IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Oorlog in Afghanistan & aanverwante zaken. Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-01-2006 18:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

D66'laat zijn "tanden" weer eens zien. Overigens van mag Nederland troepen naar Afghanistan sturen. (Zolang ze maar bijdragen aan het wegjagen/pijn doen van veel fundamentalisten)

D66 dreigt met kabinetscrisis

DEN HAAG - Het vooraanstaand Tweede Kamerlid Bert Bakker van D66 gelooft niet dat het kabinet een uitzending van militairen naar het zuiden van Afghanistan overleeft. "Of het kabinet komt tot inkeer en besluit niet te gaan. Of het kabinet komt er niet uit en klapt uit elkaar", zegt hij deze week in Elsevier.

Volgens Bakker is het "ondenkbaar" dat een missie met zoveel risico's genoeg heeft aan de steun van een kleine meerderheid in de Kamer. Maar zelfs als er een ruime meerderheid met steun van de PvdA ontstaat, dan is dat nog niet acceptabel voor de democraten.


"Want die steun wordt dan niet gegeven op inhoudelijke, maar op machtspolitieke gronden. Dan hebben we een kabinetsprobleem, want het lijkt mij vrij ondenkbaar dat D66 in zo'n kabinet wil blijven."



[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 18-01-2007 12:25]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-01-2006 18:53 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Dat het kabinet natuurlijk snel moge vallen met hun hypocriete retoriek...maar kan dit niet in:


http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/743807

?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 11-01-2006 18:54 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 11 januari 2006 18:43 schreef attila_de_hun het volgende:
D66'laat zijn "tanden" weer eens zien. Overigens van mag Nederland troepen naar Afghanistan sturen. (Zolang ze maar bijdragen aan het wegjagen/pijn doen van veel fundamentalisten)


daar houdt het dus al op


Je moeder.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-01-2006 18:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

aardig dat je het aan mij vraagt maar ik ben natuurlijk geen MOD. maar van mij mag het hier blijven staan natuurlijk en zo mogelijk als startpunt dienen voor een discussie over de missie naar Afghansistan in he algemeen??


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-01-2006 18:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 18:54 schreef karnivoor het volgende:
daar houdt het dus al op
hoe bedoel je???


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 11-01-2006 19:17 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ze mogen ze vast geen pijn doen he...


Je moeder.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-01-2006 19:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Sturen die gasten en dan hopen dat er fiks wat Nederlandse sukkels in legebroekje aan flarden geschoten worden.

Dan zal er weer lekker paniek in Den Haag uit breken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-01-2006 19:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 19:17 schreef karnivoor het volgende:
ze mogen ze vast geen pijn doen he...
oja. nou, ik denk niet dat het zin heeft om zo een missie uit te voeren zonder dat gepast geweld gebruikt mag worden. dat zullen ze in "den haag"toch wel door hebben???


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 11-01-2006 19:25 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

pffff ik lach me dood als er weer een soldaat gewond is en dat het nieuws hier haalt... tering wat zijn wij een stelletje aanstellers. soldaten horen te vechten, genadeloos de vijand afmaken. niet toekijken en af en toe in de lucht schieten...


Je moeder.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-01-2006 19:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 19:25 schreef karnivoor het volgende:
pffff ik lach me dood als er weer een soldaat gewond is en dat het nieuws hier haalt... tering wat zijn wij een stelletje aanstellers. soldaten horen te vechten, genadeloos de vijand afmaken. niet toekijken en af en toe in de lucht schieten...

Ja, dat lijkt mij ook (tot op zekere hoogte). Als een conflict vreedzaam kan worden opgelost moet dat de voorkeur genieten maar met die apen van de Taliban en alkajda (ja, ik weet niet hoe je dat schrijft) valt niet te praten.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 11-01-2006 19:32 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

klopt dus is het westerse anti-geweld gedoe volkomen zinloos. vechten moeten ze!

nouja een grote atoombom erop is ook best, lekker rustig`


Je moeder.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-01-2006 19:39 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 19:32 schreef karnivoor het volgende:
klopt dus is het westerse anti-geweld gedoe volkomen zinloos. vechten moeten ze!

nouja een grote atoombom erop is ook best, lekker rustig`



maar dat is wel slecht voor het milieu wel leuk, we hebben een eigen topic inmiddels!!


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 11-01-2006 19:41 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 19:25 schreef karnivoor het volgende:

pffff ik lach me dood als er weer een soldaat gewond is en dat het nieuws hier haalt... tering wat zijn wij een stelletje aanstellers. soldaten horen te vechten, genadeloos de vijand afmaken. niet toekijken en af en toe in de lucht schieten...

+1

quote:
niet toekijken en af en toe in de lucht schieten...

...en dan ook nog straf krijgen voor dat in de lucht schieten he.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-01-2006 20:03 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Het kabinet gaat hier niet over vallen.

Wat ik wel waarschijnlijker acht is dat het gaat vallen vanwege het nieuwe zorgstelsel.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-01-2006 20:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik zou liever de gebrekkige AXA spamfilter zien vallen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-01-2006 20:07 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Dat wil iedereen die niet netjes is....


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-01-2006 20:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Eerst mocht het woordje KUT niet en daarna zei dat ding dat er een script in mijn mail zit.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-01-2006 20:26 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

D'66 zijn een stelletje jankerds.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-01-2006 20:28 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 20:26 schreef Misanthrope het volgende:
D'66 zijn een stelletje jankerds.
Klopt.
Wat ik alleen niet begrijp is dat ze wel ingestemd hebben met het sturen van commando's om de Amerikanen te helpen met hun jacht op de Taliban en Alqaida in de bergen en nu tegen een vredesmissie zijn.
Want wees eerlijk; Welke is nou gevaarlijker.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-01-2006 20:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 20:26 schreef Misanthrope het volgende:
D'66 zijn een stelletje jankerds.


maar niet zo erg als de AXA spamfilter van Chelman want die laat het woordje KUT zelfs niet toe.
Maar zo eens een keer per jaar dreigt D66' om de regering te laten vallen. Dus dat hebben we ook weer gehad.

Maar serieus is natuurlijk wat Nederland in Afghanistan kan uitvoeren(ook al sta ik nu wel achter het verjagen van fundamnetalisten)


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-01-2006 20:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 20:28 schreef kwelgeest het volgende:
Klopt.
Wat ik alleen niet begrijp is dat ze wel ingestemd hebben met het sturen van commando's om de Amerikanen te helpen met hun jacht op de Taliban en Alqaida in de bergen en nu tegen een vredesmissie zijn.
Want wees eerlijk; Welke is nou gevaarlijker.


Taliban of Alqaida???


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-01-2006 20:31 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 20:30 schreef attila_de_hun het volgende:
Taliban of Alqaida???
Jaaps moeder in haar menstruatie periode.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 11-01-2006 20:45 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Zowel off als on-topic...

1 - Hmm, die Afghanistan-missie is ook niet zonder gevaren.
2 - Een kabinetscrisis; mhow, dat betekent dat er nieuwe verkiezingen moeten komen

Het is allebei niets, maar ehm, als soldaten alleen dienen te sterven voor de verdediging van het vaderland en diens inwoners, is er ergens toch weer een compleet logische link te leggen. Al sturen we dus maar 1200 man voor een week, kan dat betekenen dat er in Den Haag koppen gaan rollen. One way or the other, something good will happen!


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-01-2006 21:07 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik zie niet in wat er zo goed is aan het feit dat er in Den Haag koppen gaan rollen. Dat is slecht voor de continuiteit van beleid in Nederland, het is slecht voor het kiezersvertrouwen in de politiek en slecht voor de democratie als zodanig: ook het mandaat van de kiezer wordt op deze manier steeds meer een wassen neus.
Zo lang zit het kabinet ook niet meer trouwens, als je na het einde van de kabinetsperiode nog steeds zonodig je SP'tje wil stemmen heb je er echt geen boterham minder om gegeten hoor.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 11-01-2006 21:32 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 11 januari 2006 19:20 schreef Jenje het volgende:
Sturen die gasten en dan hopen dat er fiks wat Nederlandse sukkels in legebroekje aan flarden geschoten worden.

Dan zal er weer lekker paniek in Den Haag uit breken.


Heerlijk ongefundeerde mening, echt zalig...

Ff serieuze vraag hoor, maarre heb jezelf dienstplicht gedraaid of ben je op uitzending geweest??

Heb 8 jaar in dienst gezeten en ben ook weggeweest, en kan alleen maar toejuichen als ze NIET gaan...
(Ben zelf godzijdank net 2 weken uit dienst)

Oh, en nog ff over de reactie over dat we niet mogen schieten daar enzo...
Er zij in een oorlogs/uitzend gebied een aantal regels, de zogeheten "Rules of engagement" dat zijn zeg maar de spelregels voor oorlog (ja klinkt debiel, vind ik ook...) Die zijn gemaakt om onszelf te beschermen, dat sommige landen zich daar niet aan houden is een ander verhaal, en die marinier heeft gewoon precies volgens zijn opdracht gehandeld (ben benieuwd hoe ik of jullie het er in die situatie afgebracht zou hebben zonder duidelijke regels )

Mooiste voorbeeld van zich niet aan de ROE houden is Amerika. "Wij erkennen dat tibunaal en oorlogs gerechtshof in Den Haag niet, dan kunnen we ook niet aangepakt worden voor oorlogsmisdaden... smerig, heel smerig....

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 11-01-2006 21:36]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-01-2006 21:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2006 21:32 schreef Murdering Monk het volgende:
Heerlijk ongefundeerde mening, echt zalig...

Ff serieuze vraag hoor, maarre heb jezelf dienstplicht gedraaid of ben je op uitzending geweest??

Heb 8 jaar in dienst gezeten en ben ook weggeweest, en kan alleen maar toejuichen als ze NIET gaan...
(Ben zelf godzijdank net 2 weken uit dienst)
Ben goedgekeurd voor dienst maar heb godsgelukkig niet in dienst gehoeven. Beetje een stel achterlijke geitenneukers vertellen dat ze niet mogen schieten, nagenoeg onbewapend. Zou het vanzelfsprekend voor de families erg kut vinden, maar zou een flinke en verdiende dreun zijn voor de nederlandse politiek.

Vind ook dat Nederland daar niets te zoeken heeft ...


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen