IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Cro-Mags Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-01-2006 20:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hard Times in an Age of Quarrel maar weer eens aangezet, godver wat een heersch live album. Heerlijke hardcore

Nog meer liefhebbers van deze helaas opgedoekte band?

collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 03-01-2006 20:15 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

ja, ik

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 03-01-2006 20:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

HARD TIMES HARD TIMES!!!

Kut waarom draai ik dit zo weinig ....

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 03-01-2006 20:16 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Nee, muzikaal vind ik het allemaal best te doen maar ik HAAT de fucking zang.

Fuck the world and fuck you

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 03-01-2006 20:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Op die live cd vind ik em erg gaaf, lekker bevlogen.

collision-tammi
leuke jongen
Posted 03-01-2006 20:18 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

latere reunies zijn wel om te huilen, halve bezettingen, vergaande glorie

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 03-01-2006 20:19 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Die basserd, die had ooit White Devil, dat klonk nog wel aardig meen ik ....

collision-tammi
leuke jongen
Posted 03-01-2006 20:20 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

dat is later gewoon cro mags geworden... volgens mij ook nog in dezelfde bezetting

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 03-01-2006 20:20 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Hoe heette dat bandje ook weer wat die gitarist begonnen was...die flanagan...Was dat niet White Devil ?? Als het goed is zat daar ook een Biohazard gitarist in...kent iemand dat ??

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 03-01-2006 20:20 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

@Mental : Leer lezen.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 03-01-2006 20:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

heb er ooit ergens een nummer van gehad wat wel geinig klonk, maar daarna eigenlijk nooit wat productiefs van gehoord ....

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-01-2006 20:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 januari 2006 20:14 schreef Jenje het volgende:

Nog meer liefhebbers van deze helaas opgedoekte band?

natuurlijk, daar twijfel je toch niet aan??

attila_de_hun
Posted 03-01-2006 20:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 januari 2006 20:19 schreef Jenje het volgende:
Die basserd, die had ooit White Devil, dat klonk nog wel aardig meen ik ....

basserd = harley

(er moet eens een professor smiley komen, speciaal voor mij alleen )

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 03-01-2006 20:30]

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 03-01-2006 20:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 januari 2006 20:28 schreef attila_de_hun het volgende:
natuurlijk, daar twijfel je toch niet aan??
Ik verwacht dat 90% hier deze band niet eens kent omdat ze niet verder kijken dan Metallica, maar had idd wel verwacht dat de grijs wordende generatie ze kent

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 03-01-2006 20:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 januari 2006 20:29 schreef attila_de_hun het volgende:
basserd = harley

(er moet eens een professor smiley komen, speciaal voor mij alleen )
Flannegan ofzo toch? (te lui om cd hoes te pakken)

attila_de_hun
Posted 03-01-2006 20:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 januari 2006 20:30 schreef Jenje het volgende:
Flannegan ofzo toch? (te lui om cd hoes te pakken)

http://www.cromags.com/

daar zal het wel staan (je bent toch nog niet te lui om op een link te klikken he??

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 03-01-2006 20:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wel erg kinderachtig met die ruzie over wie nu de echte cro-mags zijn ...

RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 03-01-2006 20:43 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

De grijze generatie weet ook nog wel raad met de Cro-Mags. Althans met het album Age of Quarrel. Vijftien jaar was ik toen. Age of Quarrel beukte zo lekker.
Het album Best Wishes vond ik nog wel te pruimen, maar wat daarna kwam was niet aan mij besteed.

Drummer Mackie dook later op bij de Fun Lovin' Criminals. Iets andere muziek...
http://www.flcnyc.com/

attila_de_hun
Posted 03-01-2006 20:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 januari 2006 20:43 schreef RrroooaaarrR het volgende:
De grijze generatie ...

de grijze generatie regeert...

maar serieus, ook een goede cro-mags cd is "before the quarrel". dit is een cd met demo's.(dus eerdere versies van de meeste nummers die op het debuut staan)

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 03-01-2006 20:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Age of Quarrel ergens op tape liggen maar moet zeggen dat de nummers live (op hard times in an age of quarrel dus he) beter klinken ...

Suzanne Reflections
Usericon van Suzanne Reflections
Posted 25-10-2006 13:14 by Suzanne Reflections Wijzig reactieProfiel van Suzanne ReflectionsQuote dit berichthttp://www.reflectionsrecords.com

Ook al is dit een oud topic, voor de liefhebber...

Echt vet, ze spelen alleen maar De nummers van Age Of Quarrel plus een aantal Bad Brains-covers. Naast Joseph speelt AOQ-drummer (en ex-Fun Lovin' Criminals slagwerker) Mackie mee.

