|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Methusalem zal dit jaar GMC vertegenwoordigen op Noordschok. (alles is aan veranderingen onderhevig) |
|
Lahar is de poep! Fantastisch dat ze deze voorronde hebben gewonnen. Mag ook wel eens, ipv standaard metal. De heren doen niet aan platgewalste paden, origineel zeker. Je mag er niet van houden, zoals doom altijd weer het ondergeschoven kindje blijkt, maar dat wil niet zeggen dat ze niet de betere kunnen zijn. Altijd probeleem met "wedstrijdjes", winnaars en verliezers. En LAHAR is de winnaar. period. Ik gun de mannen het zeker. Goed gedaan jochies NEXT |
|
Lahar is zeker vette shit ... en idd mooi dat een doomband wint (puur persoonlijk). Oh in Gelderland heeft Diggeth gewonnen, ook geen standaard band en in Zuid Holland Heavy Lord, vette sludge doom .... Doom for teh win! OFZO |
|
doom ~* www.SpoOken.nl *~ |
|
Ja, ik had het jullie wel gegunt, maar Lahar was inderdaad gewoon vet. |
|
ja vet slaapverwekkend |
|
en t bier was vet duur! |
|
Dat wel inderdaad. Hollandia is in de aanbieding bij de Edah voor 37 cent per halve liter. Dat is maar 2 cent duurder dan Fink Braü en ook zware kwaliteit. |
|
nee ik wil wel bavaria of iets vergelijkbaars maar dat een zaal 500 euro winst op een krat moet verdienen vind ik wat extreem. |
|
Het is natuurlijk wel lekker makkelijk (om niet te zeggen "standaard") om de jury bij bandjeswedstrijden af te zeiken. Je kan nooit iedereen blij maken, er zijn altijd mensen die iets anders vinden. Opmerkingen over gratis zuipen en kruisjes zetten, wil ik niet eens op in gaan. Jureren is een democratisch proces en dat kan meerdere kanten op gaan. Als bandje X wint, heeft bandje Y kritiek op de beslissing. Als bandje Y wint, heeft bandje X vergelijkbare/dezelfde kritiek. Ik neem aan dat het juryrapport in te zien is als men dat graag wil, maar dat haalt in dit geval (deze topic gelezen hebbende) vermoedelijk weinig uit aangezien er vervolgens over elk detail gezeken gaat worden in plaats van over de uitslag in z'n algemeenheid. Ook vind ik het wel een beetje jammer dat mensen die opmerkingen plaatsen over jurybeslissingen in z'n algemeenheid, de mond wordt gesnoerd onder het motto "als je er niet bij was, kan je niet meepraten." Niet-opbouwend, niet-to-the-point en onprofessioneel (om niet te zeggen "kinderachtig"). Op meningen van de mensen in het publiek kan je mijns inziens niet blindelings af gaan. Welk aandeel van de bezoekers heb je gesproken? Heb je in het kader van de objectiviteit ook moeite gedaan mensen aan te spreken die je niet kent of die buiten de eigen "fanschare" vallen. Niet om Elexorien af te zeiken (want ik ken die hele band niet), maar de band en/of aanhang had van tevoren eigenlijk al beslist dat Elexorien zou winnen, getuige de poll op de gmc-site. Op zich wel handig, want dat had weer een avondje teveel decibels gescheeld, maar de objectiviteit van het publiek durf ik op basis daarvan wel in twijfel te trekken. Ook onbevooroordeelde kijkers/luisteraars zien en/of horen trouwens niet alles. Ik heb met enige regelmaat na een optreden te horen gekregen hoe verschrikkelijkstrak we wel niet waren en weet-ik-wat-nog-meer. Dat terwijl ik de rest van de avond alleen maar inwendig heb lopen te vloeken over de kapitale blunders die ik heb gemaakt en we later met z'n allen nog smakelijk hebben kunnen lachen over de blikken van verstandhouding die meerdere malen over het podium vlogen. Nu geldt het voor een jury natuurlijk ook dat ze niet alles kunnen zien of horen, maar zij zijn nu eenmaal uitgekozen er wat van te vinden, dus daar zit je gewoon aan vast. Simple as that. Al met al spelen er zoveel factoren mee die tot frustratie kunnen leiden bij deelnemende bands, dat het voor de meeste bands (waaronder de mijne) domweg verstandiger is te concluderen dat het beter is niet meer aan bandjeswedstrijden mee te doen als je moeite hebt je bij jurybeslissingen neer te leggen. Als je echt onterecht hebt verloren, kom je er ook wel zonder wedstrijdje(s). Bovendien staat het gewoon volwassener als je laat blijken tegen je verlies te kunnen en beslissingen die niet in je voordeel zijn niet in het openbaar gaat lopen afzeiken. Sterker nog, je maakt een beduidend betere indruk als je de winnaar feliciteert met de overwinning, de organisatie bedankt voor een toffe gig en "achter de schermen" de jury beleefd om inzage in het juryrapport vraagt om eens te zien wat er volgens hen aan schort, zodat je aan die punten kan werken. Het begint met ambitie, daarna komt hard werken, op de voet gevolgd door een gezonde dosis "professionaliteit" en ruimte voor zelfkritiek. [Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 28-02-2006 12:11] Touché, pussycat! |
