IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Trollskogen Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-01-2006 22:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

....hmmm....dit is vrij standaard en toch ergens meeslenpend. Ik kreeg hun tweede full-length 'Totenwache' laatst in mijn handen en moet zeggen dat het een alleraardigst plaatje is.

Trage tot midtempo BM met oude Satyricon, Burzum et al. invloeden. Echt niks bijzonders eigenlijk maar liefhebbers van de genre zullen dit, denk ik, van tijd tot tijd kunnen waarderen.

Zelf omschrijven ze het als volgt: TROLLSKOGEN stands for raw and melodic black metal inspired by nature, death and mystics.

http://www.trollskogen.at.tf/

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-01-2006 22:43 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik heb er wel eens wat van gehoord maar het kon mij niet boeien.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 26-01-2006 22:48 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Chelman, dit getuigt niet van (je gewoonlijk goede) smaak. Trollskogen is ongeïnspireerde bagger, de eerste CD is wel erger dan de tweede, maar toch...

Bovendien: dood aan niet-Noorse bands met Noorse namen.

Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-01-2006 22:52 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik had het eigenlijk meer ter informatie gepost.

Ik kreeg het plaatje van iemand en...tsja...wilde de info delen.

NP: I've been a bad boy.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-01-2006 1:40 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2006 22:48 schreef Gangrad het volgende:
Chelman, dit getuigt niet van (je gewoonlijk goede) smaak. Trollskogen is ongeïnspireerde bagger, de eerste CD is wel erger dan de tweede, maar toch...

Bovendien: dood aan niet-Noorse bands met Noorse namen.

Hehe, ik moet ze wel nageven: het logo is gaaf gedaan. Hieruit blijkt de betekenis van de bandnaam in ieder geval, dat vind ik wel 'knap' verwerkt.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-01-2006 1:41 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2006 1:40 schreef WhiteRider het volgende:
Hehe, ik moet ze wel nageven: het logo is gaaf gedaan. Hieruit blijkt de betekenis van de bandnaam in ieder geval, dat vind ik wel 'knap' verwerkt.
Wat betekent de band naam dan? Trolbergen?

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-01-2006 1:44 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Volgens mij is 'skogen' net als in het Zweeds 'het bos'. 'Skog' = 'bos', 'skogen' = 'het bos'.

Edit: nu zegt Gangrad dat het Noors is, maar in het Zweeds is de spelling exact hetzelfde, de betekenis dus ook.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 27-01-2006 1:45]

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-01-2006 1:45 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Check, dat was bij nader inzien wel een betere variant dan bergen (gezien het logo). Wie!

edit: de beschrijving van Chelman klinkt nog wel okay:

quote:
Op 26 januari 2006 22:41 schreef Chelman het volgende:
Trage tot midtempo BM met oude Satyricon, Burzum et al. invloeden. Echt niks bijzonders eigenlijk maar liefhebbers van de genre zullen dit, denk ik, van tijd tot tijd kunnen waarderen.

In ieder geval om lekker weg te luisteren, zeer waarschijnlijk niet voor wat betreft releases die essentieel zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 27-01-2006 1:47]

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-01-2006 1:48 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Nah, ik heb het al eens gehoord geloof ik. Niet zo heel veel bijzonders als i khet me correct weet te herinneren.
Waar komen ze eigenlijk wel vandaan? [Ja, ik ben erg lui.]

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-01-2006 1:51 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Gezien de taalkeuzes op de site zou ik Duitsland zeggen.

Aha, ik zie aan het email adres dat het Oostenrijk moet zijn.

Wat betreft Duitse/Duitstalige black ga ik toch liever voor de Lupus Lounge/Prophecy stal. Wat betreft Satyricon klonen helemaal, Secrets of the Moon heeft in ieder geval de tegenwoordigheid van geest om de *nieuwe* Satyricon te klonen.

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-01-2006 1:52 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik heb hier alleen, eh Strongholds of Invoi...nog iets. Dat vind ik een erg vette cd. Ik draaide hem voor het eerst toen een maat van me erbij zat, we zeiden allebei: "Darkthrone." IJzersterke band, dat wel.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-01-2006 1:55 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Die ken ik dan weer niet, en ik heb ook zeer zeker Darkthrone (nog) niet leren waarderen.

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-01-2006 1:57 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Die zin snap ik niet.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-01-2006 1:59 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2006 1:55 schreef ZelThoR het volgende:
Die ken ik dan weer niet, en ik heb ook zeer zeker Darkthrone (nog) niet leren waarderen.

quote:
Op 27 januari 2006 1:57 schreef WhiteRider het volgende:
Die zin snap ik niet.

Ik ken dat album ("Stronghold of the Inviolables") niet en ik vind Darkthrone (n0g) niet goed.

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-01-2006 2:00 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Hm, ik kan Darkthrone anders aardig waarderen. Dat album van SotM is wel een aanrader trouwens. Geen Darkthrone kloon, wel veel invloeden.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-01-2006 2:03 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik weet niet wat het met mij en Darkthrone is, maar ik kan het gewoon niet goed vinden, sowieso ben ik wat betreft meer een moderne-black homo (ahum).

Moderne black dus niet Cradle of Dimmu, maar dat moge duidelijk zijn.

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-01-2006 2:04 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Homo! Hehe.

Wat zijn je favoriete bands dan?

[Sorry Chelman, we verkrachten je topic...maar het gaat in ieder geval over muziek.]

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-01-2006 2:12 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2006 2:04 schreef WhiteRider het volgende:
Homo! Hehe.

Wat zijn je favoriete bands dan?

[Sorry Chelman, we verkrachten je topic...maar het gaat in ieder geval over muziek.]
Wat black betreft vooral Satyricon en Enslaved (zowel oude als nieuwe albums). Buiten dat kan ik erg waardering opbrengen voor de (oude) Ulver, Ljaa en Mysticum.

Tegenwoordig pak ik daar dingen als Ondskapt, 1349, Mork Gryning, Corpus Christii, Myrkskog & Zyklon (half/half black), Secrets of the Moon, Helruna en Nachtmahr bij.

En ook wel uitstapjes als Sun of the Sleepless (wat meer ambient), Cult of Catharsis, Opus Forgotten, wat te ver van black afwijkt om het nog zo te kunnen noemen.

Industriële invloeden zoals het grote Control Human Delte () kan ik dan ook weer goed hebben.

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-01-2006 2:18 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ah, ja, zit wel leuk spul tussen. Die nieuwe Corpus Christii is echt fucking vet, nog een review over geschreven. Echt KUT dat ik ze heb gemist, vorig jaar.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 27-01-2006 2:19 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

het klinkt noors dus neem ik niet eens de mnoeite het te luisteren

Je moeder.

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-01-2006 2:20 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2006 2:19 schreef karnivoor het volgende:
het klinkt noors dus neem ik niet eens de mnoeite het te luisteren

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-01-2006 2:21 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2006 2:18 schreef WhiteRider het volgende:
Ah, ja, zit wel leuk spul tussen. Die nieuwe Corpus Christii is echt fucking vet, nog een review over geschreven. Echt KUT dat ik ze heb gemist, vorig jaar.
Die ken ik dan weer niet (heb nu "Tormented Belief" op staan) .

Wat betreft black metal weet ik wel wat ik leuk vind, maar ik kan het genre als geheel nog niet zo overzien. Ik kom dus nog veel leuke dingen tegen en soms merk ik op dat ik iets tofs achteraf toch superkut is.

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-01-2006 2:26 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2006 2:21 schreef ZelThoR het volgende:
Die ken ik dan weer niet (heb nu "Tormented Belief" op staan) .

Wat betreft black metal weet ik wel wat ik leuk vind, maar ik kan het genre als geheel nog niet zo overzien. Ik kom dus nog veel leuke dingen tegen en soms merk ik op dat ik iets tofs achteraf toch superkut is.

Hehe, ik snap wat je bedoelt. De meeste zooi is ook echt ongelooflijk kut.
[De nieuwe Corpus Christii daarentegen! *Spam*]

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 27-01-2006 2:27]

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-01-2006 2:30 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2006 2:26 schreef WhiteRider het volgende:
Hehe, ik snap wat je bedoelt. De meeste zooi is ook echt ongelooflijk kut.
[De nieuwe Corpus Christii daarentegen! *Spam*]
Ik zal dat album eens aanslingeren.

Jij bent meer van de rauwe black, zo te zien?

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-01-2006 2:33 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2006 2:30 schreef ZelThoR het volgende:
Ik zal dat album eens aanslingeren.

Jij bent meer van de rauwe black, zo te zien?

Ik luister praktisch ALLE Black Metal. Met uitzondering van Melodic Black Metal, in tegenstelling tot jou hehe. Er loopt een aantal bands rond dat ik kan waarderen, maar het moet iets speciaals of aparts hebben. Dan ga je dus meer de Morrigan kant op, want dat vind ik ook een zeer gave band.
Verder vind ik de nieuwe wave van depressieve Black Metal uit Amerika (Krohm, Draugar...) ook geweldig. De Black/Thrash Metal die Zarathustra maakt vind ik fantastisch, da's m'n favoriete band. De Black Terror Metal van Azaghal gaat er altijd in, en de LP's van Inquisition draaien de laatste tijd vaker rondjes dan welke LP dan ook... De zieke industriële Black Metal van Aborym is voor mij ook onovertroffen in haar stijl, toch vind ik ook Graveland erg vet.

Moet ik nog even doorgaan? Op Black Metal-gebied HEEL erg breed dus.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 27-01-2006 2:33]

Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 27-01-2006 2:34 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

leef je uit, maar zoek dan wel even het Black Metal topic op, ok?

Danke

Bruce Banner

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com