Plus (van eigen stal) BLACKLISTED en RISE AND FALL natuurlijk ook niet te vergeten.

Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 25-10-2006 21:52 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2006 13:14 schreef Suzanne Reflections het volgende:
Ook al is dit een oud topic, voor de liefhebber...

Echt vet, ze spelen alleen maar De nummers van Age Of Quarrel plus een aantal Bad Brains-covers. Naast Joseph speelt AOQ-drummer (en ex-Fun Lovin' Criminals slagwerker) Mackie mee.

Plus (van eigen stal) BLACKLISTED en RISE AND FALL natuurlijk ook niet te vergeten.

Een reunie met Harley Flannagan en Paris Mitchel Mayhew zal er wel nooit meer inzitten. Maar John Joseph is voor mij toch wel de echte stem van de Cro-Mags.
Muzikanten zijn makkelijker te vervangen dan een zingert.

Suzanne Reflections
Usericon van Suzanne Reflections
Posted 26-10-2006 10:34 by Suzanne Reflections Wijzig reactieProfiel van Suzanne ReflectionsQuote dit berichthttp://www.reflectionsrecords.com

exact. ik was erg sceptisch toen ze op powerfest in tilburg (in de grote zaal) speelden maar het was ECHT serieus super goed. Om dan zo'n band in zo'n klein zaaltje te zien. Wordt echt een zotte sfeer ; -)

(en beetje sluik reclame voor mijn 'eigen' blacklisted en rise and fall is ook niet verkeerd haha)

VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 26-10-2006 10:50 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Deze reincarnatie van de Cro-Mags is live verbluffend goed. In Sneek was 't een gekkenhuis en in Bochum ging helemaal 't dak eraf... Dat waren nog redelijk grote zalen, dit niet.

Hoe cool? Een band van het formaat Cro-Mags in een zaal als de Goudvishal...

We don't take it, we just fake it...

Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 26-10-2006 14:49 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2006 10:50 schreef VivaHate het volgende:
Deze reincarnatie van de Cro-Mags is live verbluffend goed. In Sneek was 't een gekkenhuis en in Bochum ging helemaal 't dak eraf... Dat waren nog redelijk grote zalen, dit niet.

Hoe cool? Een band van het formaat Cro-Mags in een zaal als de Goudvishal...

In Sneek was het inderdaad gezellig. Ruige show.
De Bad Brains nummers gingen er bij mij ook wel in.

Om eerlijk te wezen vind ik de platen na The Age Of Quarrel (afgezien van de dubbel live cd) niet veel aan.
Maar gezien de reacties van enkele hard core vrienden ben ik de enige die daar zo overdenkt.
Revenge (en de White Devil cd) vind ik wel weer te gek.

Ik heb de Cro Mags ook nog wel een x aantal jaren geleden gezien in de Melkweg, Amsterdam.
30 betalende bezoekers ongeveer. Erg jammer.
(1 man - een maat van me, in de pit. )
Verder wel een erg goed optreden.

bub

VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 27-10-2006 13:33 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Tsja, ben al jaren grote fan van de Mags en trek vrijwel al hun platen erg goed (Near Death Experience is de enige waar ik moeite mee heb, haha)...

The Age Of Quarrel is natuurlijk zoiets als dé hardcore-bijbel, maar Best Wishes vind ik ook een fantastische lp; Harley is niet zo'n coole zanger als John Joseph, maar komt een heel eind. Die metal-sound vind ik onwijs cool. Alpha Omega is ook super. Sound is veranderd, maar nummers als Eyes Of Tomorrow en Changes zijn classics. John weer terug in de band (al heeft Harley zijn zangpartijen over die van John heengeplakt)...

Die live dubbel-cd is goed (disc 1 in ieder geval) en Revenge is voor de helft echt super (die punknummers vind ik toch een stuk minder)...

Heb de band in vele incarnaties gezien en elke keer weer was de line-up anders... De shows met bandoprichter en originele cro-mag harley (en originele gitarist parris) waren aardig tot supercool, maar de shows met zanger john gingen daar met gemak overheen.
Ik kijk dan ook érg uit naar 3 november en de tweede show in Utrecht, gaat supercool worden...

Op youtube staan wat opnames van de Cro-Mags anno nu:

http://www.youtube.com/watch?v=JA2JcvQ5dYw

Eerder dit jaar opgenomen in Hawaii... DIY-opnames, dus let niet op de kwaliteit van 't geluid

We don't take it, we just fake it...

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com