|
+ 1 |
|
WOW!Wat een verhaal! |
|
Hehheh, je hebt duidelijk nog nooit een post van Oebe gelezen. Hoe dan ook, het was niet betuttelend bedoeld, ofzo. In dit soort dingen moet je gewoon een beetje reeel blijven. Ik heb zelf ook met verschillende bandjes aan verschillende wedstrijdjes meegedaan en weet uit ervaring dat er altijd wel iets is waar een of meerdere bandleden zich over kunnen opwinden. De meeste mensen moeten leren om afstand te nemen en zaken objectief te bekijken, want dat is nu eenmaal niet zo makkelijk of vanzelfsprekend. Wij hadden precies hetzelfde (als in: er was altijd wel iemand die zich ergens aan ergerde) en daarom hebben we besloten om gewoon maar niet meer aan wedstrijdjes mee te doen. We maken muziek voor onze lol en dit soort ergernissen maken het domweg minder leuk en leveren bovendien niets op. Touché, pussycat! |
|
was gezellig ja. Kut bier, maar daar kwam ik niet voor. Suck my piss |
|
Right On Sporty! Ik was er zelf dus wel bij en ben het zeker eens met het besluit van de jury. Elexorien was een goede 2e... |
|
Hier stond je dan vanavond (ja, zeker weten) Het was wel spannend (oeh) Maar toch ook fijn (jeee) Maar zoals bij elke wedstrijd Kan er maar één de winnaar zijn We laten ons niet kennen (nee) We gaan gewoon maar door Want wie niet tegen z`n verlies kan Die is maar zielig hoor Met z`n allen Met z`n allen Met z`n allen zingen wij van harte gefeliciteerd Met z`n allen Met z`n allen Laat de limonade nu maar knallen Met z`n allen Met z`n allen Ze zeggen wel `s oud gedaan is jong geleerd Want maandenlang hebben wij hier naar toe gewerkt (nu ben jij) Nu ben jij degeen Die het feestje geeft En binnenkort nodigen wij je uit En dan is het aan ons om te zeggen kom langs en dan zingen we weer tot besluit Met z`n allen Met z`n allen Met z`n allen zingen wij van harte gefeliciteerd Met z`n allen Met z`n allen (okee, okee) Laat de limonade nu maar knallen Met z`n allen Met z`n allen Ze zeggen wel `s oud gedaan is jong geleerd Want maandenlang hebben wij hier naar toe gewerkt (nu ben jij) Nu ben jij degeen Die het feestje geeft (die het feestje geeeeft) En binnenkort nodigen wij je uit En dan is het aan ons om te zeggen kom langs en dan zingen we weer tot besluit Tot de volgende keeeeeeer! [Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 28-02-2006 14:37] |
|
Maar .. ff wat anders ... bands die een deal hebben mogen toch verder niet mee doen? Ik geloof namelijk dat Lahar onlangs een deal getekend heeft .... |
|
bron? |
|
Sorry, ik verwar ze met Heavy Lord ... Lahar gaat een album opnemen op eigen kracht |
|
Niets over op hun site gevonden, wel deze: Metal Battle Yesterday was a glorious day for us, we won the first round of the 'Metal Battle' in our hometown Groningen. I guess the jury pissed a lot of people of by letting us win. We're enjoying the reactions on the various forums enormously. Spel vouten zijn cool! |
|
Ik vergipste me ook |
|
quote: +1 |
|
Tja, jammer maar helaas. Ik vond t leuk om es mee te doen aan een wedstrijd maar ik blijf toch bij mn mening dat wedstrijden tussen bands niet echt nuttig zijn. Niet omdat we niet gewonnen hebben maar omdat voor de een iets anders heel gaaf is dan voor de ander. Je kunt muziek niet in een hokje proppen in de zin van: 'dit is de beste'. Ik vond The Bleeding en Alien Nation ook goed. 4 heel verschillende stijlen bij elkaar kun je niet echt met elkaar vergelijken. Heb niet zoveel verstand van doommetal en dat is ook niet echt mijn ding maar ik gun het ze absoluut dat ze gewonnen hebben. |
|
Ik heb de heren Lahar zelf ook (on stage nog wel) gefeliciteerd. Hoop voor ze dat ze ver komen. Die gast die half bezopen met zijn middelvingers naar ons gericht stond, die zien we hopelijk de 18e ook wel weer Bruce Banner |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |