IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Hamas claimt de overwinning.... Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-01-2006 16:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

laten we hier maar verder discusiëren over dit "opbeurend" nieuwtje. Ik vind het een stel engerds maar goed, ze helpen wel daadwerklijk de armen aldaar. Maar het zal de spanningen in he Midden-Oosten niet echt doen verlichten vermoed ik.

Hamas wint verkiezingen, Qurei stapt op
Hamas claimt de absolute meerderheid te hebben behaald bij de Palestijnse parlementsverkiezingen. Uit exit-polls bleek gisteren nog dat de radicaal-islamitische beweging was uitgekomen op 35 à 40 procent van de stemmen en dat de Fatah-partij zo'n 45 procent van de stemmen had behaald. Deze exit-polls blijken echter niet te kloppen.

Fatah, de partij van de Palestijnse president Mahmoud Abbas, gaat er ook van uit dat Hamas heeft gewonnen. Premier Qurei heeft inmiddels het ontslag van zijn kabinet aangeboden.

Hamas, aan de verkiezingen deelnemend onder de naam Blok voor Vernieuwing en Verandering, zegt zeker 77 van de 132 beschikbare zetels in het parlement te hebben behaald. De definitieve uitslag wordt echter pas later verwacht. Mocht Hamas werkelijk de meerderheid hebben behaald, zou dat zeer pijnlijk zijn voor de Verenigde Staten en Israël. Zij beschouwen Hamas als een terreurorganisatie en willen pas met de partij onderhandelen als zij haar gewapende strijd tegen Israël staakt. Het was de eerste keer dat Hamas deelnam aan de verkiezingen.

De Palestijnse president Abbas zal Hamas vragen een regering zonder Fatah te vormen, zo meldde de Palestijnse politicus Erekat vandaag. "De overwinnaars moeten hun verantwoordelijkheden nemen op elk terrein - politiek, veiligheid, economisch en nationaal", aldus Erekat. De Israëlische minister van defensie Mofaz heeft zijn veiligheidsadviseurs in spoedzitting bijeen geroepen in verband met de op handen zijnde overwinning van Hamas. De Israëlische regering zal ook in een spoedzitting bijeen komen.

In totaal deden aan de verkiezingen elf partijen mee. In eerste instantie leek het er nog op dat het voor Fatah mogelijk was een regering te vormen zonder Hamas, maar met enkele kleine, linkse partijen. Nu lijkt deze optie dus onmogelijk. Een regering met Hamas èn Fatah is wel een optie. Parlementskandidaat Mujshir al-Masri van Hamas meldde dat zijn partij niet alleen in de regering gaat zitten en dat er al gesprekken met Abbas zijn geweest over mogelijke samenwerking. Het is echter de vraag of deze samenwerking er daadwerkelijk komt. Hamas meldde vandaag al niet te willen ontwapenen.

Reacties
De VS heeft gemeld de uitslag van de verkiezingen te zullen accepteren, maar dat het Witte Huis vooralsnog niet van plan is samen te werken met een Hamas-regering. Eerst moet de beweging haar standpunten over Israël wijzigen en geweld afzweren, zo benadrukte de Amerikaanse president Bush gisteren nogmaals.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice meldde dat de VS Hamas blijft beschouwen als een terroristische organisatie. "Zoals wij hebben gezegd, je kan niet met een been in de politiek staan en met het andere been in het terrorisme. Daarom is onze positie inzake Hamas niet veranderd", aldus Rice.

De Europese Unie wijst een regering met Hamas niet direct af, maar stelt wel voorwaarden. "Het is duidelijk dat Hamas een substantieel deel van de stemmen heeft gekregen", aldus Europees Commissaris Benita Ferrero-Waldner van Externe Relaties. "Wat belangrijk is, is dat we graag met iedere regering samenwerken die bereid is zich van vreedzame middelen te bedienen."

De Nederlandse minister Ben Bot van Buitenlandse Zaken was stelliger in zijn reactie. Een diplomatieke relatie met Hamas is pas mogelijk als de organisatie terreur en vernietiging van de staat Israël afzweert, aldus de minister.

Kofi Annan, hoogste baas van de Verenigde Naties, zei in een reactie dat Hamas zijn wapens moet neerleggen voordat ze kan deelnemen aan een democratische politiek proces. Annan zei er zeker van te zijn dat "er binnen Hamas wel degelijk wordt nagedacht" om de wapens neer te leggen.

Iran toonde zich verheugd met de overwinning van Hamas. Het land is blij met de keuze van de Palestijnen voor "de voortzetting van het verzet" tegen de Israëlische bezetting.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-01-2006 16:27 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Hamas for teh win!1!!
Amerika moet hun smerige bek dichthouden! Hoeveel onschuldige burgers hebben zij niet omgebracht? Hoeveel contrabewegingen die door middel van terreur opereerden hebben zij niet gesteund en soms zelfs in het zadel gezet als een regering hun ergens niet aanstond? Hoeveel democratisch gekozen leiders hebben de Amerikanen niet laten "verdwijnen"? Kijk nu naar de CIA praktijken die in het nieuws zijn, niet te vergeten dat Amerika zelfs eens gedreigd heeft Nederland binnen te vallen als een Amerikaanse militair door het Internationale Gerechtshof zou worden vastgehouden. Dat is pas terrorisme!
Ik vind dit echt een van de heerschendste dingen die er de laatste 20 jaar zijn gebeurd in die regio. Hamas for teh win!1!! En laat jullie niet ontwapenen door de Zionisten en hun Amerikaanse vriendjes!


[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 26-01-2006 16:27]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 26-01-2006 16:28 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Kan iemand Heiden even weghouden bij die grote rode knop aub?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 26-01-2006 16:30 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2006 16:27 schreef Heiden het volgende:
Hamas for teh win!1!!
Amerika moet hun smerige bek dichthouden! Hoeveel onschuldige burgers hebben zij niet omgebracht? Hoeveel contrabewegingen die door middel van terreur opereerden hebben zij niet gesteund en soms zelfs in het zadel gezet als een regering hun ergens niet aanstond? Hoeveel democratisch gekozen leiders hebben de Amerikanen niet laten "verdwijnen"? Kijk nu naar de CIA praktijken die in het nieuws zijn, niet te vergeten dat Amerika zelfs eens gedreigd heeft Nederland binnen te vallen als een Amerikaanse militair door het Internationale Gerechtshof zou worden vastgehouden. Dat is pas terrorisme!
Ik vind dit echt een van de heerschendste dingen die er de laatste 20 jaar zijn gebeurd in die regio. Hamas for teh win!1!! En laat jullie niet ontwapenen door de Zionisten en hun Amerikaanse vriendjes!





Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-01-2006 16:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2006 16:27 schreef Heiden het volgende:
Hamas for teh win!1!!
Amerika moet hun smerige bek dichthouden! Hoeveel onschuldige burgers hebben zij niet omgebracht? Hoeveel contrabewegingen die door middel van terreur opereerden hebben zij niet gesteund en soms zelfs in het zadel gezet als een regering hun ergens niet aanstond? Hoeveel democratisch gekozen leiders hebben de Amerikanen niet laten "verdwijnen"? Kijk nu naar de CIA praktijken die in het nieuws zijn, niet te vergeten dat Amerika zelfs eens gedreigd heeft Nederland binnen te vallen als een Amerikaanse militair door het Internationale Gerechtshof zou worden vastgehouden. Dat is pas terrorisme!
Ik vind dit echt een van de heerschendste dingen die er de laatste 20 jaar zijn gebeurd in die regio. Hamas for teh win!1!! En laat jullie niet ontwapenen door de Zionisten en hun Amerikaanse vriendjes!



vind je in dit geval het medicijn niet ernstiger als de kwaal???


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-01-2006 16:32 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Heiden wil graag het kwade met het kwade bestrijden, het is hoe dan ook een kwalijke zaak voor de vrede, ook al was daar bijna geen zicht op.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-01-2006 16:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2006 16:32 schreef spectre het volgende:
Heiden wil graag het kwade met het kwade bestrijden, het is hoe dan ook een kwalijke zaak voor de vrede, ook al was daar bijna geen zicht op.


jazeker, en ik neem aan dat Hamas, als ze de kans krijgen, een wetgeving gebaseerd op religie gaat invoeren. wat vermoedelijk zal leiden tot een religieuze dictatuur. Lekker, zo een bron van gehersenspoelde fundamentalisten; zie ook de foto' s die kwellie en misanthroop te pas en te onpas naar boven toveren).

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 26-01-2006 16:45]


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-01-2006 16:43 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2006 16:35 schreef attila_de_hun het volgende:
jazeker, en ik neem aan dat Hamas, als ze de kans krijgen, een wetgeving gebaseerd op religie gaat invoeren. wat vermoedelijk zal leiden tot een religies dictatuur. Lekker, zo een bron van gehersenspoelde fundamentalisetn (zie ook de foto' s die kwelle en misanthroopp te pas en te onpas naar boven toveren)


Nee hoor, Hamas is niet zwaar religieus, het is meer een Palestijnse vrijheidsbeweging.
Ik word met mijn mening vaak verward met iemand die achter de moslim-cultuur staat. Integendeel, het ligt genuanceerder. Zij laten zich daar niet door de Amerikanen op hun kop zitten en de Amerikaanse wil opleggen en dat vind ik bewonderenswaardig, net zoals België toendertijd niet wilde dat Amerikaanse troepen en vliegtuigen over Belgisch grondgebied zouden reizen richting Irak.
Ik ben voor een vrij Palestina, reken maar dat de wereld dan stukken rustiger word. Drijf de Joden maar de zee in of sticht een nieuw Israël ergens in een Amerikaanse woestijn.

Amerikaantjes leren ook vanaf hun vierede trouw zweren aan hun vlag en krijgen G.I. Joe ook met de paplepel ingegoten, de mate van indoctrinatie is vergelijkbaar alleen word het wat verdekter gedaan in Amerika.

En als ze een Islamitische staat willen stichten dan is dat hun zaak, als de meerderheid van het volk dat wil, waarom niet dan? Iran hetzelfde verhaal, het volk heeft daar in een massale revolitie een Islamitische staat gesticht. Maar als Amerika zich bedreigd voelt krijgt het al snel het predikaat "ondemocratisch" opgeplakt.

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 26-01-2006 16:47]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-01-2006 16:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2006 16:43 schreef Heiden het volgende:
Nee hoor, Hamas is niet zwaar religieus, het is meer een Palestijnse vrijheidsbeweging.
Ik word met mijn mening vaak verward met iemand die achter de moslim-cultuur staat. Integendeel, het ligt genuanceerder. Zij laten zich daar niet door de Amerikanen op hun kop zitten en de Amerikaanse wil opleggen en dat vind ik bewonderenswaardig, net zoals België toendertijd niet wilde dat Amerikaanse troepen en vliegtuigen over Belgisch grondgebied zouden reizen richting Irak.
Ik ben voor een vrij Palestina, reken maar dat de wereld dan stukken rustiger word. Drijf de Joden maar de zee in of sticht een nieuw Israël ergens in een Amerikaanse woestijn.

Amerikaantjes leren ook vanaf hun vierede trouw zweren aan hun vlag en krijgen G.I. Joe ook met de paplepel ingegoten, de mate van indoctrinatie is vergelijkbaar alleen word het wat verdekter gedaan in Amerika.


ha, nee, ik geloof niet dat jij de moslimculmtuur een warm hard toedraagt, Alleen de joods cultuur staat nog lager denk ik zo. Ik ben ook voor een vrij Palestina natuurlijk maar ik vrees nu het allerergste voor de regio. en je moet teoch toegeven heiden, dat die foto's van die kinderen aangekleed als zelfmoordactivist te walgelijk voor woorden zijn toch??


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-01-2006 16:53 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Klopt zeker, ik vind dat ook te walgelijk voor woorden, maar ergens zeer begrijpelijk als je in een bezet land word geboren en de strijdlust van vader op zoon word doorgegeven. De Ieren kregen nog niet zo lang geleden ook een pistool in hun handen gedrukt voor hun tiende jaar, daar hoor je dan niet zo veel over.
Maar bij de Palestijnen worden die beelden extra aangedikt om hun propagandistische waarde.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-01-2006 16:54 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2006 16:48 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik ben ook voor een vrij Palestina


Waarom eigenlijk? Heeft Palestina enige historische legitimiteit als staat? Heeft het ooit als staat bestaan?

De Palestijnen waren altijd door hun moslimbroeders onderdrukt en het is pas sinds de stichting van de staat Israel die zij nog meer minachten dan Palestina dat ze aan de kant van de Pali's staan.

Met de staat Israel heb ik ook moeite maar de Palestijnen maken nog minder aanspraak op een zelfstandige staat op dat gebied.

Pragmatisch gesproken ben ik dan weer wel voor een vorm van autonomie.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-01-2006 16:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2006 16:54 schreef Chelman het volgende:
Waarom eigenlijk? Heeft Palestina enige historische legitimiteit als staat? Heeft het ooit als staat bestaan?

De Palestijnen waren altijd door hun moslimbroeders onderdrukt en het is pas sinds de stichting van de staat Israel die zij nog meer minachten dan Palestina dat ze aan de kant van de Pali's staan.

Met de staat Israel heb ik ook moeite maar de Palestijnen maken nog minder aanspraak op een zelfstandige staat op dat gebied.

Pragmatisch gesproken ben ik dan weer wel voor een vorm van autonomie.


warom niet? als een groep mensen zich als land willen afscheiden dan moeten ze dat maar vooral doen he. Heeft niks met moslimbroeders etc te maken. heeft de VS ooit als staat bestaan? Palestina, hoe schimmig ook is al veel langer benoemd. dus die punten zijn gewoon irrelevant naar mijn mening.

of het een levensvatbare staat wordt in natuurlijk een tweede....

en of israle "meer " recht heeft als palestina hangt er gewoon vanaf welke propaganda je voorkeur heeft. van mij mogen ze beiden bestaan of een groot land, ze bekijken het maar.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 26-01-2006 16:58]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-01-2006 17:10 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2006 16:57 schreef attila_de_hun het volgende:

en of israle "meer " recht heeft als palestina hangt er gewoon vanaf welke propaganda je voorkeur heeft. van mij mogen ze beiden bestaan of een groot land, ze bekijken het maar.
De Palastijnen hebben er destijds op gegokt dat hun Moslim broeders hun wel kwamen bevrijden door middel van oorlog. Dit is jammerlijk mislukt en ze moeten hun nederlaag gewoon eens onder ogen komen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-01-2006 17:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2006 16:57 schreef attila_de_hun het volgende:
warom niet? als een groep mensen zich als land willen afscheiden dan moeten ze dat maar vooral doen he.



Dus een front voor een onafhankelijk Rotterdam moet vooral zijn gang gaan?

quote:

Heeft niks met moslimbroeders etc te maken.



Heeft er heel veel mee te maken. Die moslimboreders die ze nu steunen vinden eigenlijk dat het nog steeds een van de provincies van Syrië hoort te zijn. Al vanaf de Romeinse rijk is Palestina een provincie geweest van Syrie. Later is Judea, waar dus de joden woonden ook tot 'Syria Palaestina' vernoemd om de Israelieten te pesten. De bewoners van toenamalige Palestina waren de Filistijnen (daar komt de naam Palestina ook vandaan) die toen al geen geliefd volk waren.

quote:

heeft de VS ooit als staat bestaan?


Ja, sinds 1776. Daarvoor is het een kolonie geweest van Frankrijk, Spanje en Engeland. En nog eerder woonden er mongoolse immigranten oftewel de Indianen die nu ook onderdeel van de VS uitmaken inclusief vergereguleerde autonomie voor degenen die daar zin in hebben.

quote:

Palestina, hoe schimmig ook is al veel langer benoemd. dus die punten zijn gewoon irrelevant naar mijn mening.



De Filistijnen bestaan niet meer. Die zijn al lang uitgestorven. De meeste hedendaagse Palestijnen zijn Arabische immigranten die daar in de 19e eeuw kwamen. Die hebben met de oorspronkelijke Filistijnen geen reet te maken en gebruiken de 'eigen staat' argument alleen om de joden een haak te zetten. Die doen precies hetzelfde terug. Alleen hebben zij tenminste nog iets van historische legitimiteit in de zin van vroegere Canaan en Judea die wel zelfstandig bestonden in tegenstelling tot Palestina.

quote:

of het een levensvatbare staat wordt in natuurlijk een tweede....



Natuurlijk wordt het niet levensvatbaar. Zeker niet wanneer de moslimbroeders zich niet meer met de arme Palestijnen gaan bemoeien omdat ze niet meer interessant zijn in de strijd tegen het Zionisme.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-01-2006 17:18 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Palestina zal mijns insziens zeker levensvatbaar zijn en alle landen uit de regio zullen haar volgens mij flink steunen, in de geest van voormalig west-Berlijn en Duitsland in het algemeen, dat een soort podium werd om alle goedheid van het kapitalisme te kunnen tonen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-01-2006 17:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ja ze gaan ze steunen....ik ben een paar keer in Dubai en Qatar geweest. De Palestijnen worden daar als laagste uitschot beschouwd.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 26-01-2006 17:24 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

En wat gebeurd er als de moslims hun furie niet meer op Israel kunnen richten? Waar gaat de expansiedrift van de moslims dan heen?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 26-01-2006 17:26 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2006 17:22 schreef Chelman het volgende:
Ja ze gaan ze steunen....ik ben een paar keer in Dubai en Qatar geweest. De Palestijnen worden daar als laagste uitschot beschouwd.
Palestijnen zijn inderdaad het 'uitschot' van de moslimwereld en worden zo ook beschouwd door de rest van de moslimwereld. De huidige Palestijnen zijn dan ook vooral economische vluchtelingen uit andere delen van de moslimwereld die bij de rijke Joden hun heil kwamen halen. De grond is al lange tijd van de Joden, maar pas vanaf het moment dat er een Joodse vlag boven kwam wapperen zijn de Palestijnen hun 'onafhankelijkheidsoorlog' begonnen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-01-2006 17:27 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

De Duitsers werden ook overal als uitschot beschouwd, toch werden er miljarden ende miljarden dollars ingepompt om de wereld en vooral de Soviets te laten zien wat voor een prachtsysteem het kapitalisme is, dat soort beslissingen zijn politiek en niet gevoelsmatig, Chelman. Ik kan me goed voorstellen dat een autonoom Palestina ook een podium zou kunnen worden om de Moslim-wereld in al haar prachtheid te demonstreren. Eens te meer omdat de ogen van de wereld nog decennia op Palestina gericht zullen blijven, mocht het ooit een zelfstandig land worden.
Dat is mijn gevoel tenminste.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-01-2006 17:27 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2006 17:24 schreef Misanthrope het volgende:
En wat gebeurd er als de moslims hun furie niet meer op Israel kunnen richten? Waar gaat de expansiedrift van de moslims dan heen?
Inderdaad. Nu zijn ze verenigd in hun strijd tegen het Zionisme. Als Palestina een stuk land voor zichzelf krijgt en als onafhankelijke staat gaat functioneren zijn ze niet meer interessant.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 26-01-2006 17:28 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2006 17:27 schreef Heiden het volgende:
De Duitsers werden ook overal als uitschot beschouwd, toch werden er miljarden ende miljarden dollars ingepompt om de wereld en vooral de Soviets te laten zien wat voor een prachtsysteem het kapitalisme is, dat soort beslissingen zijn politiek en niet gevoelsmatig, Chelman. Ik kan me goed voorstellen dat een autonoom Palestina ook een podium zou kunnen worden om de Moslim-wereld in al haar prachtheid te demonstreren. Eens te meer omdat de ogen van de wereld nog decennia op Palestina gericht zullen blijven, mocht het ooit een zelfstandig land worden.
Dat is mijn gevoel tenminste.
Jouw gevoel houdt geen rekening met cultuurverschillen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-01-2006 17:30 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2006 17:28 schreef Misanthrope het volgende:
Jouw gevoel houdt geen rekening met cultuurverschillen.


Het gaat hier om politiek, niet mijn gevoel en niet om cultuurverschillen. Spreek ik soms Swahili?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 26-01-2006 17:33 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2006 17:30 schreef Heiden het volgende:
Het gaat hier om politiek, niet mijn gevoel en niet om cultuurverschillen. Spreek ik soms Swahili?
Daarmee bedoel ik dat het niet in de aard van de moslimcultuur ligt om op kapitalistische wijze veel geld en veel van de moslimcultuur in de nieuw gevormde Palestijnse staat te stoppen, opdat de wereld kan zien hoe mooi de moslimwereld wel niet is. Palestijnen zijn uitschot, volgens de moslimwereld, en zo zullen ze ook behandeld worden, zodra ze niet meer bruikbaar zijn voor gemeenschappelijke doel van de Islamwereld.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-01-2006 17:34 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2006 17:27 schreef Heiden het volgende:
De Duitsers werden ook overal als uitschot beschouwd, toch werden er miljarden ende miljarden dollars ingepompt


De Duitsers na WO2 is niet een juiste vergelijking. Die werden niet als uitschot gezien, men walgde van hun ideologie en om het in de toekomst te voorkomen ging men Duitsland opbouwen. Immers, wanneer men geen noden heeft is men minder tot aggressie geneigd. Dus was het inderdaad een politieke beslissing. Daar ben ik het met je eens.

De Palestijnen worden door andere Arabieren als minderwaardig tuig beschouwd en neit gevreesd om hun aggressie. De pleeschrobbers zeg maar. Dat is een wezenlijk verschil.

En waarom zouden ze in Palestina investeren om de pracht van de Arabische wereld te laten zien? Ze hebben al Dubai in de Emiraten. Zoveel mooie gebouwen en rijkdom kan je in Europa niet vinden, en je hebt daar nog relatief veel politieke vrijheid. Ze hebben Qatar met hun Al-Jazeera en ook een enorme lading weelde. Dat zijn nou interessante plekken om te etaleren en niet een stuk dorre woestijn wat door minderwaardig volk bewoond wordt. Juist omdat ik met je eens ben omtrent de politieke lading van de steun ben ik ervan overtuigd dat de Palestijnen het kunnen shaken als ze zelfstandig worden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 26-01-2006 17:39 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Zover ik weet ziet iedereen ze als broeders in de moslimwereld, het idee dat iedereen ze als uitschot zou zien is sowieso nieuw voor mij. Misschien in Qatar, maar dat zijn rijkes stinkerds die iedereen als uitschot beschouwen.
En iets tot een podium willen maken is een menselijke reactie als hun levenswijze onder vuur ligt, daar hoef je geen grootkapitalist voor te zijn. De Russen deden het, de Amerikanen deden het en als ik op mijn gevoelens afga zie ik hetzelfde lot een onafhankelijk Palestina ten dele vallen.

Dit alles is mijn intuitieve gevoel omdat men hier voorspelt dat Palestina een eenzaam arm land zal worden, wat ik ten zeerste betwijfel. En mijn politieke intuitie bedriegt me zelden. De zelfde smerige spelletjes worden overal ter wereld gespeeld, of het nu om kapitalisten, communisten of islamisten gaat.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 26-01-2006 17:42 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

In mijn optiek bedriegt je politieke intuitie je zo nu en dan wel eens hoor, vooral inzake van je vermeende Zionistencomplot.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen