|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Zo te horen doe je het dan precies goed voor een black-metal band :D |
|
"Het is een gevoel. Dat kan je niet uitleggen" Ik weet wel dat als het pijn doet, dat je dan sowieso iets behoorlijk verkeerd doet... Bruce Banner |
|
Gewoon oefenen. |
|
ervoor zorgen bruut te klinken zonder keelpijn te krijgen... en nee, kun je niet uitlegge haha |
|
quote: Das nog eens een goede tip |
|
Ik zou uberhaupt eerst eens goed gaan oefenen *voordat* je je stem naar de filistijnen geholpen hebt. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Als het zeer doet, doe je het verkeerd. Verder vind ik het erg lastig uit te leggen. Ademhalingstechniek is heel belangrijk, goed diep inademen voor je "inzet". En, ik weet niet hoe het met de anderen hier zit, maar ik grunt niet loeihard. Als je goede techniek aan wilt leren kan het geen kwaad eens een paar zanglessen te nemen (niet persé van een screamer/ grunter!) Succes! |
|
grunt gaat over het algemeen toch heel zachtjes |
|
Alleen is het een beetje irrelevant allemaal, want hij zit in een Black Metal-band. |
|
dani filth grunt toch ook?! |
|
quote: Maar dat is toch helemaal geen black metal?! Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Mijn cleane zang is harder dan mijn grunt, denk ik, dus ik kan dat met "ja" beantwoorden. Maar goed, toen ik nog zonder techniek gruntte deed ik het echt lomp hard. Met instant schoorheid en keelpijn als gevolgen |
|
quote: Ben ik het niet helemaal mee eens. Als je erg diep inademt voor je inzet, kun je de boel juist 'blokkeren'. Ook komt er dan heel veel koude lucht langs je keeltje. Natuurlijk moet je ademen voor je gaat zingen/grunten, maar belangrijker is nog dat je je buik ontspant. Geen enorme happen lucht dus, maar zorgen dat je na iedere zin of whatever je buik goed ontspant. Verder is een paar zanglessen nemen idd een prima idee! |
|
Mjah. Ik moet soms wel, aangezien ik in sommige nummers uithalen over meerdere maten doe. Aangezien ik er ook bij drum zou ik anders in ernstige ademnood komen |
|
Als je het goed doet komt het ruige geluid ook niet uit je keel, maar uit de diepere krochten van je ingewanden. Door je mondholte ruim te laten (jezus, hoe leg ik dit uit?) kun je het vervolgens nog extra laten resoneren. Ik vind dit heel moeilijk uit te leggen, want hoewel het een technisch aspect is, doe ik dit meer op gevoel dan op verstand. Ik zeg altijd maar dat ik grunt vanuit mijn baarmoeder, maar daar zul je waarschijnlijk niet veel aan hebben. “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
quote: Watje! Ik grunt pleurishard en ik heb nooit keelpijn |
|
wat tips: 1) probeer je eigen grunt te ontwikkelen (dit kost tijd), zonder iemand te willen immiteren 2) chocomel helpt de keel te smeren 3) jagermeister idem dito (1 of 2 glaasjes na een oefening doet wonderen) 4) afhankelijk van of je een zware of krijsende grunt wil, moet je veel oefenen met "rare" grimassen te trekken. de kunst is om met veel lucht (mijn ervaring bij met name zware grunt) te growlen. |
|
quote: Ja idd! Kaken los en niet forceren. |
|
quote: Als ik zacht grunt heb ik (meer) controle over toonhoogte/ klank etc. |
|
je kan de lucht uit je maag halen/persen, dat doe ik IIG altijd zowel bij grunten als screamen. als dat lukt voel je je buik ook aanspannen. en nietje keel dichtdrukken |
|
quote: Weet ik veel. Ik maak zelf de meest gore geluiden als ik het rustig en zacht aan doe. Dan kan ik ook juist heel laag komen |
|
quote:Ah, dan een blauwe tarzab 200 XXL voor driekwart in je aars rammen en dan op het moment dat je moet gaan zingen je met je reet op een betonnen bankje laten vallen. |
|
quote: Hahaha! Ja, zo kan het ook. |
|
quote: Dit is meer dan iets anders een kwestie van oefenen. Ik heb mijn geluid ontwikkeld door iedere ochtend, terwijl ik naar mijn werk liep, de krantenjongens de stuipen op het lijf te jagen met mijn gegrunt. quote: Al moet je uitkijken voor overmatige slijmontwikkeling. Kamillethee zuivert en verzacht, zeker als je er een lepeltje honing doorheen roert. Sowieso, veel drinken in de oefenruimte, altijd oké. Ja, water en (kruiden)thee natuurlijk, anders vergeet je je teksten. quote: Oh... Nuttige informatie, dit. Daar kunnen we wat mee! quote: Ook een uitstekende oefening voor je podiumprestatie, dit. Sowieso, je conditie verbetert hard als je in de oefenruimte ook veel headbangt en rondspringt. Bovendien is het dan makkelijker om het on stage ook te doen. De wereld heeft al genoeg zingende zoutzakken, wees wild! “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
quote: Ga op je handen staan en laat je voeten leunen tegen de muur. Dan kan je rustig beginnen met je gebrul zonder dat je last van je strot krijgt. Geloof Hanz maar, het werkt echt! |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |