|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Moeilijk.. moeilijk.. moeilijk, hehe. |
|
geen flauw idee. Ik geloof dat Pantera hun muziek ook power-metal noemt maar dat bedoel je vast niet. Pantera klinkt namelijk niet echt als heavy metal. Vin'k. |
|
Pantera is eerder Heavy Metal, Power metal zie ik meteen blije vocals en wat melodietjes tevoorschijn komen! Heavy metal is toch wat meer beuken. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: gaaaf!!!!!!!! Suck my piss |
|
Power metal has the following characteristics. These are not "rules" nor are they set in stone. There are exceptions to every rule. Soaring clear melodic vocals; Thundering double drum kicks; Melodic fast lead guitar; Song tempo is faster than traditional metal but not as fast as death/thrash/black metal; As an intangible - power metal makes you feel uplifted, it touches a part of your fiber that no other form of music can. If you feel this, you know what we mean...if you don't then you have yet to become enraptured by the glory of power metal. Must have at least one song about "kings" (haha); Heavy Metal heeft dat niet altijd..... ~ We drincken heel wat pilschners en vechten met onsch zwaard, maar luischteren naar echte Metal is waar het om gaat ~ |
|
Ik dacht altijd het volgende: Heavy metal is metal en power metal is een onderdeel van heavy metal, net zoals deathmetal of speedmetal of wat dan ook onderdeel is van (heavy) metal. Alle metal is toch "heavy" ? Waarom zou anders het forum onderdeel "heavy metal" bestaan? Dan zou er toch een een forum voor death-,black-,trashmetal etc moeten zijn als heavy metal een genre zou zijn binnen de metal? |
|
quote: uhu, dat d8 ik ook altijd MassMörd |
|
quote: **edit vreemd genoeg was dit een double-post, mijn oprechte sexcuses hiervoor... edit** [Dit bericht is gewijzigd door Hrugnir op 29-12-2001 21:25] MassMörd |
|
Volgens mij heeft Bodom gelijk jah.. |
|
De meest archtypische heavymetal band is Judas Priest; de kenmerken (qua muziek & imago) mogen duidelijk zijn. Bands als Pantera, Metal Church en Sanctuary werden vroeger gelabeled als 'powermetal'. Het klonk zwaarder en was meestal wat sneller en agressiever dan heavymetal. 'Krachtiger' dan traditionele heavymetal dus... De tegenwoordige powermetal is heel wat anders: het zijn meestal bands die geinspireerd zijn door Helloween; zgn. 'happy metal': vrolijke melodietjes en een soort 'victory gevoel' erin. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik beschouw power en heavy metal ook vaak als één genre. Ach boeit het ook wat, wat voor genre het nou is? Bij mij komt kwaliteit voor genre. Voor mijn part is het Palingpop(!). Maar noemde Pantera haar muziek ook niet Power Thrash? |
|
quote: Ach joh; het zijn maar benamingen, maar wel met nuanceverschillen. Pantera heeft ooit een album uitgebracht dat 'Power metal' heet en hun nummers stonden onder het copyright 'powermetal music'. De beschrijving die ik gaf over powermetal gaat op voor deze muzikale periode van hen. Vandaar dat ik hun naam weer ff aanhaalde. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 30-12-2001 3:28] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Power metal heeft vaak van die keyboardjes die hopeloos staan te pingelen, heavy metal meestal wat 'vetter' gitaarwerk Ik, Wil Schuurman |
|
powermetal gaat ook vaak over "goed versus evil" ( rhapsody en zul soort bands) maar this is just my humble opinion My madness, my sadness |
|
Wat is dan progressive metal? |
|
zoiets als Dream Theater is progressive metal denk ik. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Het is moeilijk om dit soort dingen te bepalen. Is het nu wel power of is het heavy?! Misschien kan je het vergelijken met dat iedereen een verschillend gevoel bij bijvoorbeeld de kleur geel heeft. uiteraard zijn er bepaalde richtlijnen, maar er zijn altijd grensgevallen. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
is het verschil niet heavy metal stinkt en power metal zijn geen woorden voor marco smit dicteerd: power metal ist keiner krieg |
|
Mja, power of heavy, er is verschil, maar eigenlijk hoor ik het pas als ik de muziek hoor. Power metal heeft idd meer dubbel base werk, meer ballads ook heb ik het id. Heavy Metal zangers hebben vaak een wat schellere stem. Verder vinnik het lastig om verschillen aan te geven, vooral omdat er binnen de power gewoon ook veel verschil zit (vergelijk Rhapsody maar es met Sonata bijvoorbeeld) en omdat er ook een boel grengevallen zijn (neem bijvoorbeeld Sacred Steel, heerschende band trouwes en een band als Iron Savior) Life doesn't get much better than this! |
|
quote: Power metal is idd keiner krieg, tis gewoon goede muziek Life doesn't get much better than this! |
|
quote: Yep, die muziek valt nog best mee ook, laatst wat van downgeload |
|
quote: uhm.... mis ik iets |
|
aan power metal mis je nooit wat |
|
neej, want das niet true Life doesn't get much better than this! |
|
Ik ben dol op ouwe heavy metal, Maiden, Priest, Sabbath etc. Daarentegen krijg ik JEUK van Rhapsody, Turilli, Children of Bodom, Nightwish en dat soort bands. Kruisingen tussen Europe en de Fabeltjeskrant, ik hoor in die bands weinig metal, alleen maar hoempa hoempa hoempapa. Daar kan je een leuke beschrijving aan geven van 'uplifting music' en 'strikes a fiber that no other metal can', hetgeen ik vertaal als: het is gewoon Blije Troep!! Verschil tussen 'heavy metal' en 'power metal' is een 'moot point' als je het mij vraagt. De term 'power metal' is belachelijk want als je het naast een Suffocation of Incantation legt dan schijten die power metal bandjes zeven kleuren stront. Iedereen die z'n muziek 'power metal' noemt lach ik uit En Pantera? Laat ik daar maar niet over beginnen... |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |