 14:26 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

precies ... eerst geld maken ... daarna doen wat je zelf leuk vindt. Hebben die jongens van new kids on the block ook gedaan ... die maken nu hardcore punk of zo.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 30-12-2001 14:49 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

ik vind true black metal eigenlijk een veel irritantere herhaling van de zelfde klanken, en deze gaan ook nog een keer nergens over. trance is best reflex als je in de fitnis zaal zit


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 30-12-2001 21:19 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2001 14:49 schreef impaled succubus het volgende:
ik vind true black metal eigenlijk een veel irritantere herhaling van de zelfde klanken, en deze gaan ook nog een keer nergens over. trance is best reflex als je in de fitnis zaal zit


Ehm...

Ach, laten we Impaled Succubus vergeven, hij/zij is hier nog niet zo lang...


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 30-12-2001 21:24 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2001 21:19 schreef TNightmare het volgende:
Ehm...

Ach, laten we Impaled Succubus vergeven, hij/zij is hier nog niet zo lang...


ja idd, ik vin t anders wel een lachwekkende uitspraak


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 30-12-2001 21:43 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

ik vind trance best leuk hoor, ja niet voor 4 uur lang ofzo, maar kan't wel waarderen, een maat van me maakt zelf trance muziek, en vind het best knap, het is namelijk niet altijd zo dat je in 10 minuutjes een nummer hebt, die gozer zit al zn vrije tijd met programmaatjes te klooien, en hij wordt er ook steeds beter in dus dan is't eigenlijk net t zelfde als een instrument spelen toch ?


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 30-12-2001 21:46 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

ik zelf luister nooit echt trance omdat ik er niet van houdt maar bij de fitnis is het wel lekker


Ares
Usericon van Ares
Posted 30-12-2001 21:46 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2001 21:43 schreef FireFox het volgende:
ik vind trance best leuk hoor, ja niet voor 4 uur lang ofzo, maar kan't wel waarderen, een maat van me maakt zelf trance muziek, en vind het best knap, het is namelijk niet altijd zo dat je in 10 minuutjes een nummer hebt, die gozer zit al zn vrije tijd met programmaatjes te klooien, en hij wordt er ook steeds beter in dus dan is't eigenlijk net t zelfde als een instrument spelen toch ?
Zo zou je het kunnen zien, hoewel ik het nooit zal zien als het bespelen van een instrument. Net als dat ik het nooit muziek zal noemen, het is gewoon een hapsnap geluidje, het stelt inhoudelijk niks voor, en het heeft geen enkele diepgang (gaat nergens over)


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 30-12-2001 21:49 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

impaled heeft gelijk, trance zuigt over het algemeen maar in de fitnis zaal is het echt flex


maupie
Usericon van maupie
Posted 31-12-2001 0:04 by maupie Wijzig reactieProfiel van maupieQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2001 19:20 schreef winters rage het volgende:
de meeste van mn vrienden zijn gek op dance trance en al die andere zooi
irritante pokkeherrie is et

Dan moet je er toch maar eens een keer goed naar luisteren.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-12-2001 0:18 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hoezo, lijkt het op U2 dan?

Trance: de mainstream is, zoals altijd, achtergrondruis. Niet waard om er aandacht aan te besteden.

Underground ambient/techno/drum'nbass/... daarentegen is .

Autechre, Squarepusher en dergelijke (en eigenlijk bijna alles op Warp records) hebben zeer veel grenzen verkend... --> tof!



maupie
Usericon van maupie
Posted 31-12-2001 0:28 by maupie Wijzig reactieProfiel van maupieQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2001 0:18 schreef Dwaallicht het volgende:
Hoezo, lijkt het op U2 dan?

Ik vind U2 relaxed, maar met mijn beperkte kennis van muziek weet ik dat U2 geen trance is. Misschien ben je in de war met U96,
Trance: de mainstream is, zoals altijd, achtergrondruis. Niet waard om er aandacht aan te besteden.

Underground ambient/techno/drum'nbass/... daarentegen is .

Autechre, Squarepusher en dergelijke (en eigenlijk bijna alles op Warp records) hebben zeer veel grenzen verkend... --> tof!




skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 31-12-2001 0:30 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 31 december 2001 0:18 schreef Dwaallicht het volgende:
Autechre, Squarepusher en dergelijke (en eigenlijk bijna alles op Warp records) hebben zeer veel grenzen verkend... --> tof!





wat cool!!! niet van jou verw8 dat je dat tof von man!Autechre is wel lekker vaag... tof.



over Trance......kut ruis+bliebjes...kank ook wel achter me pctje



[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 31-12-2001 0:31]


Suck my piss


Bodom
Usericon van Bodom
Posted 31-12-2001 0:35 by Bodom Wijzig reactieProfiel van BodomQuote dit bericht

Trance? Hmm geen muziek waar ik kippenvel van krijg. Geen muziek waar ik graag naar luister.
Maar wel muziek. Muziek als achtergrond bij een party of als ik uitga in een danskroeg ofzo. Gezellig



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-12-2001 0:38 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2001 0:28 schreef maupie het volgende:
Ik vind U2 relaxed, maar met mijn beperkte kennis van muziek weet ik dat U2 geen trance is. Misschien ben je in de war met U96,



Hey, IK ben niet degene die in de war is...

quote:
Op 31 december 2001 0:30 schreef skullfuck het volgende:
wat cool!!! niet van jou verw8 dat je dat tof von man!Autechre is wel lekker vaag... tof.


LOL, ik heb hier toch al vaak genoeg Autechre zitten pluggen hoor. Nog maar een keer dan ... Autechre .

Maar Skullfuck, van jou had ik het ook niet verwacht hoor...


man de rijn
Usericon van man de rijn
Posted 31-12-2001 1:02 by man de rijn Wijzig reactieProfiel van man de rijnQuote dit bericht

hallo allemaal,
Ik zal je iets vertellen wat bij sommige mensen een beetje raar in de oren zal klinken, maar ik ben een metal EN trance-liefhebber... mensen die serieus met metal bezig zijn, zullen dit wel kunnen begrijpen en waarderen.....

In mijn verhaal wil ik vertellen over goede metal - slechte metal en goede trance - slechte trance.
Er is gelukkig heel veel goede trance op de wereld. Als de mensen zich een beetje verdiepen en echt gaan zoeken zullen ze goede trance tegenkomen... en dat is geen muziek dat een willekeurig iemand kan maken als ie 2 uur beschikt over een computer !!!
Trance is geen slechte trance die je inderdaad op de radio of op commerciele zenders tegenkomt...ik ben zelf werkzaam in het clubcircuit en ben zelf Dj en producer geweest van techno. Ik ben zeker niet de beste, maar zelfs ik ben zelf zeker 5 maanden bezig met een goed nummer !!!......
natuyurlijk niet te snappen door mensen die niet in die wereld zitten...als je alleen trance luisterd op TMF ben je geen trance kenner, so...shut the fuck up
slechte metal hoor je ook genoeg op tv en radio...maar er is ook zeker goede metal.
Het zal wel niet lukken, maar toch hoop ik dat door mijn berichtje een paar mensen na gaan denken in plaats van puberaal nonsense gedachten op te schrijven...."bijvoorbeeld dat je een weddeschap afsluit dat je in een dag een trancenummer kan maken..een slecht nummer zal wel lukken, maar je kan dan geen goed trancenummer maken..."

gegroet,
Man de rijn
trance en metalkenner.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 31-12-2001 1:06 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Hier, ik ben van mening dat Trance/Techno/Hardhouse zeker iets anders is dan de heden ten dage muziek. Het is volgens mij een goede reflectie op de huidige samenleving in de zin van de computer tijdperk. Ikzelf kan best goed feesten op goede hardhouse en/of techno. De herhaling is een soort middel om in een soort trance te komen, die ik persoonlijk 10x liever hoor dan de gemiddelde kabouter plof cafe/bar.

Het is idd niet moeilijk met de juiste software een lekker commercieel klinkende house beat te scheppen, maar er is zeker verschil in de verschillende DJ's die deze nieuewe soort van muziek maken. De muziek staat in haar kinderschoenen en de artiesten die daadwerkelijk nieuwsgierig en infinitief creeeren krijgen van mij ook waardering.

Veel DJ's die ik persoonlijk ken - jah ik ken ze, me broer heeft een eigen platenlabeltje (www.amazing-grooves.com), vandaar dat ik wel empirisch kan oordelen - maken ook veel gebruik van improvisatie, en omdat te kunnen hebben ze, net zoals veel andere bespelers van de muziekinstrumenten, veel bedrevenheid nodig gehad.

Maar ja uiteindelijk komt het op 1 ding neer... vindt je het goed of niet, en die oordeel legt geheel bij u zelf. Maar de mening dat de muziek zo makkelijk is, zo snel te leren is, dat blijft een ongefundeerd vooroordeel, je kan niet elke DJ vergelijken met iemand zoals (alweer) kabouter plop.



H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 31-12-2001 1:09 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

mja, ik ben ook redelijk ruimbesmaakt wat muziek betreft, 90% metal, maar voor de rest ook allerlei andere meuk (Plaid, Astral Projection, Era, zelfs happy hardcore )
Ik was eerst zo gefocust op metal dat ik echt alleen metal (en natuurlijk beslist geen nu-metal, want dat kan natuurlijk niet) luisterde, maar op een gegeven moment kwam ik ook wel tot inzicht dat dat natuurlijk onzin is.
Nu luister ik gewoon wat ik leuk vind, en daar wordt een mens zowaar gelukkiger van


Life doesn't get much better than this!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-12-2001 1:10 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2001 1:02 schreef man de rijn het volgende:
hallo allemaal,
Ik zal je iets vertellen wat bij sommige mensen een beetje raar in de oren zal klinken, maar ik ben een metal EN trance-liefhebber... mensen die serieus met metal bezig zijn, zullen dit wel kunnen begrijpen en waarderen.....


Tuurlijk, zoals altijd zul je ook in de trance een underground hebben waarin zich hele andere dingen afspelen dan in de mainstream.
Zoals al wel duidelijk is ben ik een liefhebber van sommige stromingen digitale muziek. De term 'trance' echter staat me bijzonder tegen, aangezien dit idd duidt op het opwekken van een soort 'trance'. Het lijkt erop alsof dan de muziek gereduceerd wordt tot niets dan een middel om een bepaalde toestand op te wekken.

Het is aan jou dus om even een paar artiesten te noemen die volgens jou, trance-kenner, belangrijk/vernieuwend/goed zijn, zodat ik een referentiekader kan vormen.


Meshuggah
rumboon
Usericon van Meshuggah
Posted 31-12-2001 1:53 by Meshuggah Wijzig reactieProfiel van MeshuggahQuote dit bericht

trance is leuk als je paddo's op hebt
metal is the true music


met0l!


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen